Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

In analiza de mai jos, facem referire la o microintreprindere fara salariati care repartizeaza dividende dupa data de 01.01.2016 asociatului unic care are si calitatea de salariat la o alta societate.
1) Ce taxe va plati la stat pentru aceste dividende?2) Ce impozit pe venit plateste?
3) Care este termenul pana la care trebuie sa angajeze un salariat pentru a plati 2% impozit venit si care este salariul minim sau durata de munca pe care acesta trebuie sa-l aiba?
4) Se poate angaja asociatul unic cu contract de munca de 2 ore avand in vedere ca acesta mai are alt contract de munca?
1) Pentru dividendele repartizate dupa data de 1 ianuarie 2016, se va achita impozit pe dividende in cota de 5%. In situatia in care asociatul /asociatii carora li se distribuie dividende obtin venituri si din alte surse (contracte de munca, activitati independente, pensii, etc.), si in cazul expus se obtin venituri din salarii, nu se va retine contributia de asigurari sociale de sanatate de 5,5%. Incepand cu anul 2017, se va retine aceasta contributie de sanatate indiferent daca se mai obtin sau nu si alte venituri;
2) Asa cum am spus mai sus se va retine la sursa un impozit pe venitul din dividende de 5%;
3) Pentru aplicare cotei de impozit de 2% societatea va angaja un salariat cu norma intreaga si salariul minim pe economie in primele 60 de zile de la inceputul anului 2016, iar perioada de angajare trebuie sa fie de minim 12 luni.
Redam mai jos prevederile legale din Legea 227/2015.
"Conditia privitoare la salariat se considera indeplinita daca angajarea se efectueaza in termen de 60 de zile inclusiv de la data inregistrarii persoanei juridice respective.

Agenda Fiscala a Contabilului 2025

TVA 2025 Noile cote si efectele in practica

Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
(4) In sensul prezentului articol, prin salariat se intelege persoana angajata cu contract individual de munca cu norma intreaga, potrivit Legii nr. 53/2003 - Codul muncii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare. Conditia se considera indeplinita si in cazul microintreprinderilor care:
a) au persoane angajate cu contract individual de munca cu timp partial daca fractiunile de norma prevazute in acestea, insumate, reprezinta echivalentul unei norme intregi;
b) au incheiate contracte de administrare sau mandat, potrivit legii, in cazul in care remuneratia acestora este cel putin la nivelul salariului de baza minim brut pe tara garantat in plata.
(5) In cazul in care, in cursul anului fiscal, numarul de salariati se modifica, cotele de impozitare prevazute la alin. (1) se aplica in mod corespunzator, incepând cu trimestrul in care s-a efectuat modificarea, potrivit legii. Pentru microintreprinderile care au un salariat, respectiv 2 salariati si care aplica cotele de impozitare prevazute la alin. (1) lit. a) si b), al caror raport de munca inceteaza, conditia referitoare la numarul de salariati se considera indeplinita daca in cursul aceluiasi trimestru sunt angajati noi salariati.
(6) Pentru microintreprinderile care nu au niciun salariat sau au unul sau 2 salariati, in situatia in care numarul acestora se modifica, in scopul mentinerii/modificarii cotelor de impozitare prevazute la alin. (1), noii salariati trebuie angajati cu contract individual de munca pe durata nedeterminata sau pe durata determinata pe o perioada de cel putin 12 luni."
4) Se poate angaja asociatul unic, insa pentru a beneficia de cota de impunere de 2% acesta va trebui angajat cu norma intreaga asa cum am aratat mai sus.
Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Irina Coma - Consultant fiscal, expert contabil si auditor

