Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

In analiza de mai jos, facem referire la o microintreprindere fara salariati care repartizeaza dividende dupa data de 01.01.2016 asociatului unic care are si calitatea de salariat la o alta societate.
1) Ce taxe va plati la stat pentru aceste dividende?2) Ce impozit pe venit plateste?
3) Care este termenul pana la care trebuie sa angajeze un salariat pentru a plati 2% impozit venit si care este salariul minim sau durata de munca pe care acesta trebuie sa-l aiba?
4) Se poate angaja asociatul unic cu contract de munca de 2 ore avand in vedere ca acesta mai are alt contract de munca?
1) Pentru dividendele repartizate dupa data de 1 ianuarie 2016, se va achita impozit pe dividende in cota de 5%. In situatia in care asociatul /asociatii carora li se distribuie dividende obtin venituri si din alte surse (contracte de munca, activitati independente, pensii, etc.), si in cazul expus se obtin venituri din salarii, nu se va retine contributia de asigurari sociale de sanatate de 5,5%. Incepand cu anul 2017, se va retine aceasta contributie de sanatate indiferent daca se mai obtin sau nu si alte venituri;
2) Asa cum am spus mai sus se va retine la sursa un impozit pe venitul din dividende de 5%;
3) Pentru aplicare cotei de impozit de 2% societatea va angaja un salariat cu norma intreaga si salariul minim pe economie in primele 60 de zile de la inceputul anului 2016, iar perioada de angajare trebuie sa fie de minim 12 luni.
Redam mai jos prevederile legale din Legea 227/2015.
"Conditia privitoare la salariat se considera indeplinita daca angajarea se efectueaza in termen de 60 de zile inclusiv de la data inregistrarii persoanei juridice respective.

Portal Codul fiscal - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari

Manual de politici contabile - Stick USB

Ghidul practic al contabilitatii Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete
(4) In sensul prezentului articol, prin salariat se intelege persoana angajata cu contract individual de munca cu norma intreaga, potrivit Legii nr. 53/2003 - Codul muncii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare. Conditia se considera indeplinita si in cazul microintreprinderilor care:
a) au persoane angajate cu contract individual de munca cu timp partial daca fractiunile de norma prevazute in acestea, insumate, reprezinta echivalentul unei norme intregi;
b) au incheiate contracte de administrare sau mandat, potrivit legii, in cazul in care remuneratia acestora este cel putin la nivelul salariului de baza minim brut pe tara garantat in plata.
(5) In cazul in care, in cursul anului fiscal, numarul de salariati se modifica, cotele de impozitare prevazute la alin. (1) se aplica in mod corespunzator, incepând cu trimestrul in care s-a efectuat modificarea, potrivit legii. Pentru microintreprinderile care au un salariat, respectiv 2 salariati si care aplica cotele de impozitare prevazute la alin. (1) lit. a) si b), al caror raport de munca inceteaza, conditia referitoare la numarul de salariati se considera indeplinita daca in cursul aceluiasi trimestru sunt angajati noi salariati.
(6) Pentru microintreprinderile care nu au niciun salariat sau au unul sau 2 salariati, in situatia in care numarul acestora se modifica, in scopul mentinerii/modificarii cotelor de impozitare prevazute la alin. (1), noii salariati trebuie angajati cu contract individual de munca pe durata nedeterminata sau pe durata determinata pe o perioada de cel putin 12 luni."
4) Se poate angaja asociatul unic, insa pentru a beneficia de cota de impunere de 2% acesta va trebui angajat cu norma intreaga asa cum am aratat mai sus.
Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Irina Coma - Consultant fiscal, expert contabil si auditor

