Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Agentia Nationala de Administrare Fiscala aduce in atentia contribuabililor actele de care vor avea nevoie pentru autentificarea, necesara la inregistrarea in Spatiul Privat Virtual, in mediul electronic.
Potrivit ANAF, contribuabilii, persoane fizice sau juridice, care detin certificat digital calificat pot solicita inregistrarea ca utilizator SPV, iar documentele comunicate apoi prin SPV au aceeasi putere juridica precum cele comunicate prin posta sau la ghiseu.
Persoanele fizice, care nu detin un certificat digital calificat, pot solicita inregistrarea si pe baza de nume de utilizator si parola – fara a mai fi necesara deplasarea pentru autentificare la sediile ANAF.
Dar pentru ca autentificarea sa se faca in mediul electronic, sunt necesare o serie de documente emise de Ministerul Finantelor Publice si/sau ANAF.
Aprobarea inrolarii in mediul electronic in SPV a persoanelor fizice, care se inregistreaza cu nume utilizator si parola, se realizeaza prin identificarea cu numerele atribuite urmatoarelor documente, dupa caz:
- decizie de impunere – emisa incepand cu anul 2013 sau decizie referitoare la obligatii de plata accesorii - emisa incepand cu anul 2013 sau somatie - emisa incepand cu data de 01.01.2015.
- numarul scrisorii primita in anul 2018 de la Ministerul Finantelor Publice, referitoare la inrolarea in acest serviciu.
Asadar, incepand cu data de 1 aprilie 2020, pentru aprobarea inregistrarii in SPV, persoanele fizice care au primit de la ANAF o Somatie emisa incepand cu data de 01.01.2015, vor completa formularul web de inregistrare, disponibil pe site-ul www.anaf.ro, in campul "Tipul de aprobare", persoanele fizice, care detin o somatie/o decizie de impunere/o decizie referitoare la obligatii de plata accesorii. Se selecteaza optiunea "Verificare numar document", iar campul "Numar document" va fi completat cu numarul documentului.

Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor

Ghidul practic al contabilitatii Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete

PortalContabilitate ro - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari
Serviciul SPV se poate accesa direct din site-ul www.anaf.ro, fiind gratuit si disponibil 24 de ore din 24. Accesarea serviciului "Spatiul privat virtual" se realizeaza din pagina principala a site-ului ANAF www.anaf.ro, sectiunea ‘’Servicii Online - Serviciul inregistrare/inrolare persoane fizice si juridice Spatiul Privat Virtual’’.
Pentru informatii detaliate privind pasii necesari si modalitatea de completare a formularului, precum si lista de documente care pot fi transmise si primite prin acest serviciu, atat pentru persoane fizice, cat si persoane juridice, este disponibil un tutorial video publicat in sectiunea din site amintita mai sus.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
E-Factura. Cum trebuie sa procedeze contribuabilii cand facturile NU sunt vizibile in SPVDin 13 mai, o noua editie Tezaur: Dobanzi neimpozabile de pana la 6,85% pe an la titlurile de stat Utilizare SPV: Cum trebuie procedat atunci cand aceeasi factura a fost trimisa de doua ori in sistemDeclaratia Unica in 2023: ANAF recomanda ca documentul sa fie depus prin mijloace electronice de transmitere la distantaServiciul Programari online ANAF. Ce recomanda institutia contribuabililorUltimele articole
ANAF SPV. Cum sa procedati daca NU vizualizati facturile in sisteme-TVA si Notificarea de conformare. Ce faci cand ai emis facturi fara TVABon fiscal. Se mai poate deduce TVA-ul in baza unui bon fiscal in 2025?E-TVA: De ce ti se dubleaza TVA-ul si cum justifici diferenteleLista documentelor necesare inrolarii in SPV a persoanelor juridiceArticole similare
Controale ANAF: 6 probleme constatate de inspectori in sem.I din 2022Contribuabilii care au case de marcat neutilizate sunt obligati sa transmita catre fisc formularul F4109SPONSORIZARI efectuate de microintreprinderi in 2019. Formularul 107 (informare ANAF)Cine aplica obligatoriu sistemul TVA la incasare. Norme de la 1 ianuarie 2013In data de 10 ianuarie 2024 au fost efectuate actiuni antifrauda pe linia combaterii activitatilor economice iliciteUltimele articole
Controale ANAF la TVA in 2025. Firmele platesc diferente daca TVA redusa nu este aplicata corectANAF SPV. Cum sa procedati daca NU vizualizati facturile in sistemFirma in Romania. 2 optiuni prin care va puteti inregistra in scop de TVA + completarea D700e-Factura. Pentru platile facute INAINTE de livrarea bunului, trebuie depusa Notificarea 800?TVA la incasare ANAF. Cine si in ce conditii poate aplica sistemul
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati TVA 2025. Noile cote si Exemple practice"