Atentie contabili!

Modificari importante privind scutirea de TVA!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
 
 
 

ANAF: Documente necesare pentru autentificarea in mediul electronic, la inregistrarea in SPV

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

de Alina Georgiana Costache

de Alina Georgiana Costache la 13 Apr. 2020
Tags: spv, anaf, autentificare in mediu electronic

Agentia Nationala de Administrare Fiscala aduce in atentia contribuabililor actele de care vor avea nevoie pentru autentificarea, necesara la inregistrarea in Spatiul Privat Virtual, in mediul electronic.

SPV – serviciul destinat atat persoanelor fizice, cat si persoanelor juridice sau entitatilor fara personalitate juridica, permite obtinerea informatiilor privind situatia fiscala, depunerea electronica a declaratiilor fiscale si primirea electronica a documentelor si a actelor administrativ fiscale. 

Potrivit ANAF, contribuabilii, persoane fizice sau juridice, care detin certificat digital calificat pot solicita inregistrarea ca utilizator SPV, iar documentele comunicate apoi prin SPV au aceeasi putere juridica precum cele comunicate prin posta sau la ghiseu. 

Persoanele fizice, care nu detin un certificat digital calificat, pot solicita inregistrarea si pe baza de nume de utilizator si parola – fara a mai fi necesara deplasarea pentru autentificare la sediile ANAF.

Dar pentru ca autentificarea sa se faca in mediul electronic, sunt necesare o serie de documente emise de Ministerul Finantelor Publice si/sau ANAF.

Aprobarea inrolarii in mediul electronic in SPV a persoanelor fizice, care se inregistreaza cu nume utilizator si parola, se realizeaza prin identificarea cu numerele atribuite urmatoarelor documente, dupa caz: 
  • decizie de impunere – emisa incepand cu anul 2013 sau decizie referitoare la obligatii de plata accesorii - emisa incepand cu anul 2013 sau somatie - emisa incepand cu data de 01.01.2015. 
  • numarul scrisorii primita in anul 2018 de la Ministerul Finantelor Publice, referitoare la inrolarea in acest serviciu. 
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile

Vezi detalii

Proceduri obligatorii. Spalarea banilor
Proceduri obligatorii. Spalarea banilor

Vezi detalii

Caietul Seminarului National de Fiscalitate si Contabilitate
Caietul Seminarului National de Fiscalitate si Contabilitate

Vezi detalii


Asadar, incepand cu data de 1 aprilie 2020, pentru aprobarea inregistrarii in SPV, persoanele fizice care au primit de la ANAF o Somatie emisa incepand cu data de 01.01.2015, vor completa formularul web de inregistrare, disponibil pe site-ul www.anaf.ro, in campul "Tipul de aprobare", persoanele fizice, care detin o somatie/o decizie de impunere/o decizie referitoare la obligatii de plata accesorii. Se selecteaza optiunea "Verificare numar document", iar campul "Numar document" va fi completat cu numarul documentului. 

Serviciul SPV se poate accesa direct din site-ul www.anaf.ro, fiind gratuit si disponibil 24 de ore din 24. Accesarea serviciului "Spatiul privat virtual" se realizeaza din pagina principala a site-ului ANAF www.anaf.ro, sectiunea ‘’Servicii Online - Serviciul inregistrare/inrolare persoane fizice si juridice Spatiul Privat Virtual’’.

Pentru informatii detaliate privind pasii necesari si modalitatea de completare a formularului, precum si lista de documente care pot fi transmise si primite prin acest serviciu, atat pentru persoane fizice, cat si persoane juridice, este disponibil un tutorial video publicat in sectiunea din site amintita mai sus. 
 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Votati articolul "ANAF: Documente necesare pentru autentificarea in mediul electronic, la inregistrarea in SPV":
Rating:

Nota: 4.89 din 5 din 9 voturi





NOUTATI din Contabilitate in 2020 - Noua procedura pentru Scutirea de TVA
Atentie contabili!
Modificari importante privind scutirea de TVA!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special
"NOUTATI din Contabilitate in 2020 - Noua procedura pentru Scutirea de TVA" 
[x]
Atentie contabili!
NOUTATI din Contabilitate in 2020 - Noua procedura pentru Scutirea de TVA Modificari importante privind scutirea de TVA!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!

"NOUTATI din Contabilitate in 2020 - Noua procedura pentru Scutirea de TVA"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016