Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Atentie contabili!
Totul despre CREANTE: putem sa le recuperam de la o firma in insolventa sau faliment?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.

AMEF: Documentele necesare distribuitorilor pentru autorizare

de Alina Georgiana Costache la 11 Oct. 2018
Tags: amef, documente autorizare distribuire amef, mfp

Distribuitorii aparatelor de marcat electronice fiscale (AMEF) au nevoie de o serie de acte, lista completa putand fi descarcata de pe site-ul Ministerului Finantelor Publice.

Tot aici, contribuabilii vor gasi lista actualizata a distribuitorilor autorizati pentru aparatele de marcat electronice fiscale ju jurnal electronic.

Asadar, in cele ce urmeaza vom reda: 

  • Documente necesare pentru acordarea autorizatiei de distributie a AMEF;
  • Documente necesare in cazul modificarii autorizatiei de distributie a AMEF cu noi unitati de acreditare pentru comercializare si/sau service;
  • Documente necesare pentru inregistrarea noilor tehnicieni de service in cazul unitatilor de acreditare.
 

Documente necesare pentru acordarea autorizatiei de distributie a AMEF


Operatorul economic care solicita autorizatie de distributie a aparatelor de marcat electronice trebuie sa depuna la MFP– Comisia de autorizare a distribuitorilor pentru AMEF avizate tehnic, documentele mentionate la art.89 din Norme si anume:
    • cererea prin care solicita eliberarea autorizatiei de distributie a aparatelor de marcat electronice fiscale, care trebuie sa contina: 
- datele de identificare ale operatorului economic solicitant, 
-tipul aparatului de marcat electronic fiscal si denumirea comerciala a acestuia, 
-lista operatorilor economici propusi ca unitati acreditate pentru comercializare si service. (Anexa 1 la Cerere),
 Case de marcat 2018. Ghid practic pentru contabili
Case de marcat 2018. Ghid practic pentru contabili

Vezi detalii

Impozitarea dividendelor in 2018
Impozitarea dividendelor in 2018

Vezi detalii

Caiet de practica pentru stagiarii CECCAR
Caiet de practica pentru stagiarii CECCAR

Vezi detalii

- lista tehnicienilor de service si, dupa caz, elementele de identificare alocate tehnicienilor de service (Anexa 2 la Cerere);
    • declaratia pe propria raspundere a reprezentantului legal sau a unui imputernicit al operatorului economic solicitant privind existenta capacitatii profesionale a tehnicienilor de service inclusi in lista operatorilor economici propusi ca unitati acreditate pentru service de a asigura intretinerea si repararea aparatelor de marcat electronice fiscale pentru care se solicita autorizatia. Declaratia pe propria raspundere data prin intermediul unui imputernicit este insotita de o procura speciala in forma autentica;
    • copia certificatului de inregistrare eliberat de Oficiul National al Registrului Comertului atat pentru operatorul economic solicitant cat si pentru operatorii economici propusi ca unitati acreditate;
    • avizul tehnic favorabil emis in conditiile art.78 alin.(1) lit.a) sau b), dupa caz, din Norme;
    • declaratiile pe propria raspundere ale reprezentantilor legali ai operatorului economic solicitant si ai operatorilor economici propusi ca unitati acreditate privind existenta contractelor de comercializare si/sau service incheiate in conditiile prevazute la art. 78 alin. (1) lit. g) din Norme;
    • certificatul constatator eliberat de Oficiul National al Registrului Comertului atat pentru operatorul economic solicitant, cat si pentru operatorii economici propusi ca unitati acreditate, din care sa rezulte capitalul social, asociatii, administratorii si obiectul de activitate;
Operatorul economic solicitant al autorizatiei de distributie trebuie sa aiba prevazut in obiectul  de activitate comercializarea cu ridicata si cu amanuntul - coduri CAEN 4651/4652 si 4741/4742 (art.78 (1) lit.c), respectiv 9511 pentru service (art. 106(1). Unitatile acreditate pentru comercializare trebuie sa aiba  in obiectul  de activitate comercializarea cu amanuntul - coduri CAEN 4741/4742. Unitatile acreditate pentru service trebuie sa aiba in  obiectul  de activitate cod CAEN  9511 si sa dispuna de minimum 2 tehnicieni de service specializati.
    • certificatele de cazier judiciar ale administratorilor, atat pentru operatorul economic solicitant cat si pentru unitatile acreditate de catre acesta, precum si pentru tehnicienii  de service propusi;
    • declaratia pe propria raspundere a reprezentantului legal sau a unui imputernicit al operatorului economic solicitant privind existenta capacitatii acestuia de a indeplini conditiile prevazute la art. 78 alin. (1) lit. e), pentru modelul si tipul de aparate de marcat electronice fiscale pentru care se solicita autorizatia. Declaratia pe propria raspundere data prin intermediul unui imputernicit este insotita de o procura speciala in forma autentica;
    • copiile avizelor pentru exercitarea activitatii de montare si, respectiv, de reparare de mijloace de masurare, emise atat pentru operatorul economic solicitant, cat si pentru operatorii economici propusi ca unitati acreditate de service la aparatele de marcat electronice fiscale destinate activitatii de taximetrie;
    • declaratia pe propria raspundere a reprezentantului legal sau a unui imputernicit al operatorului economic solicitant cu privire la obligatia de  a  asigura piese de schimb pe perioada de garantie si postgarantie (art. 78(1) lit.f) din Norme.