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Noi criterii pentru conditionarea inregistrarii in scopuri de TVAAjustarea de TVA si facturare. Solutii pentru vanzarea unei cladiriANAF a publicat Ordinul 3331 pentru modificarea vectorului fiscal din oficiuNou documentar fiscal. Modificarea din oficiu a vectorului fiscal cu privire la TVAModificarile Codului fiscal aplicabile de la 5 august 2013: TVA-ul si contribuabilii inactiviUltimele articole
Microintreprindere in 2025. Ce conditii trebuie sa indeplineasca firmele la 31 decembrie 2024Radiere SRL, PFA, II, IF. Procedura complexa, explicata pas cu pasMicrointreprinderi in 2024. Ce inseamna, conform OUG 115/2023, ca o persoana nu poate avea mai mult de o societate micro?Darea in plata. Ce inseamna si studii de caz practice cu privire la sfera de aplicare a TVAVanzarile prin consignatie. Ce este consignatia si studii de caz utileArticole similare
Impozite si taxe locale pentru anul fiscal 2016. Dispozitii tranzitoriiCand nu depune un PFA fara activitate declaratia 600?Nivelul de accize aplicabil de la 1 ianuarie 2016 pentru energia electricaProcedura de inregistrare in scopuri de TVA pentru ANUL 2016. Ce etape urmam?ANAF explica modul de completare Formular 207Ultimele articole
Darea in plata. Ce inseamna si studii de caz practice cu privire la sfera de aplicare a TVALipsa numerar in casierie. Soldul este considerat cheltuiala deductibila sau nedeductibila la calculul impozitului?Decontarile de la A la Z: explicatii LEGALE, solutii pentru probleme si modalitati de a evita sanctiunile ANAFRegimul fiscal-contabil al microintreprinderilor in 2021- explicat prin exemple practice. Ce noutati au aparut?Programul Prima Casa 2020: Ministrul Finantelor anunta ca s-au alocat fondurile necesareArticole similare
Ce cred salariatii si angajatorii romani despre transferul contributiilor in 2018. Rezultate sondajVenituri din penalitati si cheltuieli de judecata. Obligatii fiscale TVA si impozit pe venitReducere impozit pe veniturile microintreprinderilor. Calcul bonificatie conform OUG 153/2020Declaratia 205 | Depunere si sanctiuniDeterminarea impozitului pe veniturile microintreprinderilor. Elemente care se adauga la baza de calculUltimele articole
Activitate de Uber si Bolt in Romania. Cum si in ce conditii pot deduce cheltuielileDistribuire dividende catre persoane fizice. Ce OBLIGATII fiscale existaMICROINTREPRINDERE. Cand trece la impozit pe profit daca NU a depus bilantul la timp in 2025Impozit MICROINTREPRINDERE 2025: Conditii, Cote si DeclaratiiFirme neplatitoare de TVA cu activitate suspendata. Autovehiculele pe firma mai pot fi utilizate?Articole similare
Din 2023 impozitul micro nu va mai fi obligatoriu, ci OPTIONAL (Proiect de OUG)ANAF: Declaratii si plati obligatorii pana la 20, respectiv 25 ianuarie 2017ANAF publicat cifra veniturilor bugetareImpozit pe profit in 2025. Modificari aduse prin OUG 156/2024DIVIDENDE distribuite in anul 2017. Care este obligatia de plata a CASS in anul 2018Ultimele articole
Distribuire DIVIDENDE catre persoane fizice. Ce OBLIGATII fiscale existaDIVIDENDE. Poate un asociat sa renunte la DIVIDENDE in favoarea celorlalti asociati?Impozit DIVIDENDE. Persoanele nerezidente platesc impozit de 10% in Romania?Impozit DIVIDENDE. TOT ce trebuie sa stii despre impozitul pe DIVIDENDE in 2025Cum se face impozitarea veniturilor din DIVIDENDE distribuite DUPA data de 1 ianuarie 2025Articole similare
Reminder ANAF! Declaratii care au scadenta pe 10 ianuarie 2025Regim fiscal pentru tichete cadou, tichete de masa, tichete de cresa si vouchere de vacanta acordate salariatilorSpeta zilei cu Ionut Jinga! Aspecte fiscale privind impozitul pe venituri din dividendeREMINDER! Pana pe 31 mai 2023 trebuie depusa Declaratia Speciala de TVAIata principalele obligatii declarative cu termene in luna mai 2016Ultimele articole
Ingrediente si alte produse alimentare. Cota TVA aplicabila din august 2025Sponsorizare ONG. 3 studii de caz utile contribuabililorCota TVA cafea. Este de 9% sau de 19% in 2025?TVA la incasare in 2025. Cum se face INTRAREA sau IESIREA din sistemDepasire plafon TVA de 300.000 lei. Cum se face inregistrarea in scopuri de TVA
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati TVA 2025. Noile cote si Exemple practice"