Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
In analiza de mai jos, facem referire la o microintreprindere fara salariati care repartizeaza dividende dupa data de 01.01.2016 asociatului unic care are si calitatea de salariat la o alta societate.
1) Ce taxe va plati la stat pentru aceste dividende?2) Ce impozit pe venit plateste?
3) Care este termenul pana la care trebuie sa angajeze un salariat pentru a plati 2% impozit venit si care este salariul minim sau durata de munca pe care acesta trebuie sa-l aiba?
4) Se poate angaja asociatul unic cu contract de munca de 2 ore avand in vedere ca acesta mai are alt contract de munca?
1) Pentru dividendele repartizate dupa data de 1 ianuarie 2016, se va achita impozit pe dividende in cota de 5%. In situatia in care asociatul /asociatii carora li se distribuie dividende obtin venituri si din alte surse (contracte de munca, activitati independente, pensii, etc.), si in cazul expus se obtin venituri din salarii, nu se va retine contributia de asigurari sociale de sanatate de 5,5%. Incepand cu anul 2017, se va retine aceasta contributie de sanatate indiferent daca se mai obtin sau nu si alte venituri;
2) Asa cum am spus mai sus se va retine la sursa un impozit pe venitul din dividende de 5%;
3) Pentru aplicare cotei de impozit de 2% societatea va angaja un salariat cu norma intreaga si salariul minim pe economie in primele 60 de zile de la inceputul anului 2016, iar perioada de angajare trebuie sa fie de minim 12 luni.
Redam mai jos prevederile legale din Legea 227/2015.
"Conditia privitoare la salariat se considera indeplinita daca angajarea se efectueaza in termen de 60 de zile inclusiv de la data inregistrarii persoanei juridice respective.
Examen Consultant Fiscal 2024
Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2024
Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
(4) In sensul prezentului articol, prin salariat se intelege persoana angajata cu contract individual de munca cu norma intreaga, potrivit Legii nr. 53/2003 - Codul muncii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare. Conditia se considera indeplinita si in cazul microintreprinderilor care:
a) au persoane angajate cu contract individual de munca cu timp partial daca fractiunile de norma prevazute in acestea, insumate, reprezinta echivalentul unei norme intregi;
b) au incheiate contracte de administrare sau mandat, potrivit legii, in cazul in care remuneratia acestora este cel putin la nivelul salariului de baza minim brut pe tara garantat in plata.
(5) In cazul in care, in cursul anului fiscal, numarul de salariati se modifica, cotele de impozitare prevazute la alin. (1) se aplica in mod corespunzator, incepând cu trimestrul in care s-a efectuat modificarea, potrivit legii. Pentru microintreprinderile care au un salariat, respectiv 2 salariati si care aplica cotele de impozitare prevazute la alin. (1) lit. a) si b), al caror raport de munca inceteaza, conditia referitoare la numarul de salariati se considera indeplinita daca in cursul aceluiasi trimestru sunt angajati noi salariati.
(6) Pentru microintreprinderile care nu au niciun salariat sau au unul sau 2 salariati, in situatia in care numarul acestora se modifica, in scopul mentinerii/modificarii cotelor de impozitare prevazute la alin. (1), noii salariati trebuie angajati cu contract individual de munca pe durata nedeterminata sau pe durata determinata pe o perioada de cel putin 12 luni."
4) Se poate angaja asociatul unic, insa pentru a beneficia de cota de impunere de 2% acesta va trebui angajat cu norma intreaga asa cum am aratat mai sus.
Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Irina Coma - Consultant fiscal, expert contabil si auditor
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Creditarea societatii de catre asociat. Constituirea rezervelorDocumentar fiscal: Ajustarea TVA pentru achizitiile de bunuri/servicii efectuate in perioada in care codul de TVA a fost anulatCriterii in functie de care firmele sunt obligate sa intocmeasca Situatii financiare consolidateReguli scutire TVA. Cand e in beneficiul firmei sa opteze pentru vanzarea cu TVA?Vanzarile prin consignatie. Ce este consignatia si studii de caz utileUltimele articole
Radiere SRL, PFA, II, IF. Procedura complexa, explicata pas cu pasMicrointreprinderi in 2024. Ce inseamna, conform OUG 115/2023, ca o persoana nu poate avea mai mult de o societate micro?Darea in plata. Ce inseamna si studii de caz practice cu privire la sfera de aplicare a TVAMarfa expirata si bunuri degradate. Bilant de lichidareConsolidarea situatiilor financiare in Romania. Inregistrari contabile. Studiu de cazArticole similare
700 de milioane de lei, suplimentar la bugetul Administratiei Fondului pentru mediuModificarea Legii 227/2015, privind Codul Fiscal: TVA 16%, din 2020 - TVA 5% pentru produsele alimentare (proiect)Ghid complet - proceduri si obligatii privind taxarea inversaTransport international. Includem facturile in Declaratia Intrastat?Cine depune formularul 220 in ANUL 2016?Ultimele articole
Darea in plata. Ce inseamna si studii de caz practice cu privire la sfera de aplicare a TVALipsa numerar in casierie. Soldul este considerat cheltuiala deductibila sau nedeductibila la calculul impozitului?Decontarile de la A la Z: explicatii LEGALE, solutii pentru probleme si modalitati de a evita sanctiunile ANAFRegimul fiscal-contabil al microintreprinderilor in 2021- explicat prin exemple practice. Ce noutati au aparut?Programul Prima Casa 2020: Ministrul Finantelor anunta ca s-au alocat fondurile necesareArticole similare
Care e procedura in cazul depasirii plafonului pentru microintreprinderi?Declaratia 205 in 2014. Cine depune declaratia pana la 28 februarie?Microintreprinderile FARA angajati in trim. I 2023 vor ramane la plata impozitului micro sau trec la impozit pe profit?Ce alegem in 2016: MICROINTREPRINDERE sau PFA?HG 77/2014 clarifica regimul microintreprinderilor. Care sunt noutatile?Ultimele articole
MICROINTREPRINDERE in 2024. Cum poate iesi prin optiune de la plata TVAMICROINTREPRINDERE 2024. Veniturile din drepturi de proprietate intelectuala intra in plafonul de 500.000 euro?Pragul de impozitare micro ar putea scadea gradual la 88.500 mii euro pana in 2027Firme care NU mai sunt microintreprinderi in 2024. Cand pot reveni la acest regim fiscal?Cum se face trecerea de la impozit pe profit la impozit micro in cazul asocierii in participatiuneArticole similare
Declaratia 392 B si Completare Jurnal de cumparari. Ce declaratii depune o firma?Lichidare voluntara. Distribuire bunuri catre asociat. Ce tratament fiscal aplicam?Plati in numerar si plafoanele stabilite prin Legea 70/2015Principalele modificari aduse Codului Fiscal incepand cu 1 ianuarie 2023Cum a prezentat MFP informatii noi despre Declaratia 201Ultimele articole
Calendar ANAF: Declaratii fiscale scadente in 25 noiembrie 2024Radiere SRL, PFA, II, IF. Procedura complexa, explicata pas cu pasDeclaratia 100 in 2024: pentru ce se depune, termene, mod de completareImpozitarea veniturilor din strainatate: Ce trebuie sa stii si cum te poate ajuta un avocat fiscalD100 in 2024, depusa eronat pentru o alta luna. Cum se pot rectifica dateleArticole similare
Calendar ANAF. Declaratii fiscale cu scadenta in 12 februarie 2024Tratament fiscal pentru creante clienti neincasateEmitere facturi de catre un tert agreat. Obligatiile tertuluiReminder ANAF! Marti, 7 septembrie 2021, este termenul limita pentru depunerea Formularului 092Reminder ANAF. Luni, 9 ianuarie 2023, contribuabilii trebuie sa depuna declaratia de mentiuni privind schimbarea perioadei fiscaleUltimele articole
Calendar ANAF: Declaratii fiscale scadente in 25 noiembrie 2024Pana pe 11 noiembrie 2024 trebuie sa depuneti formularele de inregistrare /anulare a inregistrarii in scopuri de TVACalendar ANAF: 3 declaratii importante au ca termen limita data de 31 octombrie 2024Calendar ANAF: Pana pe 25 octombrie 2024 contribuabilii trebuie sa depuna 9 declaratiiAmenzi RO e-Transport. Exemplu util de monografie contabilaAtentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"