Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Executia bugetului general consolidat pe primele patru luni ale anului 2016 s-a incheiat cu un excedent de 130 milioane de lei, respectiv 0,02% din PIB, fata de 5,96 miliarde de lei, respectiv 0,84% din PIB, inregistrat la aceeasi perioada a anului 2015.
1. Veniturile bugetului general consolidat, in suma de 73,9 miliarde de lei, reprezentand 9,8% din PIB, au fost cu 2,8% mai mici in termeni nominali fata de aceeasi perioada a anului precedent, din care veniturile bugetare colectate de Agentia Nationala de Administrare Fiscala, cumulat pe primele 4 luni din 2016, au fost de 66,6 miliarde de lei, cu 1% mai mult fata de perioada similara a anului 2015 si cu
3% mai mari fata de programul aferent acestora.
S-au inregistrat cresteri fata de aceeasi perioada a anului precedent la incasarile din: impozitul pe profit (+12,0%), contributii de asigurari sociale (+5,5%), impozitul pe salarii si venit (+3,5%), si accize (+2,7%), precum si din taxa pe utilizarea bunurilor (+13,5%), in special din taxele pe jocuri de noroc.
in ceea ce priveste incasarile din TVA, acestea au inregistrat o scadere fata de aceeasi perioada a anului 2015 de 8,8% in conditiile in care au fost afectate atat de reducerea cotei standard de TVA de la 24% la 20% incepand cu 1 ianuarie 2016, care s-a reflectat in incasarile din februarie, cat si de introducerea unei cote reduse la alimente de 9%, aplicata de la 1 iunie 2015. De asemenea, rambursarile de TVA au
fost cu 254,8 milioane de lei mai mari fata de aceeasi perioada a anului precedent, reprezentand 5,1 miliarde de lei.
Incasarile din contributii de asigurari sociale la bugetul de asigurari sociale au fost mai mari cu 5,5% fata de aceeasi perioada a anului trecut, in conditiile in care incasarile la acest buget sunt influentate negativ de cresterea volumului varsamintelor la Pilonul II de pensii, datorita cresterii cotei de contributii de la 5% in anul 2015, la 5,1% in anul 2016.
La nivelul administratiilor locale s-au inregistrat, de asemenea, cresteri fata de anul precedent la veniturile nefiscale cu 16,4%, in timp ce la taxa pe utilizarea bunurilor s-a inregistrat o scadere de 3%, iar la impozite si taxe pe proprietate s-a inregistrat o scadere de 20,6%. Aceasta din urma este explicata prin amanarea termenului de plata a impozitului pe proprietate pana la 30 iunie, data pana la care se
aplica o reducere de 10% la plata integrala a impozitului pe locuinta, terenuri si masini.

Portal Codul fiscal - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari

Registrul de Evidenta Fiscala PFA

PFA II IF Taxe Impozite Deduceri Contributii 2025
2. Cheltuielile bugetului general consolidat, in suma de 73,8 miliarde de lei, au crescut in termeni nominali cu 5,3% fata de aceeasi perioada a anului precedent, dar s-au redus cu 0,1 puncte procentuale ca pondere in PIB.
Cheltuielile de personal au crescut cu 8,4% fata de aceeasi perioada a anului precedent fiind determinate in principal de majorarile salariale acordate in a doua parte a anului 2015, respectiv 12% pentru personalul din institutiile publice locale, 25% pentru personalul din sistemul public sanitar si a personalului din sistemul public de asistenta sociala, 15% pentru personalul din invatamant, 10%
pentru personalul din sistemul bugetar exclusiv sanatate, invatamant si asistenta sociala, precum si majorarea salariului minim brut pe tara cu 75 de lei incepand cu 1 iulie 2015. Mentionam ca in analiza cheltuielilor de personal trebuie tinut cont de faptul ca in trimestrul I 2015 s-a platit prima transa aferente platilor drepturilor stabilite prin hotarari judecatoresti in suma de aproximativ 1,5 miliarde de lei.
Cheltuielile cu bunuri si servicii au crescut cu 2,7% fata de aceeasi perioada a anului precedent.
Cheltuielile cu asistenta sociala au crescut fata de aceeasi perioada a anului precedent cu 7%, fiind influentate in principal de majorarea cu 5% a punctului de pensie incepand cu 1 ianuarie 2016 si de dublarea alocatiei de stat pentru copii incepand cu 1 iunie 2015.
Cheltuielile pentru investitii, care includ cheltuielile de capital, precum si cele aferente programelor de dezvoltare finantate din surse interne si externe, au fost de 7,2 miliarde de lei, respectiv 0,9% din PIB, cu aproximativ 35,2% mai mari comparativ cu aceeasi perioada a anului precedent.
Sursa: MFP
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
In primele doua luni ale lui 2017 s-a inregistrat excedent bugetar. Ce inseamna asta pentru firme?Noutati Legislatie Fiscala 26-31 mai 2008 - Monitorul OficialTVA deductibil. Avantaje, conditii si exempleFacilitati fiscale pentru companiile care ofera ajutor umanitar, conform OUG 20/2022Cheltuieli deductibile: tot ce trebuie sa stiiUltimele articole
Normele de acordare a voucherelor de vacanta, aprobate de GuvernGhid 2017 privind limitele deducerilor de cheltuieli la calculul rezultatului fiscalMFP a prezentat situatia bugetului actualArticole similare
Noi intalniri intre investitori si MFP. Modificari privind politicile fiscaleMFP lanseaza un nou instrument de datorie publica. Alternativa de economisire pentru populatieNoi scutiri la plata impozitului pe cladiri, teren si bunuri aflate in proprietateMinisterul Finantelor sprijina investitiile de inalta tehnologieContribuabilii dezactivati de Fisc si drepturile lorUltimele articole
Taxe PFA 2024: Ghid Complet | Impozite, Contributii si Optimizare FiscalaRegistrul de Casa: ce Este si cum se CompleteazaRegistrul de casa. Care este amenda pentru neintocmirea la zi a registrului?Firme care modifica perioada de amortizare. Care sunt implicatiile contabile si fiscale in acest caz?PFA in 2023: Care sunt obligatiile fiscale si termenele de plata specifice unei persoane fizice autorizate?Articole similare
Dobanzile si penalitatile pentru creante fiscale, modificate prin Legea 207/2015Conditii privind intocmirea dosarului preturilor de transfer. Ce trebuie sa stitiComert online si D 394. E legal sa cerem CNP-ul persoanelor fizice?Ajustare TVA leasing la obtinerea codului de TVA. Cum procedam?Formularul 020 si formularul 030. Noutati aprobateUltimele articole
Firme care NU au depasit plafonul TVA. Cum pot iesi prin optiune de la TVALeasing financiar autoturism. Monografie contabila pentru ajustarea de TVATVA zahar 2024. Studii de caz practiceProfit reinvestit. Cum se calculeaza impozitul pe profit in trim. III 2023Inregistrarea firmelor ca platitoare de TVA in cazul in care importa marfuriArticole similare
OUG nr. 47/2015 privind rectificarea bugetului de stat pe anul 2015 si unele masuri bugetareComunicat MFP: Executia bugetului general consolidat 1.01 - 31.10.2015ANAF: Executia bugetului general consolidat in primele cinci luniRectificarea bugetara 2019: Creditele bugetare ale fiecarui Minister. Bani mai putini la Educatie, Cercetare, Agricultura si Transporturi
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"TVA exigibil si neexigibil. Corelatii intre decontul de TVA si balanta. Cum procedam"