Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Agentia Nationala de Administrare Fiscala aduce in atentia contribuabililor actele de care vor avea nevoie pentru autentificarea, necesara la inregistrarea in Spatiul Privat Virtual, in mediul electronic.
Potrivit ANAF, contribuabilii, persoane fizice sau juridice, care detin certificat digital calificat pot solicita inregistrarea ca utilizator SPV, iar documentele comunicate apoi prin SPV au aceeasi putere juridica precum cele comunicate prin posta sau la ghiseu.
Persoanele fizice, care nu detin un certificat digital calificat, pot solicita inregistrarea si pe baza de nume de utilizator si parola – fara a mai fi necesara deplasarea pentru autentificare la sediile ANAF.
Dar pentru ca autentificarea sa se faca in mediul electronic, sunt necesare o serie de documente emise de Ministerul Finantelor Publice si/sau ANAF.
Aprobarea inrolarii in mediul electronic in SPV a persoanelor fizice, care se inregistreaza cu nume utilizator si parola, se realizeaza prin identificarea cu numerele atribuite urmatoarelor documente, dupa caz:
- decizie de impunere – emisa incepand cu anul 2013 sau decizie referitoare la obligatii de plata accesorii - emisa incepand cu anul 2013 sau somatie - emisa incepand cu data de 01.01.2015.
- numarul scrisorii primita in anul 2018 de la Ministerul Finantelor Publice, referitoare la inrolarea in acest serviciu.
Asadar, incepand cu data de 1 aprilie 2020, pentru aprobarea inregistrarii in SPV, persoanele fizice care au primit de la ANAF o Somatie emisa incepand cu data de 01.01.2015, vor completa formularul web de inregistrare, disponibil pe site-ul www.anaf.ro, in campul "Tipul de aprobare", persoanele fizice, care detin o somatie/o decizie de impunere/o decizie referitoare la obligatii de plata accesorii. Se selecteaza optiunea "Verificare numar document", iar campul "Numar document" va fi completat cu numarul documentului.

Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari

Manualul Contabilului Incepator - stick USB

Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2025
Serviciul SPV se poate accesa direct din site-ul www.anaf.ro, fiind gratuit si disponibil 24 de ore din 24. Accesarea serviciului "Spatiul privat virtual" se realizeaza din pagina principala a site-ului ANAF www.anaf.ro, sectiunea ‘’Servicii Online - Serviciul inregistrare/inrolare persoane fizice si juridice Spatiul Privat Virtual’’.
Pentru informatii detaliate privind pasii necesari si modalitatea de completare a formularului, precum si lista de documente care pot fi transmise si primite prin acest serviciu, atat pentru persoane fizice, cat si persoane juridice, este disponibil un tutorial video publicat in sectiunea din site amintita mai sus.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Cum se pot asigura in sistemul national de sanatate persoanele care nu lucreaza in taraCum a fost modificat Ordinul 2021/2021 prin Ordinul 371/2024. Tabel comparativLista documentelor necesare inrolarii in SPV a persoanelor juridiceEmitere facturi in relatia B2C. Facturile trebuie trimise in SPV?E-Factura: Cum trebuie sa procedati daca ati incarcat o factura de doua ori in SPVUltimele articole
E-Factura: Cum sa stornezi facturile emise gresit in SPV si inregistrate ulterior in contabilitateE-TVA, operational din 1 IULIE 2025. NU amanati verificarea fisierelor din SPV!RO e-TVA. Cum raspunzi la Notificarea de conformare daca ai facturi dublate in SPVE-TVA. Cum sa corelezi exigibilitatea TVA cu datele din Decontul precompletat e-TVAE-Factura. Cum trebuie sa procedeze contribuabilii cand facturile NU sunt vizibile in SPVArticole similare
Termen Formular 402. Noile conditii de depunere in 2017Trezoreria va fi digitalizata pana la finalul anului (surse ANAF)VIDEO: Corectarea decontului de TVAHG nr. 9 din 2012: restituirea taxei auto 2012. Vezi ordinulOpANAF 1162/2016 actualizeaza Carta drepturilor si obligatiilor persoanei fizice supuse verificarii situatiei fiscale personaleUltimele articole
Factura pe alt nume in export. Cum obtii scutirea de TVA + documente necesareD300 ANAF. Cum tratezi in D300 TVA-ul fara drept de deducereEsalonare clasica la plata in 2025: ANAF simplifica proceduraSemnatura electronica si olografa: Ce accepta ANAF la bilanturiDeclaratie Unica. Formularul poate fi depus pana pe 26 mai 2025
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"TVA exigibil si neexigibil. Corelatii intre decontul de TVA si balanta. Cum procedam"