Tags: obligatii de plata, consolidarea bugetului general
Hotararea nr. 692/2020 pentru modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr. 1.235/2010 privind aprobarea Sistemului national electronic de plata online a obligatiilor de plata catre bugetul general consolidat a fost publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 765 din 21 august 2020.
Conform actului normativ care a intrat in vigoare de la 21 august 2020, obligatiile de plata catre bugetul general consolidat se pot achita prin intermediul ghiseului virtual de plati, denumit «Sistemul national electronic de plata online», denumit in continuare SNEP, ca parte componenta a Sistemului electronic national, denumit in continuare SEN.
Prin intermediul ghiseului virtual de plati, se pot realiza, in conditiile prezentei hotarari, orice plati aferente prestarii oricarui serviciu public, inclusiv oricarui serviciu comunitar de utilitate publica, precum si orice plati aflate in legatura, directa sau indirecta, cu prestarea respectivului serviciu public.
In vederea platii de catre contribuabilii persoane fizice, persoane fizice autorizate, persoane juridice sau alte entitati fara personalitate juridica a obligatiilor de plata catre bugetul general consolidat prin utilizarea mijloacelor electronice de plata sau altor mijloace de plata, stabilite prin decizie a presedintelui autoritatii pentru Digitalizarea Romaniei, institutiile publice care desfasoara activitati de incasare a acestor obligatii se vor inregistra in SNEP pentru furnizarea informatiilor privind cuantumul acestora si pentru asigurarea accesului la o solutie de plata electronica a respectivelor obligatii.
Monitorizarea modalitatii de implementare a mijloacelor de plata se realizeaza de catre autoritatea pentru Digitalizarea Romaniei cu avizul Ministerului Finantelor Publice.
Cheltuielile privind inregistrarea in SNEP si interfatarea, inclusiv cele aferente conectarii la acestea, sunt suportate de catre institutiile publice sau de catre persoanele juridice care presteaza serviciul public sau de catre entitatea beneficiara a sumelor platite prin intermediul ghiseului.
Extras din Hotararea nr. 692/2020:
in temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata,
Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.
art. I. -
Hotararea Guvernului nr. 1.235/2010 privind aprobarea Sistemului national electronic de plata online a obligatiilor de plata catre bugetul general consolidat, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 838 din 14 decembrie 2010, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
1. Titlul se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"
HOTARARE
privind Sistemul national electronic de plata online"
2. articolul 1 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"
art. 1. -
(1) Obligatiile de plata catre bugetul general consolidat se pot achita prin intermediul ghiseului virtual de plati, denumit «Sistemul national electronic de plata online», denumit in continuare SNEP, ca parte componenta a Sistemului electronic national, denumit in continuare SEN, in conformitate cu termenii si conditiile prezentei hotarari.
(2) Suplimentar fata de platile prevazute la alin. (1), prin intermediul ghiseului virtual de plati, se pot realiza, in conditiile prezentei hotarari, orice plati aferente prestarii oricarui serviciu public, inclusiv oricarui serviciu comunitar de utilitate publica, precum si orice plati aflate in legatura, directa sau indirecta, cu prestarea respectivului serviciu public."
3. La articolul 3, dupa alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu urmatorul cuprins:
"
(3) In vederea incasarii platilor prevazute la art. 1 alin. (2) prin intermediul ghiseului virtual, entitatile beneficiare ale respectivelor plati se vor inregistra in SNEP."
4. La articolul 5, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"
art. 5. -
(1) Cheltuielile privind inregistrarea in SNEP si interfatarea, inclusiv cele aferente conectarii la acestea, sunt suportate de catre institutiile publice sau, in cazurile prevazute la art. 1 alin. (2), de catre persoanele juridice care presteaza serviciul public sau de catre entitatea beneficiara a sumelor platite prin intermediul ghiseului."
5. La articolul 7, dupa alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu urmatorul cuprins:
"
(3) Dispozitiile alin. (1) si (2) se aplica in mod corespunzator si in cazul platilor realizate prin intermediul ghiseului virtual de plati in conformitate cu dispozitiile art. 1 alin. (2)."
6. La articolul 9, dupa alineatul (4) se introduce un nou alineat, alineatul (5), cu urmatorul cuprins:
"
(5) In cazul serviciilor prevazute la art. 1 alin. (2), virarea sumelor incasate prin intermediul SNEP, in conturile persoanelor juridice care presteaza serviciile publice sau in conturile entitatilor beneficiare, se realizeaza printr-o singura tranzactie, in termen de maximum o zi lucratoare de la data autorizarii tranzactiei, in conformitate cu metodologia stabilita in acest sens de catre autoritatea pentru Digitalizarea Romaniei cu avizul Ministerului Finantelor Publice."
7. La articolul 10 alineatul (2), litera b) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"
b) beneficiarul platii, pentru comisioanele aferente serviciilor de plata percepute de catre furnizorul sau de servicii."
8. articolul 13 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"
art. 13. -
Normele metodologice, precum si normele tehnice privind Sistemul national electronic de plata online se stabilesc prin decizie a presedintelui autoritatii pentru Digitalizarea Romaniei, cu avizul Secretariatului General al Guvernului si al Ministerului Finantelor Publice, si se publica in Monitorul Oficial al Romaniei."
art. II. -
Normele metodologice, precum si normele tehnice privind Sistemul national electronic de plata online, prevazute la art. 13 din Hotararea Guvernului nr. 1.235/2010 privind aprobarea Sistemului national electronic de plata online a obligatiilor de plata catre bugetul general consolidat, cu modificarile si completarile ulterioare, se aproba in 30 de zile de la intrarea in vigoare a prezentei hotarari.

de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Completare D100
Intrebare:
Am fost sunata azi in legatura cu D100, am fost indrumata, dar nu am completat in timp ce primeam raspunsul si acum nu pot depune declaratia cu impozit pe constructii pentru ca nu pot completa scadenta si nr. de evidenta a platii. Multumesc.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Documente justificative prestari servicii
Intrebare:
Ajutati-ne va rog sa clarificam ce documente sunt necesare de intocmit pentru un contract de elaborare concept productie publicitara ce ne este prestata de un furnizor si noi o facturam mai departe unei agentii de publicitate. Sunt 2 variante de colaborari:
1. Contractul contine detalii privind obiectul acestuia - ex. productie spot TV brand XXX si este specificat faptul ca materialele/productia spot are un termen specific de livrare si facturarea se va intampla la...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Reinregistrare in scopuri de TVA, cod TVA anulat din oficiu
Intrebare:
SC a fost platitoare de TVA pana la data de 10.03.2012 cand a fost scoasa din oficiu de la TVA pentru inactivitate, in 30.12.2014 si-a reactivat activitatea si a fost din nou platitoare de TVA. In data de 01.02.2016 a fost iar scoasa de la TVA din oficiu cf art 316 alin 11 lit e pentru ca in perioada de 6 luni consecutiv nu a avut venituri. In perioada 01.02.2016-07.04.2021 societatea incepe sa aiba niste venituri foarte mici din arenda (in valoare totala in aceasta perioada de 4745...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Monografie joc online obtinut in colaborare cu terti
Intrebare:
Societate din Romania platitoare de impozit profit si tva, cu cod CAEN IT, va produce un joc online, care se va distribui online in baza unor abonamente. Pentru producerea acestui joc, sunt contracte cu developeri din Romania, care vor factura serviciile de prestari pentru producerea jocului, catre firma producatoare a jocului. Va rog sa ma ajutati cu o monografie contabila atat pentru productia jocului, cat si pentru incasarea veniturilor, in baza abonamentelor.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<