Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Incepand cu 1 iulie 2012, competenta de administrare a contributiilor sociale obligatorii datorate de persoanele fizice care realizeaza venituri din activitati independente si alte venituri revine Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF) conform prevederilor Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr. 125/2011 pentru modificarea si completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul Fiscal.
Prezentam mai jos principalele implicatii fiscale ale acestor modificari legislative.I. Contributia de asigurari sociale (CAS)
Contribuabili
Au calitatea de asigurati in sistemul public de pensii urmatoarele categorii de contribuabili:
- intreprinzatorii titulari ai unei intreprinderi Individuale (iI);
- membrii intreprinderii Familiale (iF);
- persoanele cu statut de Persoana Fizica Autorizata (PFA);
Examen Consultant Fiscal 2024
Totul despre documentele de contabilitate primara Solutii de organizare a gestiunilor
Bugete cash flow rentabilitate risc - ghid practic
Ghidul Practic al Monografiilor Contabile 2024
- persoanele care realizeaza venituri din profesii libere;
- persoanele care realizeaza venituri din drepturi de proprietate intelectuala, la care impozitul pe venit se determina pe baza datelor din evidenta contabila in partida simpla;
- persoanele care realizeaza venituri, in regim de retinere la sursa a impozitului pe venit, din: drepturi de proprietate intelectuala, din activitati desfasurate in baza contractelor/conventiilor civile incheiate potrivit Codului Civil si a contractelor de agent; din activitatea de expertiza contabila si tehnica judiciara si extrajudiciara.
Exceptii
Nu datoreaza contributia de asigurari sociale pentru veniturile obtinute contribuabilii care realizeaza venituri din activitati independente mentionati mai sus daca se afla in una din urmatoarele situatii:
- desfasoara activitati pe baza de contract individual de munca, inclusiv soldatii gradati si voluntari;
- sunt functionari publici;
- sunt cadre militare in activitate, soldati si gradati voluntari, politisti si functionari publici cu statut special din sistemul administratiei penitenciare, din domeniul apararii nationale, ordinii publice si sigurantei nationale;
- sunt persoane care isi desfasoara activitatea in functii elective sau care sunt numite in cadrul autoritatii executive, legislative ori judecatoresti, pe durata mandatului sau membrii cooperatori dintr-o organizatie a cooperatiei mestesugaresti;
- sunt someri;
- sunt cadre militare trecute in rezerva, politistii si functionarii publici cu statut special din sistemul administratiei penitenciare ale caror raporturi de serviciu au incetat, din domeniul apararii nationale, ordinii publice si sigurantei nationale, care beneficiaza de ajutoare lunare ce se asigura din bugetul de stat, in conditiile legii;
- sunt persoane care beneficiaza de una din categoriile de pensii acordate din sistemul public de pensii;
- contribuabilii al caror venit ramas dupa deducerea din venitul total realizat a cheltuielilor efectuate in scopul realizarii acestui venit, respectiv valoarea anuala a normei de venit, dupa caz, raportat la cele 12 luni ale anului, este sub nivelul de 35% din castigul salarial mediu brut utilizat la fundamentarea bugetului asigurarilor sociale de stat (741 lei);
- persoanele care realizeaza venituri din activitatile agricole respectiv din cultivarea si valorificarea florilor, legumelor si zarzavaturilor, in sere si solarii special destinate acestor scopuri si/sau in sistem irigat, arbustilor, plantelor decorative si ciupercilor sau din exploatarea pepinierelor viticole/pomicole si altele asemenea;
- persoana fizica pentru venitul obtinut dintr-o asociere cu o persoana juridica microintreprindere, care nu genereaza o persoana juridica;
- persoanele care obtin venituri din valorificarea produselor agricole obtinute dupa recoltare, in stare naturala, de pe terenurile agricole proprietate privata sau luate in arenda, catre unitati specializate pentru colectare, unitati de procesare industriala sau catre alte unitati, pentru utilizare ca atare;
- persoanele fizice rezidente asociate cu persoane juridice romane, pentru veniturile realizate atat in Romania, cat si in strainatate, din asocieri fara personalitate juridica.
Baza de calcul
Pentru intreprinzatorii titulari ai unei iI, membrii iF, persoanele cu statut de PFA, persoanele care realizeaza venituri din profesii libere, persoanele care realizeaza venituri din drepturi de proprietate intelectuala, la care impozitul pe venit se determina pe baza datelor din evidenta contabila in partida simpla baza lunara de calcul al contributiei de asigurari sociale este venitul declarat.
