Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
In cazul urmator, in urma inventarierii, s-a constatat o lipsa la gestiunea "casa". Administratorul societatii decide ca suma este neimputabila si se inregistreaza pe cheltuieli nedeductibile fiscal.
In urma controlului fiscal, lipsa in gestiunea "casa" este considerata "venituri din alte surse" -pentru administatorul societatii-motivat astfel". Asociatul unic, care indeplineste si functia de administrator nu a intreprins nicio masura pentru identificarea persoanelor care ar fi prejudiciat societatea cu aceasta suma de bani.
Intrucit gestiunea "casa" nu a fost gestionata de catre un gestionar desemnat de catre reprezentantul legal al societatii, administratorul este responsabil pentru aceasta gestiune- rezultand faptul ca suma X a fost insusita de catre acesta. S-a procedat la impozitarea acestor sume de bani prin aplicarea cotei de 16% asupra venitului brut impozabil (adica lipsa in casa).
Se constata ca societatea datoreaza un impozit pe venituri din alte surse, intrucat aceasta avea obligatia de a retine, declara si vira acest impozit".
Lipsa in gestiunea casa a fost considerata ca venituri din alte surse" ale adeministratorului, iar pe numele societatii se emite DECIZIE DE IMPUNERE privind obligatiile fiscale suplimentare de plata stabilite de inspectia fiscala pentru persoane juridice - referitor la venituri din alte surse- si se aplica stopajul la sursa - se impoziteaza cu 16% lipsa in casa.
Vom stabili in ce masura se poate intocmi o contestatie la aceasta decizie.
Organele de control au avut dreptul sa reconsidere operatiunea de constatare a lipsei neimputabile din casa conform art. 11 din Codul fiscal:
Manualul Contabilului Incepator - stick USB
Totul despre documentele de contabilitate primara Solutii de organizare a gestiunilor
Cartea verde a Contabilitatii varianta online
"(1) La stabilirea sumei unui impozit sau a unei taxe in intelesul prezentului cod, autoritatile fiscale pot sa nu ia in considerare o tranzactie care nu are un scop economic sau pot reincadra forma unei tranzactii pentru a reflecta continutul economic al tranzactiei."
Apoi au tinut cont de prevederile art. 67 din Codul fiscal:
"(1^1.1) Regimul fiscal aplicabil veniturilor din dividende prevazut la alin. (1) se aplica si pentru veniturile considerate dividende, reprezentand sume platite de o persoana juridica pentru bunurile sau serviciile furnizate in favoarea unui participant la persoana juridica, daca plata este făcuta de catre persoana juridica in folosul personal al acestuia."
Practic, asociatul unic - administrator - care este responsabil de Caseria societatii - nu poate justifica sumele lipsa din Caserie. Organele de control au fost indreptatite sa considere - in lipsa unei motivatii rezonabile - ca asociatul si-a insusit acesti bani si trebuie sa plateasca impozit pentru acestia.
Ati putea contesta decizia daca ati aduce o alta explicatie rezonabila pentru lipsa banilor. De exemplu :
- o plangere la Politie referitoare la o eventuala spargere
- documente care sa ateste ca lipsa din Caserie a fost gresit inregistrata astfel, ea reprezentand de fapt avans spre decontare acordat administratorului, avans care dintr-o eroare contabila nu a fost inregistrat in contabilitate la momentul acordarii. Puteti aduce in sprijinul acestei afirmatii o Dispozitie de plata pentru suma respectiva, impreuna cu un Ordin de deplasare datate eventual inaintea inventarierii si o Decizie de corectare a erorii contabile de neinregistrare la momentul acordarii avansului spre decontare si dispunerea inregistrarii sale acum impreuna cu reconsiderarea rezultatelor inventarierii.
- mai puteti considera lipsa din Caserie drept imputabila si decide recuperarea sa de la administrator - la fel , in baza unei decizii de corectare a erorii contabile de inregistrare a lipsei la inventar drept neimputanbila.
Din pacate organele de control - daca singurul dvs. argument pentru lipsa banilor este "lipsa la inventar neimputabila" - au fost indreptatite sa actioneze asa cum au facut-o.
Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Rating:
Nota: 4.38 din 5 din 17 voturi
Articole similare
ANAF raspunde: Sanctionarea operatorilor economici aflati in imposibilitatea folosirii noilor case de marcatRefacturare cheltuieli catre salariatii proprii. CASA DE MARCATVanzare catre persoana fizica. Trebuie emis bon fiscal?Cum am inteles eu ecotaxa!Achizitionare CASA DE MARCAT. Cum se va completa D101 pentru a scadea costurile?Ultimele articole
Cum se declara in D394 facturile si bonurile fiscaleFormularul c801 – Ghidul CompletCare este procedura corecta pentru gestionarea returului de marfa si restituirea banilorTVA zahar 2024. Studii de caz practiceSistemul Garantie-Returnare devine functional. Cu ce dificultati se vor confrunta contabilii de la 30 noiembrie 2023?Articole similare
Care sunt noutatile legislative importante din intervalul 19 - 23 octombrie 2015?Noi modificari privind impozitul pe veniturile din jocuri de norocDecizie de IMPUNERE provizorie privind obligatiile fiscale principale – cand se emite si ce obligatii fiscale cuprinde?Zoom fiscal: Procedura de desfiintare totala sau partiala a deciziilor de IMPUNERECompensare TVAUltimele articole
Cum trebuie declarat impozitul pe profit pentru trim. III 2024. Speta importantaAmnistie fiscala 2024. Finantele MODIFCA procedura de anulare a unor obligatii bugetareD100 in 2024, depusa eronat pentru o alta luna. Cum se pot rectifica dateleTaxe PFA 2024: Ghid Complet | Impozite, Contributii si Optimizare FiscalaProcedura de anulare a obligatiilor fiscale, introdusa prin Ordinul 5521/2024Articole similare
Titlul VI Capitolul IVObligatii dosarul preturilor de transfer in 2016 si Ordinul 442/2016TRANZACTII intre persoane afiliate. Cum se aplica TVA la incasare?Vanzare bunuri imobile. In ce conditii e obligatorie inregistrarea in scopuri de TVA?Codul fiscal 2011 (Partea I.1): Modificari si completari aduse Legii nr.571 din 2003 prin OG 30 din 2011Ultimele articole
Amenzi RO e-Transport. Exemplu util de monografie contabilaCotele TVA pentru 2024, aplicabile in RomaniaControale ANAF august 2024. 5 situatii in care au fost verificate persoanele juridiceE-Transport: Netransmiterea coordonatelor GPS in sistem va fi AMENDATA din 1 ianuarie 2025SAF-T: Cum se raporteaza in sistem impozitul pe chirieArticole similare
Vanzare auto | Utilizam marja de profit?Achizitii servicii intracomunitare de promovare. Ce REGIM FISCAL se aplica?Firme care acorda indemnizatie de mobilitate. Aceasta are regimul fiscal al diurnei?Firmele care NU mai sunt microintreprinderi pot reveni la acest REGIM FISCAL din 2024?Achizitie piese de schimb din UE. Ce declaratii depunem si ce REGIM FISCAL se aplica?Ultimele articole
Firme care NU mai sunt microintreprinderi in 2024. Cand pot reveni la acest REGIM FISCAL?Mare atentie! Firmele care au trecut la impozit pe profit NU pot redeveni microintreprinderiBilant nedepus la timp si modificarea regimului fiscal al firmelorRegimul de facturare al penalitatilor de intarziereSituatii financiare anuale. Mai au firmele obligatia de a depune bilantul ca sa ramana la regimul micro?Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"