Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
ORDIN nr. 1.187 din 16 aprilie 2008pentru modificarea si completarea Normelor metodologice privind organizarea si conducerea contabilitatii institutiilor publice, Planul de conturi pentru ...
pentru modificarea si completarea Normelor metodologice privind organizarea si conducerea contabilitatii institutiilor publice, Planul de conturi pentru institutiile publice si instructiunile de aplicare a acestuia, aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1.917/2005
Publicat in: MONITORUL OFICIAL nr. 410 din 2 iunie 2008
Actul intereseaza toate institutiile publice care au obligatia intocmirii Planului de conturi.
Ghidul practic al contabilitatii in 2024 Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete
SAF-T pentru Contribuabili Mici
Ce NU vrea ANAF sa stii Piruete LEGALE in aspecte fiscale
Conturile cuprinse in Planul de conturi general pentru institutii publice se modifica potrivit prevederilor pct. I din anexa la acest act normativ.
A.1. Planul de conturi utilizat de Autoritatea de Certificare si Plata
A.2. Monografia privind inregistrarea in contabilitatea Autoritatii de Certificare si Plata a operatiunilor cu instrumente structurale si fonduri de la buget
A.2.2. Plati indirecte
A.3. Planul de conturi utilizat de Autoritatile de Management
LEGE nr. 118 din 27 mai 2008
pentru aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 119/2007 privind masurile pentru combaterea intarzierii executarii obligatiilor de plata rezultate din contracte comerciale
Publicat in: MONITORUL OFICIAL nr. 410 din 2 iunie 2008
Actul intereseaza comerciantii care isi executa obligatiile in temeiul unor contracte stabilind o procedura simplificata de valorificare a creantelor, in ca de neexecutare a obligatiilor.
Prin aceasta modificare se extinde practic notiunea de de autoritate contractanta care aplica prevederile acestui act normativ, incluzandu-se si urmatoarele subiecte:
Impotriva ordonantei de plata debitorul poate formula cerere in anulare, in termen de 10 zile de la data comunicarii acesteia.
privind aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 152/2007 pentru completarea Legii nr. 8/2006 privind instituirea indemnizatiei pentru pensionarii sistemului public de pensii, membri ai uniunilor de creatori legal constituite si recunoscute ca persoane juridice de utilitate publica
Publicat in: MONITORUL OFICIAL nr. 413 din 2 iunie 2008
Actul se adreseaza pensionarilor sistemului public de pensii, care sunt membri ai uniunilor de creatori legal constituite, recunoscute ca persoane juridice de utilitate publica.
Cuantumul indemnizatiei reprezinta echivalentul a 50% din pensia cuvenita titularului sau, dupa caz, aflata in plata la data solicitarii, dar nu poate depasi doua salarii de baza minime brute pe tara, garantate in plata.
pentru o alimentatie sanatoasa in unitatile de invatamant preuniversitar
Publicat in: MONITORUL OFICIAL nr. 410 din 2 iunie 2008
Beneficiarii acestor prevederi legale de noutate, care se inscriu in cadrul general al asigurarii de catre stat a bunastarii si sanatatii cetatenilor, ar trebui sa fie copiii si adolescentii.
Prezenta lege afirma rolul statului, al societatii civile si al cetatenilor in promovarea unei alimentatii sanatoase in randul tinerei generatii.
Dreptul societatii civile si al cetatenilor de a se implica in elaborarea strategiilor si metodologiilor prezentei legi este garantat.
Institutiile abilitate ale statului intocmesc, actualizeaza si difuzeaza lista alimentelor nerecomandate prescolarilor si scolarilor, dupa cum urmeaza:
Meniurile servite in cantinele sau locatiile asimilate cu cantinele din colectivitati sunt avizate de catre personalul medical si aprobate de catre conducatorul unitatii.
ORDIN nr. 1.603 din 22 mai 2008
pentru aprobarea Normelor tehnice privind determinarea cuantumului comisionului la fondul de risc, in procente, pentru acoperirea riscurilor financiare care decurg din garantarea de catre stat a imprumuturilor contractate de persoane juridice de la institutiile creditoare, precum si din imprumuturile contractate direct de stat si subimprumutate beneficiarilor finali
Publicat in: MONITORUL OFICIAL nr. 413 din 2 iunie 2008
Actul se adreseaza platitorilor de comision la fondul de risc care sunt beneficiarii finantarilor rambursabile garantate de stat si/sau contractate de stat si subimprumutate.
Comisionul la fondul de risc, datorat de entitatile prevazute la pct. 1.2, este exprimat ca procent aplicat la valoarea imprumutului garantat de stat sau contractat direct de stat si subimprumutat beneficiarului final, rambursat din sursele proprii ale garantatului sau subimprumutatului.
privind aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 109/2007 pentru modificarea si completarea Legii nr. 200/2004 privind recunoasterea diplomelor si calificarilor profesionale pentru profesiile reglementate din Romania
Publicat in: MONITORUL OFICIAL nr. 410 din 2 iunie 2008
Actul se aplica oricarui cetatean al unui stat membru al Uniunii Europene, care doreste sa exercite in Romania, in mod independent sau ca salariat, o profesie reglementata de legea romana.
Profesia reglementata reprezinta activitatea sau ansamblul de activitati profesionale reglementate conform legii romane, care compun respectiva profesie in Romania.
Autoritatea competenta reprezinta orice autoritate sau instanta autorizata in mod special de un stat membru sa elibereze ori sa primeasca titluri de calificare sau alte documente ori informatii, precum si sa primeasca cereri si sa ia decizii in legatura cu profesiile reglementate din aria lor de competenta.
Dispozitiile prezentului capitol se aplica exclusiv prestatorilor care se deplaseaza in Romania in scopul exercitarii, in mod temporar si ocazional, a unei profesii reglementate. Caracterul temporar si ocazional al prestarii de servicii se evalueaza de la caz la caz, in special in functie de durata prestarii, frecventa, periodicitatea si continuitatea sa.
HOTARARE nr. 242 din 22 mai 2008
pentru modificarea Normelor privind derularea activitatii de emitere in numele si in contul statului a garantiei pentru intreprinderi mici si mijlocii, a Normelor privind operatiunile de emitere a garantiilor de export de catre EXIMBANK in numele si contul statului (exporturi de marfuri generale), precum si a Normelor privind derularea activitatii de emitere, in numele si in contul statului, a garantiei pentru proiecte in domenii prioritare
Publicat in: MONITORUL OFICIAL nr. 413 din 2 iunie 2008
Actul se adreseaza IMM-urilor care beneficiaza de finantare pentru modernizarea si dezvoltarea activitatiii acestora.
Creditele eligibile pentru a beneficia de garantie se acorda pentru finantarea dezvoltarii si modernizarii activitatii proprii a IMM.
Nu sunt eligibile pentru acordarea garantiei creditele pentru:
a) finantarea activitatii curente de comert;
b) productie de armament;
c) jocuri de noroc;
d) productia de alcool si tutun;
e) tranzactii imobiliare (cumpararea/construirea de imobile in scopul vanzarii/inchirierii);
f) achizitia de mijloace de transport de persoane cu o capacitate de pana la 8 persoane.
Se exclud de la garantarea in numele si in contul statului contractele de export care au ca obiect exportul de marfuri cuprinse in lista marfurilor de export care nu pot beneficia de instrumentele de sustinere a comertului exterior derulate prin EXIMBANK, stabilita periodic*) prin hotarare a Guvernului si publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, in conditiile legii. De asemenea, operatiunile de garantare in numele si in contul statului derulate conform prezentelor norme nu pot avea ca obiect:
-----------
*) Lista marfurilor de export care nu pot beneficia de instrumentele de sustinere a comertului exterior derulate prin EXIMBANK, in vigoare la data aprobarii prezentei norme, este stabilita prin Hotararea Guvernului nr. 2.298/2004, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 1.279 din 30 decembrie 2004.
- activitati definite ca fiind ilegale sau daunatoare mediului ecologic, conform legislatiei in vigoare.
privind aprobarea Normei pentru finantarea proiectelor prioritare, in numele si in contul statului
Publicat in: MONITORUL OFICIAL nr. 416 din 3 iunie 2008
Actul intereseaza operatorii economici din sectoarele de activitate productiva si servicii care primesc finantari pentru proiectele pritare acordate de EXIMBANK, in numele si in contul statului.
Pentru finantarea acordata conform prezentei norme, EXIMBANK actioneaza, in numele si in contul statului, ca administrator al fondurilor statului. Sursa de finantare a acestor operatiuni este, potrivit art. 10 lit. c) din Legea nr. 96/2000, republicata, "fondul destinat stimularii operatiunilor de comert exterior, precum si pentru finantarea, cofinantarea si refinantarea activitatilor de dezvoltare a infrastructurii, a utilitatilor de interes public, dezvoltare regionala, sustinere a activitatii de cercetare-dezvoltare, protectia mediului inconjurator, ocupare si formare a personalului, sustinere si dezvoltare a intreprinderilor mici si mijlocii si a tranzactiilor internationale".
Fondul prevazut la alin. (1) va putea fi angajat in limita maxima de expunere stabilita de Comitetul Interministerial de Finantari, Garantii si Asigurari, denumit in continuare C.I.F.G.A.
Finantarea pentru proiecte prioritare nu este o masura de natura ajutorului de stat si respecta prevederile legislatiei comunitare care exclud existenta ajutorului de stat, respectiv:
a) operatorul economic nu se afla in dificultate financiara;
b) operatorul economic este, in principiu, capabil sa obtina un/o credit/garantie in conditii de piata de pe piete financiare, fara interventia statului;
c) acordarea finantarii se realizeaza pe baza evaluarii riscurilor generate de operatiune, astfel incat comisioanele platite de operatorul economic sa asigure autofinantarea schemei de finantare;
d) comisioanele platite de operatorul economic acopera atat riscurile obisnuite asociate cu acordarea finantarii, cat si costurile administrative si permit obtinerea unui randament normal al capitalului initial;
e) schema de acordare a finantarilor pentru proiecte prioritare va fi analizata cel putin o data pe an.
pentru aprobarea Procedurii de implementare a Programului pentru organizarea Targului Intreprinderilor Mici si Mijlocii - TIMM 2008
Publicat in: MONITORUL OFICIAL nr. 418 din 4 iunie 2008
Actul intereseaza IMM-urile stabilind masurile care se impun pentru organizarea de editii regionale ale Targului Intreprinderilor Mici si Mijlocii - TIMM in cursul anului 2008 (TIMM 2008).
Programul este finantat din bugetul pe anul 2008 al Ministerului pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii, Comert, Turism si Profesii Liberale si se deruleaza prin oficiile teritoriale pentru intreprinderi mici si mijlocii si cooperatie (OTIMMC). OTIMMC este administrator de program si are responsabilitati in implementarea Programului si gestionarea fondurilor.
Actiunile legate de organizarea si desfasurarea Programului se realizeaza de catre OTIMMC direct si/sau pe baza de contracte incheiate cu persoane fizice si juridice de drept public sau privat, in conditiile legii privind achizitiile publice.
In cadrul editiilor regionale TIMM 2008 se pot desfasura actiuni in scopul imbunatatirii performantelor economice si tehnice ale IMM, stimularii intreprinderilor inovative, precum si promovarii produselor si serviciilor, cum ar fi:
- organizarea de seminarii, mese rotunde, ateliere de lucru si prezentari;
- editarea si diseminarea de materiale informative referitoare la initierea si dezvoltarea afacerilor.
Bugetul Programului
Bugetul alocat Programului pentru anul 2008 este de 150 mii lei.
In vederea desfasurarii in bune conditii a Programului se pot atrage fonduri provenite din donatii si sponsorizari ale persoanelor fizice si juridice din tara si din strainatate, in conditiile legii.
pentru aprobarea Procedurii de implementare a Programului pentru organizarea Targului National Cooperatist - TINCOOP 2008
Publicat in: MONITORUL OFICIAL nr. 418 din 4 iunie 2008
Actul vine in sprijinul societatilor din domeniul cooperatiei, stabilind masuri pentru dezvoltarea acestui sector de activitate.
Programul urmareste:
a) facilitarea contactelor dintre societatile cooperative si mediul de afaceri prin imbunatatirea accesului acestora la informatii de piata si la valorificarea optima a acestor informatii;
b) promovarea produselor si serviciilor specifice ale cooperatiei pe pietele interne si externe;
c) cresterea numarului locurilor de munca in societatile cooperative prin stimularea dezvoltarii afacerilor, cresterea numarului societatilor cooperative de succes si dezvoltarea aptitudinilor antreprenoriale.
Programul este finantat din bugetul pe anul 2008 al Ministerului pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii, Comert, Turism si Profesii Liberale (MIMMCTPL) si se deruleaza prin oficiile teritoriale pentru intreprinderi mici si mijlocii si cooperatie (OTIMMC).
OTIMMC este administrator de program si are responsabilitati in implementarea Programului si gestionarea fondurilor.
Actiunile legate de organizarea si desfasurarea Programului se realizeaza de catre OTIMMC direct si/sau pe baza de contracte incheiate cu persoane fizice si juridice de drept public sau privat, in conditiile legii privind achizitiile publice.
In cadrul editiilor regionale TINCOOP 2008 se pot desfasura actiuni in scopul cresterii numarului intreprinzatorilor de succes si a competentelor antreprenoriale, imbunatatirii performantelor economice si tehnice ale societatilor cooperatiste, precum si al promovarii produselor si serviciilor romanesti, cum ar fi:
- organizarea de seminarii, mese rotunde, ateliere de lucru si prezentari;
- editarea si diseminarea de materiale informative referitoare la initierea si dezvoltarea afacerilor.
Bugetul alocat Programului pentru anul 2008 este de 150 mii lei.
privind modificarea si completarea Ordinului ministrului sanatatii nr. 721/2005 pentru aprobarea Regulamentului privind acordarea sporurilor la salariile de baza in conformitate cu prevederile art. 13 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 115/2004, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 125/2005
Publicat in: MONITORUL OFICIAL nr. 410 din 2 iunie 2008
Actul intereseaza personalul contractual din unitatile sanitare publice din sectorul sanitar stabilind sporurile de care beneficiaza acest personal.
Sporurile pentru conditii de munca se acorda pentru activitatea desfasurata, conform contractului individual de munca, in cadrul programului normal de lucru.
Sporurile pentru conditii de munca nu se acorda pentru activitatea prestata in afara programului normal de lucru, respectiv pentru ore suplimentare sau garzile organizate pentru asigurarea continuitatii asistentei medicale in afara programului de lucru de la norma de baza.
Spor mediu de 75% din salariul de baza:
1. personalul de specialitate medico-sanitar si auxiliar sanitar din unitati, sectii si compartimente cu paturi in specialitatile: recuperare neuromotorie, recuperare neuropsihomotorie, recuperare neuromusculara si recuperare neurologica;
2. personalul de specialitate medico-sanitar si auxiliar sanitar din structurile de primire a urgentelor - UPU-SMURD si UPU;
3. personalul de specialitate medico-sanitar si auxiliar sanitar de interventie din serviciile de ambulanta;
4. personalul de specialitate medico-sanitar si auxiliar sanitar din sectii si compartimente cu paturi de ATI si de terapie intensiva.
A. Spor de pana la 30% din salariul de baza:
- personalul care isi desfasoara activitatea cu surse de radiatii sau generator de radiatii, diferentiate pe categorii de risc radiologic, astfel:
a) 10% la categoria I;
b) 15% la categoria a II-a;
c) 20% la categoria a III-a;
d) 30% la categoria a IV-a."
13. In anexa nr. 3 la regulament, litera A "Spor de pana la 25% din salariul de baza" se modifica si va avea urmatorul cuprins:
A Spor de pana la 25% din salariul de baza:
1. personalul din unitatile de urgenta neurovasculare;
ORDONANTA DE URGENTA nr. 65 din 21 mai 2008
pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 13/2006 privind infiintarea, organizarea si functionarea Agentiei de Plati pentru Dezvoltare Rurala si Pescuit, prin reorganizarea Agentiei SAPARD, precum si pentru stabilirea unor masuri pentru eficientizarea activitatii Agentiei de Plati si Interventie pentru Agricultura
Publicat in: MONITORUL OFICIAL nr. 418 din 4 iunie 2008
Actul intereseaza Agentia de Plati pentru Dezvoltare Rurala si Pescuit din subordinea Ministerului Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale.
Dintre modificari le mentionam pe cele referitoare la platile din cadrul Programului National de Dezvoltare Rurala si anume:
Prin exceptie de la prevederile alin. (3) lit. d), pentru masura de asistenta tehnica din cadrul cap. 16 "Operatiuni de asistenta tehnica" din Programul National de Dezvoltare Rurala 2007-2013, denumit in continuare PNDR, Agentia va efectua plati direct catre furnizorii selectati de:
a) Autoritatea de Management pentru PNDR, in cazul proiectelor si actiunilor al caror beneficiar este Autoritatea de Management, inclusiv pentru activitatile desfasurate de organismele implicate in derularea FEADR - directiile pentru agricultura si dezvoltare rurala, organismul de certificare, autoritatea competenta si alte organisme implicate in derularea programului;
b) Agentia de Plati pentru Dezvoltare Rurala si Pescuit, in cazul proiectelor si activitatilor al caror beneficiar este aceasta, inclusiv pentru proiectele aferente activitatilor desfasurate de catre organismul de coordonare, precum si de catre institutiile carora le-au fost delegate functii privind implementarea FEADR (Agentia de Plati si Interventie pentru Agricultura, inspectoratele teritoriale de regim silvic si de vanatoare) sau le vor fi delegate functii ale Agentiei de Plati pentru Dezvoltare Rurala si Pescuit.
In vederea intaririi structurii organizatorice a Agentiei de Plati pentru Dezvoltare Rurala si Pescuit, incepand cu data de 1 iunie 2008 numarul maxim de posturi se majoreaza cu 350.
privind aprobarea tarifelor si valoarea cotizatiei de mentinere in vigoare a autorizatiei de punere pe piata, practicate de Agentia Nationala a Medicamentului
Publicat in: MONITORUL OFICIAL nr. 419 din 4 iunie 2008
Actul intereseaza producatorii romani de medicamente care platesc tarife pentru activitatile desfasurate de Agentia Nationala a Medicamentului.
Producatorii romani de medicamente vor plati contravaloarea in lei a sumelor prevazute la art. 1 la cursul Bancii Nationale a Romaniei din ziua emiterii facturii.
Producatorii straini de medicamente vor plati sumele prevazute la art. 1 fie in valuta, fie contravaloarea lor in lei, la cursul Bancii Nationale a Romaniei din ziua emiterii facturii.
Noile tarife sunt prevazute in anexele la acest act normativ.
privind prospectele de emisiune ale certificatelor de trezorerie cu discont si ale obligatiunilor de stat de tip benchmark, aferente lunii iunie 2008
Publicat in: MONITORUL OFICIAL nr. 419 din 4 iunie 2008
Actul intereseaza dealerii primari, care pot depune oferte atat in cont propriu, cat si in contul clientilor persoane fizice si juridice, pentru achizitionarea prospectelor de emisiune ale certificatelor de trezorerie cu discont si obligatiunilor de stat de tip benchmark.
Ofertele de cumparare sunt competitive si necompetitive.
In cadrul ofertei de cumparare competitive se vor indica elementele cuprinse in anexa nr. 7 la Normele Bancii Nationale a Romaniei nr. 13/2005 in aplicarea Regulamentului Bancii Nationale a Romaniei nr. 11/2005 privind piata primara a titlurilor de stat administrata de Banca Nationala a Romaniei, cu modificarile si completarile ulterioare.
Numarul de transe valorice la rate diferite ale randamentului nu este restrictionat.
Ofertele de cumparare necompetitive pot fi depuse de persoane fizice si juridice, cu exceptia institutiilor de credit, astfel cum sunt acestea definite in Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 99/2006 privind institutiile de credit si adecvarea capitalului, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 227/2007, in calitate de clienti ai dealerilor primari.
In cadrul ofertei de cumparare necompetitive se vor indica elementele cuprinse in anexa nr. 5 la Normele Bancii Nationale a Romaniei nr. 13/2005, cu modificarile si completarile ulterioare. Se admit oferte de cumparare necompetitive intr-o pondere de 10% din totalul emisiunilor anuntate. Executarea acestora se va efectua la nivelul mediu ponderat al randamentului la care s-au adjudecat ofertele competitive.
Fiecare transa a ofertei de cumparare competitive sau necompetitive va fi minimum 10.000 lei.
Pretul si randamentul se vor determina utilizand urmatoarele formule:
d x r
P = 1 - --------
360
in care:
P = pretul titlului cu discont, exprimat cu 4 zecimale;
d = numarul de zile pana la scadenta;
r = rata discontului, exprimata cu doua zecimale;
Y = randamentul, exprimat cu doua zecimale.
privind incasarea de catre oficiile registrului comertului a taxei judiciare de timbru pentru cererile aflate in competenta de solutionare a judecatorului delegat la oficiul registrului comertului
Publicat in: MONITORUL OFICIAL nr. 422 din 5 iunie 2008
Actul intereseaza Oficiile Registrului Comertului care gestioneaza colectarea unor sume provenite din taxa judiciara de timbru pentru cererile solutionate de judecatorul delegat.
Sumele colectate in numerar, in temeiul art. 1, de catre Oficiul National al Registrului Comertului, prin oficiile registrului comertului de pe langa tribunale, se depun in urmatoarea zi lucratoare in contul de venituri al bugetului de stat nr. 20.07.01.03 "Taxe judiciare de timbru si alte taxe de timbru" la unitatile teritoriale ale Trezoreriei Statului la care oficiile registrului comertului de pe langa tribunale au deschise conturi pentru activitatea proprie. Contul de venituri al bugetului de stat nr. 20.07.01.03 "Taxe judiciare de timbru si alte taxe de timbru" se codifica cu codul de identificare fiscala nr. 14942091 al Oficiului National al Registrului Comertului.
platile pot fi efectuate de catre comercianti si prin transfer bancar in contul de venituri al bugetului de stat nr. 20.07.01.03 "Taxe judiciare de timbru si alte taxe de timbru", deschis pe codul de identificare fiscala al Trezoreriei Statului nr. 86 09 468.
Virarea sumelor se efectueaza in termen de o zi lucratoare de la data incasarii, cu exceptia zilelor nebancare, in baza ordinului de plata la care se anexeaza borderoul sumelor colectate, cu specificatii privind actele de incasare si nominalizarea platitorilor de taxe.
ORDONANA DE URGENTA nr. 68 din 28 mai 2008
privind vanzarea spatiilor proprietate privata a statului sau a unitatilor administrativ-teritoriale cu destinatia de cabinete medicale, precum si a spatiilor in care se desfasoara activitati conexe actului medical
Publicat in: MONITORUL OFICIAL nr. 428 din 6 iunie 2008
Actul intereseaza persoanele care au dreptul sa achizitioneze spatii cu destinatia de cabinete medicale , precum si spatiile in care se desfasoara activitati conexe actului medical
Au dreptul de a cumpara spatiile ce fac obiectul prezentei ordonante de urgenta medicii, medicii dentisti, dentistii, biologii, biochimistii, fizicienii, tehnicienii dentari si celelalte persoane fizice cu drept de libera practica ce desfasoara activitati conexe actului medical si care detin in mod legal spatiul respectiv, precum si persoanele juridice care, detinand in mod legal spatiul, au ca obiect unic de activitate furnizarea serviciilor medicale.
Consiliile judetene sau consiliile locale, dupa caz, pot aproba prin hotarare lista spatiilor si a terenurilor aferente din proprietatea privata a unitatilor administrativ-teritoriale ori din proprietatea privata a statului, pentru care sunt mandatate sa vanda, ce urmeaza sa fie vandute potrivit dispozitiilor prezentei ordonante de urgenta. Listele astfel aprobate sunt afisate in mod obligatoriu la sediul consiliului local/judetean si publicate pe site-ul consiliului local/judetean in termen de 15 zile de la aprobare.
Autoritatile administratiei publice locale prevazute la alin. (1) au obligatia de a comunica actualilor utilizatori, in termen de 15 zile de la aprobarea listei prevazute la alin. (1), prin scrisoare recomandata cu confirmare de primire, faptul ca spatiul respectiv face obiectul prezentei ordonante de urgenta.
In cazul imobilelor proprietate privata a municipiului Bucuresti, lista spatiilor supuse vanzarii se aproba de catre:
a) consiliile locale ale sectoarelor, cu acordul expres al Consiliului General al Municipiului Bucuresti, pentru spatiile aflate in administrarea lor;
b) Consiliul General al Municipiului Bucuresti, pentru spatiile aflate in proprietatea ori in administrarea acestuia.
Vanzarea spatiilor medicale se poate face cu plata In rate catre cumparatorii prevazuti la art. 3, In urmatoarele conditii:
a) avans de 15% din pretul de vanzare;
b) rate lunare, esalonate pe un termen de maximum 15 ani, cu posibilitatea cumparatorului de a obtine acordarea unui termen de gratie de un an; cumparatorul poate opta pentru un termen mai mic de plata sau pentru achitarea anticipata;
c) perceperea unei dobanzi anuale cel putin egale cu rata de referinta stabilita periodic de Comisia Europeana pentru Romania si publicata In Jurnalul Oficial al Uniunii Europene.
In cazul In care cumparatorul nu plateste la scadenta 4 rate sau nu respecta clauzele contractuale, contractul de vanzare-cumparare se considera rezolvit de drept, fara a mai fi necesara punerea In Intarziere si fara alta formalitate.
In situatia prevazuta la alin. (2), imobilele reintra In proprietatea privata a unitatilor administrativ-teritoriale sau In proprietatea privata a statului, In conditiile legii, iar sumele Inaintate de cumparator Ii vor fi restituite, fara dobanda aferenta acestora.
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Noutati LEGISLATIE FISCALA 15-19 iunie - Monitorul OficialNoutati LEGISLATIE FISCALA 29 decembrie - 02 ianuarie 2009 - Monitorul OficialModificari aduse de OPANAF 1437/2016 privind executarea silita cazuri speciale si OPANAF 1486/2016 privind statutul de operator economic autorizatConfederatie patronala: Legislatia fiscala este din ce in ce mai greu de inteles si aplicat, incurajeaza evaziuneaNoutati LEGISLATIE FISCALA 16-20 martie 2009 - Monitorul OficialUltimele articole
Evitati amenzi de pana la 4.000 lei! 36 de proceduri contabile de actualitate va salveaza la orice control ANAFCum poate fi REFUZATA in mod legal primirea unei facturi?Ce taxe trebuie sa platesti in Romania daca ai o afacere. Lista COMPLETANoutati fiscale! Au fost reglementate anumite aspecte privind rezidenta in Romania a persoanelor juridice straineMonitorul Contabil: au aparut ultimele modificari contabileArticole similare
Noutati legislatie Fiscala 15-19 septembrie 2008 - Monitorul OficialNoutati importante cu incidenta fiscala in intervalul 9-15 aprilie 2016Buletin informativ ANAF. NOUTATI LEGISLATIVE din perioada 22 iunie-2 iulieNoutati ANAF cu incidenta fiscala, publicate in MonitorNoutati legislatie Fiscala 07-11 iulie 2008 - Monitorul OficialUltimele articole
NOUTATI LEGISLATIVE referitoare la casele de marcat, conform OUG 69/2024ANAF ofera contribuabililor 4 tipuri de servicii electroniceScutirea de taxa pe valoarea adaugata. Cand se aplica si reguli generale de aplicareDocumentele necesare pentru justificarea scutirii de TVA la exporturiLegea 114/2023. NOUTATI LEGISLATIVE aprobate in cazul acordarii alocatiei pentru copiiArticole similare
Ministrul Finantelor: OUG 114 a primit aviz de la BNR. Banca Centrala Europeana ar fi spus ca avizeaza OrdonantaExamen de atribuire a calitatii de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent, 7 noiembrie 2015Grile examen 2015: Consultant fiscal certificat, o profesie stralucitaSeminarul de FISCALITATE si Contabilitate. 5 motive sa participati!Incepand cu 1 aprilie, sponsorizarile catre ONG vor putea fi scazute din impozitele datorate, in anumite limiteUltimele articole
Declaratia 070. Termen depunere si instructiuni de completareRadiere SRL, PFA, II, IF. Procedura complexa, explicata pas cu pasGrup fiscal. Cine are obligatia de a raspunde la Notificarea de conformare e-TVAPosta Romana va trimite Notificarile de informare cu privire la amnistia fiscala introdusa prin OUG 107/2024Calendar ANAF: Declaratii scadente in 7 octombrie 2024Articole similare
Au fost modificate Normele Codului Fiscal in contextul aplicarii noilor reguli TVA privind comertul electronic de la 1 iulieDeclaratia 112 se poate modifica. Vezi proiectul publicat de ANAF!Procedura recuperarii TVA platita in alte state membre ale Uniunii EuropeneLegea nr. 172/2019: Se modifica Legea 227/2015 privind Codul fiscalOrdonanta 17/2015 privind reglementarea unor masuri fiscal-bugetare. Opinia consultantului fiscal Adrian BentaUltimele articole
Salariu minim brut pe tara, MAJORAT din ianuarie 2025. La ce suma va ajungeClarificari ANAF pentru aplicarea impozitului pe veniturile micro, in urma modificarilor aduse prin HG 1393/2024OUG 128/2024: Anumite persoane fizice NU vor mai plati CASS din 1 ianuarie 2025OUG 41/2022 privind E-Transport, modificat prin OUG 129/2024. Tabel comparativ cu schimbarileCe OBLIGATII au persoanele care utilizeaza sistemul E-TVA, implementat din 1 august 2024Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"