keyboard_double_arrow_right

Atentie, contabili!

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"!

Adauga adresa de email si DESCARCA GRATUIT raportul realizat de specialisti

PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal
keyboard_double_arrow_left

Noutati legislatie Fiscala 02-08 iunie 2008 - Monitorul Oficial

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
de Redactia Infotva la 11 Iun. 2008
Tags: legislatie fiscala, noutati legislative, fiscalitate, monitorul oficial

ORDIN nr. 1.187 din 16 aprilie 2008pentru modificarea si completarea Normelor metodologice privind organizarea si conducerea contabilitatii institutiilor publice, Planul de conturi pentru ...

ORDIN nr. 1.187 din 16 aprilie 2008
pentru modificarea si completarea Normelor metodologice privind organizarea si conducerea contabilitatii institutiilor publice, Planul de conturi pentru institutiile publice si instructiunile de aplicare a acestuia, aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1.917/2005
Emitent: MINISTERUL ECONOMIEI SI FINANTELOR
Publicat in: MONITORUL OFICIAL nr. 410 din 2 iunie 2008
Pe cine vizeaza?
Actul intereseaza toate institutiile publice care au obligatia intocmirii Planului de conturi.
Important!
Conturile cuprinse in Planul de conturi general pentru institutii publice se modifica potrivit prevederilor pct. I din anexa la acest act normativ.
1. La clasa 4 CONTURI DE TERTI, grupa 45 DECONTARI CU COMUNITATEA EUROPEANA PRIVIND FONDURILE NERAMBURSABILE (PHARE, SAPARD, ISPA, etc.), denumirea se modifica astfel: DECONTARI CU COMISIA EUROPEANA PRIVIND FONDURILE NERAMBURSABILE (PHARE, SAPARD, ISPA, INSTRUMENTE STRUCTURALE, FONDURI PENTRU AGRICULTURA, FONDURI DE LA BUGET SI ALTE FONDURI).
2. La contul 450 "Sume de primit si de restituit Comunitatii Europene - PHARE, SAPARD, ISPA" denumirea se modifica astfel: "Sume de primit si de restituit Comisiei Europene - PHARE, SAPARD, ISPA, INSTRUMENTE STRUCTURALE, FONDURI PENTRU AGRICULTURA SI ALTE FONDURI".
3. La contul 4501 "Sume de primit de la Comunitatea Europeana PHARE, SAPARD, ISPA" denumirea se modifica astfel: "Sume de primit de la Comisia Europeana - PHARE, SAPARD, ISPA".
4. La contul 4502 "Sume de restituit Comunitatii Europene - PHARE, SAPARD, ISPA" denumirea se modifica astfel: "Sume de restituit Comisiei Europene - PHARE, SAPARD, ISPA".
5. La contul 450 "Sume de primit si de restituit Comisiei Europene PHARE, SAPARD, ISPA, INSTRUMENTE STRUCTURALE, FONDURI PENTRU AGRICULTURA SI ALTE FONDURI" dupa contul sintetic de gradul II 4502 "Sume de restituit Comisiei Europene - PHARE, SAPARD, ISPA" se introduc urmatoarele conturi sintetice de gradul II: contul 4503 "Sume de primit de la Comisia Europeana - INSTRUMENTE STRUCTURALE, FONDURI PENTRU AGRICULTURA SI ALTE FONDURI", contul 4504 "Sume de restituit Comisiei Europene INSTRUMENTE STRUCTURALE, FONDURI PENTRU AGRICULTURA SI ALTE FONDURI" si contul 4506 "Sume avansate de Comisia Europeana - INSTRUMENTE STRUCTURALE, FONDURI PENTRU AGRICULTURA SI ALTE FONDURI".
A. Planul de conturi si monografia privind inregistrarea in contabilitate a operatiunilor specifice cu instrumente structurale si fonduri de la buget
A.1. Planul de conturi utilizat de Autoritatea de Certificare si Plata
A.2. Monografia privind inregistrarea in contabilitatea Autoritatii de Certificare si Plata a operatiunilor cu instrumente structurale si fonduri de la buget
A.2.1. Plati directe
A.2.2. Plati indirecte
A.3. Planul de conturi utilizat de Autoritatile de Management
A.4. Monografia privind inregistrarea in contabilitatea Autoritatilor de Management a operatiunilor cu instrumente structurale si fonduri de la buget
A.5. Planul de conturi utilizat de beneficiarii finali (institutii publice) pentru instrumente structurale, fonduri pentru agricultura, fonduri de la buget si alte fonduri
A.6. Monografia privind inregistrarea in contabilitatea beneficiarilor finali (institutii publice) a operatiunilor cu instrumente structurale, fonduri pentru agricultura, fonduri de la buget si alte fonduri.
===============================

