Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Legea 187/2015 privind aprobarea OUG 6/2015 pentru modificarea si completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal a fost publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 499 din 7 iulie 2015.
Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.
Art. I
Se aproba Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 6 din 7 aprilie 2015 pentru modificarea si completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 250 din 14 aprilie 2015, cu urmatoarele modificari si completari:
1. La articolul I, inaintea punctului 1 se introduc 4 noi puncte, cu urmatorul cuprins:
"
La articolul 7 alineatul (1), punctele 2.1 si 2.2 se abroga.
La articolul 7 alineatul (1), punctul 4 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
'4. activitate independenta – orice activitate desfasurata de catre o persoana fizica in scopul obtinerii de venituri, care indeplineste cel putin 4 dintre urmatoarele criterii:
4.1. persoana fizica dispune de libertatea de alegere a locului si a modului de desfasurare a activitatii precum si a programului de lucru;

Totul despre documentele de contabilitate primara Solutii de organizare a gestiunilor

Cartea verde a Contabilitatii varianta online

Ghidul Practic al Monografiilor Contabile
4.2. persoana fizica dispune de libertatea de a desfasura activitatea pentru mai multi clienti;
4.3. riscurile inerente activitatii sunt asumate de catre persoana fizica ce desfasoara activitatea;
4.4. activitatea se realizeaza prin utilizarea patrimoniului persoanei fizice care o desfasoara;
4.5. activitatea se realizeaza de persoana fizica prin utilizarea capacitatii intelectuale si/sau a prestatiei fizice a acesteia, in functie de specificul activitatii;
4.6. persoana fizica face parte dintr-un corp/ordin profesional cu rol de reprezentare, reglementare si supraveghere a profesiei desfasurate, potrivit actelor normative speciale care reglementeaza organizarea si exercitarea profesiei respective;
4.7. persoana fizica dispune de libertatea de a desfasura activitatea direct, cu personal angajat sau prin colaborare cu terte persoane in conditiile legii.'
La articolul 11 alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
'Art. 11
(1) La stabilirea sumei unui impozit, a unei taxe sau unei contributii sociale obligatorii, autoritatile fiscale pot sa nu ia in considerare o tranzactie care nu are un scop economic, ajustand efectele fiscale ale acesteia sau pot reincadra forma unei tranzactii/activitati pentru a reflecta continutul economic al tranzactiei/activitatii.
Organul fiscal este obligat sa motiveze in fapt decizia de impunere emisa ca urmare a neluarii cn considerare a unei tranzactii sau, dupa caz, ca urmare a reincadrarii formei unei tranzactii, prin indicarea elementelor relevante in legatura cu scopul si continutul tranzactiei ce face obiectul neluarii in considerare/reincadrarii, precum si a tuturor mijloacelor de proba avute in vedere pentru aceasta.'
La articolul 11, dupa alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu urmatorul cuprins:
'(3) Procedura de aplicare a prevederilor alin.(1) se stabileste prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.'"
2. La articolul I, dupa punctul 5 se introduce un nou punct, punctul (5^1), cu urmatorul cuprins:
"(5^1) La articolul 127, alineatele (4)-(6) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
'(4) Institutiile publice si organismele internationale de drept public nu sunt persoane impozabile pentru activitatile care sunt desfasurate in calitate de autoritati publice, chiar daca pentru desfasurarea acestor activitati se percep cotizatii, onorarii, redevente, taxe sau alte plati, cu exceptia acelor activitati care ar produce distorsiuni concurentiale daca institutiile publice si organismele internationale de drept public ar fi tratate ca persoane neimpozabile, precum si a celor prevazute la alin. (5) si (6). În sensul prezentului articol, prin organisme internationale de drept public se intelege organizatiile internationale interguvernamentale, constituite de catre state care sunt parti la acestea, in baza unor tratate sau a altor instrumente juridice specifice dreptului international public si care functioneaza conform actelor lor constitutive, statutelor lor sau altor documente care emana de la acestea, fiind guvernate de normele dreptului international public si nu de dreptul intern al vreunui stat.
(5) Institutiile publice si organismele internationale de drept public prevazute la alin. (4) sunt persoane impozabile pentru activitatile desfasurate in calitate de autoritati publice, dar care sunt scutite de taxa, conform art. 141.
