Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Legea 187/2015 privind aprobarea OUG 6/2015 pentru modificarea si completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal a fost publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 499 din 7 iulie 2015.
Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.
Art. I
Se aproba Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 6 din 7 aprilie 2015 pentru modificarea si completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 250 din 14 aprilie 2015, cu urmatoarele modificari si completari:
1. La articolul I, inaintea punctului 1 se introduc 4 noi puncte, cu urmatorul cuprins:
"
La articolul 7 alineatul (1), punctele 2.1 si 2.2 se abroga.
La articolul 7 alineatul (1), punctul 4 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
'4. activitate independenta – orice activitate desfasurata de catre o persoana fizica in scopul obtinerii de venituri, care indeplineste cel putin 4 dintre urmatoarele criterii:
4.1. persoana fizica dispune de libertatea de alegere a locului si a modului de desfasurare a activitatii precum si a programului de lucru;
![Totul despre documentele de contabilitate primara Solutii de organizare a gestiunilor](https://www.rs.ro/dbimg/product/2653--totul-despre-d.png)
Totul despre documentele de contabilitate primara Solutii de organizare a gestiunilor
![Impozitarea veniturilor din chirii 2024](https://www.rs.ro/dbimg/product/3152-impozitarea-ven.jpg)
Impozitarea veniturilor din chirii 2024
![Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor](https://www.rs.ro/dbimg/product/2785-planul-de-contu.png)
Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
4.2. persoana fizica dispune de libertatea de a desfasura activitatea pentru mai multi clienti;
4.3. riscurile inerente activitatii sunt asumate de catre persoana fizica ce desfasoara activitatea;
4.4. activitatea se realizeaza prin utilizarea patrimoniului persoanei fizice care o desfasoara;
4.5. activitatea se realizeaza de persoana fizica prin utilizarea capacitatii intelectuale si/sau a prestatiei fizice a acesteia, in functie de specificul activitatii;
4.6. persoana fizica face parte dintr-un corp/ordin profesional cu rol de reprezentare, reglementare si supraveghere a profesiei desfasurate, potrivit actelor normative speciale care reglementeaza organizarea si exercitarea profesiei respective;
4.7. persoana fizica dispune de libertatea de a desfasura activitatea direct, cu personal angajat sau prin colaborare cu terte persoane in conditiile legii.'
La articolul 11 alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
'Art. 11
(1) La stabilirea sumei unui impozit, a unei taxe sau unei contributii sociale obligatorii, autoritatile fiscale pot sa nu ia in considerare o tranzactie care nu are un scop economic, ajustand efectele fiscale ale acesteia sau pot reincadra forma unei tranzactii/activitati pentru a reflecta continutul economic al tranzactiei/activitatii.
Organul fiscal este obligat sa motiveze in fapt decizia de impunere emisa ca urmare a neluarii cn considerare a unei tranzactii sau, dupa caz, ca urmare a reincadrarii formei unei tranzactii, prin indicarea elementelor relevante in legatura cu scopul si continutul tranzactiei ce face obiectul neluarii in considerare/reincadrarii, precum si a tuturor mijloacelor de proba avute in vedere pentru aceasta.'
La articolul 11, dupa alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu urmatorul cuprins:
'(3) Procedura de aplicare a prevederilor alin.(1) se stabileste prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.'"
2. La articolul I, dupa punctul 5 se introduce un nou punct, punctul (5^1), cu urmatorul cuprins:
"(5^1) La articolul 127, alineatele (4)-(6) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
'(4) Institutiile publice si organismele internationale de drept public nu sunt persoane impozabile pentru activitatile care sunt desfasurate in calitate de autoritati publice, chiar daca pentru desfasurarea acestor activitati se percep cotizatii, onorarii, redevente, taxe sau alte plati, cu exceptia acelor activitati care ar produce distorsiuni concurentiale daca institutiile publice si organismele internationale de drept public ar fi tratate ca persoane neimpozabile, precum si a celor prevazute la alin. (5) si (6). În sensul prezentului articol, prin organisme internationale de drept public se intelege organizatiile internationale interguvernamentale, constituite de catre state care sunt parti la acestea, in baza unor tratate sau a altor instrumente juridice specifice dreptului international public si care functioneaza conform actelor lor constitutive, statutelor lor sau altor documente care emana de la acestea, fiind guvernate de normele dreptului international public si nu de dreptul intern al vreunui stat.
