Tags: obligatii de plata, consolidarea bugetului general
Hotararea nr. 692/2020 pentru modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr. 1.235/2010 privind aprobarea Sistemului national electronic de plata online a obligatiilor de plata catre bugetul general consolidat a fost publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 765 din 21 august 2020.
Conform actului normativ care a intrat in vigoare de la 21 august 2020, obligatiile de plata catre bugetul general consolidat se pot achita prin intermediul ghiseului virtual de plati, denumit «Sistemul national electronic de plata online», denumit in continuare SNEP, ca parte componenta a Sistemului electronic national, denumit in continuare SEN.
Prin intermediul ghiseului virtual de plati, se pot realiza, in conditiile prezentei hotarari, orice plati aferente prestarii oricarui serviciu public, inclusiv oricarui serviciu comunitar de utilitate publica, precum si orice plati aflate in legatura, directa sau indirecta, cu prestarea respectivului serviciu public.
In vederea platii de catre contribuabilii persoane fizice, persoane fizice autorizate, persoane juridice sau alte entitati fara personalitate juridica a obligatiilor de plata catre bugetul general consolidat prin utilizarea mijloacelor electronice de plata sau altor mijloace de plata, stabilite prin decizie a presedintelui autoritatii pentru Digitalizarea Romaniei, institutiile publice care desfasoara activitati de incasare a acestor obligatii se vor inregistra in SNEP pentru furnizarea informatiilor privind cuantumul acestora si pentru asigurarea accesului la o solutie de plata electronica a respectivelor obligatii.
Monitorizarea modalitatii de implementare a mijloacelor de plata se realizeaza de catre autoritatea pentru Digitalizarea Romaniei cu avizul Ministerului Finantelor Publice.
Cheltuielile privind inregistrarea in SNEP si interfatarea, inclusiv cele aferente conectarii la acestea, sunt suportate de catre institutiile publice sau de catre persoanele juridice care presteaza serviciul public sau de catre entitatea beneficiara a sumelor platite prin intermediul ghiseului.
Extras din Hotararea nr. 692/2020:
in temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata,
Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.
art. I. -
Hotararea Guvernului nr. 1.235/2010 privind aprobarea Sistemului national electronic de plata online a obligatiilor de plata catre bugetul general consolidat, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 838 din 14 decembrie 2010, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
1. Titlul se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"
HOTARARE
privind Sistemul national electronic de plata online"
2. articolul 1 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"
art. 1. -
(1) Obligatiile de plata catre bugetul general consolidat se pot achita prin intermediul ghiseului virtual de plati, denumit «Sistemul national electronic de plata online», denumit in continuare SNEP, ca parte componenta a Sistemului electronic national, denumit in continuare SEN, in conformitate cu termenii si conditiile prezentei hotarari.
(2) Suplimentar fata de platile prevazute la alin. (1), prin intermediul ghiseului virtual de plati, se pot realiza, in conditiile prezentei hotarari, orice plati aferente prestarii oricarui serviciu public, inclusiv oricarui serviciu comunitar de utilitate publica, precum si orice plati aflate in legatura, directa sau indirecta, cu prestarea respectivului serviciu public."
3. La articolul 3, dupa alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu urmatorul cuprins:
"
(3) In vederea incasarii platilor prevazute la art. 1 alin. (2) prin intermediul ghiseului virtual, entitatile beneficiare ale respectivelor plati se vor inregistra in SNEP."
4. La articolul 5, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"
art. 5. -
(1) Cheltuielile privind inregistrarea in SNEP si interfatarea, inclusiv cele aferente conectarii la acestea, sunt suportate de catre institutiile publice sau, in cazurile prevazute la art. 1 alin. (2), de catre persoanele juridice care presteaza serviciul public sau de catre entitatea beneficiara a sumelor platite prin intermediul ghiseului."
5. La articolul 7, dupa alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu urmatorul cuprins:
"
(3) Dispozitiile alin. (1) si (2) se aplica in mod corespunzator si in cazul platilor realizate prin intermediul ghiseului virtual de plati in conformitate cu dispozitiile art. 1 alin. (2)."