Venitul declarat nu poate fi mai mic de 35% din castigul salarial mediu brut utilizat la fundamentarea bugetului asigurarilor sociale de stat (35% din 2.117 = 741 lei) si nici mai mare decat echivalentul a de 5 ori acest castig (5 x 2.117 = 10.585 lei).
Pentru persoanele care realizeaza venituri, in regim de retinere la sursa a impozitului pe venit, din: drepturi de proprietate intelectuala; activitati desfasurate in baza contractelor/ conventiilor civile incheiate potrivit Codului Civil si a contractelor de agent; activitatea de expertiza contabila si tehnica judiciara si extrajudiciara, baza lunara de calcul al contributiei de asigurari sociale este venitul brut stabilit prin contractul incheiat intre parti, respectiv diferenta dintre venitul brut si cheltuiala deductibila, dupa caz.
Cotele de contributie de asigurari sociale
Cotele de contributie de asigurari sociale sunt:
- 31,3% - cota integrala, corespunzatoare conditiilor normale de munca, potrivit legii, pentru intreprinzatorii titulari ai unei iI, membrii iF, persoanele cu statut de PFA, persoanele care realizeaza venituri din profesii libere, persoanele care realizeaza venituri din drepturi de proprietate intelectuala, la care impozitul pe venit se determina pe baza datelor din evidenta contabila in partida simpla;
- 10,5% pentru contribuabilii care realizeaza venituri cu regim de retinere la sursa a impozitului pe venit, respectiv din: drepturi de proprietate intelectuala, din activitati desfasurate in baza contractelor/ conventiilor civile incheiate potrivit Codului Civil si a contractelor de agent; din activitatea de expertiza contabila si tehnica judiciara si extrajudiciara.
Plati anticipate cu titlu de contributii sociale
Sunt obligati sa efectueze in cursul anului plati anticipate cu titlu de contributii sociale:
- intreprinzatorii titulari ai unei iI;
- membrii iF;
- persoanele cu statut de PFA;
- persoanele care realizeaza venituri din profesii libere;
- persoanele care realizeaza venituri din drepturi de proprietate intelectuala, la care impozitul pe venit se determina pe baza datelor din evidenta contabila in partida simpla.
Baza de calcul al contributiei de asigurari sociale pentru acesti contribuabilii se evidentiaza lunar, iar plata contributiei se efectueaza trimestrial, in 4 rate egale, pana la data de 25 inclusiv a ultimei luni din fiecare trimestru.
Contribuabilii care realizeaza venituri, in regim de retinere la sursa a impozitului pe venit, din: drepturi de proprietate intelectuala; activitati desfasurate in baza contractelor/ conventiilor civile incheiate potrivit Codului Civil si a contractelor de agent; activitatea de expertiza contabila si tehnica judiciara si extrajudiciara datoreaza contributii sociale individuale in cursul anului, sub forma platilor anticipate, platitorii de venituri avand obligatia calcularii, retinerii si virarii sumelor respective pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare celei in care a fost platit venitul, respectiv a lunii urmatoare trimestrului in care s-a platit venitul, in functie de perioada fiscala aleasa de platitorul de venit.
Pentru acesti contribuabilii, obligatiile reprezentand contributia individuala de asigurari sociale calculate, retinute si virate in cursul anului fiscal de catre platitorii de venit sunt obligatii finale.
Declararea, definitivarea si plata contributiilor sociale
Declararea veniturilor care reprezinta baza lunara de calcul a contributiilor sociale se realizeaza prin depunerea "Declaratiei privind venitul asigurat la sistemul public de pensii", iar plata, pe baza "Deciziei de impunere privind obligatii de plata cu titlu de contributii de asigurari sociale".