(5) Institutiile publice si organismele internationale de drept public prevazute la alin. (4) sunt persoane impozabile pentru activitatile desfasurate in calitate de autoritati publice, dar care sunt scutite de taxa, conform art. 141.
(6) Institutiile publice si organismele internationale de drept public prevazute la alin.(4) sunt, de asemenea, persoane impozabile pentru urmatoarele activitati:
a) telecomunicatii;
b) furnizarea de apa, gaze, energie electrica, energie termica, agent frigorific si altele de aceeasi natura;
c) transport de bunuri si de persoane;
d) servicii prestate in porturi si aeroporturi;
e) livrarea de bunuri noi, produse pentru vanzare;
f) activitatea targurilor si expozitiilor comerciale;
g) depozitarea;
h) activitatile organismelor de publicitate comerciala;
i) activitatile agentiilor de calatorie;
j) activitatile magazinelor pentru personal, cantine, restaurante
si alte localuri asemanatoare;
k) operatiunile posturilor publice de radio si televiziune;
l) operatiunile agentiilor agricole de interventie efectuate asupra produselor agricole si in temeiul regulamentelor privind organizarea comuna a pietei respectivelor produse.'"
3. La articolul I punctul 7 la articolul 140 alineatul (2), litera h) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"h) serviciile de restaurant si de catering, cu exceptia bauturilor alcoolice, altele decat berea care se incadreaza la codul NC 22 3 0 10."
4. La articolul I, dupa punctul 7 se introduc trei noi puncte, punctele 8-10, cu urmatorul cuprins:
"8. Articolul 206^10, alineatul (2) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
'(2) Pentru berea produsa de mici fabrici de bere independente, a caror productie in anul calendaristic precedent nu a depasit 200.000 hl/an, iar pentru anul in curs antrepozitarul autorizat declara pe propria raspundere ca va produce o cantitate mai mica de 200.000 hl/an se aplica nivelul redus al accizelor specifice prevazut in anexa nr.1. Pentru micile fabrici de bere independente nou infiintate pentru care antrepozitarul propus declara pe propria raspundere ca va produce o cantitate mai mica de 200.000 hl/an se aplica nivelul redus al accizelor specifice prevazut in anexa nr.1. Acelasi regim se aplica si pentru berea livrata pe teritoriul Romaniei de catre mici fabrici de bere situate in alte state membre, potrivit prevederilor din norme.'
9. La articolul 206^10, dupa alineatul (2) se introduc trei noi alineate, alineatele (2^1) – (2^3), cu urmatorul cuprins:
'(2^1) În anul calendaristic urmator celui in care antrepozitarul autorizat a realizat o productie mai mare de 200.000 hl, acesta nu beneficiaza de nivelul redus al accizelor.
(2^2) Atunci cand antrepozitarul autorizat nu respecta cele declarate prin declaratia pe propria raspundere prevazuta la alin. (2), acesta este obligat la plata unei sume reprezentand diferenta dintre nivelul standard si nivelul redus al accizelor prevazut pentru bere, aferenta cantitatii care depaseste 200.000 hl.
(2^3) Sumele astfel calculate se stabilesc la data de 31 decembrie a anului in care s-a inregistrat depasirea cantitatii declarate si se platesc de catre antrepozitarul autorizat pana la data de 15 ianuarie a anului urmator.'
10. La articolul 206^10, alineatele (3) si (4) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
'(3) Prin mica fabrica de bere independenta se intelege o fabrica de bere independenta din punct de vedere legal si economic de orice alta fabrica de bere si care foloseste cladiri separate din punct de vedere fizic de orice alta fabrica de bere si care nu lucreaza sub licenta.
Atunci cand doua sau mai multe mici fabrici de bere coopereaza, iar productia lor anuala totala nu depaseste 200.000 hl, aceste fabrici de bere sunt considerate o mica fabrica de bere independenta separata.
(4) Fiecare mica fabrica de bere are obligatia de a depune la autoritatea competenta, pana la data de 15 ianuarie a fiecarui an, o declaratie pe propria raspundere privind cantitatea de bere pe care a produs-o in anul anterior si/sau cantitatea de bere pe care urmeaza sa o produca in anul in curs, potrivit prevederilor din normele metodologice.'"
Art. II
Prevederile articolului I, punctele 3 si 4 intra in vigoare in termen de 30 de zile de la data publicarii prezentei legi in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Aceasta lege a fost adoptata de Parlamentul Romaniei, cu respectarea prevederilor art. 75 si ale art. 76 alin. (2) din Constitutia Romaniei, republicata.
