Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Din ianuarie pana in prezent, ANAF a colectat 82,42 miliarde de lei venituri bugetare cumulate, cu 3,32% mai mult decat programul prevazut de legile bugetare anuale.
La bugetul de stat s-au colectat 57,63 miliarde de lei, cu 3,46 mld. de lei mai mult fata de program, astfel:
- la impozitul pe profit s-au colectat 7,35 miliarde de lei, cu 443,11 mil. de lei (6,41%) mai mult decat programul;
- la impozitul pe venit s-au colectat 10,91 miliarde de lei, cu 317,69 mil. de lei peste program;
- TVA colectata in primele cinci luni ale lui 2016 a fost de 22,25 miliarde de lei, cu 4,04% mai mult decat programul. Cota de TVA a fost redusa in medie cu 26.6%, dar in primele cinci luni au fost recuperate 11,2 puncte procentuale din reducere. In luna mai, TVA colectata a fost de 4,27 mld. Lei, comparativ cu 4,46 mld. lei colectati in mai 2015. Tendinta colectarii TVA este determinata atat de reducerea cotei standard de la 24% la 20% incepand cu 1 ianuarie 2016, fapt care s-a reflectat incepand cu luna februarie, cat si de introducerea unei cote reduse de 9% la alimente incepand cu 1 iunie 2015. De asemenea, valoarea rambursarilor de TVA in primele cinci luni din 2016 a fost de 5,95 mld. de lei, in luna aprilie rambursarea fiind de doua ori mai mare decat in ianuarie 2016.
- colectarea de accize (inclusiv taxa pe viciu) a fost de 10,82 miliarde de lei, gradul de realizare a programului de 102,8% fiind influentat de obligatia producatorilor de tutun/tigarete de a se conforma prevederilor Directivei nr. 40/2014/UE si a intrarii in vigoare a Legii antifumat.
- la capitolul "rest venituri" colectarea a fost mai mare cu 1,35 mld. de lei (130%) fata de programul prevazut de legile bugetare anuale.

