keyboard_double_arrow_right

Atentie, contabili!

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"!

Adauga adresa de email si DESCARCA GRATUIT raportul realizat de specialisti

Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz
keyboard_double_arrow_left

Noutati Legislatie Fiscala 06 - 10 iulie 2009 Monitorul Oficial

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
de Redactia Infotva la 15 Iul. 2009
Tags: taxa, codul fiscal, legislatie fiscala, noutati legislative, fiscalitate, monitorul oficial

ORDIN nr. 190 din 30 martie 2009pentru aprobarea Procedurii privind stabilirea si plata impozitului pe veniturile banesti din agricultura realizate prin valorificarea produselor vandute catre unitati ...

ORDIN nr. 190 din 30 martie 2009
pentru aprobarea Procedurii privind stabilirea si plata impozitului pe veniturile banesti din agricultura realizate prin valorificarea produselor vandute catre unitati specializate pentru colectare, unitati de procesare industriala sau catre alte unitati, pentru utilizare ca atare

EMITENT:     MINISTERUL AGRICULTURII, PADURILOR SI DEZVOLTARII RURALE
PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL nr. 464 din 6 iulie 2009

Pe cine vizeaza?
Actul prezinta interes pentru persoanele fizice, arendasii persoane fizice, care realizeaza venituri din valorificarea produselor agricole obtinute dupa recoltare de pe terenurile agricole proprietate privata sau luate in arenda, catre unitati specializate pentru colectare si unitati de procesare.

Important!
Contribuabilii impusi pe baza de norme de venit sau in sistem real pe baza contabilitatii in partida simpla, care realizeaza venituri din valorificarea produselor agricole obtinute dupa recoltare, in stare naturala, de pe terenurile agricole proprietate privata sau luate in arenda, catre unitati specializate pentru colectare, unitati de procesare industriala sau catre alte unitati, pentru utilizare ca atare, nu datoreaza impozitul de 2% prevazut la art. 74 alin. (4) din Legea nr. 571/2003, cu modificarile si completarile ulterioare.
Unitatile de colectare, unitatile de procesare industriala sau celelalte unitati mentionate la art. 74 alin. (4) din Legea nr. 571/2003, cu modificarile si completarile ulterioare, vor solicita contribuabililor respectivi, in vederea neimpozitarii veniturilor cu cota de 2% prevazuta mai sus, o copie a formularului 260 "Decizie de impunere pentru plati anticipate cu titlu de impozit" - cod 14.13.02.13/3a, in cazul contribuabililor impusi in sistem real sau pe baza de norme de venit.
Documentul contabil care sta la baza calcularii impozitului de 2% asupra valorii produselor livrate catre unitati specializate pentru colectare, unitati de procesare industriala sau catre alte unitati, pentru utilizare ca atare, este borderoul de achizitie cod 14-4-13/b, prevazut la pct. 39 din anexa nr. 2 la Ordinul ministrului economiei si finantelor nr. 3.512/2008 privind documentele financiar-contabile.
Impozitul retinut la sursa se declara pana la termenul de plata a acestuia inclusiv, in formularul 100 "Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat", cod 14.13.01.99/bs, la pozitia "Impozitul pe veniturile din activitati agricole" din Nomenclatorul obligatiilor de plata la bugetul de stat.
Unitatile achizitoare au obligatia sa depuna o declaratie privind calcularea si retinerea impozitului pentru fiecare beneficiar de venit, la organul fiscal competent, pana la data de 30 iunie a anului fiscal curent pentru anul fiscal anterior.


>>>>><<<<<
NORMA nr. 7 din 3 iulie 2009
privind modificarea Normelor Bancii Nationale a Romaniei nr. 1/2001 privind lichiditatea bancilor
EMITENT: 
    BANCA NATIONALA A ROMANIEI
PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL nr. 468 din 7 iulie 2009

Pe cine vizeaza?
Actul intereseaza bancile, persoane juridice romane, reglementand nivelul minim de lichiditate in cazul acestora.

