Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

O societate comerciala X SRL platitoare de impozit pe venit si inregistratata in scopuri de tva, cod CAEN - lucrari de instalatii electrice, detine autoturisme, unele deja proprietatea firmei, altele fac obiectul contractelor de leasing, urmand a fi achizitionate la finele acestora.
Directorul general si directorul economic utilizeaza cate 2 masini fiecare, pentru care sunt intocmite foi de parcurs pentru fiecare deplasare a acestora si la care deducem integral tva-ul aferent cheltuielor acestora. Este corect cum procedam?
Sfatul specialistului

Operare SAGA Exemple practice si recomandari

Cartea Verde a Contabilitatii

Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor
1.In ceea ce priveste taxa pe valoare adaugata, conform art. 298 din Codul fiscal:
“(14) Prin exceptie de la prevederile art. 7 pct. 44 si 45, pentru mijloacele de transport de persoane care au cel mult 9 scaune de pasageri, incluzand si scaunul soferului, din categoria M1, astfel cum sunt definite in Reglementarile privind omologarea de tip si eliberarea cartii de identitate a vehiculelor rutiere, precum si omologarea de tip a produselor utilizate la acestea - RNTR 2, aprobate prin Ordinul ministrului lucrarilor publice, transporturilor si locuintei nr. 211/2003, cu modificarile si completarile ulterioare, cheltuielile cu amortizarea sunt deductibile, pentru fiecare, in limita a 1.500 lei/luna. Pentru aceste mijloace de transport nu se aplica prevederile alin. (12) lit. h). Sunt exceptate situatiile in care mijloacele de transport respective se inscriu in oricare dintre urmatoarele categorii:
Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal, un proiect de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
MICROINTREPRINDERE. Cum se scot din gestiune bunuri nevandabile si documentele necesare in aceasta situatiePana la 28 februarie trebuie sa depuneti D 205Documentar fiscal: Se datoreaza CASS si pentru alte categorii de venituriImpozit pe venitul microintreprinderilor. Pana cand se depune Declaratia 010?1.000 de noi intreprinzatori debutanti in luna martie 2015Ultimele articole
Firme neplatitoare de TVA cu activitate suspendata. Autovehiculele pe firma mai pot fi utilizate?MICROINTREPRINDERE. Situatii in care firmele NU mai pot opta pentru impozitul micro in 2025MICROINTREPRINDERE in 2025. La ce curs valutar se calculeaza plafonul pentru impozit 1% sau 3%Trecere la impozit pe profit in 2025. Pana cand se depune D700 si cum se completeaza formularulPlatitor de impozit pe profit cu 1 ianuarie 2023. Poate trece la impozitarea micro din 2025?Articole similare
Calcul impozit pe profitImpozit pe profit achitat cu bonificatie de 10%. Se pierde acest drept daca se intocmeste declaratia rectificativa?Cum stabilim in 2016 impozitul pe veniturile microintreprindere in functie de numarul de salariati?Mare atentie! Firmele care au trecut la impozit pe profit NU pot redeveni microintreprinderiCum impozitam profitul impozabil rezultat la lichidare?Ultimele articole
Firme care NU mai sunt microintreprinderi in 2024. Cand pot reveni la acest regim fiscal?Lista seminariilor web pentru luna iulie, publicata pe portalul ANAFCum fac firmele trecerea de la impozit pe profit la impozit micro in 2024Darea in plata. Ce inseamna si studii de caz practice cu privire la sfera de aplicare a TVAMicrointreprinderi in faliment. Se va depune D700 pentru trecere la impozit pe profit?Articole similare
Leasing operational. Cum procedam privind deducerea cheltuielilor si a TVA-ului?Despagubiri primite. Ce tratament privind TVA-ul se aplica?Gestiune societate. Comert cu amanuntul si comert cu ridicata al produselorTratamentul TVA aplicat facturilor de leasing. Monografie contabilaCe presupune rambursarea de TVA?Ultimele articole
Ajustare pozitiva a TVA. Cum sa procedati in cadrul unui leasing financiarSponsorizare ONG. 3 studii de caz utile contribuabililorCoduri SAF-T. Codurile SAF-T in cazul operatiunilor supuse TVA la incasareAspecte de avut in vedere dupa inregistrarea in scopuri de TVAMicrointreprindere in 2024. Cum poate iesi prin optiune de la plata TVAArticole similare
Noile prevederi pentru formularul 101 si formularul 120. Modificari OPANAF 3386/2016Aplicarea amortizarii fiscale si amortizarea degresivaAjustare TVA stocuri | Ce mentiuni sunt obligatorii pe factura?Atentie la amortizarile fiscale si amortizarile contabileModificari TVA in Codul fiscal. Vezi cele mai importante schimbariUltimele articole
Firme care modifica perioada de amortizare. Care sunt implicatiile contabile si fiscale in acest caz?Impozit micro vs. impozit pe profit. Ce este mai bine sa alegeti din 2023 pentru firme?Impozitul pe profit. Exemplu corect de calculAchizitie mijloace fixe second hand. Deducerea TVA si inregistrarea in evidenta contabilaANAF propune modificarea formularelor 101 si 120
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"