Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Atentie contabili!
TVA redus in 2019 - ce capcane ascunde O.U.G. nr. 89/2018?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.

Anulare din oficiu platitor de TVA. Ajustarea TVA pentru bunuri in stoc. Ce formulare trebuie depuse

de InfoTva.ro la 22 Mar. 2019 Exclusiv
Tags: anulare cod tva, microintreprinderi, ajustare tva, inregistrare tva

"Unei societati micro i-a fost anulat din oficiu optiunea de platilor de TVA, cu data de 01.08.2018. Nu a avut activitate in 2018. Nu s-a depus la momentul respectiv decontul de inchidere.

Sold debitor ct. 303 = 21.197.70 lei, Sold debitor ct. 302 = 2.014,18 lei Sold debitor ct. 4424 = 626,90 lei. Cum se efectueaza ajustarea TVA-ului? Ce decont de inchitere se intocmeste? Pentru ca s-a depasit cu mult termenul de depunere a decontului de inchidere.
 

Raspunsul specialistului


Din formulare nu reiese clar motivul pentru care societatii i-a fost anulata din oficiu inregistrarea in scopuri de TVA, dar daca societatea nu a avut activitate, cel mai probabil anularea s-a efectuat in temeiul art. 316 alin. (11) lit. e) din Codul fiscal (neevidentierea in deconturile a ultimilor 6 luni de achizitii de bunuri/servicii si/sau livrari de bunuri/prestari de servicii).

In acest caz sunt aplicabile prevederile pct. 78 alin. (9) din Normele metodologice date in aplicarea art. 304 din Codul fiscal conform carora, in cazul persoanelor impozabile a caror inregistrare in scopuri de TVA a fost anulata de organele fiscale competente, conform art. 316 alin. (11) lit. a) - e) si h) din Codul fiscal, nu se fac ajustari ale taxei aferente serviciilor neutilizate, bunurilor de natura stocurilor si activelor corporale fixe in curs de executie, persoanele respective fiind supuse obligatiei de plata a TVA colectate conform art. 11 alin. (6) si (8) din Codul fiscal.
 
Prin urmare, nu se depune un decont de ”inchidere”, ci la momentul in care societatea va desfasura activitate, va trebui sa colecteze TVA pentru livrari de bunuri/prestari de servicii si sa o declare la organul fiscal prin intermediul formularului 311 prevazut de art. 324 alin. (10) lit. a) din Codul fiscal, daca nu a procedat inca la reinregistrarea in scopuri de TVA.

Daca anularea inregistrarii in scopuri de TVA s-a facut din initiativa societatii, pentru aplicarea regimului special de scutire pentru intreprinderi mici, atunci societatea ar fi trebuit sa procedeze la ajustarea TVA aferenta bunurilor aflate in stoc (din conturile 303 si 302) la data de 01.08.2018, dupa cum se arata la pct. 83 alin. (7) lit. a) din Normele metodologice date in aplicarea art. 310 din Codul fiscal.
Manual de Politici Contabile 2019
Manual de Politici Contabile 2019

Vezi detalii

Proceduri Contabile pentru Societati Comerciale
Proceduri Contabile pentru Societati Comerciale

Vezi detalii

Manualul Contabilului Incepator
Manualul Contabilului Incepator

Vezi detalii



Ajustarea trebuia inclusa in ultimul decont de TVA depus inainte de data anularii inregistrarii in scopuri de TVA, situatie in care s-ar fi putut recupera si soldul TVA de recuperat din decontul anterior (soldul debitor al contului 4424).

Daca acest lucru nu s-a intamplat, societatea va reflecta ajustarea TVA aferenta bunurilor aflate in stoc si o va plati la bugetul statului prin intermediul formularului 307 prevazut de 324 alin. (9) lit. a) din Codul fiscal.

Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal, un proiect de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.


Autor:

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Votati articolul "Anulare din oficiu platitor de TVA. Ajustarea TVA pentru bunuri in stoc. Ce formulare trebuie depuse":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi





Atentie contabili!
TVA redus in 2019 - ce capcane ascunde O.U.G. nr. 89/2018?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special "Cote reduse de TVA in 2019"
X
Atentie contabili!
TVA redus in 2019 - ce capcane ascunde O.U.G. nr. 89/2018?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special.

"Cote reduse de TVA in 2019"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016