Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
O societate comerciala X SRL platitoare de impozit pe venit si inregistratata in scopuri de tva, cod CAEN - lucrari de instalatii electrice, detine autoturisme, unele deja proprietatea firmei, altele fac obiectul contractelor de leasing, urmand a fi achizitionate la finele acestora.
Directorul general si directorul economic utilizeaza cate 2 masini fiecare, pentru care sunt intocmite foi de parcurs pentru fiecare deplasare a acestora si la care deducem integral tva-ul aferent cheltuielor acestora. Este corect cum procedam?
Sfatul specialistului
Manual de politici contabile - Stick USB
Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2025
Diferente e-TVA Solutii la notificarile ANAF
1.In ceea ce priveste taxa pe valoare adaugata, conform art. 298 din Codul fiscal:
“(14) Prin exceptie de la prevederile art. 7 pct. 44 si 45, pentru mijloacele de transport de persoane care au cel mult 9 scaune de pasageri, incluzand si scaunul soferului, din categoria M1, astfel cum sunt definite in Reglementarile privind omologarea de tip si eliberarea cartii de identitate a vehiculelor rutiere, precum si omologarea de tip a produselor utilizate la acestea - RNTR 2, aprobate prin Ordinul ministrului lucrarilor publice, transporturilor si locuintei nr. 211/2003, cu modificarile si completarile ulterioare, cheltuielile cu amortizarea sunt deductibile, pentru fiecare, in limita a 1.500 lei/luna. Pentru aceste mijloace de transport nu se aplica prevederile alin. (12) lit. h). Sunt exceptate situatiile in care mijloacele de transport respective se inscriu in oricare dintre urmatoarele categorii:
Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal, un proiect de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Regimul fiscal al rezervelor la incetarea microintreprinderilorFirme incadrate la impozit pe profit cu activitate suspendata. Mai pot trece la impozit micro in 2024?Vesti rele pentru PFA-uri. Ce alte surprize aduce noul proiect de OUG?Vanzare cladire. Inchidere conturi rezerve din reevaluare. Regim fiscal TVA.Regim de impozitare pentru firmele cu activitati in domeniul jocurilor de norocUltimele articole
Activitate de Uber si Bolt in Romania. Cum si in ce conditii pot deduce cheltuielileDistribuire dividende catre persoane fizice. Ce OBLIGATII fiscale existaMICROINTREPRINDERE. Cand trece la impozit pe profit daca NU a depus bilantul la timp in 2025Impozit MICROINTREPRINDERE 2025: Conditii, Cote si DeclaratiiFirme neplatitoare de TVA cu activitate suspendata. Autovehiculele pe firma mai pot fi utilizate?Articole similare
Impozit pe profit achitat cu bonificatie de 10%. Se pierde acest drept daca se intocmeste declaratia rectificativa?Depune la timp Declaratia 200. Se apropie termenul limitaCe venituri declaram prin formularul 200Firme care NU mai sunt microintreprinderi in 2024. Cand pot reveni la acest regim fiscal?Activitati independente in 2013. Cand depunem Declaratia 200?Ultimele articole
Mare atentie! Firmele care au trecut la impozit pe profit NU pot redeveni microintreprinderiLista seminariilor web pentru luna iulie, publicata pe portalul ANAFCum fac firmele trecerea de la impozit pe profit la impozit micro in 2024Darea in plata. Ce inseamna si studii de caz practice cu privire la sfera de aplicare a TVAMicrointreprinderi in faliment. Se va depune D700 pentru trecere la impozit pe profit?Articole similare
Cand apare obligatia de inregistrare TVA pe teritoriul comunitar? Intocmire monografie contabilaAmbalaje ce circula in sistemul restituirii directe. Cum inregistram operatiile?Achizitie intracomunitara de bunuri pe teritoriul comunitar. Cum facturam vanzarea la distanta?Anularea dreptului de deducere prin inspectia fiscala privind TVA. Cum se pot recupera sumele considerate nedeductibile?Ajustarea TVA in beneficiul persoanei impozabile care a limitat dreptul de deducere 50%. Cum procedam?Ultimele articole
Platitor de TVA de la 1 august 2025. Cota TVA aplicabila + reguli pentru ajustarea TVAAchizitii intracomunitare. Declararea transportului in D300 si D390Ajustare pozitiva a TVA. Cum sa procedati in cadrul unui leasing financiarSponsorizare ONG. 3 studii de caz utile contribuabililorCoduri SAF-T. Codurile SAF-T in cazul operatiunilor supuse TVA la incasareArticole similare
Restructurare. Cheltuielile cu amortizarea masinilorStiti care cheltuieli sunt deductibile si care nu sunt, conform celor mai recente reglementari din Codul fiscal?Norme codul fiscal 2008 Titlul II Capitolul IITotul despre cheltuielile DEDUCTIBILE si nedeductibile ale afacerii dvs.Firme care modifica perioada de amortizare. Care sunt implicatiile contabile si fiscale in acest caz?Ultimele articole
Impozit micro vs. impozit pe profit. Ce este mai bine sa alegeti din 2023 pentru firme?Impozitul pe profit. Exemplu corect de calculAchizitie mijloace fixe second hand. Deducerea TVA si inregistrarea in evidenta contabilaNoile prevederi pentru formularul 101 si formularul 120. Modificari OPANAF 3386/2016ANAF propune modificarea formularelor 101 si 120
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati TVA 2025. Noile cote si Exemple practice"




InfoTva.ro



