Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
de Alina Georgiana Costache
de Alina Georgiana Costache la 11 Oct. 2018Distribuitorii aparatelor de marcat electronice fiscale (AMEF) au nevoie de o serie de acte, lista completa putand fi descarcata de pe site-ul Ministerului Finantelor Publice.
Tot aici, contribuabilii vor gasi lista actualizata a distribuitorilor autorizati pentru aparatele de marcat electronice fiscale ju jurnal electronic.
Asadar, in cele ce urmeaza vom reda:
- Documente necesare pentru acordarea autorizatiei de distributie a AMEF;
- Documente necesare in cazul modificarii autorizatiei de distributie a AMEF cu noi unitati de acreditare pentru comercializare si/sau service;
- Documente necesare pentru inregistrarea noilor tehnicieni de service in cazul unitatilor de acreditare.
Documente necesare pentru acordarea autorizatiei de distributie a AMEF
Operatorul economic care solicita autorizatie de distributie a aparatelor de marcat electronice trebuie sa depuna la MFP– Comisia de autorizare a distribuitorilor pentru AMEF avizate tehnic, documentele mentionate la art.89 din Norme si anume:
• cererea prin care solicita eliberarea autorizatiei de distributie a aparatelor de marcat electronice fiscale, care trebuie sa contina:
- datele de identificare ale operatorului economic solicitant,
-tipul aparatului de marcat electronic fiscal si denumirea comerciala a acestuia,
-lista operatorilor economici propusi ca unitati acreditate pentru comercializare si service. (Anexa 1 la Cerere),
- lista tehnicienilor de service si, dupa caz, elementele de identificare alocate tehnicienilor de service (Anexa 2 la Cerere);
• declaratia pe propria raspundere a reprezentantului legal sau a unui imputernicit al operatorului economic solicitant privind existenta capacitatii profesionale a tehnicienilor de service inclusi in lista operatorilor economici propusi ca unitati acreditate pentru service de a asigura intretinerea si repararea aparatelor de marcat electronice fiscale pentru care se solicita autorizatia. Declaratia pe propria raspundere data prin intermediul unui imputernicit este insotita de o procura speciala in forma autentica;
• copia certificatului de inregistrare eliberat de Oficiul National al Registrului Comertului atat pentru operatorul economic solicitant cat si pentru operatorii economici propusi ca unitati acreditate;
• avizul tehnic favorabil emis in conditiile art.78 alin.(1) lit.a) sau b), dupa caz, din Norme;
• declaratiile pe propria raspundere ale reprezentantilor legali ai operatorului economic solicitant si ai operatorilor economici propusi ca unitati acreditate privind existenta contractelor de comercializare si/sau service incheiate in conditiile prevazute la art. 78 alin. (1) lit. g) din Norme;
• certificatul constatator eliberat de Oficiul National al Registrului Comertului atat pentru operatorul economic solicitant, cat si pentru operatorii economici propusi ca unitati acreditate, din care sa rezulte capitalul social, asociatii, administratorii si obiectul de activitate;
Operatorul economic solicitant al autorizatiei de distributie trebuie sa aiba prevazut in obiectul de activitate comercializarea cu ridicata si cu amanuntul - coduri CAEN 4651/4652 si 4741/4742 (art.78 (1) lit.c), respectiv 9511 pentru service (art. 106(1). Unitatile acreditate pentru comercializare trebuie sa aiba in obiectul de activitate comercializarea cu amanuntul - coduri CAEN 4741/4742. Unitatile acreditate pentru service trebuie sa aiba in obiectul de activitate cod CAEN 9511 si sa dispuna de minimum 2 tehnicieni de service specializati.
• certificatele de cazier judiciar ale administratorilor, atat pentru operatorul economic solicitant cat si pentru unitatile acreditate de catre acesta, precum si pentru tehnicienii de service propusi;
• declaratia pe propria raspundere a reprezentantului legal sau a unui imputernicit al operatorului economic solicitant privind existenta capacitatii acestuia de a indeplini conditiile prevazute la art. 78 alin. (1) lit. e), pentru modelul si tipul de aparate de marcat electronice fiscale pentru care se solicita autorizatia. Declaratia pe propria raspundere data prin intermediul unui imputernicit este insotita de o procura speciala in forma autentica;
• copiile avizelor pentru exercitarea activitatii de montare si, respectiv, de reparare de mijloace de masurare, emise atat pentru operatorul economic solicitant, cat si pentru operatorii economici propusi ca unitati acreditate de service la aparatele de marcat electronice fiscale destinate activitatii de taximetrie;
• declaratia pe propria raspundere a reprezentantului legal sau a unui imputernicit al operatorului economic solicitant cu privire la obligatia de a asigura piese de schimb pe perioada de garantie si postgarantie (art. 78(1) lit.f) din Norme.
