Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

O societate comerciala X SRL platitoare de impozit pe venit si inregistratata in scopuri de tva, cod CAEN - lucrari de instalatii electrice, detine autoturisme, unele deja proprietatea firmei, altele fac obiectul contractelor de leasing, urmand a fi achizitionate la finele acestora.
Directorul general si directorul economic utilizeaza cate 2 masini fiecare, pentru care sunt intocmite foi de parcurs pentru fiecare deplasare a acestora si la care deducem integral tva-ul aferent cheltuielor acestora. Este corect cum procedam?
Sfatul specialistului

Autoturisme pe firma Regim fiscal-contabil

Manualul Contabilului Incepator - stick USB

Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
1.In ceea ce priveste taxa pe valoare adaugata, conform art. 298 din Codul fiscal:
“(14) Prin exceptie de la prevederile art. 7 pct. 44 si 45, pentru mijloacele de transport de persoane care au cel mult 9 scaune de pasageri, incluzand si scaunul soferului, din categoria M1, astfel cum sunt definite in Reglementarile privind omologarea de tip si eliberarea cartii de identitate a vehiculelor rutiere, precum si omologarea de tip a produselor utilizate la acestea - RNTR 2, aprobate prin Ordinul ministrului lucrarilor publice, transporturilor si locuintei nr. 211/2003, cu modificarile si completarile ulterioare, cheltuielile cu amortizarea sunt deductibile, pentru fiecare, in limita a 1.500 lei/luna. Pentru aceste mijloace de transport nu se aplica prevederile alin. (12) lit. h). Sunt exceptate situatiile in care mijloacele de transport respective se inscriu in oricare dintre urmatoarele categorii:
Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal, un proiect de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Firmele incadrate la plata impozitului micro in 2024 pot depune D177 pentru a face sponsorizari?Conditiile schimbarii sistemului de impunere pentru microintreprinderi care depasesc plafonul de venituriOUG nr.25: Impozit pe veniturile microintreprinderilorFirmele trebuie sa aiba cel putin un angajat la 31.12.2022 sau in 30 de zile de la infiintare ca sa ramana microintreprinderi?Obligatia de a emite facturi catre persoane fizice din UE pentru cursuri sustinute. Cum procedam?Ultimele articole
Distribuire dividende catre persoane fizice. Ce OBLIGATII fiscale existaMICROINTREPRINDERE. Cand trece la impozit pe profit daca NU a depus bilantul la timp in 2025Impozit MICROINTREPRINDERE 2025: Conditii, Cote si DeclaratiiFirme neplatitoare de TVA cu activitate suspendata. Autovehiculele pe firma mai pot fi utilizate?MICROINTREPRINDERE. Situatii in care firmele NU mai pot opta pentru impozitul micro in 2025Articole similare
Baza impozabila a impozitului pe veniturile microintreprinderilorMicrointreprinderi in faliment. Se va depune D700 pentru trecere la impozit pe profit?Impozit pe profit achitat cu bonificatie de 10%. Se pierde acest drept daca se intocmeste declaratia rectificativa?Cum fac firmele trecerea de la impozit pe profit la impozit micro in 2024Serie de intrebari si raspunsuri MEEMA privind acordarea de granturi. Codul CAEN 6920 pentru PFA este eligibil?Ultimele articole
Firme care NU mai sunt microintreprinderi in 2024. Cand pot reveni la acest regim fiscal?Mare atentie! Firmele care au trecut la impozit pe profit NU pot redeveni microintreprinderiLista seminariilor web pentru luna iulie, publicata pe portalul ANAFDarea in plata. Ce inseamna si studii de caz practice cu privire la sfera de aplicare a TVAAbrogare impozit specific. Cum pot face trecerea la plata impozitului micro firmele din HoReCa?Articole similare
Achizitii de la un prestator din stat tert. Ce tratament privind TVA-ul si impozitul se aplica?TVA pentru achizitia de vehicule in spiritul OUG 34 per 2009 si al HG 488 per 2009Ajustarea TVA la retragerea optionala. Cum procedam?Bonuri fiscale cu deductibilitate 50 la suta. Verificarea inregistrarilorAjustarea TVA la retragerea optionala. Ce conditii trebuie sa existe?Ultimele articole
Achizitii intracomunitare. Declararea transportului in D300 si D390Ajustare pozitiva a TVA. Cum sa procedati in cadrul unui leasing financiarSponsorizare ONG. 3 studii de caz utile contribuabililorCoduri SAF-T. Codurile SAF-T in cazul operatiunilor supuse TVA la incasareAspecte de avut in vedere dupa inregistrarea in scopuri de TVAArticole similare
Seminarul National de Contabilitate - Cum obtinem amanarea impozitelor neachitate?Atentie la amortizarile fiscale si amortizarile contabileRestructurare. Cheltuielile cu amortizarea masinilorTotul despre cheltuielile DEDUCTIBILE si nedeductibile ale afacerii dvs.Anunt ANAF: Deductibilitate AMORTIZARE FISCALAUltimele articole
Firme care modifica perioada de amortizare. Care sunt implicatiile contabile si fiscale in acest caz?Impozit micro vs. impozit pe profit. Ce este mai bine sa alegeti din 2023 pentru firme?Impozitul pe profit. Exemplu corect de calculAchizitie mijloace fixe second hand. Deducerea TVA si inregistrarea in evidenta contabilaNoile prevederi pentru formularul 101 si formularul 120. Modificari OPANAF 3386/2016
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"TVA exigibil si neexigibil. Corelatii intre decontul de TVA si balanta. Cum procedam"