Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Distribuitorii aparatelor de marcat electronice fiscale (AMEF) au nevoie de o serie de acte, lista completa putand fi descarcata de pe site-ul Ministerului Finantelor Publice.
Asadar, in cele ce urmeaza vom reda:
- Documente necesare pentru acordarea autorizatiei de distributie a AMEF;
- Documente necesare in cazul modificarii autorizatiei de distributie a AMEF cu noi unitati de acreditare pentru comercializare si/sau service;
- Documente necesare pentru inregistrarea noilor tehnicieni de service in cazul unitatilor de acreditare.
Documente necesare pentru acordarea autorizatiei de distributie a AMEF
Operatorul economic care solicita autorizatie de distributie a aparatelor de marcat electronice trebuie sa depuna la MFP– Comisia de autorizare a distribuitorilor pentru AMEF avizate tehnic, documentele mentionate la art.89 din Norme si anume:

Cartea verde a Contabilitatii varianta online

Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor

Operare SAGA Exemple practice si recomandari
Reprezentantul legal sau imputernicitul operatorului economic solicitant trebuie sa depuna o declaratie pe propria raspundere privind persoanele care ocupa functia director economic si/sau financiar, precum si datele de identificare ale acestora (nume, prenume si CNP) pentru verificarea indeplinirii conditiei prevazuta la art.78 alin.(3) din Norme. Daca in statul de functiuni al operatorului economic solicitant nu figureaza astfel de persoane, se va declara entitatea care preia atributiile acestora.
Operatorul economic solicitant al autorizatiei de distributie trebuie sa indeplineasca conditia prevazuta la art. 78 alin. (1) lit. d) din Norme, respectiv sa nu inregistreze obligatii fiscale restante de natura celor administrate de catre Agentia Nationala de Administrare Fiscala, in sensul art. 157 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, conditie care trebuie indeplinita si de catre operatorii economici propusi ca unitati acreditate pentru comercializare si/sau service.
Documente necesare in cazul modificarii autorizatiei de distributie a AMEF cu noi unitati de acreditare pentru comercializare si/sau service
Operatorii economici propusi ca unitati acreditate pentru comercializare si/sau pentru service trebuie sa indeplineasca conditia prevazuta la art. 78 alin. (1) lit. d) din Norme, respectiv sa nu inregistreze obligatii fiscale restante de natura celor administrate de catre Agentia Nationala de Administrare Fiscala, in sensul art. 157 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare.
Documente necesare pentru inregistrarea noilor tehnicieni de service in cazul unitatilor de acreditare
Distribuitorul autorizat care solicita inregistrarea unor noi tehnicieni de service pentru unitatile acreditate, incluse in autorizatie, va depune la Ministerul Finantelor Publice – Comisia de autorizare a distribuitorilor pentru aparate de marcat electronice fiscale avizate tehnic, documentele mentionate la art.90 alin.(4) din Norme, respectiv documentele prevazute la art.89 alin.(1) lit.b) si e) din Norme.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Defiscalizarea casei de marcat. Cand si cum se faceCe contine regimul sanctionator pentru utilizatorii caselor de marcat electronice fiscaleVanzare bunuri prin automate. Ce documente justificative sunt obligatorii?Patronatul caselor de marcat: 10 recomandari pentru a evita amendarea in cazul utilizarii AMEFProcedura de conectare a caselor de marcat la ANAF a devenit operationala. Care sunt termenele limita pentru contribuabili?Ultimele articole
Aparate de marcat electronice fiscale. Ce modificari au fost aduse prin Legea 317/2024Cum vor fi modificate incepand cu anul 2025 sistemele E-Factura, E-TVA, E-TransportProiect OUG privind E-Factura: Din 2025 identificarea prin CNP va fi optionalaNeconcordante la verificarea e-TVA privind casele de marcat. Cum trebuie sa procedatiCum se declara in D394 facturile si bonurile fiscaleArticole similare
MFP: Lista contributii asigurari sociale 2012Un nou proiect schimba regulile pentru MFPCe tratament contabil si fiscal se aplica pentru locuintele sociale?Ministrul Finantelor: Evaziunea fiscala a ajuns o problema de securitate nationalaFormular 602 si exceptarea de la plata CASS pentru venituri din chirii. Zoom fiscalUltimele articole
Facturile simplificate B2B si B2C trebuie transmise in E-Factura din 2025. Care sunt exceptiileE-Factura in 2025: 5 modificari importante aduse de FinanteModificari IMPORTANTE aduse impozitului pe profit, suplimentar si pe veniturile microSituatii financiare interimare. In cazul unor erori pot fi rectificate?Ce trebuie sa stie firmele despre sanatatea si securitatea zilierilor cu care lucreaza
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"TVA exigibil si neexigibil. Corelatii intre decontul de TVA si balanta. Cum procedam"