Important!
Obligatiile bilantiere cu scadenta la vedere, cum sunt: imprumuturi de refinantare de la Banca Nationala a Romaniei, conturile de corespondent ale institutiilor de credit, depozitele la vedere ale institutiilor de credit, imprumuturi de pe o zi pe alta primite de la institutii de credit, valori date in pensiune de pe o zi pe alta institutiilor de credit, imprumuturi de pe o zi pe alta de la institutiile financiare, valori date in pensiune de pe o zi pe alta institutiilor financiare, conturile curente creditoare ale clientelei, depozitele la vedere ale clientelei, conturile institutiilor de credit, conturile organismelor de plasament colectiv in valori mobiliare, conturile (creditoare ale) societatilor de bursa, conturi ale institutiilor financiare, conturile clientelei, vor fi inscrise pe prima banda de scadenta la valoarea contabila.
Datoriile atasate aferente obligatiilor bilantiere mentionate la alin. (1) vor fi inscrise pe prima banda de scadenta, la valoarea contabila.
Obligatiile bilantiere reprezentand depozite la termen vor fi repartizate pe scadente in functie de durata ramasa de scurs, la o valoare ajustata, determinata prin aplicarea in mod corespunzator a metodologiei prevazute la alin. (2)-(4), numai daca valoarea obtinuta din calcul este pozitiva.
Valoarea ajustata se determina prin deducerea din soldul curent aferent fiecarei categorii de obligatii bilantiere, existent la finele lunii pentru care se intocmeste raportarea, a soldului mediu aferent acestor categorii, calculat pentru o perioada de 6 luni anterioare lunii pentru care se intocmeste raportarea.
Soldul mediu mentionat la alin. (2) va fi calculat pe baza mediei aritmetice simple a soldurilor medii lunare aferente fiecarei categorii de obligatii bilantiere. Soldul mediu lunar se va calcula pe baza mediei aritmetice simple a soldurilor aferente fiecarei categorii de obligatii bilantiere inregistrate la datele de 1, 7, 15, 23 si, respectiv, in ultima zi a lunii.
>>>>><<<<<
CIRCULARA nr. 22 din 3 iulie 2009
privind rata dobanzii penalizatoare pentru deficitele de rezerve minime obligatorii in moneda nationala
EMITENT:
     BANCA NATIONALA A ROMANIEI
PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL nr. 468 din 7 iulie 2009

Pe cine vizeaza?
Actul intereseaza institutiile de credit care sunt penalizate in cazul deficitului de rezerve minime obligatorii.

Important!
Incepand cu perioada de aplicare 24 iulie - 23 august 2009, rata dobanzii penalizatoare pentru deficitele de rezerve minime obligatorii constituite in moneda nationala este de 19,50% pe an.
>>>>><<<<<
CIRCULARA nr. 23 din 3 iulie 2009
privind modificarea ratelor rezervei minime obligatorii
EMITENT:
     BANCA NATIONALA A ROMANIEI
PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL nr. 468 din 7 iulie 2009

Pe cine vizeaza?
Bancile, persoane juridice romane, sucursalele din Romania ale institutiilor de credit straine, casele centrale ale cooperativelor de credit, institutiile emitente de moneda electronica, persoane juridice romane, si casele de economii pentru domeniul locativ, trebuie sa mentina rezerve minime obligatorii, in moneda nationala si in valuta.

Important!
Incepand cu perioada de aplicare 24 iulie - 23 august 2009, ratele rezervelor minime obligatorii pentru mijloacele banesti cu scadenta mai mica de 2 ani de la finele perioadei de observare si mijloacele banesti cu scadenta reziduala mai mare de 2 ani de la finele perioadei de observare care prevad clauze contractuale referitoare la rambursari, retrageri, transferari anticipate sunt urmatoarele:
- 15% pentru mijloacele banesti in moneda nationala;
- 35% pentru mijloacele banesti in valuta.
>>>>><<<<<
ORDIN nr. 448 din 1 iulie 2009
privind unele masuri de informare a consumatorilor de catre operatorii economici care desfasoara activitati de schimb valutar
EMITENT:
     AUTORITATEA NATIONALA PENTRU PROTECTIA CONSUMATORILOR
PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL nr. 467 din 7 iulie 2009

Pe cine vizeaza?
Actul intereseaza operatorii economici care desfasoara activitati de schimb valutar.