Reprezentantul legal sau imputernicitul operatorului economic solicitant trebuie sa depuna o declaratie pe propria raspundere privind persoanele care ocupa functia director economic si/sau financiar, precum si datele de identificare ale acestora (nume, prenume si CNP) pentru verificarea indeplinirii conditiei prevazuta la art.78 alin.(3) din Norme. Daca in statul de functiuni al operatorului economic solicitant nu figureaza astfel de persoane, se va declara entitatea care preia atributiile acestora.
Operatorul economic solicitant al autorizatiei de distributie trebuie sa indeplineasca conditia prevazuta la art. 78 alin. (1) lit. d) din Norme, respectiv sa nu inregistreze obligatii fiscale restante de natura celor administrate de catre Agentia Nationala de Administrare Fiscala, in sensul art. 157 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, conditie care trebuie indeplinita si de catre operatorii economici propusi ca unitati acreditate pentru comercializare si/sau service.
Documente necesare in cazul modificarii autorizatiei de distributie a AMEF cu noi unitati de acreditare pentru comercializare si/sau service
Distribuitorul autorizat care solicita modificarea autorizatiei de distributie a aparatelor de marcat electronice fiscale cu noi unitati acreditate pentru comercializare si/sau service, va depune la Ministerul Finantelor Publice – Comisia de autorizare a distribuitorilor pentru aparate de marcat electronice fiscale avizate tehnic, numai documentele mentionate la art.90 alin.(4) din Norme, respectiv cererea si documentele prevazute la art.89 alin.(1) pentru unitatile acreditate propuse a fi incluse in autorizatie.
Operatorii economici propusi ca unitati acreditate pentru comercializare si/sau pentru service trebuie sa indeplineasca conditia prevazuta la art. 78 alin. (1) lit. d) din Norme, respectiv sa nu inregistreze obligatii fiscale restante de natura celor administrate de catre Agentia Nationala de Administrare Fiscala, in sensul art. 157 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare.
Documente necesare pentru inregistrarea noilor tehnicieni de service in cazul unitatilor de acreditare
Distribuitorul autorizat care solicita inregistrarea unor noi tehnicieni de service pentru unitatile acreditate, incluse in autorizatie, va depune la Ministerul Finantelor Publice – Comisia de autorizare a distribuitorilor pentru aparate de marcat electronice fiscale avizate tehnic, documentele mentionate la art.90 alin.(4) din Norme, respectiv documentele prevazute la art.89 alin.(1) lit.b) si e) din Norme.
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Votati articolul "AMEF: Documentele necesare distribuitorilor pentru autorizare":
Rating:
Nota: 5 din 5 din 4 voturi
Rating:
Nota: 5 din 5 din 4 voturi
Articole similare
Inspectorii Antifrauda deruleaza verificari de tip blitz! Amenzi de peste 4,1 milioane de leiPatronatul caselor de marcat: 10 recomandari pentru a evita amendarea in cazul utilizarii AMEFVanzare bunuri prin automate. Ce documente justificative sunt obligatorii?Noua propunere de la ANAF: Registrul national electronic de evidenta a caselor de marcatVechea casa de marcat: Conditii de pastrare a memoriei fiscale. Legea prevenirii in cazul neutilizarii noilor AMEFUltimele articole
Schimbarea memoriei fiscale la punct de lucru nou, al aceluiasi utilizator – raspuns oficial ANAFREMINDER: Automatele comerciale trebuie dotate cu aparate de marcat pana la 31 decembrie! (Legea 136/2019)Exista cadru legal pentru obligativitatea contractelor de service pentru casele de marcat?Societate radiata din oficiu de ONRC. Transferul casei de marcat catre o noua societateANAF raspunde: Sanctionarea operatorilor economici aflati in imposibilitatea folosirii noilor case de marcat
Mai multe articole despre AMEF
Articole similare
Vechea legislatie VS Noua legislatie privind limitarea dreptului de deducere a TVA pentru vehiculeMFP propune modificarea regimului TVA. Ce categorii de persoane beneficiaza de noile masuri?MFP propune modificarea normelor de aplicare a Legii 227/2015 privind Codul Fiscal. Este vizat regimul TVAComert intracomunitar. Ce obligatii de raportare apar?Plata defalcata a TVA. Cum facem plata catre furnizori prin prin file CEC si bilete la ordin?Ultimele articole
ANAF a publicat Ghidul fiscal al contribuabililor care realizeaza venituri din premii si jocuri de norocOperatiuni de fuziune intre doua SRL-uri. Aspecte contabilePrecizare MFP privind majorarea alocatiilor copiilor de la 1 ianuarie 2021A fost publicat Bugetul asigurarilor sociale de stat pe anul 2021 (Proiect de Lege MFP)Amanarea la plata a ratelor de leasing. Cum se face inregistrarea dobanzilor capitalizate conform OUG 37/2020?
Mai multe articole despre mfp

Atentie contabili!
Modificari importante privind TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special
"MODIFICARI Majore privind TVA. 5 studii de caz + explicatii detaliate"