Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Redam mai jos Hotararea de Guvern nr. 421/2014 pentru modificarea si completarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 44/2004, publicata in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 384 din 23.05.2014 (M.Of. nr. 384/2014).
In temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata,
Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.
Art. I.
Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 44/2004, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 112 din 6 februarie 2004, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
A. Titlul II - Impozitul pe profit
1. Punctele 171 -174 se abroga.
2. Dupa punctul 175 se introduc sase noi puncte, punctele 176-1711, cu urmatorul cuprins:
“176. Contribuabilii care aplica reglementarile contabile conforme cu Standardele internationale de raportare financiara si care la momentul retratarii utilizeaza valoarea justa drept cost presupus vor avea in vedere si urmatoarele reguli:
a) valoarea fiscala a mijloacelor fixe amortizabile si a terenurilor este cea stabilita potrivit prevederilor art. 7 alin. (1) pct. 33 din Codul fiscal;
b) regimul fiscal al rezervelor din reevaluarea mijloacelor fixe amortizabile si a terenurilor este prevazut la art. 22 alin. (5) si (51) din Codul fiscal;
c) transferul sumelor aferente reevaluarii din contul 105 «Rezerve din reevaluare» in contul 1178 «Rezultatul reportat provenit din utilizarea, la data trecerii la aplicarea IFRS, a valorii juste drept cost presupus», respectiv al sumelor reprezentand surplusul realizat din rezerve din reevaluare din contul 1065 in contul 1175 «Rezultatul reportat reprezentand surplusul realizat din rezerve din reevaluare» ca urmare a retratarii in conformitate cu IFRS nu se impoziteaza, cu conditia evidentierii si mentinerii sumelor respective in soldul creditor al conturilor «1178», respectiv «1175», analitice distincte. in situatia in care sumele respective nu sunt mentinute in soldul creditor al conturilor «1178», respectiv «1175», analitice distincte, acestea se impoziteaza astfel:
1. sumele care au fost anterior deduse si care nu au fost impozitate potrivit art. 22 alin. (51) din Codul fiscal se impoziteaza la momentul utilizarii potrivit art. 22alin. (5); diminuarea soldului creditor al conturilor de rezultat reportat, analitice distincte, se considera utilizare a rezervei;
2. sumele care sunt deduse ulterior prin intermediul amortizarii fiscale sau al cheltuielilor privind activele cedate si/sau casate se impoziteaza concomitent cu deducerea amortizarii fiscale, respectiv la momentul scaderii din gestiune a mijloacelor fixe si terenurilor, dupa caz.
Contribuabilii care aplica reglementarile contabile conforme cu Standardele internationale de raportare financiara utilizeaza referintele pentru simbolul si denumirea conturilor corespunzator reglementarilor contabile aplicabile.
Codul fiscal:
Scutirea de impozit a profitului reinvestit
Art. 194.
(1) Profitul investit in echipamente tehnologice - masini, utilaje si instalatii de lucru - astfel cum sunt prevazute in subgrupa 2.1 din Catalogul privind clasificarea si duratele normale de functionare a mijloacelor fixe, folosite in scopul desfasurarii activitatii economice, este scutit de impozit.
(2) Profitul investit potrivit alin. (1) reprezinta soldul contului de profit si pierdere, respectiv profitul contabil brut cumulat de la inceputul anului, in anul punerii in functiune a echipamentelor tehnologice respective. Scutirea de impozit pe profit aferenta investitiilor realizate se acorda in limita impozitului pe profit datorat pentru perioada respectiva.
(3) Pentru perioada 1 iulie-31 decembrie 2014, in aplicarea facilitatii se ia in considerare profitul contabil brut inregistrat incepand cu data de 1 iulie 2014 si investit in activele mentionate la alin. (1) produse si/sau achizitionate si puse in functiune dupa aceeasi data.
[...]
(6) Scutirea se calculeaza trimestrial sau anual, dupa caz. Suma profitului pentru care s-a beneficiat de scutirea de impozit pe profit, mai putin partea aferenta rezervei legale, se repartizeaza la sfarsitul exercitiului financiar, cu prioritate pentru constituirea rezervelor, pana la concurenta profitului contabil inregistrat la sfarsitul exercitiului financiar. in cazul in care la sfarsitul exercitiului financiar se realizeaza pierdere contabila nu se efectueaza recalcularea impozitului pe profit aferent profitului investit, iar contribuabilul nu repartizeaza la rezerve suma profitului investit.
(7) Pentru echipamentele tehnologice prevazute la alin. (1), care se realizeaza pe parcursul mai multor ani consecutivi, facilitatea se acorda pentru investitiile puse in functiune partial in anul respectiv, in baza unor situatii partiale de lucrari.
(8) Prevederile alin. (1) se aplica pentru echipamentele tehnologice considerate noi, potrivit normelor de aplicare.
[...]
Norme metodologice:
177. In sensul prevederilor art. 194 din Codul fiscal, prin productia de echipamente tehnologice se intelege realizarea acestora in regie proprie.