6. La articolul 9, dupa alineatul (4) se introduce un nou alineat, alineatul (5), cu urmatorul cuprins:
"
(5) In cazul serviciilor prevazute la art. 1 alin. (2), virarea sumelor incasate prin intermediul SNEP, in conturile persoanelor juridice care presteaza serviciile publice sau in conturile entitatilor beneficiare, se realizeaza printr-o singura tranzactie, in termen de maximum o zi lucratoare de la data autorizarii tranzactiei, in conformitate cu metodologia stabilita in acest sens de catre autoritatea pentru Digitalizarea Romaniei cu avizul Ministerului Finantelor Publice."
7. La articolul 10 alineatul (2), litera b) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"
b) beneficiarul platii, pentru comisioanele aferente serviciilor de plata percepute de catre furnizorul sau de servicii."
8. articolul 13 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"
art. 13. -
Normele metodologice, precum si normele tehnice privind Sistemul national electronic de plata online se stabilesc prin decizie a presedintelui autoritatii pentru Digitalizarea Romaniei, cu avizul Secretariatului General al Guvernului si al Ministerului Finantelor Publice, si se publica in Monitorul Oficial al Romaniei."
art. II. -
Normele metodologice, precum si normele tehnice privind Sistemul national electronic de plata online, prevazute la art. 13 din Hotararea Guvernului nr. 1.235/2010 privind aprobarea Sistemului national electronic de plata online a obligatiilor de plata catre bugetul general consolidat, cu modificarile si completarile ulterioare, se aproba in 30 de zile de la intrarea in vigoare a prezentei hotarari.

de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Contractele de activitate sportiva. Retineri si obligatii.
Intrebare:
Am incheiate 2 contracte de activitate sportiva in baza legii 69//2000:
1. cu un antrenor, venitul brut din acest contract este de 7500 lei / lunar.
2. cu un sportiv, venitul brut este de 3500 lei / lunar
Mentionez ca pentru niciunul dintre cei 2 nu stiu daca mai au si alte contracte in alta parte. Intrebarea este ce taxe trebuie sa le retin la sursa ? Ma intereseaza in mod deosebit daca retin si CAS 25% sau isi platesc singuri prin...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Lichidare societate
Intrebare:
Rog indrumare pentru o monografie contabila pentru inchidere unei societate comerciale;
S-a obtinut certificatul de mentiuni de la ONRC privind dizolvarea si lichidarea voluntara a unei societati care prezinta urmatoarele informatii in balanta:
cont
1012 100 credit
1061 20 credit
1171 24214.74 debit
121 264.66 debit
401 350 credit
421 12119 credit
4551 11990.4...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Neplatitor achizitie intracomunitara de bunuri
Intrebare:
Societate nou infiintata cu cod caen 1610 Taierea si rinduirea lemnului doreste sa faca o achizitie intracomunitara de la un furnizor din Polonia inregistrat cu cod valid in vies pentru achizitionarea unui utilaj pe care il va utiliza in activitatea economica. Valoarea utilajului care urmeaza sa fie achizitionat este de aproximatin 30000 euro. Cum imi recomandati sa procedez? Sa obtin cod special de TVA si voi fi obligata la plata TVA -ului in Romania? ( ceea ce ar reprezenta o suma...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Vanzarea unei ramuri de activitate: tratament TVA si reguli privind tranzactiile intre afiliati
Intrebare:
Speta este despre o tranzactie de vanzare a unei divizii de busines activitate de productie, care include active imobilizate (teren, cladire, utilaje, obiecte de inventare, piese de schimb), transfer de personal salarial, vanzare de active circulate(stocuri de produse finite, de materii prime si materiale consumabile). Tranzactia are loc intre 2 persoane juridice inregistrate in Romania si platitoare de TVA. Persoana juridica vanzatoare A, 100% capital romanesc infiintata in 2000,...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Depunere D107 fundatie
Intrebare:
O Fundatie fara scop economic primeste sponsorizari de la persoane juridice platitoare de impozit peprofit si la randul ei ofera sponsorizari si mecenate catre alte asociatii, fundatii si persoane fizice. Intrebare: Fundatia are obligatia depunerii declaratiei 107 privind sponsorizarile acordate? Multumesc!
vezi AICI raspunsul specialistilor <<