Important!
In exteriorul casei de schimb valutar, cursurile de schimb valutar, atat pentru operatiunile de vanzare, cat si pentru operatiunile de cumparare, vor fi inscrise pe un suport sau panou unic, intr-o culoare contrastanta fata de culoarea de fond a panoului, conform modelului prevazut in anexa care face parte integranta din prezentul ordin. Afisarea oricaror altor informatii pe suportul sau panoul unic este interzisa.
Suportul sau panoul pe care se face afisarea trebuie sa fie monocolor, fara degradeuri ori alte insemne grafice sau culori.
In cazul in care se efectueaza operatiuni de schimb valutar cu monede sau bancnote uzate, rupte sau iesite din uz, monede ori instrumente de plata exprimate in valuta, de tipul voucherelor, cecurilor de calatorie si altele asemenea, operatorul economic respectiv va afisa separat, numai in interiorul casei de schimb valutar, cursul de schimb practicat in aceste cazuri.
Informatiile prevazute la alin. (1) si (3) trebuie indicate in mod vizibil si intr-o forma neechivoca, usor de citit.
Cursurile de schimb valutar afisate conform art. 2 vor include si comisioanele practicate de operatorul economic care desfasoara activitati de schimb valutar, in cazul in care acestea exista.
Inaltimea minima admisa a literelor si cifrelor pentru afisarea in exteriorul casei de schimb valutar a cursurilor de schimb valutar, atat pentru operatiunile de vanzare, cat si pentru operatiunile de cumparare de valuta, este de 80 mm, grosimea literelor de 10 mm, distanta dintre litere de minimum 10 mm, iar distanta dintre cuvinte de minimum 20 mm.
>>>>><<<<<
ORDIN nr. 994 din 6 iulie 2009
pentru aprobarea Conventiei privind implementarea programului "Prima casa" si a Conventiei de garantare si pentru reglementarea unor masuri necesare pentru aplicarea prevederilor art. 10 din anexa nr. 1 la Hotararea Guvernului nr. 717/2009 privind aprobarea normelor de implementare a programului "Prima casa"
EMITENT:
     MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
Nr. 2.225 din 6 iulie 2009
MINISTERUL INTREPRINDERILOR MICI SI MIJLOCII, COMERTULUI SI MEDIULUI DE AFACERI
Nr. 994 din 6 iulie 2009
PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL nr. 469 din 7 iulie 2009

Pe cine vizeaza?
Actul intereseaza in mod direct beneficiarii programului guvernamental “Prima casa” care nu detin in proprietate o locuinta, individual sau in comun, impreuna cu sotii lor sau cu alte persoane, indiferent de modul in care a fost dobandita, si nici nu au in derulare un credit ipotecar.