(6) Institutiile publice si organismele internationale de drept public prevazute la alin.(4) sunt, de asemenea, persoane impozabile pentru urmatoarele activitati:
a) telecomunicatii;
b) furnizarea de apa, gaze, energie electrica, energie termica, agent frigorific si altele de aceeasi natura;
c) transport de bunuri si de persoane;
d) servicii prestate in porturi si aeroporturi;
e) livrarea de bunuri noi, produse pentru vanzare;
f) activitatea targurilor si expozitiilor comerciale;
g) depozitarea;
h) activitatile organismelor de publicitate comerciala;
i) activitatile agentiilor de calatorie;
j) activitatile magazinelor pentru personal, cantine, restaurante
si alte localuri asemanatoare;
k) operatiunile posturilor publice de radio si televiziune;
l) operatiunile agentiilor agricole de interventie efectuate asupra produselor agricole si in temeiul regulamentelor privind organizarea comuna a pietei respectivelor produse.'"
3. La articolul I punctul 7 la articolul 140 alineatul (2), litera h) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"h) serviciile de restaurant si de catering, cu exceptia bauturilor alcoolice, altele decat berea care se incadreaza la codul NC 22 3 0 10."
4. La articolul I, dupa punctul 7 se introduc trei noi puncte, punctele 8-10, cu urmatorul cuprins:
"8. Articolul 206^10, alineatul (2) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
'(2) Pentru berea produsa de mici fabrici de bere independente, a caror productie in anul calendaristic precedent nu a depasit 200.000 hl/an, iar pentru anul in curs antrepozitarul autorizat declara pe propria raspundere ca va produce o cantitate mai mica de 200.000 hl/an se aplica nivelul redus al accizelor specifice prevazut in anexa nr.1. Pentru micile fabrici de bere independente nou infiintate pentru care antrepozitarul propus declara pe propria raspundere ca va produce o cantitate mai mica de 200.000 hl/an se aplica nivelul redus al accizelor specifice prevazut in anexa nr.1. Acelasi regim se aplica si pentru berea livrata pe teritoriul Romaniei de catre mici fabrici de bere situate in alte state membre, potrivit prevederilor din norme.'
9. La articolul 206^10, dupa alineatul (2) se introduc trei noi alineate, alineatele (2^1) – (2^3), cu urmatorul cuprins:
'(2^1) În anul calendaristic urmator celui in care antrepozitarul autorizat a realizat o productie mai mare de 200.000 hl, acesta nu beneficiaza de nivelul redus al accizelor.
(2^2) Atunci cand antrepozitarul autorizat nu respecta cele declarate prin declaratia pe propria raspundere prevazuta la alin. (2), acesta este obligat la plata unei sume reprezentand diferenta dintre nivelul standard si nivelul redus al accizelor prevazut pentru bere, aferenta cantitatii care depaseste 200.000 hl.
(2^3) Sumele astfel calculate se stabilesc la data de 31 decembrie a anului in care s-a inregistrat depasirea cantitatii declarate si se platesc de catre antrepozitarul autorizat pana la data de 15 ianuarie a anului urmator.'
10. La articolul 206^10, alineatele (3) si (4) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
'(3) Prin mica fabrica de bere independenta se intelege o fabrica de bere independenta din punct de vedere legal si economic de orice alta fabrica de bere si care foloseste cladiri separate din punct de vedere fizic de orice alta fabrica de bere si care nu lucreaza sub licenta.
Atunci cand doua sau mai multe mici fabrici de bere coopereaza, iar productia lor anuala totala nu depaseste 200.000 hl, aceste fabrici de bere sunt considerate o mica fabrica de bere independenta separata.
(4) Fiecare mica fabrica de bere are obligatia de a depune la autoritatea competenta, pana la data de 15 ianuarie a fiecarui an, o declaratie pe propria raspundere privind cantitatea de bere pe care a produs-o in anul anterior si/sau cantitatea de bere pe care urmeaza sa o produca in anul in curs, potrivit prevederilor din normele metodologice.'"
Art. II
Prevederile articolului I, punctele 3 si 4 intra in vigoare in termen de 30 de zile de la data publicarii prezentei legi in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Aceasta lege a fost adoptata de Parlamentul Romaniei, cu respectarea prevederilor art. 75 si ale art. 76 alin. (2) din Constitutia Romaniei, republicata.

