Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Modalitati de evaluare a elementelor - Reguli de baza pentru evaluare La data intrarii in entitate, bunurile se evalueaza si se inregistreaza in contabilitate la valoarea de intrare, determinata astfel:
a) la cost de achizitie - pentru bunurile procurate cu titlu oneros;
b) la cost de productie - pentru bunurile produse in entitate;
c) la valoarea de aport, stabilita in urma evaluarii – pentru bunurile reprezentand aport
la capitalul social;
d) la valoarea justa - pentru bunurile obtinute cu titlu gratuit sau constatate plus la inventariere.
....citeste aici detalii despre Ghidul de Proceduri Contabile
Evaluarea la inventar si prezentarea elementelor in bilant
Cu ocazia inventarierii, evaluarea elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii se face potrivit prevederilor Reglementarilor contabile conforme cu Directiva a IV-a a Comunitatilor Economice Europene, aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 3.055/20092, si ale normelor emise in acest sens de Ministerul Finantelor Publice.
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile
Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
In scopul intocmirii situatiilor financiare anuale, entitatile trebuie sa pro cedeze la inventarierea si evaluarea elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii.
La fiecare data a bilantului:
a) Elementele monetare exprimate in valuta (disponibilitati si alte elemente asimilate, cum sunt acreditivele si depozite le bancare, creante si datorii in valuta) trebuie evaluate si prezentate in situatiile financiare anuale utilizand cursul de schimb valutar, comunicat de Banca Nationala a Romaniei si valabil la data incheierii exercitiului financiar.
Diferentele de curs valutar, favorabile sau nefavorabile, intre cursul de schimb al pietei valutare, comunicat de Banca Nationala a Romaniei de la data inregistrarii creantelor sau datoriilor in valuta, sau cursul la care acestea sunt inregistrate in contabilitate si cursul de schimb de la data incheierii exercitiului financiar, se inregistreaza la venituri sau cheltuieli din diferente de curs valutar, dupa caz.
b) Pentru creantele si datoriile, exprimate in lei, a caror decontare se face in functie de cursul unei valute, eventualele diferente favorabile sau nefavorabile, care rezulta din evaluarea acestora se inregistreaza la alte venituri sau alte cheltuieli financiare, dupa caz. Determinarea diferentelor de valoare se efectueaza similar prevederilor lit. a).
c) Elementele nemonetare achizitionate cu plata in valuta si inregistrate la cost istoric (imobilizari, stocuri) trebuie prezentate in situatiile financiare anuale utilizand cursul de schimb valutar de la data efectuarii tranzactiei.
d) Elementele nemonetare achizitionate cu pla ta in valuta si inregistrate la valoarea justa (de exemplu: imobilizarile corporale reevaluate) trebuie prezentate in situatiile financiare anuale la aceasta valoare.
....explicatii gasiti aici
Prin elemente monetare se intelege disponibilitatile banesti si activele/datoriile de primit/de platit in sume fixe sau determinabile. Caracteristica esentiala a unui element monetar este dreptul de a primi sau obligatia de a plati un numar fix sau determinabil de unitati monetare.
Inventarierea are ca scop principal stabilirea situatiei rea le a tuturor elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii ale fiecarei entitati, precum si a bunurilor si valorilor detinute cu orice titlu, apartinand altor persoane juridice sau fizice, in vederea intocmirii situatiilor financiare anuale care trebuie sa ofere o imagine fidela a pozitiei financiare si a performantei entitatii pentru respectivul exercitiu financiar.
Societatea va avea obligatia sa emita proceduri proprii privind inventarierea, adaptate specificului activitatii. Inve ntarierea se efectueaza de catre comisii de inventariere, numite prin decizie scrisa.
In decizia de numire se mentioneaza in mod obligatoriu componenta comisiei, modul de efectuare a inventarierii, metoda de inventariere utilizata, gestiunea supusa inventarierii, data de incepere si de terminare a operatiunilor.
Toate bunurile ce se inventariaza se inscriu in lis tele de inventariere, care trebuie sa se intocmeasca pe locuri de depozitare, pe gestiuni si pe categorii de bunuri. Rezultatele inventarierii se stabilesc prin compararea datelor constatate faptic si inscrise in listele de inventariere cu cele din evident a tehnico-operativa (fisele de magazie) si din contabilitate....citeste mai departe
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
PROCEDURI CONTABILE obligatorii pentru institutiile publice, conform OSGG 400/2015 si reglementarilor contabile 2015Manual de Politici Contabile 2015, editabil. Il aveti pe birou?18 PROCEDURI CONTABILE pentru societati comerciale!Elaborarea perfect legala a procedurilor contabile privind TVA? Iata ghidul complet!Manual de Politici Contabile: 34 de aspecte esentiale in 2015Ultimele articole
Evitati amenzi de pana la 4.000 lei! 36 de PROCEDURI CONTABILE de actualitate va salveaza la orice control ANAFMonitorul Contabil: au aparut ultimele modificari contabileObligativitatea procedurilor contabile. Modificari legislative 2016Sarbatorile aduc surprize deosebite pentru contabili!Ce trebuie sa stiti despre inchiderea exercitiului financiar la final de 2015Articole similare
Legea contabilitatiiControlul intern in societatile comerciale: Ce se verifica in cadrul departamentului contabil?Lichidarea voluntara a unei microintreprinderi. Care sunt etapele?Lichidare voluntara si preluare active de catre asociati. Ce tratament aplicam?Institutii publice. TVA ca element al costului de productieUltimele articole
Lichidare microintreprindere. Aspecte juridice, contabile si fiscaleSocietate in faliment: inregistrarea evaluarii activelor si scutirea/ajustarea TVAEvaluare obiecte de inventar achizitionate pe factura cu discount suta la suta. Cum facem inregistrarile?Tratamentul fiscal al veniturilor rezultate din cota de alocare a riscurilor de catre societatea mamaDizolvare societate. Impozit dividendeArticole similare
Consecinte neinregistrare provizioane | Obligatia societatiiCe tratament contabil si fiscal aplicam pentru clientii incerti?Creanta client aflat in procedura de deschidere a falimentului. Se poate constitui provizion deductibil?Tratament creante neincasateCreante incerte si ajustari pentru pierdere de valoare. Cum deducem si constituim provizion?Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"