Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Art.124^3 stabileste ca prin agent platitor se intelege orice operator economic care plateste dobanda sau garanteaza plata dobanzii pentru beneficiul imediat al beneficiarului efectiv, indiferent daca operatorul este debitorul creantei care produce dobanda sau operatorul insarcinat de catre debitor sau de catre beneficiarul efectiv cu plata dobanzii sau cu garantarea platii de dobanda.
(2) Orice entitate stabilita intr-un stat membru catre care se plateste dobanda sau pentru care plata este garantata in beneficiul beneficiarului efectiv va fi, de asemenea, considerata agent platitor, la momentul platii sau garantarii unei astfel de plati. Prezenta prevedere nu se va aplica daca operatorul economic are motive sa creada, pe baza dovezilor oficiale prezentate de acea entitate, ca:
a) este o persoana juridica, cu exceptia celor prevazute la alin. (5); sau
b) profitul sau este impozitat prin aplicarea regimului general referitor la impozitarea profiturilor; sau
c) este un organism de plasament colectiv in valori mobiliare, autorizat conform Directivei nr. 85/611/CEE. Un operator economic care plateste dobanda sau garanteaza plata dobanzii pentru o astfel de entitate stabilita in alt stat membru si care este considerata agent platitor, in temeiul prezentului alineat, va comunica numele si adresa entitatii si suma totala a dobanzii platite sau garantate entitatii autoritatii competente a statului membru unde este stabilit, care va transmite mai departe aceste informatii autoritatii competente din statul membru unde este stabilita entitatea.
(3) Entitatea prevazuta la alin. (2) poate totusi sa aleaga sa fie tratata, in scopul aplicarii prezentului capitol, ca un organism de plasament colectiv in valori mobiliare, asa cum acesta este prevazut la alin. (2) lit. c). Exercitarea acestei posibilitati face obiectul unui certificat emis de statul membru in care entitatea este stabilita, certificat care este prezentat operatorului economic de catre entitate. Romania va elabora norme in ceea ce priveste aceasta optiune ce poate fi exercitata de entitatile stabilite pe teritoriul sau.
(4) Atunci cand operatorul economic si entitatea vizate la alin. (2) sunt stabiliti in Romania, Romania va lua masurile necesare pentru a da asigurari ca acea entitate indeplineste prevederile prezentului capitol atunci cand actioneaza ca agent platitor.

Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor

Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2025

Operare SAGA Exemple practice si recomandari
(5) Persoanele juridice exceptate de la prevederile alin. (2) lit. a) sunt:
a) in Finlanda: avoinyhtio (y) si kommandiittiyhtio (ky)/oppet bolag si kommanditbolag;
b) in Suedia: handelsbolag (HB) si kommanditbolag (KB).
ART. 124^4 Definitia autoritatii competente
in sensul prezentului capitol, se intelege prin autoritate competenta:
a) pentru Romania - Agentia Nationala de Administrare Fiscala;
b) pentru tarile terte - autoritatea competenta definita pentru scopul conventiilor bilaterale sau multilaterale de evitare a dublei impuneri sau, in lipsa acestora, oricare alta autoritate competenta pentru emiterea certificatelor de rezidenta fiscala.

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Impunerea veniturilor din comisioanele obtinute de nerezidenti. Ce impozite se retin?Care sunt formularele de rezidenta fiscala, impuse prin conventiile de evitare a dublei impuneri?Noile formulare de rezidenta fiscalaVenituri realizate din strainatate. Cum procedam pentru evitarea dublei impuneri?Dividende platite unei persoane fizice nerezidente. Cum tratam veniturile din servicii obtinute de nerezidenti in Romania?Ultimele articole
Necesitatea prezentarii certificatului de rezidenta fiscalaCum procedam la impozitarea penalitatilor platite unui nerezident?Retinere impozit pe nerezidenti de catre client. Creditul fiscal. Inregistrari contabileArticole similare
Contributii sociale aferente veniturilor in cazul unui contract de agentDeclaratia 400 are o noua versiune care trebuie descarcataTitlul V Capitolul IIICodul fiscal 2011 - Titlul VCodul Fiscal 2010 TITLUL V - Capitolul III - Modul de impozitare a veniturilor din economii obtinute din Romania de persoane fizice rezidente in state membre si aplicarea schimbului de informatii in lUltimele articole
Ce prevederi se aplica in 2016 pentru impozitul pe reprezentante?Definitia beneficiarului efectivArticole similare
Chiliman nu considera initiativa Finantelor de a colecta o parte din taxele locale de bun augurOUG 35/2019: Declaratia Unica va putea fi depusa si pe suport hartieRomania a devenit membru in Forumul Global pentru Transparenta si Schimb de Informatii FiscaleOPANAF 51/2021. Formularul 100 a fost modificat. Contribuabilii pot declara deducerile pentru casele de marcatMicrointreprinderi care au omis depunerea D100. Pana cand mai poate fi transmis formularul la ANAFUltimele articole
Contractul de inchiriere. 5 intrebari si raspunsuri utile persoanelor fiziceSAF-T ANAF: Lista persoanelor EXCEPTATE de la depunerea D406 a fost extinsaBilant ANAF. Termen de transmitere situatii financiare pentru ONG-uri in 2025D406 in 2025. Cum se inregistreaza in D406 serviciile intracomunitareSponsorizare ONG. 3 studii de caz utile contribuabililor
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"