LEGE nr. 118 din 27 mai 2008
pentru aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 119/2007 privind masurile pentru combaterea intarzierii executarii obligatiilor de plata rezultate din contracte comerciale
Emitent: PARLAMENTUL ROMANIEI
Publicat in: MONITORUL OFICIAL nr. 410 din 2 iunie 2008
Pe cine vizeaza?
Actul intereseaza comerciantii care isi executa obligatiile in temeiul unor contracte stabilind o procedura simplificata de valorificare a creantelor, in ca de neexecutare a obligatiilor.
Important!
Prin aceasta modificare se extinde practic notiunea de de autoritate contractanta care aplica prevederile acestui act normativ, incluzandu-se si urmatoarele subiecte:
d) oricare intreprindere publica ce desfasoara una sau mai multe dintre activitatile prevazute la cap. VIII sectiunea 1 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achizitie publica, a contractelor de concesiune de lucrari publice si a contractelor de concesiune de servicii, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 337/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, atunci cand aceasta atribuie contracte de achizitie publica sau incheie acorduri-cadru destinate efectuarii respectivelor activitati;
e) oricare subiect de drept, altul decat cele prevazute la lit. a)-d), care desfasoara una sau mai multe dintre activitatile prevazute la cap. VIII sectiunea 1 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 34/2006, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 337/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, in baza unui drept special sau exclusiv, astfel cum este acesta definit la art. 3 lit. k) din ordonanta mentionata, acordat de o autoritate competenta, atunci cand acesta atribuie contracte de achizitie publica sau incheie acorduri-cadru destinate efectuarii respectivelor activitati.
Cererea privind creanta de plata a pretului rezultand dintr-un contract de achizitie publica, de concesiune de lucrari publice sau de servicii se depune la instanta de contencios administrativ competenta, care va aplica pentru solutionarea cauzei prevederile prezentei ordonante de urgenta.
Judecatorul verifica din oficiu competenta instantei, procedand conform legii.
Impotriva ordonantei de plata debitorul poate formula cerere in anulare, in termen de 10 zile de la data comunicarii acesteia.
Cererea in anulare se solutioneaza de catre instanta competenta pentru judecarea fondului cauzei in prima instanta.
===============================
 
LEGE nr. 120 din 27 mai 2008
privind aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 152/2007 pentru completarea Legii nr. 8/2006 privind instituirea indemnizatiei pentru pensionarii sistemului public de pensii, membri ai uniunilor de creatori legal constituite si recunoscute ca persoane juridice de utilitate publica
Emitent: PARLAMENTUL ROMANIEI
Publicat in: MONITORUL OFICIAL nr. 413 din 2 iunie 2008
Pe cine vizeaza?
Actul se adreseaza pensionarilor sistemului public de pensii, care sunt membri ai uniunilor de creatori legal constituite, recunoscute ca persoane juridice de utilitate publica.
Important!
Cuantumul indemnizatiei reprezinta echivalentul a 50% din pensia cuvenita titularului sau, dupa caz, aflata in plata la data solicitarii, dar nu poate depasi doua salarii de baza minime brute pe tara, garantate in plata.
Cuantumul indemnizatiei se modifica ori de cate ori se modifica pensia titularului, ca urmare a modificarii valorii punctului de pensie.
===============================
 
LEGE nr. 123 din 27 mai 2008
pentru o alimentatie sanatoasa in unitatile de invatamant preuniversitar
Emitent: PARLAMENTUL ROMANIEI
Publicat in: MONITORUL OFICIAL nr. 410 din 2 iunie 2008
Pe cine vizeaza?
Beneficiarii acestor prevederi legale de noutate,  care se inscriu in cadrul general al asigurarii de catre stat a bunastarii si sanatatii cetatenilor, ar trebui sa fie copiii si adolescentii.
Important!
Prezenta lege afirma rolul statului, al societatii civile si al cetatenilor in promovarea unei alimentatii sanatoase in randul tinerei generatii.
Dreptul societatii civile si al cetatenilor de a se implica in elaborarea strategiilor si metodologiilor prezentei legi este garantat.
Institutiile abilitate ale statului intocmesc, actualizeaza si difuzeaza lista alimentelor nerecomandate prescolarilor si scolarilor, dupa cum urmeaza:
a) Ministerul Sanatatii Publice intocmeste si actualizeaza lista alimentelor nerecomandate prescolarilor si scolarilor, conform recomandarilor specialistilor in nutritie;
b) inspectoratele scolare judetene si al municipiului Bucuresti preiau lista prevazuta la lit. a) si o comunica tuturor unitatilor de invatamant, mai putin creselor;
c) creselor li se comunica lista direct de catre Ministerul Sanatatii Publice.
In incinta unitatilor de invatamant sunt interzise prepararea, comercializarea si distribuirea oricaror alimente continute in lista prevazuta la art. 9 lit. a).
Meniurile servite in cantinele sau locatiile asimilate cu cantinele din colectivitati sunt avizate de catre personalul medical si aprobate de catre conducatorul unitatii.
Campaniile de promovare a alimentatiei sanatoase in colectivitati se deruleaza cu acordul Ministerului Educatiei, Cercetarii si Tineretului si cu respectarea prevederilor legislatiei in vigoare.
Programele scolare elaborate de Ministerul Educatiei, Cercetarii si Tineretului vor cuprinde teme privind formarea unui comportament alimentar sanatos la copii si adolescenti.
===============================

