Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Consultati, prin cele ce urmeaza, un tabel comparativ privind Codul fiscal si modificarile aduse de OUG nr. 6/2015 si care intra in vigoare la data de 1 iunie 2015.
Forma Codului fiscal fara modificarile aduse de OUG nr. 6/2015
TITLUL III Impozitul pe venit
Art. 77^1 Definirea venitului din transferul proprietatilor imobiliare din patrimoniul personal
(6) Impozitul prevazut la alin. (1) si (3) se va calcula si se va incasa de notarul public inainte de autentificarea actului sau, dupa caz, intocmirea incheierii de finalizare a succesiunii.
Impozitul calculat si incasat se vireaza pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare celei in care a fost retinut. In cazul in care transferul dreptului de proprietate sau al dezmembramintelor acestuia, pentru situatiile prevazute la alin. (1) si (3), se realizeaza prin hotarare judecatoareasca sau
prin alta procedura, impozitul prevazut la alin. (1) si (3) se calculeaza si se incaseaza de catre organul fiscal competent.
Instantele judecatoresti care pronunta hotarari judecatoresti definitive si irevocabile comunica organului fiscal competent hotararea si documentatia aferenta in termen de 30 de zile de la data ramanerii definitive si irevocabile a hotararii.
Cartea Verde a Contabilitatii 2026
Cartea verde a contabilitatii 2026
Manualul Contabilului Incepator - stick USB
- Atentie, contabili!Metode de stabilire a valorii de piata in tranzactiile intre persoane afiliate Principiul valorii de piata si ajustarea de catre organele fiscale | Cum alegi metoda de stabilire a valorii de piata | Metoda compararii preturilor | Metoda cost plus | Metoda...citeste mai mult
- Atentie, contabili!Reducerea capitalului social: metode, procedura, monografie contabila si tratament fiscal Cadrul legal al reducerii capitalului social | Metode de reducere a capitalului social | Hotararea AGA pentru reducerea capitalului social | Limitele legale ale reducerii:...citeste mai mult
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
Pentru alte proceduri decat cea notariala sau judecatoareasca contribuabilul are obligatia de a declara venitul obtinut in maximum 10 zile de la data transferului, la organul fiscal competent, in vederea calcularii impozitului. Pentru inscrierea drepturilor dobandite in baza actelor autentificate de notarii publici ori a certificatelor de mostenitor sau, dupa caz, a hotararilor judecatoresti si a altor documente in celelalte cazuri, registratorii de la birourile de carte funciara vor verifica indeplinirea obligatiei de plata a impozitului prevazut la alin. (1) si (3) si, in cazul in care nu se va face dovada achitarii acestui impozit, vor respinge cererea de inscriere pana la plata impozitului.
Forma Codului fiscal cu modificarile aduse de OUG nr. 6/2015
TITLUL III Impozitul pe venit
La art. 77^1 alin. (6) se modifica: 1
"(6) Impozitul prevazut la alin. (1) si la alin. (3) teza a doua se calculeaza si se incaseaza de notarul public inainte de autentificarea actului sau, dupa caz, intocmirea incheierii de finalizare a succesiunii. Impozitul calculat si incasat se plateste pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare celei in care a fost incasat. in cazul in care transferul dreptului de proprietate sau al dezmembramintelor acestuia, pentru situatiile prevazute la alin. (1) si (3), se realizeaza prin hotarare judecatoreasca sau prin alta procedura, impozitul prevazut la alin. (1) si (3) se calculeaza si se incaseaza de catre organul fiscal competent, pe baza deciziei de impunere in termen de 60 de zile de la data comunicarii deciziei. Instantele judecatoresti care pronunta hotarari judecatoresti ramase definitive si irevocabile/hotarari judecatoresti definitive si executorii comunica organului fiscal competent hotararea si documentatia aferenta in termen de 30 de zile de la data ramanerii definitive si irevocabile/definitive si executorii a hotararii. Pentru alte proceduri decat cea notariala sau judecatoreasca contribuabilul are obligatia de a declara venitul obtinut in maximum 10 zile de la data transferului, la organul fiscal competent, in vederea calcularii impozitului.
In cazul transferului prin executare silita impozitul datorat de contribuabilul din patrimoniul caruia a fost transferata proprietatea imobiliara se calculeaza si se incaseaza de catre organul fiscal competent, pe baza deciziei de impunere in termen de 60 de zile de la data comunicarii deciziei."
Curtea Constitutionala, prin Decizia nr. 662/2014 a constatat ca dispozitiile art. 77^1 alin. (6) teza finala din Legea nr. 571/2003 sunt constitutionale in masura in care legea nu il obliga pe cumparatorul adjudecatar sa faca dovada platii impozitului datorat de instrainatorul debitor pentru a-si putea inscrie in cartea funciara dreptul sau de proprietate.
Luand in considerare interpretarile referitoare la posibilitatea aducerii unor atingeri dispozitiilor constitutionale referitoare la garantarea dreptului de proprietate, ca urmare a prevederilor privind conditionarea inregistrarii transferului proprietatilor imobiliare din patrimoniul personal la birourile de carte funciara, de prezentarea documentelor care atesta plata impozitului datorat de persoanele fizice, potrivit OUG nr. 6/2015 se elimina teza finala alin. (6) a art. 77^1 din Codul fiscal.