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Tabel comparativ: Modificari aduse de LEGEA 187/2015Prevederi noi privind incadrarea organismelor internationale de drept public drept persoane impozabile din punct de vedere al TVAFinantele analizeaza punctual Codul fiscal dupa LEGEA 187/2015Recapitularea modificarilor aduse de LEGEA 187/2015. Care sunt prevederile de care trebuie sa tinem cont?Prevederile din LEGEA 187/2015 stabilesc cum identificam o activitate independentaArticole similare
Proiect de ordin privind aprobarea procedurii privind recalcularea platilor anticipate cu titlu de impozitIn atentia celor care obtin venituri din chirii si care vor rezilia contractul in 2015Codul fiscal. Tabel comparativ privind modificarile in vigoare de la 1 iunie 2015Prevederile din Legea 187/2015 stabilesc cum identificam o activitate independentaPrevederile exacte referitoare la cota redusa de TVA. Analiza consultantuluiUltimele articole
Impunerea veniturilor din dobanzi obtinute din Romania de persoane juridice rezidente intr-un stat membru al UE sau al SEEImplicatii TVA. Ce obligatii are comerciantul in ce priveste pretul de vanzare?Care sunt livrarile de bunuri si prestarile de servicii pentru care se aplica noua cota de TVA redusa?OUG 6/2015 privind modificarea si completarea Codului fiscal. Schimbari in ce priveste cota redusa de TVAArticole similare
D394 in 2024. Bonurile cu valoare mai mica de 100 euro se declara in D394?CODUL FISCAL de la 1 ianuarie 2015. Ce modificari sunt incluse prin OUG 80/2014Pana pe 30 septembrie 2022 contribuabilii trebuie sa depuna 4 declaratii fiscale pentru perioada de raportare incheiataAplicarea facilitatilor din domeniul constructiilor: Ordonanta 114/2018, modificata! OUG 43/2019 introduce noi coduri CAENReduceri comerciale. Cum tratam din punct de vedere TVA si al impozitului pe veniturile microintreprinderilor?Ultimele articole
Sponsorizare ONG. 3 studii de caz utile contribuabililorBon fiscal de peste 100 euro. Conditii pentru a putea deduce TVA-ulCoduri SAF-T. Codurile SAF-T in cazul operatiunilor supuse TVA la incasareImpozit pe profit. 4 exemple utile pentru calcularea impozitului si recuperarea pierderilor fiscaleErori la inregistrarea facturilor. Rectificare D390 si D300Articole similare
Obligatii fiscale de plata privind veniturile din activitati independenteIesirea din sistemul TVA. Procedura. Studiu de caz cu Irina DumitrescuNerezident obtine venituri in calitate de PFA. Care sunt aspectele fiscale de care vom tine cont?Persoanele fizice trebuie sa indeplineasca cel putin 4 conditii pentru a obtine venituri din activitati independenteDepunerea formularului 200 se poate face si onlineUltimele articole
Ce modificari au fost aduse contributiilor sociale obligatorii prin OUG 128/2024Declaratia 070. Termen depunere si instructiuni de completarePFA infiintat in 2024. Taxe, impozite si declaratiiPFA. Impozite si contributii aferente anului 2023PFA si salariat in 2024. Cum va plati CASS-ul?Articole similare
Operatorii economici cu exercitiu financiar diferit de anul calendaristic depun raportarile contabile pana pe 16 august 2022Fara o reforma a sistemului de pensii, toate tarile UE vor intra in colapsRegulamentul european privind imbunatatirea decontarii instrumentelor financiare a fost aprobat de PE si Consiliul UECodul fiscal 2008 - Capitolul IV. Impozitul pe mijloacele de transport - art. 261-265Cand apare obligatia de inregistrare TVA pe teritoriul comunitar? Intocmire monografie contabilaUltimele articole
Panouri fotovoltaice. Ce cota de TVA se aplica in 2025Salariati cu mai multe CIM. 4 aspecte importanteTrecere la impozit pe profit in 2025. Pana cand se depune D700 si cum se completeaza formularulMicrointreprindere in 2025. Ce conditii trebuie sa indeplineasca firmele la 31 decembrie 2024Firme care NU se incadreaza in plafonul micro de 250.000 euro. Pana cand trebuie modificat vectorul fiscal
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"