ORDIN nr. 1.603 din 22 mai 2008
pentru aprobarea Normelor tehnice privind determinarea cuantumului comisionului la fondul de risc, in procente, pentru acoperirea riscurilor financiare care decurg din garantarea de catre stat a imprumuturilor contractate de persoane juridice de la institutiile creditoare, precum si din imprumuturile contractate direct de stat si subimprumutate beneficiarilor finali
Emitent: MINISTERUL ECONOMIEI SI FINANTELOR
Publicat in: MONITORUL OFICIAL nr. 413 din 2 iunie 2008
Pe cine vizeaza?
Actul se adreseaza platitorilor de comision la fondul de risc care sunt beneficiarii finantarilor rambursabile garantate de stat si/sau contractate de stat si subimprumutate.
Important!
Comisionul la fondul de risc, datorat de entitatile prevazute la pct. 1.2, este exprimat ca procent aplicat la valoarea imprumutului garantat de stat sau contractat direct de stat si subimprumutat beneficiarului final, rambursat din sursele proprii ale garantatului sau subimprumutatului.
Modul de plata a comisionului la fondul de risc, respectiv numarul de rate si datele de plata a acestuia se vor stabili de comun acord cu platitorii, fiind reglementate de prevederile conventiilor de garantare si ale acordurilor de imprumut subsidiar.
In vederea determinarii cuantumului comisionului la fondul de risc, conform celor precizate, se vor parcurge urmatoarele etape:
- determinarea gradului de risc al persoanei juridice solicitante a garantiei de stat sau a subimprumutului, pe baza analizei Bancii de Export-Import a Romaniei EXIMBANK - S.A. si in conformitate cu avizul Comitetului Interministerial de Finantari, Garantii si Asigurari, conform pct. 6.1 din Normele metodologice de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 64/2007 privind datoria publica, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 1.470/2007;
- determinarea cuantumului comisionului la fondul de risc, pe baza formulei de calcul prevazute la pct. 2.4;
- stabilirea, de comun acord, cu garantatii si subimprumutatii a modului de plata (numarul de rate si datele de plata) a comisionului astfel stabilit si reflectarea acestuia in documentele juridice care urmeaza a se incheia cu acestia.
In vederea calcularii cuantumului comisionului la fondul de risc, exprimat in procente, se va aplica urmatoarea formula:
% comision fond de risc = punctaj clasa de performanta financiara x 60% + punctaj rata de recuperare a serviciului datoriei publice provenind din garantii si subimprumuturi de stat x 20% + punctaj valoarea imprumutului x 10% + punctaj perioada de rambursare a imprumutului x 10% +/- indice de corectie
Punctajele aferente variabilelor incluse in formula de calcul al cuantumului comisionului la fondul de risc, precum si semnificatia acestora sunt prevazute in cap. III.
===============================
 
LEGE nr. 117 din 27 mai 2008
privind aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 109/2007 pentru modificarea si completarea Legii nr. 200/2004 privind recunoasterea diplomelor si calificarilor profesionale pentru profesiile reglementate din Romania
Emitent: PARLAMENTUL ROMANIEI
Publicat in: MONITORUL OFICIAL nr. 410 din 2 iunie 2008
Pe cine vizeaza?
Actul se aplica oricarui cetatean al unui stat membru al Uniunii Europene, care doreste sa exercite in Romania, in mod independent sau ca salariat, o profesie reglementata de legea romana.
Important!
Profesia reglementata reprezinta activitatea sau ansamblul de activitati profesionale reglementate conform legii romane, care compun respectiva profesie in Romania.
Lista profesiilor reglementate in Romania este prevazuta in anexa nr. 2.
Autoritatea competenta reprezinta orice autoritate sau instanta autorizata in mod special de un stat membru sa elibereze ori sa primeasca titluri de calificare sau alte documente ori informatii, precum si sa primeasca cereri si sa ia decizii in legatura cu profesiile reglementate din aria lor de competenta.
In Romania, autoritatea competenta corespunzatoare fiecarei profesii reglementate este prevazuta in anexa nr. 3.
De la data aderarii, coordonatorul national comunica Comisiei Europene si statelor membre lista profesiilor reglementate si autoritatile competente corespunzatoare fiecareia.
Persoanele care beneficiaza de recunoasterea calificarilor profesionale trebuie sa aiba cunostintele de limba romana in masura in care sunt necesare exercitarii profesiei respective.
Verificarea cunostintelor lingvistice de catre autoritatile competente trebuie sa respecte principiul proportionalitatii si sa ia in considerare situatia individuala a solicitantului. In acest scop, se accepta orice certificat lingvistic sau orice alt mijloc de proba concludent.
Evaluarea cunostintelor lingvistice nu face parte din procedura de recunoastere.
Dispozitiile prezentului capitol se aplica exclusiv prestatorilor care se deplaseaza in Romania in scopul exercitarii, in mod temporar si ocazional, a unei profesii reglementate. Caracterul temporar si ocazional al prestarii de servicii se evalueaza de la caz la caz, in special in functie de durata prestarii, frecventa, periodicitatea si continuitatea sa.
Fara a aduce atingere dispozitiilor speciale ale dreptului comunitar si art. 35^2 si 35^3, autoritatile romane nu pot restrange, din motive legate de calificarile profesionale, libertatea de a presta servicii pe teritoriul Romaniei:
a) in cazul in care prestatorul este stabilit in mod legal intr-un stat membru in scopul exercitarii acelei profesii, denumit in continuare stat membru de stabilire;
b) in cazul deplasarii prestatorului, daca a exercitat aceasta profesie in statul membru de stabilire pe o perioada de cel putin 2 ani in decursul ultimilor 10 ani anteriori prestarii, atunci cand profesia nu este reglementata in statul respectiv. Conditia de exercitare a profesiei pe o perioada de cel putin 2 ani nu se aplica in cazul in care fie profesia, fie formarea profesionala care da dreptul la exercitarea profesiei este reglementata.
===============================

