Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

In cazul urmator, in urma inventarierii, s-a constatat o lipsa la gestiunea "casa". Administratorul societatii decide ca suma este neimputabila si se inregistreaza pe cheltuieli nedeductibile fiscal.
In urma controlului fiscal, lipsa in gestiunea "casa" este considerata "venituri din alte surse" -pentru administatorul societatii-motivat astfel". Asociatul unic, care indeplineste si functia de administrator nu a intreprins nicio masura pentru identificarea persoanelor care ar fi prejudiciat societatea cu aceasta suma de bani.
Intrucit gestiunea "casa" nu a fost gestionata de catre un gestionar desemnat de catre reprezentantul legal al societatii, administratorul este responsabil pentru aceasta gestiune- rezultand faptul ca suma X a fost insusita de catre acesta. S-a procedat la impozitarea acestor sume de bani prin aplicarea cotei de 16% asupra venitului brut impozabil (adica lipsa in casa).
Se constata ca societatea datoreaza un impozit pe venituri din alte surse, intrucat aceasta avea obligatia de a retine, declara si vira acest impozit".
Lipsa in gestiunea casa a fost considerata ca venituri din alte surse" ale adeministratorului, iar pe numele societatii se emite DECIZIE DE IMPUNERE privind obligatiile fiscale suplimentare de plata stabilite de inspectia fiscala pentru persoane juridice - referitor la venituri din alte surse- si se aplica stopajul la sursa - se impoziteaza cu 16% lipsa in casa.
Vom stabili in ce masura se poate intocmi o contestatie la aceasta decizie.
Organele de control au avut dreptul sa reconsidere operatiunea de constatare a lipsei neimputabile din casa conform art. 11 din Codul fiscal:

Portal Codul fiscal - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari

Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2025

Manual de politici contabile - Stick USB
"(1) La stabilirea sumei unui impozit sau a unei taxe in intelesul prezentului cod, autoritatile fiscale pot sa nu ia in considerare o tranzactie care nu are un scop economic sau pot reincadra forma unei tranzactii pentru a reflecta continutul economic al tranzactiei."
Apoi au tinut cont de prevederile art. 67 din Codul fiscal:
"(1^1.1) Regimul fiscal aplicabil veniturilor din dividende prevazut la alin. (1) se aplica si pentru veniturile considerate dividende, reprezentand sume platite de o persoana juridica pentru bunurile sau serviciile furnizate in favoarea unui participant la persoana juridica, daca plata este făcuta de catre persoana juridica in folosul personal al acestuia."
Practic, asociatul unic - administrator - care este responsabil de Caseria societatii - nu poate justifica sumele lipsa din Caserie. Organele de control au fost indreptatite sa considere - in lipsa unei motivatii rezonabile - ca asociatul si-a insusit acesti bani si trebuie sa plateasca impozit pentru acestia.
Ati putea contesta decizia daca ati aduce o alta explicatie rezonabila pentru lipsa banilor. De exemplu :
- o plangere la Politie referitoare la o eventuala spargere
- documente care sa ateste ca lipsa din Caserie a fost gresit inregistrata astfel, ea reprezentand de fapt avans spre decontare acordat administratorului, avans care dintr-o eroare contabila nu a fost inregistrat in contabilitate la momentul acordarii. Puteti aduce in sprijinul acestei afirmatii o Dispozitie de plata pentru suma respectiva, impreuna cu un Ordin de deplasare datate eventual inaintea inventarierii si o Decizie de corectare a erorii contabile de neinregistrare la momentul acordarii avansului spre decontare si dispunerea inregistrarii sale acum impreuna cu reconsiderarea rezultatelor inventarierii.
- mai puteti considera lipsa din Caserie drept imputabila si decide recuperarea sa de la administrator - la fel , in baza unei decizii de corectare a erorii contabile de inregistrare a lipsei la inventar drept neimputanbila.
Din pacate organele de control - daca singurul dvs. argument pentru lipsa banilor este "lipsa la inventar neimputabila" - au fost indreptatite sa actioneze asa cum au facut-o.
Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
TVA si CASA DE MARCAT fiscalaSAF-T in 2025. Cum se face declararea facturilor emise cu codul 751PFA in 2023: Aspecte pe care trebuie sa urmareasca PFA-urile care vand produse ONLINE459 de inspectori antifrauda au verificat 350 agenti economiciANAF incepe controalele tematice la persoanele fizice. Categorii vizateUltimele articole
Declaratia 394. Cum trebuie completata D394 pentru a evita dublarea TVAAchizitii mari, plati mici: cum sa cumperi in rate la Carrefour fara sa-ti afectezi bugetul?E-commerce. Care este documentul prin care se declara incasarile onlineNeclaritati ale contribuabililor privind sistemul e-TVA. Exemple utileFirme care incaseaza online. Cum se declara veniturile in E-TVAArticole similare
ANAF: Documente necesare pentru autentificarea in mediul electronic, la inregistrarea in SPVImpozit pe dividende. Obligatii de plata si declaratii pentru nerezidentiNoutati legislatie fiscala 12 - 16 octombrie 2009 - Monitorul OficialPFA in 2023. Pot fi rectificate Declaratiile Unice din anii precedenti daca reduce norma de venit cu 50%?Schimbarea formularelor pentru declararea veniturilorUltimele articole
Lista documentelor necesare inrolarii in SPV a persoanelor juridiceObligatii fiscale TVA. Ce sa faci daca ai fost sanctionat abuziv de ANAFIMPUNERE TVA din oficiu. MONOGRAFIE contabila necesara contribuabililorPFA inregistrat in 2025. Va mai depune Declaratia Unica?Trecere la impozit pe profit in 2025. Pana cand se depune D700 si cum se completeaza formularulArticole similare
Contributiile datorate de PFA pentru activitatile desfasurateCodul fiscal 2011 (Partea I.1): Modificari si completari aduse Legii nr.571 din 2003 prin OG 30 din 2011TRANZACTII intre persoane afiliate. Cum se aplica TVA la incasare?MFP propune modificarea normelor de aplicare a Legii 227/2015 privind Codul Fiscal. Este vizat regimul TVAOperare contabila in WinMENTOR. Exemple practice si recomandariUltimele articole
e-Factura in TRANZACTII cu reprezentant fiscal. Ai obligatia sa transmiti facturile in sistem?Declaratia 390. Cum sa declari in D390 achizitiile de servicii scutite de TVA din UEAchizitii si servicii din UE. Se mai depun D301 si D390 de firmele care NU platesc TVA?Achizitii intracomunitare: Cand este necesar codul de TVA si cum sa il obtiiVanzare teren. Cum se calculeaza plafonul TVA in cazul unei vanzari de terenArticole similare
Cum se face intrarea in sistemul de impunere pe veniturile microConservatorii cer imperativ reducerea TVA la alimentele de bazaCum vor IMM-urile sa se modifice Proiectul de lege pentru anularea unor obligatii fiscaleRefacturare taxa pe poluare. REGIM FISCAL TVASituatii financiare anuale. Mai au firmele obligatia de a depune bilantul ca sa ramana la regimul micro?Ultimele articole
TVA imobiliare. Care este regimul TVA in cazul livrarii de constructii mai vechi de 2025Deductibilitate cheltuieli si REGIM FISCAL TVA pentru produsele EXPIRATENeplatitor de TVA. Operatiuni pentru care se utilizeaza codul special de TVALivrari catre clienti din state terte. Care este regimul fiscal TVATVA imobiliare. REGIM FISCAL TVA pentru vanzare constructie si teren aferent
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"TVA exigibil si neexigibil. Corelatii intre decontul de TVA si balanta. Cum procedam"