178. in aplicarea prevederilor art. 194 alin. (2) din Codul fiscal, profitul contabil brut cumulat de la inceputul anului este profitul contabil la care se adauga cheltuielile cu impozitul pe profit, inregistrat in trimestrul/anul punerii in functiune a echipamentelor tehnologice respective, fara a lua in considerare sursele proprii sau atrase de finantare a activelor mentionate la art. 194 alin. (1) din Codul fiscal.
Pentru echipamentele tehnologice luate in folosinta in baza contractelor de leasing financiar si puse in functiune in perioada 1 iulie 2014-31 decembrie 2016 inclusiv, scutirea de impozit pe profit se aplica de catre utilizator, cu conditia respectarii prevederilor art. 194 alin. (9) din Codul fiscal.
Autor: InfoTva.ro
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Votati articolul "HG 421/2014: Ce implica modificarile aduse in normele Codului fiscal":
Rating:
Nota: 4.25 din 5 din 2 voturi
Rating:
Nota: 4.25 din 5 din 2 voturi
Articole similare
Constructie speciala. Lamuriri privind declaratiile si termenele aferente
Mai multe articole despre HG 421/2014
Articole similare
ANAF: Noutatile fiscale intrate in vigoare la 1 ianuarie 2017Declaratia aferenta impozitului pe veniturile obtinute in Romania de nerezidentiTitlul II Capitolul VIISe extinde SCUTIREA DE IMPOZIT pe venit pentru categorii noi!Noul Cod Fiscal 2016. Top subiecte pe care trebuie sa le cunoastetiUltimele articole
Facilitati fiscale acordate pentru companii care activeaza in domeniul ITRegimul dividendelor primite de o societate romaneasca de la filiala din strainatateMasuri de guvernare prioritare (semestrul II, 2019): Cresterea salariului mediu brut, impozit ZERO pentru anumiti contribuabili si vouchere pentru elevii care nu chiulesc!Salariu minim in constructii - OUG 114. SCUTIREA DE IMPOZIT pe venitModificari Codul fiscal pe capitole! Ce pregateste din toamna Guvernul
Mai multe articole despre scutirea de impozit
Articole similare
Codul fiscal 2011 - Titlul IXPrimire avans marfa. Regim TVAPierderi realizate printr-un sediu permanent din strainatateOptiunea facturarii cu TVA a superficiei. Baza legalaNorme codul fiscal 2008 Titlul II Capitolul IUltimele articole
Operatiuni de fuziune intre doua SRL-uri. Aspecte contabilePrescriere creante in cazul sistemului TVA la incasare. Inchidere cont 4428. Analiza cu Ionut JingaSpeta momentului! Tranzactii cu Turcia efectuate dupa data de 01.01.2021Scutiri la plata accizelor. Documente si autorizatii necesareProgramul „IMM Leasing de echipamente si utilaje” a fost publicat in Monitorul Oficial (OUG 118/2020)
Mai multe articole despre norme metodologice
Articole similare
Limitarea dreptului de folosinta pentru persoanele cu functii de conducere a unui singur autoturismTabel: Noi prevederi privind incadrarea in activitatea de creatie de programe pentru calculator introduse de OMFP nr. 835/2015Completarea Declaratiei 101 pentru anul 2020. BonificatiiRiscul neinscrierii in Registrul operatorilor intracomunitariTVA. Stabilirea perioadei fiscale pentru anul 2014Ultimele articole
Ajustare TVA colectata. MONOGRAFIE contabila si tratament fiscalDeclaratia 222. Cine are obligatia completarii si care este termenul limita de depunere in 2021Achizitie intracomunitara de masti de protectie pentru salariati. Firma este scutita de TVA?Venituri din investitii in anul 2020. Impozit pe venit. Contributii socialeOperatiuni de fuziune intre doua SRL-uri. Aspecte contabile
Mai multe articole despre codul fiscal
Articole similare
Constituirea rezervelor. Obligatie sau doleanta?Atentie! Certificatele digitale pentru semnatura electronica trebuie reinnoite anualANAF a reusit sa imbunatateasca semnificativ rata colectarii de impoziteAlerta fiscalitate 27-31 octombrie 2008Cunatumul primei transe a impozitului minimUltimele articole
Completarea Declaratiei 101 pentru anul 2020. BonificatiiSchimbarea regimului de impozitare de la profit la micro. Sanctiuni aplicabileCheltuieli deductibile VS. Cheltuieli nedeductibile la calculul profitului impozabil in 2021Legea 239/2020. Facilitati FISCALE aferente cheltuielilor cu educatia timpurie, invatamantul profesional si tehnic si invatamantul dualOPANAF 51/2021. Formularul 100 a fost modificat. Contribuabilii pot declara deducerile pentru casele de marcat
Mai multe articole despre impozitul pe profit

Atentie contabili!
Modificari importante privind TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special
"MODIFICARI Majore privind TVA. 5 studii de caz + explicatii detaliate"