HOTARARE nr. 242 din 22 mai 2008
pentru modificarea Normelor privind derularea activitatii de emitere in numele si in contul statului a garantiei pentru intreprinderi mici si mijlocii, a Normelor privind operatiunile de emitere a garantiilor de export de catre EXIMBANK in numele si contul statului (exporturi de marfuri generale), precum si a Normelor privind derularea activitatii de emitere, in numele si in contul statului, a garantiei pentru proiecte in domenii prioritare
Emitent: COMITETUL INTERMINISTERIAL DE FINANTARI, GARANTII SI ASIGURARI
Publicat in: MONITORUL OFICIAL nr. 413 din 2 iunie 2008
Pe cine vizeaza?
Actul se adreseaza IMM-urilor care beneficiaza de finantare pentru modernizarea si dezvoltarea activitatiii acestora.
Important!
Creditele eligibile pentru a beneficia de garantie se acorda pentru finantarea dezvoltarii si modernizarii activitatii proprii a IMM.
Nu sunt eligibile pentru acordarea garantiei creditele pentru:
a) finantarea activitatii curente de comert;
b) productie de armament;
c) jocuri de noroc;
d) productia de alcool si tutun;
e) tranzactii imobiliare (cumpararea/construirea de imobile in scopul vanzarii/inchirierii);
f) achizitia de mijloace de transport de persoane cu o capacitate de pana la 8 persoane.
Se exclud de la garantarea in numele si in contul statului contractele de export care au ca obiect exportul de marfuri cuprinse in lista marfurilor de export care nu pot beneficia de instrumentele de sustinere a comertului exterior derulate prin EXIMBANK, stabilita periodic*) prin hotarare a Guvernului si publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, in conditiile legii. De asemenea, operatiunile de garantare in numele si in contul statului derulate conform prezentelor norme nu pot avea ca obiect:
-----------
*) Lista marfurilor de export care nu pot beneficia de instrumentele de sustinere a comertului exterior derulate prin EXIMBANK, in vigoare la data aprobarii prezentei norme, este stabilita prin Hotararea Guvernului nr. 2.298/2004, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 1.279 din 30 decembrie 2004.
- exportul de armament;
- activitati definite ca fiind ilegale sau daunatoare mediului ecologic, conform legislatiei in vigoare.
===============================
 
HOTARARE nr. 244 din 22 mai 2008
privind aprobarea Normei pentru finantarea proiectelor prioritare, in numele si in contul statului
Emitent: COMITETUL INTERMINISTERIAL DE FINANTARI, GARANTII SI ASIGURARI
Publicat in: MONITORUL OFICIAL nr. 416 din 3 iunie 2008
Pe cine vizeaza?
Actul intereseaza operatorii economici din sectoarele de activitate productiva si servicii care primesc finantari pentru proiectele pritare acordate de EXIMBANK, in numele si in contul statului.
Important!
Pentru finantarea acordata conform prezentei norme, EXIMBANK actioneaza, in numele si in contul statului, ca administrator al fondurilor statului. Sursa de finantare a acestor operatiuni este, potrivit art. 10 lit. c) din Legea nr. 96/2000, republicata, "fondul destinat stimularii operatiunilor de comert exterior, precum si pentru finantarea, cofinantarea si refinantarea activitatilor de dezvoltare a infrastructurii, a utilitatilor de interes public, dezvoltare regionala, sustinere a activitatii de cercetare-dezvoltare, protectia mediului inconjurator, ocupare si formare a personalului, sustinere si dezvoltare a intreprinderilor mici si mijlocii si a tranzactiilor internationale".
Fondul prevazut la alin. (1) va putea fi angajat in limita maxima de expunere stabilita de Comitetul Interministerial de Finantari, Garantii si Asigurari, denumit in continuare C.I.F.G.A.
Finantarea pentru proiecte prioritare nu este o masura de natura ajutorului de stat si respecta prevederile legislatiei comunitare care exclud existenta ajutorului de stat, respectiv:
a) operatorul economic nu se afla in dificultate financiara;
b) operatorul economic este, in principiu, capabil sa obtina un/o credit/garantie in conditii de piata de pe piete financiare, fara interventia statului;
c) acordarea finantarii se realizeaza pe baza evaluarii riscurilor generate de operatiune, astfel incat comisioanele platite de operatorul economic sa asigure autofinantarea schemei de finantare;
d) comisioanele platite de operatorul economic acopera atat riscurile obisnuite asociate cu acordarea finantarii, cat si costurile administrative si permit obtinerea unui randament normal al capitalului initial;
e) schema de acordare a finantarilor pentru proiecte prioritare va fi analizata cel putin o data pe an.
===============================
 