II. Contributia de asigurari sociale de sanatate (CASS)
Contribuabili
Au calitatea de contribuabili in sistemul de asigurari sociale de sanatate, urmatoarele categorii de persoane:
- intreprinzatorii titulari ai unei iI;
- persoanele cu statut de PFA ;
- persoanele care realizeaza venituri din drepturi de proprietate intelectuala, la care impozitul pe venit se determina pe baza datelor din evidenta contabila in partida simpla;
- persoanele care realizeaza venituri, in regim de retinere la sursa a impozitului pe venit, din activitati de natura celor prevazute la art. 52 alin. (1) - venituri din drepturi de proprietate intelectuala; venituri din activitati desfasurate in baza contractelor/ conventiilor civile incheiate potrivit Codului Civil, precum si a contractelor de agent; venituri din activitatea de expertiza contabila si tehnica, judiciara si extrajudiciara; venitul obtinut de o persoana fizica dintr-o asociere cu o persoana juridica contribuabil - microintreprindere - care nu genereaza o persoana juridica;
- care realizeaza venituri din asocierile fara personalitate juridica prevazute la art. 13 lit. e) - constituite intre persoanele fizice rezidente cu persoane juridice romane, pentru veniturile realizate atat in Romania, cat si in strainatate.
- persoanele care realizeaza venituri din activitatile agricole prevazute la art. 71 lit. a) - c) - cultivarea si valorificarea florilor, legumelor si zarzavaturilor, in sere si solarii special destinate acestor scopuri si/sau in sistem irigat; cultivarea si valorificarea arbustilor, plantelor decorative si ciupercilor; exploatarea pepinierelor viticole si pomicole si altele asemenea;
- persoanele care realizeaza venituri, in regim de retinere la sursa a impozitului pe venit, din activitatile agricole prevazute la art. 71 lit. d) - valorificarea produselor agricole obtinute dupa recoltare, in stare naturala, de pe terenurile agricole proprietate privata sau luate in arenda, catre unitati specializate pentru colectare, unitati de procesare industriala sau catre alte unitati, pentru utilizare ca atare;
- persoanele care obtin venituri din: cedarea folosintei bunurilor; investitii; premii si castiguri din jocuri de noroc; operatiunea de fiducie; alte surse, astfel cum sunt prevazute la art. 78;
- persoanele care nu realizeaza nici un fel de venituri, in situatia in care nu realizeaza intr-un an fiscal categoriile de venituri prevazute mai sus; venituri din salarii si asimilate salariilor; venituri sub forma indemnizatiilor de somaj, precum si venituri din pensii mai mici de 740 lei si nu se incadreaza in categoriile de persoane care beneficiaza de asigurarea de sanatate fara plata contributiei.
Exceptii
1. Nu se datoreaza CASS de catre persoanele care realizeaza venituri din drepturi de proprietate intelectuala pentru aceste venituri, daca realizeaza venituri din: salarii si asimilate salariilor; venituri sub forma indemnizatiilor de somaj; venituri din pensii mai mici de 740 lei; sunt titularii unei iI sau PFA; sunt membrii unei intreprinderi familiale; realizeaza venituri din profesii libere; realizeaza venituri din activitatii agricole - cultivarea si valorificarea florilor, legumelor si zarzavaturilor, in sere si solarii special destinate acestor scopuri si/sau in sistem irigat; cultivarea si valorificarea arbustilor, plantelor decorative si ciupercilor; exploatarea pepinierelor viticole si pomicole si altele asemenea; activitati agricole pentru care se retine la sursa impozitul de 2% din valorificarea produselor agricole obtinute dupa recoltare, in stare naturala, de pe terenurile agricole proprietate privata sau luate in arenda, catre unitati specializate pentru colectare, unitati de procesare industriala sau catre alte unitati, pentru utilizare ca atare; venituri din activitati desfasurate in baza contractelor/ conventiilor civile incheiate potrivit Codului Civil, precum si a contractelor de agent; activitatea de expertiza contabila si tehnica, judiciara si extrajudiciara; venitul obtinut de o persoana fizica dintr-o asociere cu o persoana juridica contribuabil - microintreprindere -, care nu genereaza o persoana juridica; veniturile realizate de persoanele fizice atat in Romania, cat si in strainatate, din asociere cu persoane juridice romane.
2. Nu se datoreaza CASS pentru veniturile din cedarea folosintei bunurilor; investitii; premii si castiguri din jocuri de noroc; operatiunea de fiducie; alte surse, astfel cum sunt prevazute la art. 78 de catre persoanele care realizeaza venituri din: salarii, asimilate salariilor, venituri sub forma indemnizatiilor de somaj, venituri din pensii mai mici de 740 lei, precum si venituri din: activitati independente realizate sub forma de iI, iF, PFA; profesii libere; activitati agricole; activitati independente cu retinere la sursa - venituri din activitati desfasurate in baza contractelor/ conventiilor civile incheiate potrivit Codului Civil, precum si a contractelor de agent; venituri din activitatea de expertiza contabila si tehnica, judiciara si extrajudiciara; venitul obtinut de o persoana fizica dintr-o asociere cu o persoana juridica contribuabil - microintreprindere -, care nu genereaza o persoana juridica; din asocierile fara personalitate juridica constituite intre persoane fizice rezidente cu persoane juridice romane atat in Romania, cat si in strainatate.