Important!
Criterii de eligibilitate pentru beneficiarii care achizitioneaza locuinte finalizate
a) la data intrarii in vigoare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 60/2009 nu detin in proprietate o locuinta, individual sau in comun, impreuna cu sotii lor sau cu alte persoane, indiferent de modul in care a fost dobandita, si nici nu au in derulare un credit ipotecar. Dovada indeplinirii acestui criteriu se face cu declaratia pe propria raspundere a Beneficiarului, data in forma autentica;
b) achizitioneaza in cadrul Programului o locuinta finalizata, aflata pe teritoriul Romaniei, inscrisa in cartea funciara in conditiile legii si libera de sarcini, cu exceptia privilegiului vanzatorului asupra pretului;
c) indeplinesc conditiile specifice prevazute in cadrul normelor interne de creditare a finantatorilor;.
d) dispun de un avans de minimum 5% din pretul de achizitie al locuintei, daca pretul acesteia este mai mic sau egal cu 60.000 euro, sau de 3.000 euro plus diferenta dintre pretul de achizitie al locuintei si 60.000 euro, daca pretul acesteia este mai mare de 60.000 euro;
e) se obliga sa constituie un depozit colateral pentru garantarea dobanzii, in valoare egala cu 3 rate de dobanda, valabil pe intreaga durata a finantarii;
f) se obliga sa nu instraineze locuinta achizitionata in primii 5 ani de la data dobandirii. Dupa expirarea acestui termen, in cazul preluarii contractului de credit de catre un tert, acesta trebuie sa intruneasca criteriile de eligibilitate ale beneficiarilor Programului;
g) se obliga sa constituie in favoarea statului roman, reprezentat de Ministerul Finantelor Publice, o ipoteca de rang I asupra locuintei achizitionate din finantarea garantata si este de acord cu notarea in cartea funciara a interdictiei de vanzare a acesteia pe o perioada de 5 ani si a interdictiei de grevare cu alte sarcini;
h) se obliga sa asigure locuinta achizitionata din finantarea garantata impotriva tuturor riscurilor si cesioneaza drepturile de despagubiri in favoarea statului roman, reprezentat de Ministerul Finantelor Publice.
Criteriile de eligibilitate pentru beneficiarii care achizitioneaza locuinte care urmeaza sa se construiasca sau locuinte aflate in faza de constructie "constructii la rosu":
a) la data intrarii in vigoare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 60/2009, nu detin in proprietate o locuinta, individual sau in comun, impreuna cu sotii lor sau cu alte persoane, indiferent de modul in care a fost dobandita, si nici nu au in derulare un credit ipotecar. Dovada indeplinirii acestui criteriu se face cu declaratia pe propria raspundere a beneficiarului, data in forma autentica;
b) indeplinesc conditiile specifice prevazute in cadrul normelor interne de creditare ale finantatorilor;
c) detin un antecontract incheiat cu o societate de constructii;
d) isi asuma obligatia de indeplinire a criteriilor de eligibilitate prevazute la art. 3.1 lit. b), d), e), f), g) si h), printr-o declaratie pe propria raspundere, semnata in fata functionarului bancar. Continutul documentului este prezentat in anexa nr. 6 la prezenta conventie.
Garantia acopera integral valoarea finantarii garantate, dar nu mai mult de 60.000 euro sau echivalent lei la cursul de schimb al BNR valabil in data aprobarii solicitarii de garantare.
Garantia se acorda in euro sau in moneda nationala si se plateste in moneda nationala, la cursul de schimb comunicat de BNR si valabil la data platii.
Valoarea garantiei se diminueaza cu valoarea ratelor de capital (principal) rambursate de Beneficiar.
Pentru garantia acordata, Beneficiarul constituie o ipoteca de rang I asupra locuintei achizitionate prin Program in favoarea statului roman reprezentat de Ministerul Finantelor Publice, valabila pe toata durata finantarii, cu notarea in cartea funciara a interdictiei de vanzare a acesteia pe o perioada de 5 ani si a interdictiei de grevare cu alte sarcini.
>>>>><<<<<
ORDIN nr. 1.627 din 24 iunie 2009
pentru aprobarea Normelor privind accesul operatorilor economici la Sistemul de control al exportului (ECS)
EMITENT:
     AGENTIA NATIONALA DE ADMINISTRARE FISCALA - AUTORITATEA NATIONALA A VAMILOR
PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL nr. 471 din 8 iulie 2009

Pe cine vizeaza?
Actul intereseaza operatorii economici care au acces la Sistemul de control al exportului (ECS).