Continuarea aici.
Sursa: Finante Publice Brasov
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Cheltuieli cu utilitati - Refacturare catre chirias. Tratament TVAExigibilitatea accizelor pentru energie electrica. Cum facturam?Iunie 2009 - Obligatii fiscale - Termen de declarare si plataPlata indemnizatiei pentru concediu medical. Cand are dreptul angajatorul sa recupereze sumele de la stat?ANAF completeaza formularele utilizate pentru declararea impozitelor si taxelor cu regim de stabilire sau retinere la sursaUltimele articole
Factura abonament Claude. Cum se inregistreaza corect si ce declaratii trebuie depuse daca NU esti platitor de TVAVanzarea unui mijloc fix detinut de societate: se include sau nu in plafonul de TVA?Veniturile inregistrate in avans in 2026 intra in calculul cifrei de afaceri pentru plafonul de TVA aferent anului 2026?Achizitia unui imobil intr-un alt stat membru UE. Cum se stabileste regimul de TVA aplicabil facturii primiteCe se schimba la calculul TVA stabilit din oficiu de ANAF pentru firmele care nu depun D300Articole similare
Ordinul MApN nr. 82/2015: aprobarea modalitatilor de transmitere a documentelor necesare stabilirii drepturilor de pensieConditii de indeplinit pentru anularea obligatiilor de plata accesorii restante la 31 martie 2020 (Reminder ANAF)Monitorul Oficial: Formularul 086 valabil pentru 2018Noutati legislatie Fiscala 05-09 ianuarie 2009 - Monitorul OficialAchizitia intracomunitara: ce inseamna, noutati legislative si documente necesare pentru scutirea de TVAUltimele articole
Jurnalul de TVA nu se potriveste cu contabilitatea? Cum poti gasi diferenta in cateva minute, NU in cateva oreExamen consultant fiscal 2026: TVA, una dintre cele mai dificile probe. Cum te pregatestiCartea Verde a Contabilitatii 2026: instrumentul care va scuteste de erori in aplicarea legislatiei de TVA si contabilaAcciza intra in baza de calcul a TVA: de ce o eroare la accize inseamna, aproape mereu, si o eroare de TVAActe necesare pentru acord de functionare: ghid complet pentru SRL si PFAArticole similare
Reducerea TVA va atrage dupa sine, cel mai probabil, masuri de inasprire fiscalaUltima versiune pentru Declaratia 200. Actualizare 20 ianuarie 2016Analiza consultant: Proiect modificare a Codului fiscal. Venituri din chirii. Recalcularea platilor anticipateComunicat Finante: Extinderea aplicarii cotei reduse de TVA de 9 la suta de la 1 IUNIE 2015In atentia celor care obtin venituri din chirii si care vor rezilia contractul in 2015Ultimele articole
Studiu: Numai 15% dintre romani fac sport si se recreeaza. O cota redusa TVA i-ar incuraja sa aiba un stil de viata mai sanatosComunicat ANAF: Noul raport privind veniturile colectate la bugetul de statExecutia bugetului general consolidat in primele patru luni ale anuluiCine depune declaratia 200 privind veniturile realizate din Romania?Executia bugetului general consolidat in perioada 1.01 - 31.03.2016Articole similare
Legea 187/2015 privind aprobarea OUG 6/2015 si modificarea Codului fiscalIn atentia celor care obtin venituri din chirii si care vor rezilia contractul in 2015Prevederile exacte referitoare la cota redusa de TVA. Analiza consultantuluiPrevederile din Legea 187/2015 stabilesc cum identificam o activitate independentaImplicatii TVA. Ce obligatii are comerciantul in ce priveste pretul de vanzare?Ultimele articole
Impunerea veniturilor din dobanzi obtinute din Romania de persoane juridice rezidente intr-un stat membru al UE sau al SEEProiect de ordin privind aprobarea procedurii privind recalcularea platilor anticipate cu titlu de impozitCare sunt livrarile de bunuri si prestarile de servicii pentru care se aplica noua cota de TVA redusa?OUG 6/2015 privind modificarea si completarea Codului fiscal. Schimbari in ce priveste cota redusa de TVAArticole similare
Veniturile din activitati independente realizate de persoanele cu handicap scutite de impozit pe venitIn atentia contribuabililor persoane fizice care au calitatea de arendasRegimul fiscal aplicat veniturilor obtinute din valorificarea produselor agricoleBonificatii aferente Declaratiei Unice pentru 2018 si 2019Depunere declaratii ANAF: procedura de transmitere si ce formulare poti depune onlineUltimele articole
Examen consultant fiscal 2026: TVA, una dintre cele mai dificile probe. Cum te pregatestiCartea Verde a Contabilitatii 2026: instrumentul care va scuteste de erori in aplicarea legislatiei de TVA si contabilaIMPOZITUL PE VENIT. Conditii pentru acordarea scutirii impozituluiPFA inregistrat in 2025. Va mai depune Declaratia Unica?Impozit pe profit in 2025. Modificari aduse prin OUG 156/2024
NOU! Modificari TVA 2026
Ce schimbari trebuie aplicate? Erori frecvente in practica?
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati privind TVA in 2026 + TOP 7 Studii de Caz"


InfoTva.ro