Baza lunara de calcul a contributiei de asigurari sociale de sanatate datorate bugetului Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate
1. Pentru intreprinzatorii titulari ai unei iI; membrii iF; persoanele cu statut de PFA; persoanele care realizeaza venituri din profesii libere; persoanele care realizeaza venituri din drepturi de proprietate intelectuala, la care impozitul pe venit se determina pe baza datelor din evidenta contabila in partida simpla; baza de calcul este diferenta dintre totalul veniturilor incasate si cheltuielile efectuate in scopul realizarii acestor venituri, exclusiv cheltuielile reprezentand contributii sociale, sau valoarea anuala a normei de venit, dupa caz, raportata la cele 12 luni ale anului.
Daca acest venit este singurul asupra caruia se calculeaza contributia, nu poate fi mai mic decat un salariu de baza minim brut pe tara (700 lei).
2. Pentru persoanele care realizeaza venituri din activitatile agricole - cultivarea si valorificarea florilor, legumelor si zarzavaturilor, in sere si solarii special destinate acestor scopuri si/sau in sistem irigat; cultivarea si valorificarea arbustilor, plantelor decorative si ciupercilor; exploatarea pepinierelor viticole si pomicole si altele asemenea, baza de calcul este venitul net determinat fie la norma de venit fie in sistem real raportat la cele 12 luni ale anului.
In cazul persoanelor care realizeaza venituri din agricultura prevazute la art. 71 lit. a) - d), sub nivelul salariului de baza minim brut pe tara lunar si nu fac parte din familiile beneficiare de ajutor social, baza lunara de calcul a CASS reprezinta o treime din salariul de baza minim brut pe tara.
3. Pentru persoanele care realizeaza venituri din: drepturi de proprietate intelectuala; venituri din activitati desfasurate in baza contractelor/conventiilor civile incheiate potrivit Codului Civil, precum si a contractelor de agent; venituri din activitatea de expertiza contabila si tehnica, judiciara si extrajudiciara; dintr-o asociere cu o persoana juridica contribuabil - microintreprindere - care nu genereaza o persoana juridica; asocierile fara personalitate juridica constituite intre persoanele fizice rezidente cu persoane juridice romane, pentru veniturile realizate atat in Romania, cat si in strainatate, baza de calcul este venitul brut stabilit prin contractul incheiat intre parti, diferenta dintre venitul brut si cheltuiala deductibila, venituri din asociere, dupa caz.
Daca acest venit este singurul asupra caruia se calculeaza contributia, baza lunara de calcul a CASS nu poate fi mai mica decat un salariu de baza minim brut pe tara 700 lei.
4. Pentru persoanele care realizeaza:
- venituri din cedarea folosintei bunurilor, baza de calcul este: venitul net in cazul in care se aplica cotele forfetare; norma anuala de venit pentru inchirierile de camere in scop turistic, respectiv venitul net anual pentru cei care determina venitul in sistem real;
- venituri din investitii, baza de calcul este castigul net;
- venituri din premii si castiguri din jocuri de noroc, baza de calcul este venitul net determinat ca diferenta dintre venitul din premii sau din jocuri de noroc si suma reprezentand venit neimpozabil;
- venituri din operatiunea de fiducie, baza de calcul este reglementata de prevederile art. 42 indice 1 din Codul Fiscal.
- venituri din alte surse, baza de calcul este venitul brut realizat.
La determinarea venitului/castigului anual, la baza de calcul al CASS nu se iau in considerare pierderile fiscale.
5. Pentru persoanele care nu realizeaza nici un venit, baza de calcul este salariul minim brut pe tara, lunar - 700 lei.
Cotele de contributii
Cota de contributie pentru asigurarile sociale de sanatate este de 5,5%.