Important!
Autorizatia de acces al operatorilor economici la ECS se acorda pe baza unei cereri scrise, intocmita potrivit modelului prezentat in anexa nr. 2, si cuprinde: denumirea societatii comerciale, sediul, numarul EORI, numele, prenumele si functia persoanei care reprezinta legal societatea comerciala. Declararea marfurilor in ECS, in procedura simplificata, se face numai in cazul in care se utilizeaza procedura de vamuire la domiciliu. In acest caz, cererea de autorizare pentru acces la ECS se depune de catre societatea autorizata in calitate de expeditor/destinatar agreat sau, dupa caz, de catre comisionarul in vama care reprezinta societatea pentru efectuarea formalitatilor vamale.
Cererea de autorizare se transmite la Autoritatea Nationala a Vamilor, Directia de tehnologia informatiei, comunicatii si statistica vamala impreuna cu:
a) formularul unic de inregistrare in ECS, conform modelului prezentat in anexa nr. 3;
b) o declaratie, in cazul expeditorilor/destinatarilor agreati/transportatori/titulari de depozit inregistrati, in care se specifica daca declararea marfurilor pentru export se face de catre comisionarul in vama;
c) o declaratie-angajament completata conform modelului prezentat in anexa nr. 5.
In cazul mentionat la lit. b) se procedeaza astfel:
a) toate documentele mentionate la lit. a) si c) se depun de catre comisionarul in vama, atunci cand acesta nu detine autorizatie de acces la ECS;
b) atunci cand comisionarul in vama detine autorizatie de acces la ECS, acesta prezinta pe langa documentele mentionate la pct. 5 lit. a) si b) completate de expeditorul/destinatarul agreat autorizatia de vamuire la domiciliu a acestuia, in copie, impreuna cu un document din care sa reiasa ca acesta declara marfurile pentru expeditorul/destinatarul agreat si in care sa se specifice biroul vamal si numarul autorizatiei de acces la ECS.
Dupa verificarea documentelor mentionate la paragraful B, se intocmeste autorizatia de acces al operatorilor economici la ECS, in doua exemplare, si se semneaza de catre directorul Directiei de tehnologia informatiei, comunicatii si statistica vamala din cadrul Autoritatii Nationale a Vamilor, potrivit modelului prevazut in anexa nr. 6. Un exemplar al autorizatiei se transmite solicitantului, iar celalalt se pastreaza in evidenta Serviciului gestiunea calitatii datelor din cadrul Directiei de tehnologia informatiei, comunicatii si statistica vamala.
Autorizatia de acces contine informatii privind numarul de inregistrare si identificare - EORI al operatorului economic, certificatul digital (fisier care asigura accesul criptat si securizat la ECS) unic alocat pentru fiecare operator economic, numele utilizatorului si parola aferente acestuia.
Impreuna cu autorizatia se transmite titularului si fisierul ce contine certificatul digital, acesta din urma fiind transmis la adresa de e-mail comunicata de acesta.
Dupa obtinerea autorizatiei de acces la ECS titularul acesteia va depune, imediat, o copie la fiecare birou vamal pe langa care isi va desfasura activitatea, impreuna cu lista persoanelor desemnate sa utilizeze sistemul informatic pentru fiecare directie judeteana pentru accize si operatiuni vamale (DJAOV)/birou vamal, conform modelului prezentat in anexa nr. 4;
Autoritatea Nationala a Vamilor poate suspenda sau revoca autorizatia daca:
a) emiterea ei s-a facut pe baza unor date sau informatii incorecte, iar solicitantul avea cunostinta ori trebuia sa aiba cunostinta de acest fapt;
b) una sau mai multe dintre conditiile ce au stat la baza emiterii nu mai sunt valabile;
c) titularul solicita;
d) titularul nu respecta regulile de functionare, securitate si confidentialitate a datelor impuse de sistemul informatic vamal.
Decizia de suspendare sau revocare a autorizatiei contine data de la care masura intra in vigoare si este transmisa titularului.
>>>>><<<<<
HOTARARE nr. 759 din 30 iunie 2009
pentru modificarea si completarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 64/2007 privind datoria publica, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 1.470/2007
EMITENT:
     GUVERNUL
PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL nr. 472 din 8 iulie 2009

Pe cine vizeaza?
Actul intereseaza Ministerul Economiei si Finantelor care are rolul administrarii datoriei publice guvernamentale.