![Redactia Infotva](https://infotva.manager.ro/images/autori//redactia-infotvaautor_avatar.png)
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Rating:
Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Articole similare
Finantele analizeaza punctual Codul fiscal dupa LEGEA 187/2015Recapitularea modificarilor aduse de LEGEA 187/2015. Care sunt prevederile de care trebuie sa tinem cont?Tabel comparativ: Modificari aduse de LEGEA 187/2015Prevederile din LEGEA 187/2015 stabilesc cum identificam o activitate independentaPrevederi noi privind incadrarea organismelor internationale de drept public drept persoane impozabile din punct de vedere al TVAArticole similare
Prevederile exacte referitoare la cota redusa de TVA. Analiza consultantuluiIn atentia celor care obtin venituri din chirii si care vor rezilia contractul in 2015Care sunt livrarile de bunuri si prestarile de servicii pentru care se aplica noua cota de TVA redusa?Proiect de ordin privind aprobarea procedurii privind recalcularea platilor anticipate cu titlu de impozitImplicatii TVA. Ce obligatii are comerciantul in ce priveste pretul de vanzare?Ultimele articole
Impunerea veniturilor din dobanzi obtinute din Romania de persoane juridice rezidente intr-un stat membru al UE sau al SEEPrevederile din Legea 187/2015 stabilesc cum identificam o activitate independentaCodul fiscal. Tabel comparativ privind modificarile in vigoare de la 1 iunie 2015OUG 6/2015 privind modificarea si completarea Codului fiscal. Schimbari in ce priveste cota redusa de TVAArticole similare
Sucursala inregistrata in scopuri de TVA. Registrul operatorilor intracomunitari. Decontul de TVACe regim TVA aplicam la vanzarea de software in alte tariSocietate care beneficiaza de OUG 132/2020. In ce masura se pot acorda bonusuri pentru angajati si care este procedura de decontare a indemnizatiei de 75%?Notarii din Capitala si din cinci judete reduc cu 10% taxele la tranzactiile imobiliareInchidere exercitiu financiar 2021. Calcularea corecta a impozitul pe profit cu aplicarea bonificatiilor OUG 153/2020Ultimele articole
Operatiuni scutite de TVA, reglementate de art. 294 din Legea 227/2015Cum se face inregistrarea facturilor simplificate in jurnalul de cumparariD216 in 2024: Au fost publicate instructiunile de completare prin Ordinul 3738/2024E-Factura: Care este modalitatea prin care poate fi corectata o factura incarcata in SPVRegistrul de Casa: ce Este si cum se CompleteazaArticole similare
PFA inregistrat in 2023. Ce obligatii fiscale are?Lichidare II. Aspecte privind TVA si impozit pe venitInfluente fiscale ale pensiilor facultative la calcul salarial si la impozitul pe profit – Plionul IIIO noua declaratie va fi utilizata pentru detasarea transnationala a salariatilor (Hotararea 654/2021)PFA infiintat in 2024. Taxe, impozite si declaratiiUltimele articole
PFA. Impozite si contributii aferente anului 2023PFA si salariat in 2024. Cum va plati CASS-ul?Salariul minim valabil pentru calculul CAS si CASS datorate de persoanele fizice in anul 2023PFA-uri infiintate la final de 2023. Cum se calculeaza CAS si CASS?Impozitare PFA: 3 studii de caz utile pentru contribuabiliArticole similare
CNVM a dat o veste buna celor care mizeaza pe scaderea pieteiSituatii financiare sunt supuse auditului. Categorii de entitati si obligatii privind depunerea situatiilor financiareTVA - Baza de impozitare la importul de bunuriPrecizari in ceea ce priveste conditionarea inregistrarii in scopuri de TVA prin optiuneAtentie! In iulie e termenul de plata pentru veniturile din inchirierea de camere in scop turisticUltimele articole
ITM: Infomatii utile pentru angajat si angajator, cu privire la perioada de probaE-Transport: Transporturile de bunuri cu o masa totala mai mica de 500 kg trebuie declarate in sistem?D394 in 2024. Bonurile cu valoare mai mica de 100 euro se declara in D394?Suma netaxabila din salariul minim. Ce trebuie sa faca firmele pentru ca angajatilor sa nu le scada salariul netCertificatul Constatator: ce Este si cum Se Obtine [Model]![Plafoane TVA valabile 2024. Noile limite + Studii de caz](https://media.rs.ro/filemanagerraport/Info TVA/FAB0724b240722141113.png)
Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Plafoane TVA valabile 2024. Noile limite + Studii de caz"