Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
de Infotva.ro
de Infotva.ro la 23 Apr. 2010Intrebare Initial Firma noastra platitoare de TVA factureaza anumite produse catre un client din UE care mi-a comunicat un cod valid de TVA. Livrarea se declara in D390 sub forma LIC de produse. ...
Intrebare Initial Firma noastra platitoare de TVA factureaza anumite produse catre un client din UE care mi-a comunicat un cod valid de TVA.
Livrarea se declara in D390 sub forma LIC de produse. Ulterior, la aproximativ 2 luni, clientul imi reclama anumite vicii de calitate pe care le constata la produsele facturate si livrate deja catre el.
Initial clientul doreste sa emita un CREDIT NOTE/factura storno pentru bucatile care nu corespund calitativ, dar la rugamintea mea, clientul accepta sa-i emitem o factura separata de discount pentru produsele mentionate ca neconforme calitativ.
Aici intervine problema: Factura de discount o consider ca o corectie la LIC de produse sau de servicii in D390?
Dar in cazul in care emit inca o factura de vanzare produse finite, iar pe pozitia a 2a trec discountul oferit pentru prima livrare?
E corect sa consider discount reducerile pe care le facturez clientului sau trebuie sa accept factura storno emisa de el?
Serviciul de Consultanta al Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili
Click aici pentru a beneficia de consultanta personalizata
Raspuns Consider ca alternativa cea mai buna este emiterea de catre firma dvs. a unui document credit note reprezentand contravaloarea discount-ului acordat pentru lipsa de conformitate a produselor.
In fapt, acest document credit note este o factura emisa cu semnul minus prin care faceti referire la produsele expediate in data de 4 februarie 2010 (ipotetic), facturate prin documentul nr. 454, dar neconforme cu cerintele impuse prin contract.
In aceasta situatie, factura de discount reprezinta o factura de regularizare a livrarii intracomuni tare efectuate in alta perioada fiscala decat acea in care se acorda reducerea.
Emiterea acestei facturi de discount este echivalenta cu ajustarea bazei de impozitare a TVA in baza prevederilor articolului 138.
Situatia prezentata de dvs. se poate incadra la prevederile articolului 138 denumit Ajustarea bazei de impozitare litera b) conform caruia baza de impozitare se reduce in cazul refuzurilor totale sau partiale privind cantitatea, calitatea ori preturile bunurilor livrate sau ale serviciilor prestate.
Instructiuni privind ajustarea se regasesc si la punctul 20 alineatul 1 din normele metodologice de aplicare ale articolului 138 prin care se prevede faptul ca furnizorii de bunuri isi ajusteaza baza impozabila a taxei dupa efectuarea livrarii , dar evenimentele prevazute la art. 138 din Codul fiscal intervin ulterior facturarii si inregistrarii acestui document in evidentele fiscale. In acest scop furnizorii trebuie sa emita facturi cu valorile inscrise cu semnul minus cand baza de impozitare se reduce, facturi care trebuie transmise si beneficiarului.
Ajustarea bazei de impozitare se raporteaza la randul 1 din decontul de TVA in perioada fiscala in care se emite factura de discount, data acestei facturi fiind considerata data exigibilitatii taxei.
Data exigibilitatii facturii de ajustare corespunde cu data comunicarii ajustarii in favoarea beneficiarului. In situatia prezentata de dvs., ajustarea bazei de impozitare are loc ulterior, intr-o alta perioada decat cea in care a intervenit exigibilitatea pentru livrarea intracomunitara respectiva.
Ajustarea efectuata se raporteaza cu semnul minus prin declaratia cod 390 in aceiasi perioada fiscala in care se efectueaza si raportarea prin decontul de TVA cod 300. De exemplu: livrarea intracomunitara s-a efectuat in data de 4 februarie 2010. Exigibilitatea taxei intervine la data de 4 februarie 2010, adica la data emiterii facturii catre cumparator.
Operatiunea se raporteaza prin: - declaratia recapitulativa cod 390 cu termen de depunere 15 martie 2010; - decontul de TVA cod 300 cu termen de depunere 25 martie 2010. Operatiunea se raporteaza la randul 1;
ajustarea bazei de impozitare aferenta livrarii intracomunitare cu 2% din valoarea bun urilor livrate se efectueaza in data de 15 aprilie 2010. Exigibilitatea taxei intervine la data de 15 aprilie 2010, adica la data emiterii facturii catre cumparator.
Operatiunea se raporteaza cu semnul minus prin:
- declaratia recapitulativa cod 390 cu termen de depunere 15 mai 2010;
- decontul de TVA cod 300 cu termen de depunere 25 mai 2010.
Operatiunea se raporteaza la randul 1.
In alta ordine de idei, clientul nu poate emite un document credit-note sau o factura de stornare in numele firmei dvs.
In situatia in care cumparatorul bunurilor efectueaza remedieri asupra acelor bunuri cumparate pentru a le aduce la parametri de functionare, se poate considera ca firma dvs. achizitioneaza un serviciu intracomunitar.
