Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Atentie contabili!
Totul despre CREANTE: putem sa le recuperam de la o firma in insolventa sau faliment?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.

Cod TVA anulat pentru o microintreprindere. Care sunt declaratiile obligatorii?

de InfoTva.ro la 23 Apr. 2014 Exclusiv
Tags: oanaf 235/2014, declaratii, depunere, microintreprindere, tva, codul tva, declaratia 311

Urmeaza sa vedem ce obligatii declarative are sau ar fi avut in perioada ianuarie-martie 2014 o microintreprindere careia i s-a anulat din oficiu codul tva, deoarece nu a avut achizitii sau livrari in semestrul al II-lea 2013.


Se precizeaza ca anularea codului TVA a avut loc cu data de 1 februarie 2014. Societatea nu a avut nici in anul 2014 livrari sau achizitii. Vom vedea care sunt termenenele la care societatea ar fi avut de depus declaratii pentru lunile din trimestrul I 2014, precum si care este amenda pentru nedepunerea acestora la timp.

Avand in vedere prevederile OANAF 235/2014, cu privire la aprobarea Procedurii de modificare, din oficiu, a vectorului fiscal cu privire la TVA, anularea, din oficiu, a inregistrarii in scopuri de TVA a contribuabililor se efectueaza,  conform art. 153 alin. (9) lit. e) din Codul Fiscal,  daca in deconturile de taxa depuse pentru 6 luni consecutive, in cazul persoanelor care au ca perioada fiscala luna calendaristica, sau pentru doua trimestre calendaristice consecutive, in cazul persoanelor impozabile care au ca perioada fiscala trimestrul calendaristic, nu au fost evidentiate achizitii de bunuri/servicii si nici livrari de bunuri/prestari de servicii realizate in cursul acestor perioade de raportare.

Conform art.153 alin.(9^2) organul fiscal competent opereaza inscrierea in Registrul persoanelor impozabile a caror inregistrare in scopuri de TVA conform art. 153 a fost anulata, dupa comunicarea deciziei de anulare a inregistrarii în scopuri de TVA, în termen de cel mult 3 zile de la data comunicarii.

In cazul dumneavoastra, incepand cu 01.02.2014 nu mai aveti cod valid TVA, dar aveati obligatia depunerii Decontului de taxa pentru luna ianuarie 2014 pana in 25.02.2014.

Atentionez ca orice achizitie cu TVA inscrisa pe factura furnizorului nu aveti dreptul sa o deduceti si nici nu o veti evidentia pe contul 4426, incepand cu 01.02.2014.
Manualul Contabilului Incepator
Manualul Contabilului Incepator

Vezi detalii

Impozitarea dividendelor in 2018
Impozitarea dividendelor in 2018

Vezi detalii

Asociatiile de proprietari conform Legii nr. 196/2018
Asociatiile de proprietari conform Legii nr. 196/2018

Vezi detalii


Foarte important, trebuie sa retineti ca orice livrare dupa 01.02.2014, pe perioada cat nu aveti cod valid TVA, veti datora TVA aferent, pe care aveti obligatia sa-l raportati  prin  Declaratia 311 si sa-l platiti in termen, fara a avea dreptul sa va deduceti TVA aferent.

Termenul de raportare a Declaratiei 311, precum si termenul de plata a TVA aferent livrarilor pe perioada in care aveti anulata inregistrare de platitor de TVA este de 25 ale lunii urmatoare in care a intervenit exigibilitatea taxei.

Puteti sa va reinregistrati ca si persoana impozabila TVA dupa anularea din oficiu a organului fiscal, conform art.153 alin.9^1 lit.d), solicitand acest lucru la organul fiscal competent, pe baza unei declaratii pe proprie raspundere din care sa rezulte ca veti desfasura activitati economice.

Data inregistrarii in scopuri de TVA va fi data comunicarii deciziei de inregistrare in scopuri de TVA de catre organul fiscal competent.

Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro

Autor:

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Votati articolul "Cod TVA anulat pentru o microintreprindere. Care sunt declaratiile obligatorii?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi





Atentie contabili!
Totul despre CREANTE: putem sa le recuperam de la o firma in insolventa sau faliment?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special CREANTE de recuperat - cum recuperam creantele de la o firma in faliment sau insolventa?
Club Contabilitate

VIDEO

Atentie contabili!
Totul despre CREANTE: putem sa le recuperam de la o firma in insolventa sau faliment?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special.

CREANTE de recuperat - cum recuperam creantele de la o firma in faliment sau insolventa?
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016