Tags: buletin informativ, noutati legislative
Agentia Nationala de Administrare Fiscala a publicat in data de 24 august 2020 buletinul informativ nr. 31 cu privire la Actele normative cu incidenta in materie fiscala publicate in Monitorul Oficial al Romaniei in perioada 17 - 21 august 2020.
1. Legea nr. 179/2020 pentru aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 70/2020 privind reglementarea unor masuri, incepand cu data de 15 mai 2020, in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARSCoV-2, pentru prelungirea unor termene, pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, a Legii educatiei nationale nr. 1/2011, precum si a altor acte normative (M. Of. nr. 755 din 19 august 2020):
2. Hotararea Guvernului nr. 692/2020 pentru modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr. 1.235/2010 privind aprobarea Sistemului national electronic de plata online a obligatiilor de plata catre bugetul general consolidat (M. Of. nr. 765 din 21 august 2020)
Obligatiile de plata catre bugetul general consolidat se pot achita prin intermediul ghiseului virtual de plati, denumit «Sistemul national electronic de plata online», denumit in continuare SNEP, ca parte componenta a Sistemului electronic national, denumit in continuare SEN.
Prin intermediul ghiseului virtual de plati, se pot realiza, in conditiile prezentei hotarari, orice plati aferente prestarii oricarui serviciu public, inclusiv oricarui serviciu comunitar de utilitate publica, precum si orice plati aflate in legatura, directa sau indirecta, cu prestarea respectivului serviciu public.
3. Hotararea Guvernului nr. 695/2020 pentru modificarea Hotararii Guvernului nr. 717/2009 privind aprobarea normelor de implementare a programului "Prima casa" (M. Of. nr. 767 din 21 august 2020)
In ceea ce priveste persoanele fizice, la achizitia unei locuinte noi in cadrul Programului sau la alte categorii de locuinte, beneficiaza de garantii de stat pentru una dintre urmatoarele categorii de finantari:
- Valoarea finantarii destinate achizitiei oricarei categorii de locuinte poate fi de maximum 70.000 EUR, echivalent lei la cursul BNR valabil la data incheierii antecontractului de vanzare-cumparare si este compusa din finantarea acordata de institutia de credit, in valoare de maximum 66.500 EUR si avansul platit de beneficiar. Finantarea acordata de institutia de credit este garantata de stat, prin Ministerul Finantelor Publice, in procent de maximum 50%, exclusiv dobanzile, comisioanele si spezele bancare aferente finantarii garantate si acopera maximum 95% din pretul de achizitie al locuintei, dar nu mai mult decat valoarea rezultata din raportul de evaluare a locuintei.
- In cazul in care se achizitioneaza o locuinta noua sau consolidata, valoarea finantarii poate fi cuprinsa intre 70.001 EUR si maximum 140.000 EUR, echivalent lei la cursul BNR valabil la data incheierii antecontractului de vanzare-cumparare si este compusa din finantarea acordata de institutia de credit, cu o valoare cuprinsa intre minimum 59.501 EUR si maximum 119.000 EUR, la care se adauga avansul platit de beneficiar. Finantarea acordata de institutia de credit este garantata de stat, prin Ministerul Finantelor Publice, in procent de maximum 60%, exclusiv dobanzile, comisioanele si spezele bancare aferente finantarii garantate si acopera maximum 85% din pretul de achizitie al locuintei, dar nu mai mult decat valoarea rezultata din raportul de evaluare a locuintei.
4. Ordinul ministrului finantelor publice nr. 2.381/2020 pentru modificarea si completarea Ordinului ministrului economiei si finantelor nr. 2.007/2008 privind aprobarea componentei Comisiei pentru autorizarea operatorilor economici din domenii cu reglementari specifice si a Regulamentului de organizare si functionare a acesteia, precum si a Criteriilor referitoare la autorizarea functionarii unitatilor emitente de tichete (M. Of. nr. 759 din 20 august 2020)
5. Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 3.281/2020 pentru modificarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 3.769/2015 privind declararea livrarilor/prestarilor si achizitiilor efectuate pe teritoriul national de persoanele inregistrate in scopuri de TVA si pentru aprobarea modelului si continutului declaratiei informative privind livrarile/prestarile si achizitiile efectuate pe teritoriul national de persoanele inregistrate in scopuri de TVA (M. Of. nr. 764 din 21 august)
In sectiunea 1 a declaratiei informative 394, in situatia in care persoanele impozabile au desfasurat/nu au desfasurat in perioada de raportare operatiuni cu persoane afiliate, conform definitiei prevazute la art.7 din Codul fiscal, vor bifa casuta corespunzatoare.
Sursa: ANAF
![Redactia Infotva](https://infotva.manager.ro/images/autori//redactia-infotvaautor_avatar.png)
de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Doua angajate aflate in concedii medicale cod 08 si 14 ale caror salarii de incadrare se situeaza sub pragul de 3700 lei. Cum se procedeaza cu majorarea salariului avand in vedere faptul ca salariata aflata in concediu medical cod 08 (sarcina si lauzie) va intra in curand in concediu de crestere copil?<br />
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Suntem o societate care comercializeaza articole de pescuit. Vrem sa ne extindem activitatea, prin adaugarea in obiectul nostru de activitatea a vendoring ului vom achizitiona tonomate. Pentru vanzarea acestor produse, este nevoie de casa de marcat? Din punct de vedere al autorizatiilor, care ar fi acestea? Cum vom contabiliza incasarea acestor produse? Va multumim frumos!
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: In cazul unei tranzactii de intermediere de vanzare parti sociale ale unei societati care consta in identificare investitor, facilitatea comunicarii cu investitorul, participare la negociere, .. etc., factura de comision emisa de intermediar pentru finalizarea unei astfel de tranzactii se incadreaza in sfera operatiunilor scutite de TVA conform art 292 (2) lit.a) ?<br />
(2) Urmatoarele operatiuni sunt, de asemenea, scutite de taxa:<br />
a) prestarile urmatoarelor servicii de...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: <p>
Daca, potrivit Deciziei Administratorului, sunt acordate imprumuturi fara dobanda salariatilor iar retinerile se fac in rate egale din salariul lunar, ce riscuri de reincadrare sunt?<br />
Subliniez faptul ca aceste imprumuturi au caracter ocazional, avem contract de imprumut semnat de ambele parti, scopul imprumutului este "personal".<br />
Ne puteti ajuta cu o monografie contabila? Va multumim!</p>
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: <p>
Firmele de exploatare platesc impozit pe veniturile realizate din masa lemnoasa exploatata de 0.5%.<br />
Firma produce seturi de berarie folosind cheresteaua care provine din masa lemnoasa exploatata.<br />
ANAF ne impune sa platim 0.5% la venitul realizat din vanzarea acestor seturi de berarie insa doar 60%reprezinta cherestea restul de 40% fiind feronerie,lac,etc.<br />
Va rog sa ne precizati modul de calcul al acestui impozit.</p>
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: <p>
Buna ziua, in anul 2023 societatea a avut incasari cash in valoare de 116.600 lei. In anul 2024 de 25.500. Daca anul acesta nu depaseste plafonul de 50.000 lei, mai este obligata sa se doteze cu POS? Va multumim!</p>
vezi AICI raspunsul specialistilor <<