Important!
In scopul limitarii riscurilor asumate de catre stat in utilizarea instrumentelor de datorie, in functie de complexitatea fiecarei tranzactii si a documentatiei contractuale aferente, Ministerul Finantelor Publice, prin Directia generala de trezorerie si datorie publica, poate solicita unor firme de avocatura servicii de consultanta juridica."
Procedura lansarii emisiunilor de titluri de stat pe pietele internationale se realizeaza prin parcurgerea urmatoarelor etape de catre directia de specialitate din cadrul Ministerului Finantelor Publice:
1. directia de specialitate fundamenteaza necesitatea lansarii unei emisiuni de titluri de stat pe pietele internationale de capital, ca instrument de finantare a deficitului bugetar si de refinantare a datoriei publice, si supune aprobarii Guvernului, printr-un memorandum, principalele caracteristici ale acesteia in ceea ce priveste suma, scadenta, moneda;
2. cererea de oferta se transmite catre institutii financiare care au capacitatea si experienta sa efectueze astfel de tranzactii. In cuprinsul acesteia se specifica principalele caracteristici ale emisiunii, fara a se limita la acestea: suma, scadenta, moneda, criteriile care vor fi avute in vedere in procesul de selectie, precum si termenul pana la care poate fi transmisa;
3. ofertele primite in termenul specificat in cererile de oferta sunt evaluate pe baza criteriilor mentionate la pct. 2, care includ urmatoarele: elementele fixe de cost care nu se pot modifica pana la momentul lansarii emisiunii (comisionul de administrare a tranzactiei, costurile cu consultanta juridica, in cazul in care acestea sunt incluse in acest comision), strategia propusa de institutiile financiare pentru lansarea emisiunii, capabilitatea de distribuire a emisiunii catre potentiali investitori, istoricul si experienta ofertantilor in finalizarea unor tranzactii similare ale emitentilor suverani, activitatea pe piata primara si secundara, interna si externa a titlurilor de stat emise de Romania, precum si alti factori considerati relevanti;
efectuarea selectiei intermediare a institutiilor financiare prin intocmirea «listei scurte» si aprobarea acesteia de catre ministrul finantelor publice;
organizarea de intrevederi cu institutiile financiare selectate in «lista scurta» pentru dezbatere si o eventuala actualizare a ofertelor depuse initial;
evaluarea ofertelor rezultate si intocmirea clasamentului, luandu-se in considerare criteriile prevazute la pct. 3; rezultatele evaluarii si clasamentul ofertelor institutiilor financiare, precum si propunerea de numire a administratorilor tranzactiei se aproba de catre ministrul finantelor publice;
Ministerul Finantelor Publice, prin directia de specialitate, efectueaza analiza comparativa a termenilor si conditiilor ofertei primite cu cele aferente instrumentelor de datorie cu caracteristici similare emise de Romania (de exemplu, pret, randament, maturitate, moneda) pe pietele financiare interne si externe. In cazul in care nu exista instrumente de datorie cu caracteristici similare emise de Romania, analiza poate avea in vedere compararea cu instrumente cu caracteristici similare emise de tari clasificate intr-o categorie de rating apropiata de cea a Romaniei.
>>>>><<<<<
ORDIN nr. 1.019 din 20 mai 2009
pentru modificarea anexei la Ordinul ministrului economiei si finantelor nr. 479/2008 privind aprobarea schemei de ajutor de stat "Sprijin pentru consolidarea si modernizarea sectorului productiv prin investitii realizate de intreprinderile mari", aferenta operatiunii a) "Sprijin pentru consolidarea si modernizarea sectorului productiv prin investitii tangibile si intangibile", axa prioritara 1 "Un sistem de productie inovativ si ecoeficient", din cadrul Programului operational sectorial "Cresterea competitivitatii economice"
EMITENT:  
   MINISTERUL ECONOMIEI
PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL nr. 470 din 8 iulie 2009

Pe cine vizeaza?
Actul intereseaza intreprinderile mari urmarindu-se consolidarea si dezvoltarea acestora prin intermediul investitiilor in active corporale si necorporale care sa permita adaptarea productiei la cerintele pietei unice europene.

