Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Responsabilitatile unei firme din Romania care beneficiaza de serviciile unei firme din strainatate sunt ilustrate pornind de la cazul in care se efectueaza o lucrare in Romania, pe durata determinata, de o firma straina. Societatea din strainatate doreste sa angajeze forta de munca din Romania, efectuand insa salarizarea in tara respectiva.
Vom stabili in ce masura este posibila aceasta procedura si care vor fi documentele necesare.
Conform art.8 alin.(1) si (2) Cod fiscal, sediul permanent este un loc prin care se desfasoare integral sau partial activitatea unui nerezident.
Un sediu permanent presupune un loc de conducere, sucursala, birou, fabrica, magazine, atelier, precum si locul in care continua sa se desfasoare o activitate cu activele si pasivele unei persoane juridice romane care intra intr-un process de reorganizare.
In cazul de mai sus, o persoana juridica nerezidenta desfasoara activitate in Romania pe o durata determinata. Intelegem ca domeniul de activitate desfasurata se incadreaza in cod CAEN 2562, deci nu presupune un santier de constructii, proiect de constructie, conform art.8 alin.(3) Cod fiscal.
Din pacate nu avem informatii suficiente despre tipul activitatii desfasurate si perioada de timp in care persoana juridical nerezidenta va desfasura aceasta activitate pentru a o putea incadra exact din punct de vedere fiscal.
Persoana juridica nerezidenta intentioneaza sa angajeze forta de munca din Romania pentru desfasurarea activitatii pe teritoriul national.
					Manualul Contabilului Incepator - stick USB
					Bugete cash flow rentabilitate risc - ghid practic
					Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2025 - Editie revizuita
Angajarea salariatilor nu poate fi posibila decat daca respectiva persoana juridica nerezidenta este inregistrata atat juridic, cat si fiscal la organele si institutiile in drept.
Astfel, va trebui sa se inregistreze juridic la ONRC (Registrul comertului), dupa care se va inregistrafisca la autoritatea fiscala de care apartine. Isi va declara obligatiile fiscal, inclusive cele cu privire la obligatiile salariale, prin completarea si depunerea vectorului fiscal - D010.
Va respecta prevederile Codului fiscal cu privire la impozitele si taxele salariale (retinere, declarare si plata), precum si la toate celelalte taxe si impozite cu privire la impozitul pe profit, TVA.
Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Statul care da faliment ar trebui sa isi taxeze propriii cetateniNoi prevederi privind TVA 2011 - Masuri de ordin tehnicMMPS modifica Legea 200/2006 privind constituirea si utilizarea Fondului de garantare pentru plata creantelor salarialeAjustare TVA. Studii de caz utile chiar si pentru cei mai abili contabiliPFA infiintat in 2024. Taxe, impozite si declaratiiUltimele articole
PFA inregistrat in 2025. Va mai depune Declaratia Unica?SAF-T, obligatoriu de la 1 ianuarie 2025 pentru contribuabilii mici. Ce perioada de gratie se aplicaDistrugere punct de lucru in totalitate. Cheltuielile sunt deductibile?Schema de ajutor introdusa prin HG 300/2024. Bugetul va fi suplimentat cu 750 milioane leiMicrointreprindere in 2024. Cum poate iesi prin optiune de la plata TVAArticole similare
Prestari servicii intracomunitare. Cum procedam privind contractul international de reprezentare?FACTURA cu format diferit. Sunt cheltuielile deductibile in cazul tranzactiilor intre persoanele afiliate?Drumul scurt de la documentul «debit-note» la preturile de transferMicrointreprinderea in 2021. Venituri care se exclud din baza de impozitareServicii de intermediere a serviciilor de transport intracomunitar 2Ultimele articole
Drepturile de autor si PFA in 2025. Trebuie sau nu sa emiti FACTURAPlatitor de TVA. Cum sa emiteti facturile DUPA ce ati facut inregistrarea in scop de TVAe-FACTURA in 2025: Mai este obligatorie existenta facturii tiparite pe hartie?Cota TVA modificata de la 1 august 2025. EXEMPLU pentru regularizarea avansurilorFACTURA avans achizitii intracomunitare. Se declara sau nu aceste operatiuni in D300 si D390Articole similare
Tratament fiscal TVA pentru servicii de transport marfa - client externNou buletin informativ de la ANAF: Modificari fiscale in Monitorul OficialAnaliza zilei: Tratamentul contabil si fiscal pentru achizitiile efectuate cu bon fiscalDocumentar fiscal: Deducerea personala pentru venitul din salariiORDIN Nr. 3.418 din 2009 al ministrului finantelor publiceUltimele articole
Arhiva electronica. Se pot sau nu arhiva electronic DOCUMENTEle de gestiuneObtinere NIF nerezidenti. DOCUMENTE de care aveti nevoie pentru a-l obtineSPV ANAF. DOCUMENTE de care ai nevoie pentru inregistrarea in SPVFirma in Romania. 2 optiuni prin care va puteti inregistra in scop de TVA + completarea D700Diurna administrator. 3 intrebari de interes explicate de specialistArticole similare
Split TVA. Raspunsuri cu privire la mecanismul platii defalcate a TVARecapitularea modificarilor aduse de Legea 187/2015. Care sunt prevederile de care trebuie sa tinem cont?Rentrop & Straton implineste 30 de ani! Consilier Taxe si Impozite implineste 30 de ani!Conditii privind intocmirea dosarului preturilor de transfer. Ce trebuie sa stitiAchizitie imobil in 2006Ultimele articole
e-Transport si achizitiile intracomunitare: Cum sa asiguri conformitate fiscala in lipsa documentelorNeclaritati ale contribuabililor privind sistemul e-TVA. Exemple utileE-Factura in 2025: Facturile de penalitati se transmit sau nu in sistemul E-FacturaTVA la incasare in 2025. Cum se face INTRAREA sau IESIREA din sistemDepasire plafon TVA de 300.000 lei. Cum se face inregistrarea in scopuri de TVAArticole similare
Ce DECLARATII trebuie sa depunem pana la 25 aprilie inclusivExista un termen limita pentru depunerea solicitarii regimului derogatoriu?OUG 107/2024. Care sunt principalele 5 masuriModificare sediu social. Trebuie sa anunt ANAF?Marti, 9 ianuarie 2024, termen limita pentru depunerea Declaratiei de mentiuni privind schimbarea perioadei fiscaleUltimele articole
Lichidare societate. Ce DECLARATII trebuie sa depuna societatea care urmeaza sa fie radiataFirma in Romania. 2 optiuni prin care va puteti inregistra in scop de TVA + completarea D700D406 in 2025. Cum se face raportarea in D406 daca treceti la platitor de TVAONG fara activitate economica in 2025. Obligatii declarative + o MONOGRAFIE contabila utilaCodul TVA in 2025. EXEMPLU practic pentru obtinerea lui
   
		Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati TVA 2025. Noile cote si Exemple practice"


 

InfoTva.ro



