Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
O societate comerciala X SRL platitoare de impozit pe venit si inregistratata in scopuri de tva, cod CAEN - lucrari de instalatii electrice, detine autoturisme, unele deja proprietatea firmei, altele fac obiectul contractelor de leasing, urmand a fi achizitionate la finele acestora.
Directorul general si directorul economic utilizeaza cate 2 masini fiecare, pentru care sunt intocmite foi de parcurs pentru fiecare deplasare a acestora si la care deducem integral tva-ul aferent cheltuielor acestora. Este corect cum procedam?
Sfatul specialistului
SAF-T pentru Contribuabili Mici
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile
Manual de politici contabile - Stick USB
1.In ceea ce priveste taxa pe valoare adaugata, conform art. 298 din Codul fiscal:
“(14) Prin exceptie de la prevederile art. 7 pct. 44 si 45, pentru mijloacele de transport de persoane care au cel mult 9 scaune de pasageri, incluzand si scaunul soferului, din categoria M1, astfel cum sunt definite in Reglementarile privind omologarea de tip si eliberarea cartii de identitate a vehiculelor rutiere, precum si omologarea de tip a produselor utilizate la acestea - RNTR 2, aprobate prin Ordinul ministrului lucrarilor publice, transporturilor si locuintei nr. 211/2003, cu modificarile si completarile ulterioare, cheltuielile cu amortizarea sunt deductibile, pentru fiecare, in limita a 1.500 lei/luna. Pentru aceste mijloace de transport nu se aplica prevederile alin. (12) lit. h). Sunt exceptate situatiile in care mijloacele de transport respective se inscriu in oricare dintre urmatoarele categorii:
Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal, un proiect de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Cum se face trecerea de la TVA trimestrial la TVA lunar in 2025Obligatii fiscale 2013: Contributii datorate de platitorii de venituri cu retinere la sursaA fost eliminata restrictia privitoare la incadrarea ca MICROINTREPRINDERE a veniturilor din consultanta fiscala (Legea 370/2022)Ce declaratii depunem pana la 28 februarie?Cum fac firmele trecerea de la impozit pe profit la impozit micro in 2024Ultimele articole
Trecere la impozit pe profit in 2025. Pana cand se depune D700 si cum se completeaza formularulPlatitor de impozit pe profit cu 1 ianuarie 2023. Poate trece la impozitarea micro din 2025?MICROINTREPRINDERE in 2025. Ce conditii trebuie sa indeplineasca firmele la 31 decembrie 2024Controale ANAF: 1,96 milioane lei sume stabilite suplimentar in luna decembrie 2024In ce conditii poti trece de la impozit pe profit la impozit micro in 2025Articole similare
Calcul impozit pe profitObligatii si documente necesare privind delegarea in strainatate a angajatilorCum impozitam profitul impozabil rezultat la lichidare?Firme care NU mai sunt microintreprinderi in 2024. Cand pot reveni la acest regim fiscal?Bonificatie IMPOZIT PE VENITUL MICROINTREPRINDERILOR. Declaratie rectificativa. Studiu de cazUltimele articole
Mare atentie! Firmele care au trecut la impozit pe profit NU pot redeveni microintreprinderiLista seminariilor web pentru luna iulie, publicata pe portalul ANAFCum fac firmele trecerea de la impozit pe profit la impozit micro in 2024Darea in plata. Ce inseamna si studii de caz practice cu privire la sfera de aplicare a TVAMicrointreprinderi in faliment. Se va depune D700 pentru trecere la impozit pe profit?Articole similare
Leasing financiar. Regim TVA. Cheltuieli deductibileAchizitie autoturism in baza unui contract de leasing financiar. Cum inregistram?Care sunt declaratiile care se depun de catre o intreprindere individuala?Inchiriere spatiu si refacturare utilitati. Ce tratament fiscal si contabil aplicam?Leasing inregistrari contabile. Cum procedam in ce priveste TVA-ul?Ultimele articole
Aspecte de avut in vedere dupa inregistrarea in scopuri de TVAMicrointreprindere in 2024. Cum poate iesi prin optiune de la plata TVASistemul e-TVA: Principalele 5 provocari pentru contabiliCotele TVA pentru 2025, aplicabile in RomaniaControale ANAF august 2024. 5 situatii in care au fost verificate persoanele juridiceArticole similare
Achizitie auto in 2010. Deducere TVA in 2012Modificari TVA in Codul fiscal. Vezi cele mai importante schimbariAchizitie mijloace fixe second hand. Deducerea TVA si inregistrarea in evidenta contabilaAplicarea amortizarii fiscale si amortizarea degresivaAmortizare mijloace fixe neutilizateUltimele articole
Firme care modifica perioada de amortizare. Care sunt implicatiile contabile si fiscale in acest caz?Impozit micro vs. impozit pe profit. Ce este mai bine sa alegeti din 2023 pentru firme?Impozitul pe profit. Exemplu corect de calculNoile prevederi pentru formularul 101 si formularul 120. Modificari OPANAF 3386/2016ANAF propune modificarea formularelor 101 si 120Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"