Important!
Solicitantii trebuie sa respecte urmatoarele criterii de eligibilitate:
a) sunt intreprinderi mari;
b) sunt inregistrati la registrul comertului ca societati comerciale si isi desfasoara activitatea in Romania;
c) nu sunt in stare de faliment sau nu se afla in procedura de lichidare, nu au afacerile administrate de un judecator sindic, nu au nicio restrictie asupra activitatii comerciale, nu sunt subiectul unor aranjamente intre creditori;
d) nu se incadreaza, din punct de vedere al obligatiilor de plata restante la bugetele publice, in una dintre situatiile de mai jos:
● obligatiile de plata nete depasesc 1/12 din totalul obligatiilor datorate in ultimele 12 luni, in cazul certificatului de atestare fiscala emis de Agentia Nationala de Administrare Fiscala;
● obligatiile de plata depasesc 1/6 din totalul obligatiilor datorate in ultimul semestru, in cazul certificatului de atestare fiscala emis de autoritatile publice locale;
e) reprezentantul legal al solicitantului nu a fost supus niciunei condamnari in ultimii 3 ani, de catre nicio instanta de judecata, din motive profesionale sau de etica profesionala;
f) reprezentantul legal al solicitantului nu furnizeaza informatii false;
g) nu se incadreaza in categoria intreprinderilor in dificultate, asa cum sunt definite in Liniile directoare comunitare privind ajutorul de stat acordat pentru salvarea si restructurarea intreprinderilor aflate in dificultate (publicate in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. C244 din 1 octombrie 2004);
h) demonstreaza ca detin resursele financiare necesare pentru cofinantarea proiectului;
i) in cazul in care Comisia Europeana a emis o decizie de recuperare a unui ajutor de stat impotriva solicitantului, aceasta a fost deja executata, creanta fiind integral recuperata;
j) indeplinesc si alte conditii specificate in apelul de proiecte si Ghidul solicitantului, care nu aduc atingere prevederilor in materie de ajutor de stat.
>>>>><<<<<
HOTARARE nr. 762 din 1 iulie 2009
privind modificarea şi completarea Hotararii Guvernului nr. 426/2009 pentru aprobarea sustinerii financiare a autoritatilor administratiei publice locale, in completarea surselor proprii ale acestora, pentru finantarea proiectelor de investitii in turism pe anul 2009
EMITENT:
     GUVERNUL
PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL nr. 473 din 9 iulie 2009

Pe cine vizeaza?
Actul intereseaza unitatile administrativ-teritoriale care beneficiaza de fonduri pentru investitii in turism.

Important!
Transferurile de fonduri de la bugetul Ministerului Turismului, capitolul 87.01 «Alte actiuni economice», titlul «Transferuri intre unitati ale administratiei publice», catre unitatile administrativ-teritoriale prevazute in anexa se vor face pe baza solicitarilor acestora insotite de contractul de achizitie publica incheiat intre beneficiar şi executant in conformitate cu prevederile legale in vigoare.
Unitatile administrativ-teritoriale prevazute la alin. (1), beneficiare ale fondurilor, au obligatia:
a) sa organizeze procedurile de achizitii publice pentru atribuirea contractelor de servicii, bunuri sau lucrari pentru finantarea documentatiilor tehnice, respectiv studii de fezabilitate, proiecte tehnice, alte studii de specialitate, precum şi a lucrarilor de executie aferente programelor şi obiectivelor de investitii in turism;
b) sa incheie contractele;
c) sa implementeze contractele;
d) sa efectueze platile.
>>>>><<<<<
ORDIN nr. 107 din 6 iulie 2009
pentru aprobarea Regulamentului privind supravegherea modului de atribuire a contractelor de achizitie publica, a contractelor de concesiune de lucrari publice şi a contractelor de concesiune de servicii
EMITENT:
     AUTORITATEA NAŢIONALA PENTRU REGLEMENTAREA ŞI MONITORIZAREA ACHIZIŢIILOR PUBLICE
PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL nr. 473 din 9 iulie 2009

Pe cine vizeaza?
Actul intereseaza operatorii care nu au calitatea de autoritate contractanta, dar care, in temeiul prevederilor legale in vigoare, au obligatia sa aplice legislatia privitoare la achizitii publice.

