Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Atentie contabili!
TVA redus in 2019 - ce capcane ascunde O.U.G. nr. 89/2018?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.

Anularea codului de TVA in cazul suspendarii activitatii. Ce consecinte fiscale si TVA apar?

de InfoTva.ro la 27 Feb. 2015 Exclusiv
Tags: anularea codului tva, intreprindere, registrul comertului, tva, decizie de impunere, registru, decont

In cazul urmator, avem ca subiect o intreprindere individuala, platitoare de TVA trimestrial, la incasare, care a suspendat activitatea temporar la Registrul comertului in 21.07.2014. In 24.07.2014, ANAF a emis decizie de anulare TVA din oficiu, iar ultimul decont de TVA a fost depus pentru trimestru 2 (perioada mai-iunie 2014). In ultimul decont a fost declarat TVA de recuperat= 2135 lei si TVA neexigibil pentru livrari= 218 lei.


In 05.02.2015, primeste o decizie de impunere din oficiu pentru perioada de raportare - iulie 2014-TVA = 3006.

Stabilim daca pentru perioada 1 iulie -21 iulie depus decont de TVA si daca se anuleaza decizia in cazul in care se depune decontul de TVA in 60 zile de la primirea deciziei de impunere din oficiu.

Vom vedea astfel cum se intocmeste decontul, care e perioada corecta (perioada din vector nu a fost modificata), cum tratam TVA-ul neexigibil din decontul din trimestrul trecut, daca se fac ajustari si daca se depune 301.

Din intrebarea formulata, inteleg faptul ca Decizia de impunere se refera doar la TVA. Totusi, in ceea ce priveste TVA, trebuie retinut faptul ca  nu se poate emite o decizie de impunere  din oficiu asa cum se poate emite in cazul impozitului pe venit. Din acest motiv, este recomandabil sa analizati de unde rezulta suma TVA de plata de 3.006 lei, consultand fisa sintetica pe platitor anterioara suspendarii temporare a activitatii. Aceasta suma poate fi formata  din  TVA de plata raportata printr-un decont de TVA cod 300 depus anterior anularii din oficiu a inregistrarii in scopuri de TVA, neachitata   si  accesoriile aferente (majorari si penalitati).

Deci, in cazul TVA,  trebuie sa verificati "sursa" debitului stabilit prin Decizia de impunere precizata in modului "Motiv de fapt".   Astfel, decizia de impunere TVA  nu se datoreaza faptului ca nu s-a depus decontul  de TVA pentru perioada 1-21 iulie 2014, ci neplatii sumei TVA datorate in perioada in care intreprinderea individuala figura ca platitoare de TVA. In acest context, se retine faptul ca  nedepunerea decontului de TVA  se sanctioneaza doar cu amenda deoarece fapta este  considerata contraventiei conform Codului de procedura fiscala.
 
PFA. Contributii, Taxe, Impozite si Deduceri
PFA. Contributii, Taxe, Impozite si Deduceri

Vezi detalii

Agricultura. Noutati fiscal-contabile
Agricultura. Noutati fiscal-contabile

Vezi detalii

Manualul Contabilului Incepator
Manualul Contabilului Incepator

Vezi detalii


La aceasta data nu se mai poate transmite, electronic,  decontul de TVA cod 300 aferent perioadei 1 - 21 iulie 2015 deoarece intreprinderea individuala nu mai figureaza in Registrul persoanelor impozabile inregistrate in scopuri de TVA si decontul transmis nu mai este primit in sistemul informatic. Depunerea unui decont de TVA intocmit doar pentru luna iulie 2014 se poate efectua la registratura organului fiscal, cu riscul platii unei amenzi. Totusi, depunerea unui decont de TVA nu va conduce la anularea deciziei de impunere. O decizie de impunere ca act administrativ fiscal nu mai poate fi  anulata. O data cu anularea codului de TVA, intreprinderea individuala nu mai figureaza ca platitoare de TVA in vectorul fiscal, motiv pentru care sistemul informatic A.N.A.F. nu mai permite preluarea informatiilor din decontul de TVA cod 300 transmis electronic ulterior anularii.  In concluzie, este recomandabil sa analizati motivarea deciziei de impunere in stricta concordanta cu sumele inscrise in fisa sintetica pe platitor si sa depuneti contestatie in termen de 30 de zile de la primirea Deciziei de impunere.  Contestatia se depune la organul fiscal emitent, respectand cerintele  cuprinse in O.P.A.N.A.F. nr. 2906 din 25 septembrie 2014 privind aprobarea Instructiunilor pentru aplicarea titlului IX din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala.

Consultand fisa pe platitor, veti analiza si destinatia  sumei TVA de recuperat de 2.135 lei raportata prin decontul de TVA aferent trimestrului II 2014.

Suma TVA neexigibila din decontul aferent trimestrului II 2014 nu trebuie ajustata deoarece ajustarea se efectueaza numai in cazul unei  sume TVA deduse.   De asemenea, in situatia prezentata nu se depune nici formularul cod 301 "Decont special de TVA" deoarece acest decont se depune numai de catre persoanele impozabile care nu sunt inregistrate in scopuri de TVA, dar care efectueaza achizitii intracomunitare de bunuri si servicii pentru care datoreaza TVA bugetului de stat.

       O persoana impozabila care a fost inregistrata in scopuri de TVA, dar al carui cod de TVA a fost anulat din oficiu, trebuie sa depuna la organul fiscal doar urmatoarele doua deconturi, daca este cazul:

-    formularul cod 307 "Declaratie privind sumele rezultate din ajustarea/corectia ajustarilor/regularizarea taxei pe valoarea adaugata” reglementat prin O.P.A.N.A.F. nr. 2223 din 22 august 2013. Acest formular se utilizeaza pentru declararea sumei reprezentand taxa pe valoarea adaugata, pozitiva sau negativa, rezultata ca urmare a ajustarilor efectuate cu privire la suma TVA dedusa, aferenta stocurilor existente la data anularii codului de TVA;
-    formularul cod 311 "Declaratie privind taxa pe valoarea adaugata colectata, datorata de catre persoanele impozabile al caror cod de inregistrare in scopuri de taxa pe valoarea adaugata a fost anulat conform art. 153 alin. (9) lit. a) - e) sau g) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal
-    " reglementat prin O.P.A.N.A.F. nr. 2224 din 22 august 2013 pentru aprobarea modelului si continutului formularului (311). Aceasta declaratie se depune numai daca in perioada in care a figurat cu codul de TVA anulat, efectueaza  livrari de bunuri si prestari de servicii taxabile sau  achizitii de bunuri si/sau de servicii pentru care este obligata la plata taxei pe valoarea adaugata.

Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro
Autor:

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Votati articolul "Anularea codului de TVA in cazul suspendarii activitatii. Ce consecinte fiscale si TVA apar?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi





Atentie contabili!
TVA redus in 2019 - ce capcane ascunde O.U.G. nr. 89/2018?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special "Cote reduse de TVA in 2019"
Club Contabilitate

VIDEO

X
Atentie contabili!
TVA redus in 2019 - ce capcane ascunde O.U.G. nr. 89/2018?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special.

"Cote reduse de TVA in 2019"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016