Plati anticipate
Contribuabilii datoreaza plati anticipate pentru CASS in cazul in care obtin venituri din:
- activitati independente (iI, iF, PFA); profesii libere; drepturi de proprietate intelectuala la care impozitul pe venit se determina pe baza datelor din evidenta contabila in partida simpla, care se stabilesc de organul fiscal competent, prin decizia de impunere, pe baza declaratiei de venit estimat, formular 220/declaratiei privind venitul realizat, formular 200, sau pe baza normelor de venit, in 4 rate egale, pana la data de 25 inclusiv a ultimei luni din fiecare trimestru: 25 martie; 25 iunie; 25 septembrie; 25 decembrie.
- activitati agricole impuse de organul fiscal - cultivarea si valorificarea florilor, legumelor si zarzavaturilor, in sere si solarii special destinate acestor scopuri si/sau in sistem irigat; cultivarea si valorificarea arbustilor, plantelor decorative si ciupercilor;exploatarea pepinierelor viticole si pomicole si altele asemenea; care se stabilesc de organul fiscal competent, prin decizia de impunere, in doua rate egale, semestrial: 25 septembrie inclusiv si 25 noiembrie inclusiv.
- activitati pentru care impozitul se determina prin retinere la sursa, prevazute la: art. 52 - drepturi de proprietate intelectuala; venituri din activitati desfasurate in baza contractelor/ conventiilor civile incheiate potrivit Codului Civil, precum si a contractelor de agent; venituri din activitatea de expertiza contabila si tehnica, judiciara si extrajudiciara; dintr-o asociere cu o persoana juridica contribuabil - microintreprindere, care nu genereaza o persoana juridica; art. 13 lit. e) - asocierile fara personalitate juridica constituite intre persoanele fizice rezidente cu persoane juridice romane, pentru veniturile realizate atat in Romania, cat si in strainatate; art. 71, lit. d) din Codul Fiscal - activitatile agricole pentru care se retine la sursa impozitul de 2% din valorificarea produselor agricole obtinute dupa recoltare, in stare naturala, de pe terenurile agricole proprietate privata sau luate in arenda, catre unitati specializate pentru colectare, unitati de procesare industriala sau catre alte unitati, pentru utilizare ca atare; care se platesc de catre platitorii de venituri pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare celei in care a fost platit venitul, respectiv a lunii urmatoare trimestrului in care s-a platit venitul, in functie de perioada fiscala aleasa de platitorul de venit.
Plati anuale
Contribuabilii care realizeaza venituri din activitati independente si sunt titularii unei iI sau PFA, membrii unei iF; realizeaza venituri din profesii libere; realizeaza venituri din activitatii agricole - cultivarea si valorificarea florilor, legumelor si zarzavaturilor, in sere si solarii special destinate acestor scopuri si/sau in sistem irigat; cultivarea si valorificarea arbustilor, plantelor decorative si ciupercilor - si determina venitul in sistem real, datoreaza CASS anuala, pe baza informatiilor din formularul 200, prin aplicarea cotei de 5,5% asupra venitului net, prin decizia de impunere anuala, pe baza careia se regularizeaza sumele datorate cu titlu de plati anticipate.
La determinarea venitului anual baza de calcul pentru CASS nu se iau in calcul pierderile fiscale.
Plata CASS stabilita prin decizia de impunere anuala se efectueaza in termen de cel mult 60 de zile de la data comunicarii deciziei, iar sumele achitate in plus se compenseaza sau se restituie potrivit prevederilor Codului de Procedura Fiscala.
Contribuabilii care realizeaza venituri din: cedarea folosintei bunurilor; investitii; premii si castiguri din jocuri de noroc; operatiunea de fiducie; alte surse, astfel cum sunt prevazute la art. 78, datoreaza CASS anuala care se stabileste prin decizia de impunere anuala si se achita in termen de cel mult 60 de zile de la data comunicarii deciziei.
Alte precizari privind contributiile sociale obligatorii datorate de persoanele fizice
Modelul, continutul, modalitatea de depunere si de gestionare a declaratiei privind venitul asigurat la sistemul public de pensii se vor posta pe websiteul ANAF - www.anaf.ro.
Incepand cu 1 iulie 2012, contributiile sociale datorate de persoanele fizice potrivit prevederilor Codului Fiscal se achita la unitatile Trezoreriei Statului din cadrul organelor fiscale in raza carora se afla adresa unde isi au domiciliul, potrivit legii, sau adresa unde locuiesc efectiv, in cazul in care aceasta este diferita de domiciliu.