ORDIN nr. 721 din 30 mai 2008
pentru aprobarea Procedurii de implementare a Programului pentru organizarea Targului Intreprinderilor Mici si Mijlocii - TIMM 2008
Emitent: MINISTERUL PENTRU INTREPRINDERI MICI SI MIJLOCII, COMERT, TURISM SI PROFESII LIBERALE
Publicat in: MONITORUL OFICIAL nr. 418 din 4 iunie 2008
Pe cine vizeaza?
Actul intereseaza IMM-urile stabilind masurile care se impun pentru organizarea de editii regionale ale Targului Intreprinderilor Mici si Mijlocii - TIMM in cursul anului 2008 (TIMM 2008).
Important!
Programul este finantat din bugetul pe anul 2008 al Ministerului pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii, Comert, Turism si Profesii Liberale si se deruleaza prin oficiile teritoriale pentru intreprinderi mici si mijlocii si cooperatie (OTIMMC). OTIMMC este administrator de program si are responsabilitati in implementarea Programului si gestionarea fondurilor.
Actiunile legate de organizarea si desfasurarea Programului se realizeaza de catre OTIMMC direct si/sau pe baza de contracte incheiate cu persoane fizice si juridice de drept public sau privat, in conditiile legii privind achizitiile publice.
In cadrul editiilor regionale TIMM 2008 se pot desfasura actiuni in scopul imbunatatirii performantelor economice si tehnice ale IMM, stimularii intreprinderilor inovative, precum si promovarii produselor si serviciilor, cum ar fi:
- organizarea de seminarii, mese rotunde, ateliere de lucru si prezentari;
- editarea si diseminarea de materiale informative referitoare la initierea si dezvoltarea afacerilor.
Bugetul Programului
Bugetul alocat Programului pentru anul 2008 este de 150 mii lei.
In vederea desfasurarii in bune conditii a Programului se pot atrage fonduri provenite din donatii si sponsorizari ale persoanelor fizice si juridice din tara si din strainatate, in conditiile legii.
===============================
ORDIN nr. 723 din 30 mai 2008
pentru aprobarea Procedurii de implementare a Programului pentru organizarea Targului National Cooperatist - TINCOOP 2008
Emitent: MINISTERUL PENTRU INTREPRINDERI MICI SI MIJLOCII, COMERT, TURISM SI PROFESII LIBERALE
Publicat in: MONITORUL OFICIAL nr. 418 din 4 iunie 2008
Pe cine vizeaza?
Actul vine in sprijinul societatilor din domeniul cooperatiei, stabilind masuri pentru dezvoltarea acestui sector de activitate.
Important!
Programul urmareste:
a) facilitarea contactelor dintre societatile cooperative si mediul de afaceri prin imbunatatirea accesului acestora la informatii de piata si la valorificarea optima a acestor informatii;
b) promovarea produselor si serviciilor specifice ale cooperatiei pe pietele interne si externe;
c) cresterea numarului locurilor de munca in societatile cooperative prin stimularea dezvoltarii afacerilor, cresterea numarului societatilor cooperative de succes si dezvoltarea aptitudinilor antreprenoriale.
Programul este finantat din bugetul pe anul 2008 al Ministerului pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii, Comert, Turism si Profesii Liberale (MIMMCTPL) si se deruleaza prin oficiile teritoriale pentru intreprinderi mici si mijlocii si cooperatie (OTIMMC).
OTIMMC este administrator de program si are responsabilitati in implementarea Programului si gestionarea fondurilor.
Actiunile legate de organizarea si desfasurarea Programului se realizeaza de catre OTIMMC direct si/sau pe baza de contracte incheiate cu persoane fizice si juridice de drept public sau privat, in conditiile legii privind achizitiile publice.
In cadrul editiilor regionale TINCOOP 2008 se pot desfasura actiuni in scopul cresterii numarului intreprinzatorilor de succes si a competentelor antreprenoriale, imbunatatirii performantelor economice si tehnice ale societatilor cooperatiste, precum si al promovarii produselor si serviciilor romanesti, cum ar fi:
- organizarea de seminarii, mese rotunde, ateliere de lucru si prezentari;
- editarea si diseminarea de materiale informative referitoare la initierea si dezvoltarea afacerilor.
Bugetul alocat Programului pentru anul 2008 este de 150 mii lei.
===============================
 
