Tags: anulare cod tva, decont 300, ncod de tva anulat
In analiza de mai jos, avem ca subiect o persoana juridica platitoare de TVA trimestrial careia i se retrage codul de TVA in luna februarie 2017. Vom vedea ce obligatii declarative are societatea si daca se depune D300 pentru luna februarie 2017 drept decont lunar. De asemenea, vom vedea daca Declaratia 394 trebuie depusa pentru februarie 2017, cu mentiunea ca in perioada ianuarie-martie 2017, societatea nu are miscari pe TVA. Stabilim astfel daca, in cazul in care nu s-au depus la termenul legal, in 25.03.2017, dar exista depusa D394 pentru martie 2017, se plateste amenda. Se mentioneaza ca societatea a facut o solicitare in SPV pentru emiterea unui certificat de atestare fiscala.
Iata raspunsul specialistului:
In situatia in care codul de TVA a fost anulat din oficiu, de exemplu, incepand cu data de 20 februarie 2017, societatea trebuia sa depuna
decontul de TVA cod 300 in care evidentia, daca era cazul, ajustarea sumei TVA care trebuia efectuata pentru servicii si bunuri de capital, in conformitate cu prevederile art. 304 "Ajustarea taxei deductibile in cazul achizitiilor de servicii si bunuri, altele decat bunurile de capital" si art. 305 "Ajustarea taxei deductibile in cazul bunurilor de capital" din Codul fiscal. Daca ajustarea trebuia efectuata, dar nu a fost raportata, suma TVA aferenta ajustarii, poate fi raportata si la aceasta data, prin formularul cod 307 "Declaratie privind sumele rezultate din ajustarea/corectia ajustarilor/regularizarea taxei pe valoarea adaugata"
De asemenea, pentru luna februarie 2017 trebuia depusa si declaratia informativa cod 394 in care se bifa cu "NU" raspunsul la intrebarea "Au fost efectuate operatiuni in perioada de raportare ?" . Deci, chiar daca in luna februarie 2017 societatea nu a desfasurat activitate, in sensul ca nu a efectuat achizitii de bunuri si servicii, dar nici livrari de bunuri/prestari de servicii aceasta declaratie trebuia depusa conform precizarilor din INSTRUCTIUNI de depunere si completare a formularului (394) "Declaratie informativa privind livrarile/prestarile si achizitiile efectuate pe teritoriul national de persoanele inregistrate in scopuri de TVA", cod MFP 14.13.01.02/f, "Completarea declaratiei" , SECTIUNEA 1 lit. f) "Cartusul referitor la tipul platitorului si perioada de raportare se completeaza cu: …..f) in situatia in care persoana impozabila nu a desfasurat operatiuni in perioada de raportare, se va bifa casuta corespunzatoare. ".
Pentru nedepunerea declaratiei cod 394 aferenta lunii februarie 2017 este posibil ca societatea sa fie sanctionata cu amenda. Declaratia cod 394 pentru luna martie 2017 nu trebuia depusa deoarece societatea are codul de TVA anulat din oficiu incepand cu luna februarie 2017, iar obligatia depunerii acestei declaratii revine doar persoanelor impozabile cu un cod valid de TVA.
Deci, pentru primirea certificatului de atestare fiscala, societatea trebuie sa depuna/transmita decontul de TVA cod 300 pentru luna februarie 2017, astfel incat informatiile necesare emiterii acestuia sa fie preluate din fisa sintetica pe platitor (f.s.p.). Certificatul se elibereaza numai dupa consultarea acestui document de evidenta fiscala a sumelor declarate si achitate (f.s.p.). Avand in vedere ca declaratia cod 394 are doar caracter informativ, emiterea certificatului de atestare fiscala nu este conditionata de depunerea acesteia, acesta fiind motivul pentru care inspectorul din cadrul organului fiscal de administrare nu a invocat nedepunerea declaratiei cod 394.
In perioada in care societatea figureaza cu codul de TVA anulat din oficiu, dar efectueaza livrari de bunuri si servicii taxabile in Romania, inclusiv
achizitii intracomunitare de bunuri/servicii impozabile in Romania, este obligatorie plata efectiva a TVA datorata care se raporteaza prin formularul cod 311 "Declaratie privind taxa pe valoarea adaugata colectata datorata de catre persoanele impozabile al caror cod de inregistrare in scopuri de taxa pe valoarea adaugata a fost anulat conform art. 316 alin. (11) lit. a) - e), lit. g) sau lit. h) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal".

de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Emitere decizii de accesorii peste termenul legal. Contestare
Intrebare:
Societatea noastra a avut un cod de TVA pentru operatiuni intracomunitare in perioada 01.01.2015 - 31.07.2018. Incepand cu data de 01.08.2018 societatea devine platitoare de TVA prin depasirea plafonului pentru intreprinderi mici, deci, cu data de 01.08.2018 se anuleaza codul de TVA pentru operatiuni intracomunitare.
Spre surpriza noastra, societatea primeste in data de 05.06.2025 prin SPV o decizie de calcul accesorii pentru obligatii fiscale accesorii aferente TVA...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Inactivitate temporara. Anulare cod TVA
Intrebare:
Activitatea unei societati platitoare de impozit pe profit si TVA trimestrial a fost suspendata temporar la Registru Comertului incepand cu data de 25.03.2025. Deciziile emise de ANAF de intrare in inactivitate fiscala si de anulare a inregistrarii in scopuri de TVA sunt valabile incepand cu data de 30.04.2025. Pentru luna aprilie 2025 societatea trebuie sa mai depuna D300 si D394?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Anulare TVA din oficiu
Intrebare:
O societate comerciala platitoare de impozit pe profit, platitoare de TVA (trimestrial), i se anuleaza codul de TVA din motivul nedepunerii declaratiilor in ultimele 6 luni. Societatea a primit deja notificare de anulare a codului de TVA. Care sunt obligatiile fiscale pe care le are societatea si care sunt amenzile pe care trebuie sa le achite? Care sunt pasii pentru obtinerea noului cod de tva si in aceasta perioada cum trebuie sa factureze societatea si ce obligatii are?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Lichidare societate cu cod de tva anulat. D311
Intrebare:
O societate are codul de tva anulat din oficiu. Societatea se afla in procedura de lichidare voluntara. In anul 2021 a achizitionat un teren pentru care s-au aplicat masurile de simplificare a TVA. Valoare tva la achizitie dedusa si colectata: 26172 lei.
Terenul va intra in proprietatea asociatului unic, conform raport repartizare bunuri. Detine raport evaluare teren, cu o valoare de piata redusa fata de achizitie.
Societatea va ajusta TVA-ul si daca da,...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<