Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

O societate comerciala X SRL platitoare de impozit pe venit si inregistratata in scopuri de tva, cod CAEN - lucrari de instalatii electrice, detine autoturisme, unele deja proprietatea firmei, altele fac obiectul contractelor de leasing, urmand a fi achizitionate la finele acestora.
Directorul general si directorul economic utilizeaza cate 2 masini fiecare, pentru care sunt intocmite foi de parcurs pentru fiecare deplasare a acestora si la care deducem integral tva-ul aferent cheltuielor acestora. Este corect cum procedam?
Sfatul specialistului

Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor

Examen Consultant Fiscal 2025

Cartea verde a Contabilitatii varianta online
1.In ceea ce priveste taxa pe valoare adaugata, conform art. 298 din Codul fiscal:
“(14) Prin exceptie de la prevederile art. 7 pct. 44 si 45, pentru mijloacele de transport de persoane care au cel mult 9 scaune de pasageri, incluzand si scaunul soferului, din categoria M1, astfel cum sunt definite in Reglementarile privind omologarea de tip si eliberarea cartii de identitate a vehiculelor rutiere, precum si omologarea de tip a produselor utilizate la acestea - RNTR 2, aprobate prin Ordinul ministrului lucrarilor publice, transporturilor si locuintei nr. 211/2003, cu modificarile si completarile ulterioare, cheltuielile cu amortizarea sunt deductibile, pentru fiecare, in limita a 1.500 lei/luna. Pentru aceste mijloace de transport nu se aplica prevederile alin. (12) lit. h). Sunt exceptate situatiile in care mijloacele de transport respective se inscriu in oricare dintre urmatoarele categorii:
Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal, un proiect de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Depasire plafon micorintreprindere in trimestrul II 2019Deducere TVA pentru achizitie de autoturism pe MICROINTREPRINDEREDizolvare urmata de lichidare. Cand se depune D100? Cum calculam impozitul?Vezi ce modificari sufera Codul fiscal cu privire la impozitul pe venitReducere impozit pe veniturile microintreprinderilor. Calcul bonificatie conform OUG 153/2020Ultimele articole
Activitate de Uber si Bolt in Romania. Cum si in ce conditii pot deduce cheltuielileDistribuire dividende catre persoane fizice. Ce OBLIGATII fiscale existaMICROINTREPRINDERE. Cand trece la impozit pe profit daca NU a depus bilantul la timp in 2025Impozit MICROINTREPRINDERE 2025: Conditii, Cote si DeclaratiiFirme neplatitoare de TVA cu activitate suspendata. Autovehiculele pe firma mai pot fi utilizate?Articole similare
Platitor cu exercitiu fiscal diferit de anul calendaristic. Bonificatie impozit pe profit( Legea 54/2020)Microintreprinderi – modificarea sistemului de impozitareFirme care NU mai sunt microintreprinderi in 2024. Cand pot reveni la acest regim fiscal?Obligatii si documente necesare privind delegarea in strainatate a angajatilorIn atentia contribuabililor platitori de impozit pe veniturile microintreprinderilorUltimele articole
Mare atentie! Firmele care au trecut la impozit pe profit NU pot redeveni microintreprinderiLista seminariilor web pentru luna iulie, publicata pe portalul ANAFCum fac firmele trecerea de la impozit pe profit la impozit micro in 2024Darea in plata. Ce inseamna si studii de caz practice cu privire la sfera de aplicare a TVAMicrointreprinderi in faliment. Se va depune D700 pentru trecere la impozit pe profit?Articole similare
Sistemul TVA la incasare, anularea dreptului de deducere TVAInformatii despre leasingul financiar. Cum facem inregistrarile contabile aferente TVA?Cheltuieli publicitate prin acordarea de produse cu logoCheltuieli sociale. Care va fi tratamentul TVA?Preluare leasing. Cum deducem TVA-ul la suma care acopera debitul firmei partenere?Ultimele articole
Platitor de TVA de la 1 august 2025. Cota TVA aplicabila + reguli pentru ajustarea TVAAchizitii intracomunitare. Declararea transportului in D300 si D390Ajustare pozitiva a TVA. Cum sa procedati in cadrul unui leasing financiarSponsorizare ONG. 3 studii de caz utile contribuabililorCoduri SAF-T. Codurile SAF-T in cazul operatiunilor supuse TVA la incasareArticole similare
Stiti care cheltuieli sunt deductibile si care nu sunt, conform celor mai recente reglementari din Codul fiscal?Achizitie auto in 2010. Deducere TVA in 2012103 grile fiscale pentru Examenul CECCAR 2013! Subiecte rezolvate!Autoturism cu durata de amortizare 6 ani. Cum facem ajustarea dreptului de deducere a TVA?Totul despre cheltuielile DEDUCTIBILE si nedeductibile ale afacerii dvs.Ultimele articole
Firme care modifica perioada de amortizare. Care sunt implicatiile contabile si fiscale in acest caz?Impozit micro vs. impozit pe profit. Ce este mai bine sa alegeti din 2023 pentru firme?Impozitul pe profit. Exemplu corect de calculAchizitie mijloace fixe second hand. Deducerea TVA si inregistrarea in evidenta contabilaNoile prevederi pentru formularul 101 si formularul 120. Modificari OPANAF 3386/2016
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati TVA 2025. Noile cote si Exemple practice"