Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Va prezentam mai jos proiectul elaborat de Agentia Nationala de Administrare Fiscala cu privire la procedura de inregistrare fiscala a contribuabililor care desfasoara activitate in Romania prin unul sau mai multe sedii permanente.
Proiect de ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala pentru aprobarea Procedurii de inregistrare fiscala a contribuabililor nerezidenti care desfasoara activitate in Romania prin unul sau mai multe sedii permanente, precum si a formularului "Declaratie de inregistrare fiscala / Declaratie de mentiuni pentru contribuabilii nerezidenti care desfasoara activitate in Romania prin unul sau mai multe sedii permanente".
Incepand cu data de 1 iulie 2013, prin Legea nr. 168/2013 privind aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 8/2013 pentru modificarea si completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal si reglementarea unor masuri financiar-fiscale, s-a introdus obligatia persoanelor juridice straine care desfasoara activitatea prin intermediul mai multor sedii permanente in Romania sa stabileasca unul dintre aceste sedii ca sediu permanent desemnat pentru indeplinirea obligatiilor care ii revin potrivit Titlului II din Codul fiscal. De asemenea, in situatia in care persoana juridica straina isi desfasoara activitatea in Romania printr-un singur sediu permanent, acesta este si sediul permanent desemnat pentru indeplinirea obligatiilor care ii revin potrivit aceluiasi titlu din Codul fiscal.
Totodata, potrivit art. III din Legea nr.168/2013, contribuabilii nerezidenti care, la data de 30 iunie 2013, desfasoara activitati pe teritoriul Romaniei prin unul sau mai multe sedii permanente, sunt obligati sa depuna declaratie de inregistrare fiscala in perioada 1-31 iulie 2013. Declaratia de inregistrare fiscala va fi insotita de Anexa la formular care cuprinde lista sediilor permanente inregistrare fiscala pana la data de 30.06.2013.
Avand in vedere aceste prevederi legale, este necesara aprobarea modelului si continutului unui formular, care sa fie utilizat de contribuabilii nerezidenti prin sediul permanent desemnat, pentru indeplinirea obligatiei de inregistrare fiscala, prevazuta de lege.
Prin prezentul proiect de ordin se propune aprobarea procedurii de inregistrare fiscala a contribuabililor nerezidenti care desfasoara activitate in Romania prin unul sau mai multe sedii permanente, precum si a formularului "Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni pentru contribuabilii nerezidenti care desfasoara activitate in Romania prin unul sau mai multe sedii permanente" (013).
*

TVA 2025 Noile cote si efectele in practica

Cartea Verde a Contabilitatii

Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2025
* *
Proiectele de acte normative, initiate de ANAF, sunt facute publice pe site-ul institutiei la adresa www.anaf.ro, domeniul Legislatie/ Transparenta decizionala. De asemenea, acestea pot fi consultate la Directia de Comunicare, Relatii Publice si Mass-Media din cadrul ANAF, cu sediul in str. Apolodor nr.17, sector 5, Bucuresti.
Eventualele sugestii, propuneri sau opinii referitoare la acest proiect de act normativ pot fi transmise in scris la Directia de Comunicare, Relatii Publice si Mass-Media - cu mentiunea
"Conf.Legii nr.52/2003", la urmatoarele adrese:
• Prin scrisori la adresa postala: Agentia Nationala de Administrare Fiscala, str.Apolodor nr.17, sector 5 Bucuresti 050741 - la Directia de Comunicare, Relatii Publice si Mass-Media;
• Electronic la adresa de mail: relatiipublice.anaf@mfinante.ro
• Prin fax la numarul: 021-319.98.57.
Pentru a avea acces la informatiile de presa privind aplicarea Legii nr.52/2003 privind transparenta decizionala in Agentia Nationala de Administrare Fiscala, se poate accesa domeniul Informatii / Comunicate si informatii de presa aflat pe site-ul institutiei.

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Obligatii fiscale aferente inchiderii exercitiului din punct de vedere al TVAObligatia de a emite facturi catre persoane fizice din UE pentru cursuri sustinute. Cum procedam?Facturi primite prin SPV. Exista OBLIGATIVITATEA arhivarii lor?O.U.G. nr. 24 din 2012: sinteza modificari Codul fiscalSESIUNE ONLINE ANAF: PFA si servicii intracomunitare. Ce raspuns a dat ANAF contribuabilului privind declaratiile obligatorii?Ultimele articole
D406 in 2025. Cum se face raportarea in D406 daca treceti la platitor de TVATVA locuinte 2025. Pana cand putea fi aplicata cota TVA de 9% la vanzarea de locuinteTransport marfa. Cota TVA in SEPTEMBRIE 2025 pentru serviciile aferente lunii IULIECe trebuie sa stiti despre deductibilitatea TVA la cheltuielile pentru teambuildingPlafon TVA de 395.000 lei. Firmele pot solicita iesirea de la TVA daca NU depasesc plafonul?Articole similare
Comunicat MFP cu privire la prelungirea unui termen pentru declaratiile fiscaleArticole similare
Formularul 300 Decont de taxa pe valoarea adaugata. Martie 2016Noi norme privind modificarea vectorului fiscal din oficiuProiect ANAF: Stabilirea criteriilor pentru conditionarea inregistrarii in scopuri de TVA in 2016Proiect nou privind Registrul contribuabililor inactivi sau reactivati. Noile propuneri!Articole similare
Marti, 9 ianuarie 2024, termen limita pentru depunerea Declaratiei de mentiuni privind schimbarea perioadei fiscaleVineri, 5 iulie 2024, termen limita pentru depunerea Declaratiei de mentiuni privind schimbarea perioadei fiscaleRestituirea TVA din ultimul decont ca urmare a anularii inregistrarii. Ce solutii avem?Perioada fiscala la TVA in 2023 pentru persoanele impozabile care efectueaza achizitii intracomunitare de bunuriPFA. Prestari de servicii intracomunitareUltimele articole
Schimbarea perioadei fiscale a TVA de la trimestru la luna. Pana cand se depune D700Plafoane fiscale valabile in anul 2025, pentru aplicarea TVA, in lei si in valutaPerioada fiscala TVA 2025 pentru persoanele care efectueaza achizitii intracomunitare de bunuriTVA la incasare in 2025. Cum se face INTRAREA sau IESIREA din sistemFormularele de INREGISTRARE FISCALA vor fi MODIFICATE, in conditiile aparitiei a doua impozite noiArticole similare
Vineri, 5 iulie 2024, termen limita pentru depunerea Declaratiei de mentiuni privind schimbarea perioadei fiscaleCe obligatii apar la inregistrarea contractelor de leasing incheiate cu nerezidenti?Regim fiscal sediu permanent. Cum declaram si cum inregistram la Registrul Comertului?Perioada fiscala la TVA in 2023 pentru persoanele impozabile care efectueaza achizitii intracomunitare de bunuriVineri, 6 septembrie 2024, termen limita pentru declaratia privind schimbarea perioadei fiscaleUltimele articole
Perioada fiscala TVA 2025 pentru persoanele care efectueaza achizitii intracomunitare de bunuriFormularele de inregistrare fiscala vor fi MODIFICATE, in conditiile aparitiei a doua impozite noiSAF-T in 2024. ONG-urile nonprofit sunt obligate sa depuna D406?Calendar ANAF: Declaratii scadente in 7 octombrie 2024Calendar ANAF: Declaratii fiscale scadente la 7 august 2024
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati TVA 2025. Noile cote si Exemple practice"