Conturile bugetare unde se vor vira contributiile sociale datorate de catre persoanele fizice, incepand cu 1 iulie 2012, se gasesc pe websiteul ANAF - www.anaf.ro.
Au obligatia completarii si depunerii la organul fiscal competent (organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla adresa unde isi au domiciliul, potrivit legii, sau adresa unde locuiesc efectiv, in cazul in care aceasta este diferita de domiciliu) a declaratiei privind venitul asigurat, persoanele care se autorizeaza pentru activitatile respective dupa data de 1 iulie 2012.
Pentru veniturile persoanelor fizice obtinute anterior datei de 1 iulie 2012, competenta in administrarea contributiilor sociale datorate precum si in solutionarea eventualelor contestatii impotriva actelor administrative prin care s-a facut stabilirea acestora, revine caselor de asigurari sociale. Ca urmare, persoanele fizice care au realizat venituri anterior datei de 1 iulie 2012 si pentru care aveau obligatia platii contributiilor sociale, dar nu le-au declarat, sunt obligate sa completeze si sa depuna declaratia de asigurare la casele teritoriale de asigurari.
Contributiile sociale datorate de persoanele fizice si neachitate pana la data de 1 iulie 2012, vor fi urmarite si incasate de catre ANAF, care va prelua si procedurile de executare silita aflate in derulare.
Neindeplinirea la termen a obligatiilor de declarare prevazute de lege constituie contraventie si se sanctioneaza potrivit prevederilor legale in vigoare.
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Societate nerezidenta. Cum rambursam TVA-ul aferent achizitiilor din Romania?ANAF reglementeaza utilizarea banilor din contul de TVATermen limita in 2024 pentru depunerea D100 si D101Pana la 7 aprilie depune declaratia privind schimbarea perioadei fiscale. Formular 092A.N.A.F. : TVA de 21 milioane de lei incasata suplimentar la bugetul de statUltimele articole
SAF-T in 2025. Pentru o casa de ajutor reciproc (CAR) se depune D406 din ianuarie 2025?Calendar ANAF: Declaratii fiscale scadente in 25 noiembrie 2024OUG 41/2022 privind E-Transport, modificat prin OUG 129/2024. Tabel comparativ cu schimbarileVenituri din alte surse. Ce obligatii declarative si de plata avetiHG 1393/2024. 4 modificari importante aduse impozitului MICROArticole similare
Dividende peste 24 salarii minime. Care este baza de calcul a CASS in 2023?Declaratia Unica 2019: Cand se depune pentru veniturile din dividende?Depunere declaratii cu termen-limita la 25 si 30 septembrieCNIPMMR nu sustine masura platii defalcate a TVAVenituri din ACTIVITATI INDEPENDENTE. Cat CASS datoreaza persoanele fizice pentru 2024Ultimele articole
OUG 128/2024: Anumite persoane fizice NU vor mai plati CASS din 1 ianuarie 2025Venituri din alte surse. Ce obligatii declarative si de plata avetiPersoanele care NU au depus D212 pentru 2023 vor primi Notificari de la ANAF. Cat timp au pentru a indrepta situatiaPFA sistem real. Cum completeaza CAS si CASS in Declaratia Unica estimativa pe 2024Impozitarea veniturilor din strainatate: Ce trebuie sa stii si cum te poate ajuta un avocat fiscalArticole similare
Ce reguli se aplica de la 1 iulie pentru marfurile importate in UEZoom fiscal: Procedura de aplicare a masurilor asiguratoriiControale antifrauda. Prejudiciu de peste 3 milioane de lei cauzat bugetului de stat in domeniul constructiiExamen consultant fiscal 2024. Grile actualizate si cum sa devii consultant fiscalPlata dividende in numerar. Ce aspecte fiscale trebuie sa cunoastem pentru a nu incalca legea?Ultimele articole
OUG 128/2024: Anumite PERSOANE FIZICE NU vor mai plati CASS din 1 ianuarie 2025OUG 41/2022 privind E-Transport, modificat prin OUG 129/2024. Tabel comparativ cu schimbarilePlafon de 50.000 lei in casierie. Exista exceptii in privinta PFA/II/IF?Veniturile obtinute din CHIRII sunt venituri impozabile. Ce obligatii fiscale au persoanele fiziceVenituri din activitati independente. Cat CASS datoreaza persoanele fizice pentru 2024Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"