In aceasta situatie, cumparatorul bunurilor dobandeste calitatea de prestator si trebuie sa emita o factura de prestari servicii pe care inscrie mentiunea neimpozabil in Italia (ipotetic).
Serviciul este impozabil in Romania si firma dvs. trebuie sa:
- aplice regimul de taxare inversa prin formula contabila 4426 = 4427;
- sa declare operatiunea prin decontul de TVA cod 300 la:
randul 7 denumit Achizitii de servicii intracomunitare pentru care beneficiarul este obligat la plata TVA (taxare inversa) si, daca este cazul, cu reportarea sumei la randul 7.1 denumit Achizitii de servicii intracomunitare pentru care beneficiarul este obligat la plata TVA (taxare inversa) iar prestatorul este inregistrat in scopuri de TVA in statul membru din care a avut loc prestarea intracomunitara.
Suma TVA se preia din rulajul creditor al contului 4427;
randul 19 si, daca este cazul, randul 19.1 . Suma TVA se preia din rulajul debitor al contului 4426.
- sa raporteze operatiunea prin declaratia cod 390 cu simbolul S;
Nu va recomand sa acordati discount-ul oferit pentru prima livrare in cadrul celei de a doua livrari care urmeaza a fi efectuata. Fiecare operatiune de livrare trebuie inregistrata si raportata de sine statator.
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Rating:
Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Articole similare
129 Monografii contabile detaliate care traduc OMFP 1802/2014Ce scutiri de TVA se apLICa la importuri si achizitii intracomunitare in 2013?Lucrari bunuri imobile in strainatate. Regim fiscal TVALeasing financiar. Ce regim TVA apLICam si cum intocmim monografiaFacturare: Livrare intracomunitara de bunuriUltimele articole
Studiu de caz: Corectarea facturilor dupa inspectia fiscalaIndemnizatii primite pe perioda starii de urgenta/alerta. Cum se declara in Declaratia Unica (formular 212)ANAF a pubLICat Ghidul fiscal al contribuabililor care realizeaza venituri din premii si jocuri de norocCadouri de MARTISOR de la Rentrop& Straton! Primiti pachetul Agenta fiscala + Noutati fiscale la fiecare comandaMinistrul Economiei, despre schema de ajutor HoReCa: Nu mai mergem pe principiul „primul venit, primul servit”Articole similare
Ajustarea bazei de impozitare pentru clienti declarati in stare de faliment75 la suta dintre restantele firmelor din Romania au intarzieri de peste un anReguli de facturare, continut obligatoriu si termene de emitere in 2017Buletin informativ: Noutati legislative din intervalul 11-15.01.2016Guvernul a cerut Comisiei Europene derogare pentru Split TVAUltimele articole
Studiu de caz: Corectarea facturilor dupa inspectia fiscalaIndemnizatii primite pe perioda starii de urgenta/alerta. Cum se declara in Declaratia Unica (formular 212)ANAF a publicat Ghidul fiscal al contribuabililor care realizeaza venituri din premii si jocuri de norocCadouri de MARTISOR de la Rentrop& Straton! Primiti pachetul Agenta fiscala + Noutati fiscale la fiecare comandaMinistrul Economiei, despre schema de ajutor HoReCa: Nu mai mergem pe principiul „primul venit, primul servit”Articole similare
Regimul de taxare pentru bunurile imobile construite in afara teritoriului RomanieiCotele TVA pentru 2020Prestari intracomunitare de servicii. Facturarea cu TVAZile libere pentru supravegherea copiilor. Conditii de acordare. OUG 147/2020Regimul facturilor fiscale in 2013. Care sunt conditiile de emitere a facturilor?Ultimele articole
Studiu de caz: Corectarea facturilor dupa inspectia fiscalaIndemnizatii primite pe perioda starii de urgenta/alerta. Cum se declara in Declaratia Unica (formular 212)Ajustare TVA colectata. MONOGRAFIE contabila si tratament fiscalDeclaratia 222. Cine are obligatia completarii si care este termenul limita de depunere in 2021Achizitie intracomunitara de masti de protectie pentru salariati. Firma este scutita de TVA?Articole similare
Bauturile alcoolice vandute la un pret mai mic decat cel de achizitieDocumente si evidente utilizate in scopul TVAMarfa importata neconforma calitativ. Cum procedam pentru inregistrare credit-note?CREDIT NOTE. Cum facem inregistrarile privind reducerea financiara si ce alte obligatii apar?TVA - Ajustarea bazei de impozitareUltimele articole
Reduceri financiare. Reglementari contabile si TVAPenalitati contractuale. Baza de impozitare a TVA in vamaInregistrare CREDIT NOTE. Marfa import cu defecte. Care e regimul fiscal care se aplica?Bunuri lipsa la receptie. Care va fi tratamentul fiscal?Ajustarea bazei de impozitare. TVA pentru livrare intracomunitara de bunuri. Cum declaram in D 390?
Atentie contabili!
Modificari importante privind TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special
"MODIFICARI Majore privind TVA. 5 studii de caz + explicatii detaliate"