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Societatea e declarata inactiva, iar asociatul cere lichidarea. Va fi corecta reinregistrarea in scopuri de TVA?In ce conditii se poate imprumuta un administrator de la societate?Dizolvare societate. Impozit dividendeCodul fiscal de la 1 ianuarie 2015. Ce modificari sunt incluse prin OUG 80/2014Dobanzi platite nerezidentilor. Cand se aplica impozitul?Ultimele articole
Microintreprindere in 2025. Ce conditii trebuie sa indeplineasca firmele la 31 decembrie 2024Radiere SRL, PFA, II, IF. Procedura complexa, explicata pas cu pasMicrointreprinderi in 2024. Ce inseamna, conform OUG 115/2023, ca o persoana nu poate avea mai mult de o societate micro?Darea in plata. Ce inseamna si studii de caz practice cu privire la sfera de aplicare a TVAVanzarile prin consignatie. Ce este consignatia si studii de caz utileArticole similare
Ghid complet - proceduri si obligatii privind taxarea inversaDeducerea TVA pentru contribuabilii cu regim mixt sau partial impozabili in ANUL 2016Nu uitati de termenul de 25 octombrie 2016: impozitul pe venit si din CASS pentru veniturile din activitati agricoleImpozit pe cladiri si noua declaratie obligatorie pentru proprietari in 2016Analiza zilei: Declararea veniturilor din activitati independente realizate in ANUL 2016. Atentie la completarea Formularului 200Ultimele articole
Darea in plata. Ce inseamna si studii de caz practice cu privire la sfera de aplicare a TVALipsa numerar in casierie. Soldul este considerat cheltuiala deductibila sau nedeductibila la calculul impozitului?Decontarile de la A la Z: explicatii LEGALE, solutii pentru probleme si modalitati de a evita sanctiunile ANAFRegimul fiscal-contabil al microintreprinderilor in 2021- explicat prin exemple practice. Ce noutati au aparut?Programul Prima Casa 2020: Ministrul Finantelor anunta ca s-au alocat fondurile necesareArticole similare
MICROINTREPRINDERE - Deducere TVA si cheltuieli aferente unui autoturism folosit in comodatScutiri de TVA si deduceri in caz de sponsorizare. Ce trebuie sa stim daca vrem sa facem astfel de operatiuni!MICROINTREPRINDERE. Constituire rezerva legala peste limita de 5% din profitRegimul fiscal-contabil al microintreprinderilor in 2021- explicat prin exemple practice. Ce noutati au aparut?Actul care majoreaza semnificativ impozitarea cetatenilor. Ce se modificaUltimele articole
Firme neplatitoare de TVA cu activitate suspendata. Autovehiculele pe firma mai pot fi utilizate?MICROINTREPRINDERE. Situatii in care firmele NU mai pot opta pentru impozitul micro in 2025MICROINTREPRINDERE in 2025. La ce curs valutar se calculeaza plafonul pentru impozit 1% sau 3%Trecere la impozit pe profit in 2025. Pana cand se depune D700 si cum se completeaza formularulPlatitor de impozit pe profit cu 1 ianuarie 2023. Poate trece la impozitarea micro din 2025?Articole similare
Inspectie fiscala la o societate platitoare de impozit pe profit. Distribuire DIVIDENDERetrageri in numerar. Cum procedeaza o intreprindere individuala?Impozit DIVIDENDE. TOT ce trebuie sa stii despre impozitul pe DIVIDENDE in 2025Ce schimbari privind TVA a facut MFP in ultimul an?Care sunt cele mai noi modificari privind impozitul pe veniturile microintreprinderilor?Ultimele articole
Impozit DIVIDENDE. Persoanele nerezidente platesc impozit de 10% in Romania?Cum se face impozitarea veniturilor din DIVIDENDE distribuite DUPA data de 1 ianuarie 2025Distribuire DIVIDENDE. Pot fi distribuite neuniform DIVIDENDEle?Plata DIVIDENDE in 2025. Care este plafonul de plati in numerarImpozit pe profit in 2025. Modificari aduse prin OUG 156/2024Articole similare
Pana pe 25 august 2023 trebuie depusa D390 VIES de contribuabilii inregistrati in scopuri de TVAReminder ANAF: Luni, 26 septembrie, termenul de depunere a unor declaratii fiscaleCheltuieli transport la si de la locul de munca pentru salariati. Regim fiscalMicrointreprinderi HORECA 2023: Ce firme si de cand trebuie sa tina cont de plafonul de 500.000 euro?Ajustare TVA si vanzare apartament. Care e procedura conform noului Cod fiscal?Ultimele articole
Sponsorizare ONG. 3 studii de caz utile contribuabililorCota TVA cafea. Este de 9% sau de 19% in 2025?TVA la incasare in 2025. Cum se face INTRAREA sau IESIREA din sistemDepasire plafon TVA de 300.000 lei. Cum se face inregistrarea in scopuri de TVAReminder ANAF! Declaratii care au scadenta pe 10 ianuarie 2025
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"