Reprezentantul legal sau imputernicitul operatorului economic solicitant trebuie sa depuna o declaratie pe propria raspundere privind persoanele care ocupa functia director economic si/sau financiar, precum si datele de identificare ale acestora (nume, prenume si CNP) pentru verificarea indeplinirii conditiei prevazuta la art.78 alin.(3) din Norme. Daca in statul de functiuni al operatorului economic solicitant nu figureaza astfel de persoane, se va declara entitatea care preia atributiile acestora.

Operatorul economic solicitant al autorizatiei de distributie trebuie sa indeplineasca conditia prevazuta la art. 78 alin. (1) lit. d) din Norme, respectiv sa nu inregistreze obligatii fiscale restante de natura celor administrate de catre Agentia Nationala de Administrare Fiscala, in sensul art. 157 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, conditie care trebuie indeplinita si de catre operatorii economici propusi ca unitati acreditate pentru comercializare si/sau service.   

Documente necesare in cazul modificarii autorizatiei de distributie a AMEF cu noi unitati de acreditare pentru comercializare si/sau service

Distribuitorul autorizat care solicita  modificarea autorizatiei de distributie a aparatelor de marcat electronice fiscale cu noi unitati acreditate pentru comercializare si/sau service, va depune la Ministerul Finantelor Publice – Comisia de autorizare a distribuitorilor pentru aparate de marcat electronice fiscale avizate tehnic, numai  documentele mentionate la art.90 alin.(4) din Norme, respectiv cererea si documentele prevazute la art.89 alin.(1)  pentru unitatile acreditate propuse a fi incluse in autorizatie. 

Operatorii economici propusi ca unitati acreditate pentru comercializare si/sau pentru service trebuie sa indeplineasca conditia prevazuta la art. 78 alin. (1) lit. d) din Norme, respectiv sa nu  inregistreze obligatii fiscale restante de natura celor administrate de catre Agentia Nationala de Administrare Fiscala, in sensul art. 157 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare.
 

Documente necesare pentru inregistrarea noilor tehnicieni de service in cazul unitatilor de acreditare

Distribuitorul autorizat care solicita  inregistrarea unor noi tehnicieni de service pentru unitatile acreditate, incluse in autorizatie, va depune la Ministerul Finantelor Publice – Comisia de autorizare a distribuitorilor pentru aparate de marcat electronice fiscale avizate tehnic,  documentele mentionate la art.90 alin.(4) din Norme, respectiv documentele prevazute la art.89 alin.(1)  lit.b) si e) din Norme.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul "AMEF: Documentele necesare distribuitorilor pentru autorizare":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 3 voturi





Atentie contabili!
Totul despre CREANTE: putem sa le recuperam de la o firma in insolventa sau faliment?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special CREANTE de recuperat - cum recuperam creantele de la o firma in faliment sau insolventa?
Atentie contabili!
Totul despre CREANTE: putem sa le recuperam de la o firma in insolventa sau faliment?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special.

CREANTE de recuperat - cum recuperam creantele de la o firma in faliment sau insolventa?
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016