Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
In analiza urmatoare discutam despre conditiile in care o societate, care a realizat in anul 2017 o cifra de afaceri inferioara plafonului de 220.000 lei, poate solicita anularea codului de TVA in vederea aplicarii regimului special pentru intreprinderi mici.
Iata raspunsul specialistului!
(11) Organele fiscale competente anuleaza inregistrarea unei persoane in scopuri de TVA, conform prezentului articol:
g) in situatia persoanelor impozabile care solicita scoaterea din evidenta persoanelor inregistrate in scopuri de TVA in vederea aplicarii regimului special de scutire prevazut la art. 310 sau a regimului special pentru agricultori prevazut la art. 3151;
In ceea ce priveste termenul in care optiunea de scoatere din evidenta persoanelor inregistrate in scopuri de TVA trebuie comunicata organelor fiscale, art. 316 alin. 18 din Codul fiscal precizeaza urmatoarele:
Art. 316 alin. (18) Persoana inregistrata conform prezentului articol va anunta in scris organele fiscale competente cu privire la modificarile informatiilor declarate in cererea de inregistrare sau furnizate prin alta metoda organului fiscal competent, in legatura cu inregistrarea sa, sau care apar in certificatul de inregistrare in termen de 15 zile de la producerea oricaruia dintre aceste evenimente.
Cartea Verde a Contabilitatii 2026
Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2026
Ghidul Practic al Monografiilor Contabile 2026
- Atentie, contabili!Metode de stabilire a valorii de piata in tranzactiile intre persoane afiliate Principiul valorii de piata si ajustarea de catre organele fiscale | Cum alegi metoda de stabilire a valorii de piata | Metoda compararii preturilor | Metoda cost plus | Metoda...citeste mai mult
- Atentie, contabili!Reducerea capitalului social: metode, procedura, monografie contabila si tratament fiscal Cadrul legal al reducerii capitalului social | Metode de reducere a capitalului social | Hotararea AGA pentru reducerea capitalului social | Limitele legale ale reducerii:...citeste mai mult
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
Prin urmare, termenul este de 15 zile de la producerea evenimentului care determina modificarea datelor cu care societatea figureaza in vectorul fiscal. In situatia descrisa, evenimentul respectiv este determinat de inregistrarea unei cifre de afaceri inferioara plafonului la finele unui an calendaristic, prin urmare termenul de comunicare a modificarii intr-un astfel de caz va fi 15 ianuarie a anului urmator.
Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Bogdan Costea, consultant fiscal.
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Declaratia Unica 2018: Procedura de acordare a BONIFICATIILOR a fost pusa in dezbatere publicaImport nerezidenti si Formularul 090. Ce implicatii fiscale are societatea in Romania?Buletin informativ: Split TVA, 20 raspunsuri sesiune online ANAF si explicatiile consultantului fiscalEsalonare la plata pentru contribuabilul cu risc fiscal mic. Care e procedura?Noile modificari din Codul fiscal. Incepand cu 1 ianuarie 2015Ultimele articole
Primul decont de TVA in grupul fiscal unic. Cine depune si cum se consolideazaVanzarea unui activ de catre o firma in faliment cu cod TVA anulat. Cine plateste TVA si cine il poate deduceDreptul de deducere a TVA: sfera de aplicare, limitari si conditii de exercitareInchirierea unui spatiu comercial catre o societate nerezidenta: regimul TVA, optiunile de facturare si obligatiile ambelor parti[GHID complet] Agentie de turism. Regim TVA, calcul plafon de scutire/micro si obligativitate casa de marcat/POSArticole similare
Anulare din oficiu platitor de TVA. Ajustarea TVA pentru bunuri in stoc. Ce formulare trebuie depuseReinregistrarea in scopuri de TVA ca urmare a anularii codului | Depunere deconturi fara sumeANULARE COD TVA din oficiu. Are implicatii diferite fata de anularea lui din initiativa societatii?ANULARE COD TVA. Furnizor in faliment. Cum procedam?ANULARE COD TVA. 3 studii de caz importanteUltimele articole
TVA la incasare, cod TVA anulat. Ce se intampla cu deducerea TVA?Cod TVA anulat din oficiul de ANAF. Implicatii fiscale pentru firmeTVA la incasare. Cum sa procedeze firmele care au cod TVA anulat prin optiuneD700 in 2025. Completare D700 pentru reinregistrare in scopuri de TVACod de TVA anulat. Corectare situatie fiscala
NOU! Modificari TVA 2026
Ce schimbari trebuie aplicate? Erori frecvente in practica?
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati privind TVA in 2026 + TOP 7 Studii de Caz"


InfoTva.ro



