Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
O societate comerciala X SRL platitoare de impozit pe venit si inregistratata in scopuri de tva, cod CAEN - lucrari de instalatii electrice, detine autoturisme, unele deja proprietatea firmei, altele fac obiectul contractelor de leasing, urmand a fi achizitionate la finele acestora.
Directorul general si directorul economic utilizeaza cate 2 masini fiecare, pentru care sunt intocmite foi de parcurs pentru fiecare deplasare a acestora si la care deducem integral tva-ul aferent cheltuielor acestora. Este corect cum procedam?
Sfatul specialistului
Manual de politici contabile - Stick USB
Manualul Contabilului Incepator - stick USB
Ghidul Practic al Monografiilor Contabile 2024
1.In ceea ce priveste taxa pe valoare adaugata, conform art. 298 din Codul fiscal:
“(14) Prin exceptie de la prevederile art. 7 pct. 44 si 45, pentru mijloacele de transport de persoane care au cel mult 9 scaune de pasageri, incluzand si scaunul soferului, din categoria M1, astfel cum sunt definite in Reglementarile privind omologarea de tip si eliberarea cartii de identitate a vehiculelor rutiere, precum si omologarea de tip a produselor utilizate la acestea - RNTR 2, aprobate prin Ordinul ministrului lucrarilor publice, transporturilor si locuintei nr. 211/2003, cu modificarile si completarile ulterioare, cheltuielile cu amortizarea sunt deductibile, pentru fiecare, in limita a 1.500 lei/luna. Pentru aceste mijloace de transport nu se aplica prevederile alin. (12) lit. h). Sunt exceptate situatiile in care mijloacele de transport respective se inscriu in oricare dintre urmatoarele categorii:
Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal, un proiect de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Rating:
Nota: 4.7 din 5 din 10 voturi
Articole similare
Declaratia privind impozitul retinut la sursa si castigurile/pierderile realizate, pe beneficiari de venitCe se modifica la depasirea plafonului de 100.000 euroPerioada impozabila a microintreprinderii si lichidarea. Cand depunem Declaratia 100?Impozitarea pe veniturile microintreprinderilor din factuarea cheltuielilor. Cum procedam corect?Care sunt obligatiile fiscale ale sucursalei din Romania a unei persoane juridice nerezidente?Ultimele articole
Cum se infiinteaza microintreprinderile in cursului anuluiMICROINTREPRINDERE in 2024. Optiune privind plata impozitului pe profit in cursul anuluiConditii de incadrare in regimul micro conform noilor modificari aduse de OUG 31/2024Criterii intreprinderi legate si limita echivalentului in lei a sumei de 500.000 euro pentru persoane afiliateInformare ANAF cu privire la modificarile aduse de OUG 31/2024 impozitului pe profit, micro si TVAArticole similare
Calcul impozit pe profitCum stabilim in 2016 impozitul pe veniturile microintreprindere in functie de numarul de salariati?Microintreprinderi – modificarea sistemului de impozitareMicrointreprindere. Venituri din consultanta realizate in cursul anului. Cum se plateste impozitul?Platitor cu exercitiu fiscal diferit de anul calendaristic. Bonificatie impozit pe profit( Legea 54/2020)Ultimele articole
Cum fac firmele trecerea de la impozit pe profit la impozit micro in 2024Darea in plata. Ce inseamna si studii de caz practice cu privire la sfera de aplicare a TVAMicrointreprinderi in faliment. Se va depune D700 pentru trecere la impozit pe profit?Abrogare impozit specific. Cum pot face trecerea la plata impozitului micro firmele din HoReCa?Trecerea de la IMPOZIT PE VENITUL MICROINTREPRINDERILOR la impozit pe profit. Noutati pe care trebuie sa le stie toate firmeleArticole similare
Depasirea plafonului de TVA si influentele la stocuriTransport intracomunitar si lipsa codului de TVA. Cum facturam corect?Legislatia cu privire la TVA impune organizarea evidentei fiscale doar pentru capitalul imobilizat in active corporale.Receptie marfuri pe baza de avize. Cum gestionam fiscal?Aplicarea sistemului TVA la incasare. Opinia expertuluiUltimele articole
Inspectorii ANAF-Antifrauda au identificat un prejudiciu de peste 9.7 milioane de lei in domeniul ride-sharingRegimul special pentru agricultori - spete utileRambursarea de TVA: cine o poate solicita si cum se calculeaza valoarea TVA-ului rambursatSAF-T: Care sunt codurile de taxa in cazul firmelor care aplica TVA nedeductibil si pro-rata?Avantaje in natura si/sau beneficii extrasalariale acordate salariatilor. Tratament fiscal din 2023Articole similare
Achizitie auto in 2010. Deducere TVA in 2012Ajustare TVA stocuri | Ce mentiuni sunt obligatorii pe factura?Modificari TVA in Codul fiscal. Vezi cele mai importante schimbariCasare utilaj. Ce tratament contabil si fiscal aplica?Autoturism cu durata de amortizare 6 ani. Cum facem ajustarea dreptului de deducere a TVA?Ultimele articole
Firme care modifica perioada de amortizare. Care sunt implicatiile contabile si fiscale in acest caz?Impozit micro vs. impozit pe profit. Ce este mai bine sa alegeti din 2023 pentru firme?Achizitie mijloace fixe second hand. Deducerea TVA si inregistrarea in evidenta contabilaNoile prevederi pentru formularul 101 si formularul 120. Modificari OPANAF 3386/2016ANAF propune modificarea formularelor 101 si 120Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA"