Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
O societate comerciala X SRL platitoare de impozit pe venit si inregistratata in scopuri de tva, cod CAEN - lucrari de instalatii electrice, detine autoturisme, unele deja proprietatea firmei, altele fac obiectul contractelor de leasing, urmand a fi achizitionate la finele acestora.
Directorul general si directorul economic utilizeaza cate 2 masini fiecare, pentru care sunt intocmite foi de parcurs pentru fiecare deplasare a acestora si la care deducem integral tva-ul aferent cheltuielor acestora. Este corect cum procedam?
Sfatul specialistului

Declaratia Unica 2023 Impozit pe venit Contributii CAS si CASS

Bugete cash flow rentabilitate risc - ghid practic

Manual de politici contabile - Stick USB
1.In ceea ce priveste taxa pe valoare adaugata, conform art. 298 din Codul fiscal:
“(14) Prin exceptie de la prevederile art. 7 pct. 44 si 45, pentru mijloacele de transport de persoane care au cel mult 9 scaune de pasageri, incluzand si scaunul soferului, din categoria M1, astfel cum sunt definite in Reglementarile privind omologarea de tip si eliberarea cartii de identitate a vehiculelor rutiere, precum si omologarea de tip a produselor utilizate la acestea - RNTR 2, aprobate prin Ordinul ministrului lucrarilor publice, transporturilor si locuintei nr. 211/2003, cu modificarile si completarile ulterioare, cheltuielile cu amortizarea sunt deductibile, pentru fiecare, in limita a 1.500 lei/luna. Pentru aceste mijloace de transport nu se aplica prevederile alin. (12) lit. h). Sunt exceptate situatiile in care mijloacele de transport respective se inscriu in oricare dintre urmatoarele categorii:
Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal, un proiect de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Rating:
Nota: 4.7 din 5 din 10 voturi
Articole similare
Calcularea impozitului pe profit pentru depasirea plafonului de 1.000.000 de euroANAF: Contributii sociale obligatorii pentru persoanele fiziceCesiune de creante la o MICROINTREPRINDERE. Care sunt implicatiile fiscale?Declaratia 204 se depune pana la 15 martie 2012Care e regimul accizelor si al TVA pentru produse din achizitii intracomunitare?Ultimele articole
D700 in 2023: Formularul NU se va mai depune in cazul firmelor care raman la impozitarea microCum se poate face trecerea in categoria platitorilor de impozit pe veniturile micro in 2023Declaratia 700 in 2023. Cine are OBLIGATIA depunerii formularului pana pe 31 martie 2023Firmele care raman si in 2023 la plata impozitului micro mai au obligatia de a depune D700 pana pe 31 martie?Microintreprinderi in faliment. Se va depune D700 pentru trecere la impozit pe profit?Articole similare
Impozit pe veniturile microintreprinderilor. Ce schimbari apar in ce priveste cota de impozitare?Microintreprindere. Venituri din consultanta realizate in cursul anului. Cum se plateste impozitul?Impozit pe profit achitat cu bonificatie de 10%. Se pierde acest drept daca se intocmeste declaratia rectificativa?Client intrat in insolventa. Ajustare creanta. Tratament TVACota de impozitare pe veniturile microintreprinderilor. Ce tratament fiscal se aplica?Ultimele articole
Microintreprinderi in faliment. Se va depune D700 pentru trecere la impozit pe profit?Abrogare impozit specific. Cum pot face trecerea la plata impozitului micro firmele din HoReCa?Trecerea de la IMPOZIT PE VENITUL MICROINTREPRINDERILOR la impozit pe profit. Noutati pe care trebuie sa le stie toate firmeleTelemunca in strainatate. Ce obligatii are angajatorul in acest cazObligatii si documente necesare privind delegarea in strainatate a angajatilorArticole similare
Credit note sau Nota de creditareSume prescrise. Ce tratament contabil si fiscal se aplica?Inregistrare in scopuri de TVA prin depasirea plafonului, regimul TVA la stocuri si bunuri de capitalSplit TVA. Cum procedam cu tichetele de masa?Microintreprinderi: Ce procedura urmam pentru a deduce TVA aferent cheltuieli protocol?Ultimele articole
Avantaje in natura si/sau beneficii extrasalariale acordate salariatilor. Tratament fiscal din 2023Eroare privind anularea codului de inregistrare in scopuri de TVA. Ce consecinte fiscale exista?Aspecte de avut in vedere dupa inregistrarea in scopuri de TVA: ajustarea TVAFirmele care inregistreaza ajustari de TVA trebuie sa completeze D300?Subventii pentru HoReCa. Societatea isi poate mentine dreptul de deducere TVA?Articole similare
Totul despre cheltuielile DEDUCTIBILE si nedeductibile ale afacerii dvs.Ajustare TVA stocuri | Ce mentiuni sunt obligatorii pe factura?Restructurare. Cheltuielile cu amortizarea masinilorAmortizarea rezervelor din reevaluarea mijloacelor fixe – Cheltuieli deductibile si Venituri impozabile la calculul profitului impozabilStiti care cheltuieli sunt deductibile si care nu sunt, conform celor mai recente reglementari din Codul fiscal?Ultimele articole
Impozit micro vs. impozit pe profit. Ce este mai bine sa alegeti din 2023 pentru firme?Impozitul pe profit. Exemplu corect de calculAchizitie mijloace fixe second hand. Deducerea TVA si inregistrarea in evidenta contabilaNoile prevederi pentru formularul 101 si formularul 120. Modificari OPANAF 3386/2016ANAF propune modificarea formularelor 101 si 120
Atentie contabili!
Modificari importante privind TVA in 2023!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati TVA in 2023. Top 7 Studii de caz de actualitate"