Important!
Procedura de supraveghere se efectueaza de echipa de control, respectand urmatoarele etape:
a) intocmirea unei note de informare potrivit modelului prevazut in anexa nr. 1;
b) transmiterea catre autoritatea contractanta/operatorul economic a comunicarii privind inceperea procedurii de supraveghere;
c) efectuarea controlului procedurilor de atribuire aplicate de autoritatile contractante/operatorii economici;
d) incheierea procesului-verbal de constatare şi sanctionare a contraventiilor şi/sau luarea masurilor de prevenire, stopare ori remediere a efectelor, daca este cazul;
e) intocmirea raportului de control;
f) transmiterea catre autoritatea contractanta/operatorul economic a a comunicarii privind incetarea procedurii de supraveghere.
Procedura de supraveghere se va desfaşura la sediul autoritatii contractante/operatorului economic şi numai prin exceptie, in cazurile şi conditiile prevazute de prezentul regulament, la sediul A.N.R.M.A.P.
Pentru efectuarea activitatii de control in bune conditii, autoritatea contractanta/operatorul economic supus procedurii de supraveghere are obligatia de a pune la dispozitia echipei de control toate documentele şi actele solicitate in termenele stabilite, precum şi un spatiu adecvat desfaşurarii acestei activitati, in cadrul sediului propriu.
In cazul in care, pe parcursul desfaşurarii procedurii de supraveghere, documentatia pusa la dispozitia echipei de control necesita o perioada mai mare de analiza sau se impune extinderea obiectului controlului, perioada de efectuare a procedurii de supraveghere poate fi prelungita cu aprobarea preşedintelui A.N.R.M.A.P.
Inainte de efectuarea controlului procedurilor de atribuire aplicate de autoritatile contractante/operatorii economici, echipa de control, desemnata de directorul directiei de specialitate, va intocmi o nota de informare, in conformitate cu art. 5 alin. (1) lit. a).
Nota de informare va fi avizata de vicepreşedinte şi aprobata de preşedintele A.N.R.M.A.P.
Dupa aprobarea notei de informare prevazute la art. 6, A.N.R.M.A.P., prin intermediul directiei de specialitate, are obligatia de a transmite autoritatii contractante/operatorului economic o comunicare privind inceperea procedurii de supraveghere, care va cuprinde urmatoarele informatii:
a) perioada in care se va desfaşura procedura de supraveghere;
b) obiectul şi perioada la care se raporteaza procedura de supraveghere.
Modelul comunicarii privind inceperea procedurii de supraveghere este prevazut in anexele nr. 2a) şi 2b).
In efectuarea controlului procedurii de atribuire, echipa de control poate solicita note explicative reprezentantului legal al autoritatii contractante/operatorului economic sau oricarei persoane implicate in procedura de atribuire. Intrebarile la care se va raspunde prin notele explicative vor fi formulate in mod clar, concis şi concret, pentru a da posibilitatea unor raspunsuri la obiect.
Modelul notelor explicative este prevazut in anexa nr. 3.
In cazul in care persoana careia i s-a solicitat o nota explicativa refuza sa furnizeze raspunsurile solicitate pe loc, agentul constatator va stabili un termen rezonabil, care nu poate depaşi 24 de ore, pentru formularea raspunsului. In acest caz, agentul constatator va proceda la solicitarea notei explicative prin adresa scrisa, care se inregistreaza la registratura autoritatii contractante/operatorului economic.
Neprezentarea/Netransmiterea in termenul stabilit a documentelor şi a notelor explicative solicitate de catre A.N.R.M.A.P. echivaleaza cu refuzul de a pune la dispozitia acesteia informatiile referitoare la atribuirea contractelor de achizitie publica, fapta sanctionata in conformitate cu prevederile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 34/2006, aprobata cu modificari şi completari prin Legea nr. 337/2006, cu modificarile şi completarile ulterioare.

  Articol realizat in colaborare cu CTCE  Piatra-Neamt

Drepturile de proprietate intelectuala asupra continutului acestui articol apartin Editurii Rentrop & Straton. Articolul poate fi preluat in limita a 500 de caractere, cu conditia sa fie insotit de textul: "Sursa: Portalul infoTVA.ro" si link catre www.infotva.ro . In caz contrar, vom actiona conform legilor privind protectia drepturilor de proprietate intelectuala.

Articol adaugat in 15 iulie 2009

Redactia Infotva de Redactia Infotva
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri




Urmareste-ne pe Google News

Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz

Atentie contabili!

Modificari importante privind cotele de TVA!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz" 
Rentrop ∧ Straton

Club Contabilitate

La fiecare 10 minute, o întrebare își găsește răspunsul AICI.


Ultimele stiri

Cele mai citite stiri

din categoria "InfoTVA"
[x]

Informatii vitale despre TVA: deducerea si rambursarea TVA, baza de impozitare, scutiri si operatiuni scutite de TVA.

Atentie, contabili
Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz
Modificari importante privind TVA!
Descarca GRATUIT
Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016