ORDIN nr. 1.068 din 28 mai 2008
privind modificarea si completarea Ordinului ministrului sanatatii nr. 721/2005 pentru aprobarea Regulamentului privind acordarea sporurilor la salariile de baza in conformitate cu prevederile art. 13 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 115/2004, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 125/2005
Emitent: MINISTERUL SANATATII PUBLICE
Publicat in: MONITORUL OFICIAL nr. 410 din 2 iunie 2008
Pe cine vizeaza?
Actul intereseaza personalul contractual din unitatile sanitare publice din sectorul sanitar stabilind sporurile de care beneficiaza acest personal.
Important!
Sporurile pentru conditii de munca se acorda pentru activitatea desfasurata, conform contractului individual de munca, in cadrul programului normal de lucru.
Sporurile pentru conditii de munca nu se acorda pentru activitatea prestata in afara programului normal de lucru, respectiv pentru ore suplimentare sau garzile organizate pentru asigurarea continuitatii asistentei medicale in afara programului de lucru de la norma de baza.
Spor mediu de 75% din salariul de baza:
1. personalul de specialitate medico-sanitar si auxiliar sanitar din unitati, sectii si compartimente cu paturi in specialitatile: recuperare neuromotorie, recuperare neuropsihomotorie, recuperare neuromusculara si recuperare neurologica;
2. personalul de specialitate medico-sanitar si auxiliar sanitar din structurile de primire a urgentelor - UPU-SMURD si UPU;
3. personalul de specialitate medico-sanitar si auxiliar sanitar de interventie din serviciile de ambulanta;
4. personalul de specialitate medico-sanitar si auxiliar sanitar din sectii si compartimente cu paturi de ATI si de terapie intensiva.
A. Spor de pana la 30% din salariul de baza:
- personalul care isi desfasoara activitatea cu surse de radiatii sau generator de radiatii, diferentiate pe categorii de risc radiologic, astfel:
a) 10% la categoria I;
b) 15% la categoria a II-a;
c) 20% la categoria a III-a;
d) 30% la categoria a IV-a."
13. In anexa nr. 3 la regulament, litera A "Spor de pana la 25% din salariul de baza" se modifica si va avea urmatorul cuprins:
A Spor de pana la 25% din salariul de baza:
1. personalul din unitatile de urgenta neurovasculare;
===============================

ORDONANTA DE URGENTA nr. 65 din 21 mai 2008
pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 13/2006 privind infiintarea, organizarea si functionarea Agentiei de Plati pentru Dezvoltare Rurala si Pescuit, prin reorganizarea Agentiei SAPARD, precum si pentru stabilirea unor masuri pentru eficientizarea activitatii Agentiei de Plati si Interventie pentru Agricultura
Emitent: GUVERNUL ROMANIEI
Publicat in: MONITORUL OFICIAL nr. 418 din 4 iunie 2008
Pe cine vizeaza?
Actul intereseaza Agentia de Plati pentru Dezvoltare Rurala si Pescuit din subordinea Ministerului Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale.
Important!
Dintre modificari le mentionam pe cele referitoare la platile din cadrul Programului National de Dezvoltare Rurala si anume:
Prin exceptie de la prevederile alin. (3) lit. d), pentru masura de asistenta tehnica din cadrul cap. 16 "Operatiuni de asistenta tehnica" din Programul National de Dezvoltare Rurala 2007-2013, denumit in continuare PNDR, Agentia va efectua plati direct catre furnizorii selectati de:
a) Autoritatea de Management pentru PNDR, in cazul proiectelor si actiunilor al caror beneficiar este Autoritatea de Management, inclusiv pentru activitatile desfasurate de organismele implicate in derularea FEADR - directiile pentru agricultura si dezvoltare rurala, organismul de certificare, autoritatea competenta si alte organisme implicate in derularea programului;
b) Agentia de Plati pentru Dezvoltare Rurala si Pescuit, in cazul proiectelor si activitatilor al caror beneficiar este aceasta, inclusiv pentru proiectele aferente activitatilor desfasurate de catre organismul de coordonare, precum si de catre institutiile carora le-au fost delegate functii privind implementarea FEADR (Agentia de Plati si Interventie pentru Agricultura, inspectoratele teritoriale de regim silvic si de vanatoare) sau le vor fi delegate functii ale Agentiei de Plati pentru Dezvoltare Rurala si Pescuit.
In vederea intaririi structurii organizatorice a Agentiei de Plati pentru Dezvoltare Rurala si Pescuit, incepand cu data de 1 iunie 2008 numarul maxim de posturi se majoreaza cu 350.
===============================
 
