Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

O societate comerciala X SRL platitoare de impozit pe venit si inregistratata in scopuri de tva, cod CAEN - lucrari de instalatii electrice, detine autoturisme, unele deja proprietatea firmei, altele fac obiectul contractelor de leasing, urmand a fi achizitionate la finele acestora.
Directorul general si directorul economic utilizeaza cate 2 masini fiecare, pentru care sunt intocmite foi de parcurs pentru fiecare deplasare a acestora si la care deducem integral tva-ul aferent cheltuielor acestora. Este corect cum procedam?
Sfatul specialistului

Cartea Verde a Contabilitatii

Operare SAGA Exemple practice si recomandari

PortalContabilitate ro - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari
1.In ceea ce priveste taxa pe valoare adaugata, conform art. 298 din Codul fiscal:
“(14) Prin exceptie de la prevederile art. 7 pct. 44 si 45, pentru mijloacele de transport de persoane care au cel mult 9 scaune de pasageri, incluzand si scaunul soferului, din categoria M1, astfel cum sunt definite in Reglementarile privind omologarea de tip si eliberarea cartii de identitate a vehiculelor rutiere, precum si omologarea de tip a produselor utilizate la acestea - RNTR 2, aprobate prin Ordinul ministrului lucrarilor publice, transporturilor si locuintei nr. 211/2003, cu modificarile si completarile ulterioare, cheltuielile cu amortizarea sunt deductibile, pentru fiecare, in limita a 1.500 lei/luna. Pentru aceste mijloace de transport nu se aplica prevederile alin. (12) lit. h). Sunt exceptate situatiile in care mijloacele de transport respective se inscriu in oricare dintre urmatoarele categorii:
Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal, un proiect de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Asistenta tehnica la instalarea programelor vandute cu licenta. Cum facem incadrarea in categoria microintreprinderilor?Microintreprinderi – modificarea sistemului de impozitareSocietate platitoare de impozit pe profit si MICROINTREPRINDERE afiliate. Cand apare riscul reconsiderarii?Protocol in 2013: Ce tratament fiscal aplicam pentru TVA si impozitul pe profitCe declaratii depune o societate nou infiintata? | Regim TVAUltimele articole
Distribuire dividende catre persoane fizice. Ce OBLIGATII fiscale existaMICROINTREPRINDERE. Cand trece la impozit pe profit daca NU a depus bilantul la timp in 2025Impozit MICROINTREPRINDERE 2025: Conditii, Cote si DeclaratiiFirme neplatitoare de TVA cu activitate suspendata. Autovehiculele pe firma mai pot fi utilizate?MICROINTREPRINDERE. Situatii in care firmele NU mai pot opta pentru impozitul micro in 2025Articole similare
Mare atentie! Firmele care au trecut la impozit pe profit NU pot redeveni microintreprinderiAbrogare impozit specific. Cum pot face trecerea la plata impozitului micro firmele din HoReCa?Ce venituri declaram prin formularul 200IMPOZIT PE VENITUL MICROINTREPRINDERILOR. Pana cand se depune Declaratia 010?Firme care NU mai sunt microintreprinderi in 2024. Cand pot reveni la acest regim fiscal?Ultimele articole
Lista seminariilor web pentru luna iulie, publicata pe portalul ANAFCum fac firmele trecerea de la impozit pe profit la impozit micro in 2024Darea in plata. Ce inseamna si studii de caz practice cu privire la sfera de aplicare a TVAMicrointreprinderi in faliment. Se va depune D700 pentru trecere la impozit pe profit?Trecerea de la IMPOZIT PE VENITUL MICROINTREPRINDERILOR la impozit pe profit. Noutati pe care trebuie sa le stie toate firmeleArticole similare
Ajustarea de TVA a stocurilor ca urmare a inregistrarii in evidenta platitorilor de TVACheltuieli servicii avocat pentru reprezentare in instanta. Ce tratament contabil si fiscal se aplica?Inregistrarea unei societati comerciale in scopuri de TVA cu intarziere. Care sunt consecintele fiscale?Vanzare imobil modernizat. Care va fi regimul TVA?Achizitie intracomunitara de bunuri. Cum aplicam taxarea inversa?Ultimele articole
Achizitii intracomunitare. Declararea transportului in D300 si D390Ajustare pozitiva a TVA. Cum sa procedati in cadrul unui leasing financiarSponsorizare ONG. 3 studii de caz utile contribuabililorCoduri SAF-T. Codurile SAF-T in cazul operatiunilor supuse TVA la incasareAspecte de avut in vedere dupa inregistrarea in scopuri de TVAArticole similare
Restructurare. Cheltuielile cu amortizarea masinilorSeminarul National de Contabilitate - Cum obtinem amanarea impozitelor neachitate?Amortizarea rezervelor din reevaluarea mijloacelor fixe – Cheltuieli deductibile si Venituri impozabile la calculul profitului impozabilNorme codul fiscal 2008 Titlul II Capitolul IIImpozit micro vs. impozit pe profit. Ce este mai bine sa alegeti din 2023 pentru firme?Ultimele articole
Firme care modifica perioada de amortizare. Care sunt implicatiile contabile si fiscale in acest caz?Impozitul pe profit. Exemplu corect de calculAchizitie mijloace fixe second hand. Deducerea TVA si inregistrarea in evidenta contabilaNoile prevederi pentru formularul 101 si formularul 120. Modificari OPANAF 3386/2016ANAF propune modificarea formularelor 101 si 120
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"TVA exigibil si neexigibil. Corelatii intre decontul de TVA si balanta. Cum procedam"