SAF-T Ghid de raportare corecta

Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor

Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2025
La bugetul fondului national unic pentru asigurari de sanatate s-au colectat 9,1 mld. de lei cumulat pe cinci luni in 2016, iar gradul de realizare a programului de incasari a fost de 99,1% fata de program. La bugetul Fondului national unic de asigurari de sanatate (FNUASS), realizarile ÅŸi programul includ contributia datorata pentru medicamentele finantate din bugetul FNUASS ÅŸi din bugetul Ministerului
Sanatatii (taxa de clawback).
La bugetul asigurarilor sociale de stat s-au colectat 14,91 mld. de lei in primele cinci luni din 2016 si s-a inregistrat un grad de realizare a programului de 95,26%, unul din factori fiind cresterea peste nivelul prognozat a sumelor aferente contributiei la fondul de pensii administrate privat. In plus, a avut un impact negativ masura legislativa privind nedatorarea contributiilor de asigurari sociale de stat de catre personalul din armata, politie si functionarii publici.
La bugetul asigurarilor sociale pentru somaj s-au colectat 772,51 mil. de lei, iar gradul de realizare a programului este de 99.92%.
Veniturile colectate de ANAF sunt aferente principalelor patru bugete componente ale bugetului general consolidat, respectiv bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat, bugetul asigurarilor pentru somaj, bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate. ANAF nu are atributii de administrare si colectare pentru veniturile bugetelor locale (incasate de Directiile de Impozite si Taxe
Locale din cadrul primariilor), pentru fondurile de la Uniunea Europeana, si nici pentru veniturile proprii ale institutiilor publice autofinantate cum ar fi fondul pentru mediu.
Rezultatele activitatii de colectare a veniturilor bugetare de catre ANAF sunt actualizate si publicate lunar pe www.transparenta-bugetara.gov.ro sau in sectiunea "Transparenta Bugetara" de pe www.mfinante.ro.
Sursa: ANAF
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
OPANAF 3737/2016 pentru aprobarea Procedurii de inregistrare a persoanelor impozabile se modifica (proiect de Ordin)Contributii sociale datorate de persoanele fizice care vand produse agricole. Formularul de declarareOPANAF nr. 714 stabileste noi reguli pentru inregistrarea fiscala din oficiu a contribuabililorDocumentele care pot fi comunicate prin Spatiul privat virtual de la 1 iulieE lege: puteti accesa situatia fiscala din evidentele ANAFUltimele articole
E-TVA ANAF. MODEL de raspuns in cazul in care exista diferente de TVASAF-T: Firmele cu cod TVA intracomunitar depun D406?SAF-T 2025: Cum incadrezi entitatile neplatitoare de TVA in D406Cod UIT ANAF: 3 lucruri esentiale de stiut la achizitii de bunuriTVA la cafea si ceai in HoReCa. Justitia RESPINGE interpretarea ANAFArticole similare
Lichidare microintreprindere: Obligatiile asociatului unic si declaratiile care trebuie depuseRegimul TVA aplicabil transferului de afacere. Analiza zileiOUG 40/2015 privind gestionarea financiara a fondurilor europene pentru perioada de programare 2014-2020Avantaje acordate salariatilor societatii partenere. Tratament fiscalAflati ce obligatii aveti cu termen la 27 martie pentru a nu plati amenzi!Ultimele articole
PFA inregistrat in 2025. Va mai depune Declaratia Unica?Cum se face impozitarea veniturilor din dividende distribuite DUPA data de 1 ianuarie 2025Distribuire dividende. Pot fi distribuite neuniform dividendele?Impozit pe profit in 2025. Modificari aduse prin OUG 156/2024Din 2025 se aplica o noua procedura pentru modificarea din oficiu a vectorului fiscal, cu privire la TVAArticole similare
Cum deducem cheltuielile aferente unui imprumut facut de asociat si virat in contul societatii?Depreciere creanta. Solutia pentru un client in insolventa45 la suta reducere pentru CD Consilier TVA si CD Consilier IMPOZITUL PE PROFIT si 2 cadouriCheltuielile cu sponsorizarea si calcul impozit pe profit. Cand poate o firma sa faca sponsorizari?Societate aflata in insolventa. Cum tratam impozitul pe venit microintreprinderi si IMPOZITUL PE PROFIT?Ultimele articole
IMPOZITUL PE PROFIT si completarea D101. Cum sa iti gestionezi pierderile fiscaleIMPOZITUL PE PROFIT. Termenul limita de plata in 2025 pentru anul 2024 + un exemplu de calculSponsorizare ONG. 3 studii de caz utile contribuabililorImpozit pe profit. 4 exemple utile pentru calcularea impozitului si recuperarea pierderilor fiscaleD101 si D101 grup fiscal. Formularele au fost modificate prin Ordinul 206/2025Articole similare
Livrare carti si ziare vechi. Ce tratament TVA se aplica?Bunuri constatate lipsa din gestiune. TVA. Formularul 300Comert online in UE. Plafonul de 10.000 euro pentru aplicarea cotei de TVA este valabil pentru fiecare tara in parte?Firme in regim special de scutire care presteaza servicii electronice. Ce obligatii fiscale TVA exista?TOATE schimbarile fiscale aduse de OG 16/2022: impozite, calculare CAS si CASS, scutiri de venituri, TVA, accizeUltimele articole
Majorare TVA la locuinte. Conditii pentru masura tranzitorie 2025 - 2026 cu TVA de 9%Cota TVA. TVA pentru amoniac si servicii agricole in 2025COTA DE TVA cafea. Este de 9% sau de 19% in 2025?Cota TVA. Ce cote TVA se aplica in 2025 panourilor fotovoltaice, pompelor de caldura si acumulatorilorTVA imobiliare. Ce cota TVA trebuie aplicata la vanzarea imobilelor catre persoane fiziceArticole similare
Evolutia incasarilor ANAF. Raport complet privind TVAANAF a emis un comunicat privind colectarea veniturilor bugetare in trimestrul I din 2015
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"TVA exigibil si neexigibil. Corelatii intre decontul de TVA si balanta. Cum procedam"