ORDIN nr. 1.038 din 26 mai 2008
privind aprobarea tarifelor si valoarea cotizatiei de mentinere in vigoare a autorizatiei de punere pe piata, practicate de Agentia Nationala a Medicamentului

Emitent:     MINISTERUL SANATATII PUBLICE
Publicat in: MONITORUL OFICIAL nr. 419 din 4 iunie 2008
Pe cine vizeaza?
Actul intereseaza producatorii romani de medicamente care platesc tarife pentru activitatile desfasurate de Agentia Nationala a Medicamentului.
Important!
Producatorii romani de medicamente vor plati contravaloarea in lei a sumelor prevazute la art. 1 la cursul Bancii Nationale a Romaniei din ziua emiterii facturii.
Producatorii straini de medicamente vor plati sumele prevazute la art. 1 fie in valuta, fie contravaloarea lor in lei, la cursul Bancii Nationale a Romaniei din ziua emiterii facturii.
Noile tarife sunt prevazute in anexele la acest act normativ.
===============================
 
ORDIN nr. 1.710 din 30 mai 2008
privind prospectele de emisiune ale certificatelor de trezorerie cu discont si ale obligatiunilor de stat de tip benchmark, aferente lunii iunie 2008
Emitent: MINISTERUL ECONOMIEI SI FINANTELOR
Publicat in: MONITORUL OFICIAL nr. 419 din 4 iunie 2008
Pe cine vizeaza?
Actul intereseaza dealerii primari, care pot depune oferte atat in cont propriu, cat si in contul clientilor persoane fizice si juridice, pentru achizitionarea prospectelor de emisiune ale certificatelor de trezorerie cu discont si obligatiunilor de stat de tip benchmark.
Important!
Ofertele de cumparare sunt competitive si necompetitive.
In cadrul ofertei de cumparare competitive se vor indica elementele cuprinse in anexa nr. 7 la Normele Bancii Nationale a Romaniei nr. 13/2005 in aplicarea Regulamentului Bancii Nationale a Romaniei nr. 11/2005 privind piata primara a titlurilor de stat administrata de Banca Nationala a Romaniei, cu modificarile si completarile ulterioare.
Numarul de transe valorice la rate diferite ale randamentului nu este restrictionat.
Ofertele de cumparare necompetitive pot fi depuse de persoane fizice si juridice, cu exceptia institutiilor de credit, astfel cum sunt acestea definite in Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 99/2006 privind institutiile de credit si adecvarea capitalului, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 227/2007, in calitate de clienti ai dealerilor primari.
In cadrul ofertei de cumparare necompetitive se vor indica elementele cuprinse in anexa nr. 5 la Normele Bancii Nationale a Romaniei nr. 13/2005, cu modificarile si completarile ulterioare. Se admit oferte de cumparare necompetitive intr-o pondere de 10% din totalul emisiunilor anuntate. Executarea acestora se va efectua la nivelul mediu ponderat al randamentului la care s-au adjudecat ofertele competitive.
Fiecare transa a ofertei de cumparare competitive sau necompetitive va fi minimum 10.000 lei.
Pretul si randamentul se vor determina utilizand urmatoarele formule:
                  d x r
     P = 1 - --------
                  360
Y = r/P,
in care:
P = pretul titlului cu discont, exprimat cu 4 zecimale;
d = numarul de zile pana la scadenta;
r = rata discontului, exprimata cu doua zecimale;
Y = randamentul, exprimat cu doua zecimale.
===============================
 
ORDIN nr. 1.494/C din 29 mai 2008
privind incasarea de catre oficiile registrului comertului a taxei judiciare de timbru pentru cererile aflate in competenta de solutionare a judecatorului delegat la oficiul registrului comertului
Emitent: MINISTERUL JUSTITIEI
Publicat in: MONITORUL OFICIAL nr. 422 din 5 iunie 2008
Pe cine vizeaza?
Actul intereseaza Oficiile Registrului Comertului care gestioneaza colectarea unor sume provenite din taxa judiciara de timbru pentru cererile solutionate de judecatorul delegat.
Important!
Sumele colectate in numerar, in temeiul art. 1, de catre Oficiul National al Registrului Comertului, prin oficiile registrului comertului de pe langa tribunale, se depun in urmatoarea zi lucratoare in contul de venituri al bugetului de stat nr. 20.07.01.03 "Taxe judiciare de timbru si alte taxe de timbru" la unitatile teritoriale ale Trezoreriei Statului la care oficiile registrului comertului de pe langa tribunale au deschise conturi pentru activitatea proprie. Contul de venituri al bugetului de stat nr. 20.07.01.03 "Taxe judiciare de timbru si alte taxe de timbru" se codifica cu codul de identificare fiscala nr. 14942091 al Oficiului National al Registrului Comertului.
platile pot fi efectuate de catre comercianti si prin transfer bancar in contul de venituri al bugetului de stat nr. 20.07.01.03 "Taxe judiciare de timbru si alte taxe de timbru", deschis pe codul de identificare fiscala al Trezoreriei Statului nr. 86 09 468.
Virarea sumelor se efectueaza in termen de o zi lucratoare de la data incasarii, cu exceptia zilelor nebancare, in baza ordinului de plata la care se anexeaza borderoul sumelor colectate, cu specificatii privind actele de incasare si nominalizarea platitorilor de taxe.
===============================

