Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Urmeaza sa vedem ce obligatii declarative are sau ar fi avut in perioada ianuarie-martie 2014 o microintreprindere careia i s-a anulat din oficiu codul tva, deoarece nu a avut achizitii sau livrari in semestrul al II-lea 2013.
Se precizeaza ca anularea codului TVA a avut loc cu data de 1 februarie 2014. Societatea nu a avut nici in anul 2014 livrari sau achizitii. Vom vedea care sunt termenenele la care societatea ar fi avut de depus declaratii pentru lunile din trimestrul I 2014, precum si care este amenda pentru nedepunerea acestora la timp.
Avand in vedere prevederile OANAF 235/2014, cu privire la aprobarea Procedurii de modificare, din oficiu, a vectorului fiscal cu privire la TVA, anularea, din oficiu, a inregistrarii in scopuri de TVA a contribuabililor se efectueaza, conform art. 153 alin. (9) lit. e) din Codul Fiscal, daca in deconturile de taxa depuse pentru 6 luni consecutive, in cazul persoanelor care au ca perioada fiscala luna calendaristica, sau pentru doua trimestre calendaristice consecutive, in cazul persoanelor impozabile care au ca perioada fiscala trimestrul calendaristic, nu au fost evidentiate achizitii de bunuri/servicii si nici livrari de bunuri/prestari de servicii realizate in cursul acestor perioade de raportare.
Conform art.153 alin.(9^2) organul fiscal competent opereaza inscrierea in Registrul persoanelor impozabile a caror inregistrare in scopuri de TVA conform art. 153 a fost anulata, dupa comunicarea deciziei de anulare a inregistrarii în scopuri de TVA, în termen de cel mult 3 zile de la data comunicarii.
In cazul dumneavoastra, incepand cu 01.02.2014 nu mai aveti cod valid TVA, dar aveati obligatia depunerii Decontului de taxa pentru luna ianuarie 2014 pana in 25.02.2014.
Atentionez ca orice achizitie cu TVA inscrisa pe factura furnizorului nu aveti dreptul sa o deduceti si nici nu o veti evidentia pe contul 4426, incepand cu 01.02.2014.
Foarte important, trebuie sa retineti ca orice livrare dupa 01.02.2014, pe perioada cat nu aveti cod valid TVA, veti datora TVA aferent, pe care aveti obligatia sa-l raportati prin Declaratia 311 si sa-l platiti in termen, fara a avea dreptul sa va deduceti TVA aferent.
Balanta de verificare de la A la Z Analize corelatii studii de caz
Manualul Contabilului Incepator - stick USB
Manual de politici contabile - Stick USB
Termenul de raportare a Declaratiei 311, precum si termenul de plata a TVA aferent livrarilor pe perioada in care aveti anulata inregistrare de platitor de TVA este de 25 ale lunii urmatoare in care a intervenit exigibilitatea taxei.
Puteti sa va reinregistrati ca si persoana impozabila TVA dupa anularea din oficiu a organului fiscal, conform art.153 alin.9^1 lit.d), solicitand acest lucru la organul fiscal competent, pe baza unei declaratii pe proprie raspundere din care sa rezulte ca veti desfasura activitati economice.
Data inregistrarii in scopuri de TVA va fi data comunicarii deciziei de inregistrare in scopuri de TVA de catre organul fiscal competent.
Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Documentar fiscal: Raportarea achizitiei intracomunitare de serviciiCe prevederi fiscale noi aduce 2010Oferte de munca - Slujbe disponibile acumSuspendarea activitatii unei societati pe o perioada de 3 ani. Ce pasi urmeaza societatea?Servicii la distanta, disponibile prin ANAF. Ce optiuni aveti in calitate de contribuabili?Ultimele articole
Vineri, 27 decembrie 2024, termenul limita de depunere a declaratiei 390 VIESVineri, 20 decembrie 2024, termenul limita de depunere a unor DECLARATII importanteReminder! Pana pe 19 decembrie 2024 trebuie depusa D11Situatii financiare anuale. De cand exista obligatia de a fi depuse EXCLUSIV electronicNOUTATE! Balanta de verificare trebuie intocmita lunar, conform OUG 138/2024Articole similare
Atentie! Declaratia 390 a fost actualizataNu uitati sa depuneti formularul 221 pana la 25 mai 2017!Plata impozit si TVA in cazul unei asociatii. Care sunt conditiile valabile in 2014?PortalContabilitate: Anularea inregistrarii in scopuri de TVAAtentie! S-a modificat Legea nr. 571 pe 2003 privind Codul fiscalUltimele articole
Vineri, 27 decembrie 2024, termenul limita de DEPUNERE a declaratiei 390 VIESSchema de ajutor introdusa prin HG 300/2024. Bugetul va fi suplimentat cu 750 milioane leiDe la 1 ianuarie 2025 declaratia D406 devine obligatorie si pentru firmele miciNoutati fiscale 2025. Ce modificari apar in privinta TVAVineri, 20 decembrie 2024, termenul limita de DEPUNERE a unor declaratii importanteArticole similare
Impozit pe veniturile microintreprinderilor 2013 | Conditii de aplicareAveti un magazin online? Iata ce trebuie sa stiti despre achizitiile de servicii electronice de la GoogleModificari aduse impozitului pe veniturile micro prin OG 16/2022. Tabel comparativ ANAFInregistrate in scop de TVA. Ajustare TVA pentru proiect investitiiSe apropie termenul pentru Declaratia 204. Vezi procedura depuneriiUltimele articole
Firme care NU mai sunt microintreprinderi din ianuarie 2023. Pot reveni la impozit micro din 2025?MICROINTREPRINDERE in 2025. Ce conditii trebuie sa indeplineasca firmele la 31 decembrie 2024Situatii financiare nedepuse la timp. De cand trece MICROINTREPRINDEREa la impozit pe profitMICROINTREPRINDERE in 2024. Cum poate iesi prin optiune de la plata TVAMICROINTREPRINDERE 2024. Veniturile din drepturi de proprietate intelectuala intra in plafonul de 500.000 euro?Articole similare
Ce declaratii se depun pana la 10 iunie 2015?Ce declaratii privind TVA depunem la 25 iunieNoutati privind procedura de solutionare a deconturilor cu sume negative de TVA cu optiune de rambursareCRACIUN FERICIT si un an nou mai bun!PFA - Vanzare teren din proprietate personala. Tratament TVAUltimele articole
Redobandirea codului de TVA dupa anulare. Ce trebuie sa stiiVineri, 27 decembrie 2024, termenul limita de depunere a declaratiei 390 VIESDe la 1 ianuarie 2025 declaratia D406 devine obligatorie si pentru firmele miciControale antifrauda: Inspectorii au descoperit o schema frauduloasa cu caracter transfrontalier privind TVANoutati fiscale 2025. Ce modificari apar in privinta TVAArticole similare
Anulare cod de inregistrare in scopuri de TVA. Ce consecinte fiscale apar?Plata cotizatie catre organizatie europeana. Cum va proceda ONG-ul?Reinregistrarea in scopuri de TVA. Obligatii fiscale TVAStudiu de caz: Regimul TVA in cazul colectarii si valorificarii deseurilorAchizitionare combustibil pe baza de bonuri fiscale. Cum procedam privind TVA-ul?Ultimele articole
TVA Intracomunitar: ghidul completProcedura de solicitare a codului special de TVA si depunerea formularului 091Regim fiscal TVA in Romania pentru achizitiile intracomunitare de bunuriCe consecinte fiscale negative apar la achizitii de la furnizor cu CODUL TVA anulat din oficiu?Inregistrare bon fiscal in Declaratia 394. Cum procedam?Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"