Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Responsabilitatile unei firme din Romania care beneficiaza de serviciile unei firme din strainatate sunt ilustrate pornind de la cazul in care se efectueaza o lucrare in Romania, pe durata determinata, de o firma straina. Societatea din strainatate doreste sa angajeze forta de munca din Romania, efectuand insa salarizarea in tara respectiva.
Vom stabili in ce masura este posibila aceasta procedura si care vor fi documentele necesare.
Conform art.8 alin.(1) si (2) Cod fiscal, sediul permanent este un loc prin care se desfasoare integral sau partial activitatea unui nerezident.
Un sediu permanent presupune un loc de conducere, sucursala, birou, fabrica, magazine, atelier, precum si locul in care continua sa se desfasoare o activitate cu activele si pasivele unei persoane juridice romane care intra intr-un process de reorganizare.
In cazul de mai sus, o persoana juridica nerezidenta desfasoara activitate in Romania pe o durata determinata. Intelegem ca domeniul de activitate desfasurata se incadreaza in cod CAEN 2562, deci nu presupune un santier de constructii, proiect de constructie, conform art.8 alin.(3) Cod fiscal.
Din pacate nu avem informatii suficiente despre tipul activitatii desfasurate si perioada de timp in care persoana juridical nerezidenta va desfasura aceasta activitate pentru a o putea incadra exact din punct de vedere fiscal.
Persoana juridica nerezidenta intentioneaza sa angajeze forta de munca din Romania pentru desfasurarea activitatii pe teritoriul national.

Agenda Fiscala a Contabilului 2025

Registrul de Evidenta Fiscala PFA

Manualul Contabilului Incepator - stick USB
Angajarea salariatilor nu poate fi posibila decat daca respectiva persoana juridica nerezidenta este inregistrata atat juridic, cat si fiscal la organele si institutiile in drept.
Astfel, va trebui sa se inregistreze juridic la ONRC (Registrul comertului), dupa care se va inregistrafisca la autoritatea fiscala de care apartine. Isi va declara obligatiile fiscal, inclusive cele cu privire la obligatiile salariale, prin completarea si depunerea vectorului fiscal - D010.
Va respecta prevederile Codului fiscal cu privire la impozitele si taxele salariale (retinere, declarare si plata), precum si la toate celelalte taxe si impozite cu privire la impozitul pe profit, TVA.
Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
PFA infiintat in 2024. Taxe, impozite si declaratiiProvizioane pentru garantii. Care va fi tratamentul fiscal?Cum s-au schimbat regulile referitoare la privatizarea societatilor comerciale in 2015?Marfa distrusa in timpul unui transport intracomunitarDizolvare societate. Impozit dividendeUltimele articole
PFA inregistrat in 2025. Va mai depune Declaratia Unica?SAF-T, obligatoriu de la 1 ianuarie 2025 pentru contribuabilii mici. Ce perioada de gratie se aplicaDistrugere punct de lucru in totalitate. Cheltuielile sunt deductibile?Schema de ajutor introdusa prin HG 300/2024. Bugetul va fi suplimentat cu 750 milioane leiMicrointreprindere in 2024. Cum poate iesi prin optiune de la plata TVAArticole similare
Despagubirile de la societatile de asigurare. Regimul TVACand se deduce TVA pentru o FACTURA, daca plata a fost facuta cu card avantaj in 15 rate?AIC autoturism second-hand. Ce obligatii revin cumparatorului neinregistrat in regim normal?Cum se stabileste dreptul la ajustarea TVA pentru marfurile aflate in stoc?Plata avans marfa pentru o achizitie intracomunitara nefinalizata. Ce obligatii declarative avem?Ultimele articole
FACTURA storno. TVA de 19% sau de 21% in cazul facturilor de storno avans pentru chirii?e-FACTURA ramane OBLIGATORIE chiar si pentru facturile simplificate emise de firme scutite de TVADeclaratia 394. Formularul aferent lunii august 2025 NU este inca disponibilModificare cota TVA. Ce trebuie sa stii despre reFACTURAri incepand cu 1 august 2025FACTURA inregistrata eronat cu 21% TVA in loc de 19%. 4 pasi pentru a o corectaArticole similare
Declaratia 394 pentru agentiile de turism. Cum procedam?Angajatii ar putea fi amendati daca nu intra in concediu medical la toate locurile de muncaCe etape urmam pentru iesirea din evidenta platitorilor de TVA?Autofactura. Cum procedam la livrare si la plata avansului?Monitorul Oficial: OANAF nr. 108 privind spatiul cu destinatie de sediu socialUltimele articole
Diurna administrator. 3 intrebari de interes explicate de specialistDiurna. DOCUMENTE justificative pentru firmele care acorda diurna angajatilorCare este cel mai bun Service laptop Acer si ofera reparatii rapidee-Transport si achizitiile intracomunitare: Cum sa asiguri conformitate fiscala in lipsa DOCUMENTElorTVA la incasare. Cum sa procedeze firmele care au cod TVA anulat prin optiuneArticole similare
Dreptul de deducere a TVA pentru facturi de corectie emise in urma inspectiilor conform Noului COD FISCALTVA - Factura platita - marfa nesositaModificare ANAF: Notificare privind modificarea anului fiscalCe declaratii au termen la 25 martie 2015?Cum facem specificarea diferentele in cazul transportului de marfa catre clienti?Ultimele articole
e-Transport si achizitiile intracomunitare: Cum sa asiguri conformitate fiscala in lipsa documentelorRentrop & Straton implineste 30 de ani! Consilier Taxe si Impozite implineste 30 de ani!Neclaritati ale contribuabililor privind sistemul e-TVA. Exemple utileE-Factura in 2025: Facturile de penalitati se transmit sau nu in sistemul E-FacturaTVA la incasare in 2025. Cum se face INTRAREA sau IESIREA din sistemArticole similare
Cod de TVA anulat din oficiu, DECLARATII fiscale si informative, inregistrari contabileRedevente platite unui nerezident. Ce obligatii fiscale apar?GHID pentru completarea actelor necesare privind obtinerea ajutorului pentru curent electric si gazeRezultatele activitatii de inspectie fiscala in luna mai 2024Incasare partiala facturi. Cum tratam facturile?Ultimele articole
Codul TVA in 2025. EXEMPLU practic pentru obtinerea luiAchizitii intracomunitare. Cand si cum sa schimbati perioada TVA + DECLARATII de depus la ANAFDeclaratia 390. Termen limita pentru a evita erorile intre D390 si decontul de TVATVA la incasare. Cum sa procedeze firmele care au cod TVA anulat prin optiuneTVA dedus gresit: Ce faci cand ai completat eronat D300 si D394
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati TVA 2025. Noile cote si Exemple practice"