ORDONANA DE URGENTA nr. 68 din 28 mai 2008
privind vanzarea spatiilor proprietate privata a statului sau a unitatilor administrativ-teritoriale cu destinatia de cabinete medicale, precum si a spatiilor in care se desfasoara activitati conexe actului medical
Emitent: GUVERNUL ROMANIEI
Publicat in: MONITORUL OFICIAL nr. 428 din 6 iunie 2008
Pe cine vizeaza?
Actul intereseaza persoanele care au dreptul sa achizitioneze spatii cu destinatia de cabinete medicale , precum si spatiile in care se desfasoara activitati conexe actului medical
Important!
Au dreptul de a cumpara spatiile ce fac obiectul prezentei ordonante de urgenta medicii, medicii dentisti, dentistii, biologii, biochimistii, fizicienii, tehnicienii dentari si celelalte persoane fizice cu drept de libera practica ce desfasoara activitati conexe actului medical si care detin in mod legal spatiul respectiv, precum si persoanele juridice care, detinand in mod legal spatiul, au ca obiect unic de activitate furnizarea serviciilor medicale.
Consiliile judetene sau consiliile locale, dupa caz, pot aproba prin hotarare lista spatiilor si a terenurilor aferente din proprietatea privata a unitatilor administrativ-teritoriale ori din proprietatea privata a statului, pentru care sunt mandatate sa vanda, ce urmeaza sa fie vandute potrivit dispozitiilor prezentei ordonante de urgenta. Listele astfel aprobate sunt afisate in mod obligatoriu la sediul consiliului local/judetean si publicate pe site-ul consiliului local/judetean in termen de 15 zile de la aprobare.
Autoritatile administratiei publice locale prevazute la alin. (1) au obligatia de a comunica actualilor utilizatori, in termen de 15 zile de la aprobarea listei prevazute la alin. (1), prin scrisoare recomandata cu confirmare de primire, faptul ca spatiul respectiv face obiectul prezentei ordonante de urgenta.
In cazul imobilelor proprietate privata a municipiului Bucuresti, lista spatiilor supuse vanzarii se aproba de catre:
a) consiliile locale ale sectoarelor, cu acordul expres al Consiliului General al Municipiului Bucuresti, pentru spatiile aflate in administrarea lor;
b) Consiliul General al Municipiului Bucuresti, pentru spatiile aflate in proprietatea ori in administrarea acestuia.
Vanzarea spatiilor medicale se poate face cu plata In rate catre cumparatorii prevazuti la art. 3, In urmatoarele conditii:
a) avans de 15% din pretul de vanzare;
b) rate lunare, esalonate pe un termen de maximum 15 ani, cu posibilitatea cumparatorului de a obtine acordarea unui termen de gratie de un an; cumparatorul poate opta pentru un termen mai mic de plata sau pentru achitarea anticipata;
c) perceperea unei dobanzi anuale cel putin egale cu rata de referinta stabilita periodic de Comisia Europeana pentru Romania si publicata In Jurnalul Oficial al Uniunii Europene.
In cazul In care cumparatorul nu plateste la scadenta 4 rate sau nu respecta clauzele contractuale, contractul de vanzare-cumparare se considera rezolvit de drept, fara a mai fi necesara punerea In Intarziere si fara alta formalitate.
In situatia prevazuta la alin. (2), imobilele reintra In proprietatea privata a unitatilor administrativ-teritoriale sau In proprietatea privata a statului, In conditiile legii, iar sumele Inaintate de cumparator Ii vor fi restituite, fara dobanda aferenta acestora.
Redactia Infotva de Redactia Infotva
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri




Urmareste-ne pe Google News

PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal

Atentie contabili!

Modificari importante privind cotele de TVA!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal" 
Rentrop ∧ Straton

Club Contabilitate

La fiecare 10 minute, o întrebare își găsește răspunsul AICI.


Ultimele stiri

Cele mai citite stiri

din categoria "InfoTVA"
[x]

Informatii vitale despre TVA: deducerea si rambursarea TVA, baza de impozitare, scutiri si operatiuni scutite de TVA.

Atentie, contabili
PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal
Modificari importante privind planul de conturi!
Descarca GRATUIT
Raportul Special!
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016