Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
La 12 februarie 2014 a fost publicat in Monitorul Oficial HG 77/2014 prin care se modifica Normele de aplicare a Codului fiscal. Cea mai importanta modificare adusa de hotararea de guvern e faptul ca se introduce o noua obligatie pe care firmele trebuie sa o indeplineasca pentu a deveni microintreprinderi.
In concret, de la 1 ianuarie 2014, firmele sunt obligate sa obtina venituri, altele decat cele din consultanta si management, in proportie de 80% din veniturile totale, daca doresc sa treaca la regimul microintreprinderilor:
"Definitia microintreprinderii
Art. 1121. -
In sensul prezentului titlu, o microintreprindere este o persoana juridica romana care indeplineste cumulativ urmatoarele conditii, la data de 31 decembrie a anului fiscal precedent:
a) realizeaza venituri, altele decat cele prevazute la art. 1122 alin. (6);
a1) realizeaza venituri, altele decat cele din consultanta si management, in proportie de peste 80% din veniturile totale;"
Booking & Airbnb Solutii fiscal-contabile pentru companii
Booking & Airbnb Obligatii fiscale pentru persoane fizice
PFA II IF Taxe Impozite Deduceri Contributii
- Atentie, contabili!Metode de stabilire a valorii de piata in tranzactiile intre persoane afiliate Principiul valorii de piata si ajustarea de catre organele fiscale | Cum alegi metoda de stabilire a valorii de piata | Metoda compararii preturilor | Metoda cost plus | Metoda...citeste mai mult
- Atentie, contabili!Reducerea capitalului social: metode, procedura, monografie contabila si tratament fiscal Cadrul legal al reducerii capitalului social | Metode de reducere a capitalului social | Hotararea AGA pentru reducerea capitalului social | Limitele legale ale reducerii:...citeste mai mult
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
Posibilitatea incadrarii la regimul de microintreprindere se va face astfel:
2. Dupa punctul 4 se introduce un nou punct, punctul 41, cu urmatorul cuprins:
"
41. Conditia prevazuta la art. 1121 lit. a1) din Codul fiscal trebuie verificata pentru anul fiscal 2014 pe baza veniturilor realizate de contribuabil in anul 2013."
Totodata, HG 77/2014 stabileste ca daca o microintreprindere isi inceteaza activitatea in cursul anului, data pana la care se va putea depune declaratia de impozit pe veniturile microintreprinderilor va fi data de incheiere a perioadei impozabile.
4. Dupa punctul 10 se introduce un nou punct, punctul 101, cu urmatorul cuprins:
"
Codul fiscal:
Anul fiscal
Art. 1124. -
(1) Anul fiscal al unei microintreprinderi este anul calendaristic.
(2) in cazul unei microintreprinderi care se infiinteaza sau isi inceteaza existenta, anul fiscal este perioada din anul calendaristic in care persoana juridica a existat.
Norme metodologice:
101. In cazul microintreprinderilor care isi inceteaza existenta in cursul anului, data pana la care se depune declaratia de impozit pe veniturile microintreprinderilor este una dintre datele mentionate la pct. 10, la care se incheie perioada impozabila."
Nota: Calculul si plata impozitului pe veniturile microintreprinderilor se efectueaza trimestrial, pana la data de 25 inclusiv, a lunii urmatoare trimestrului pentru care se calculeaza impozitul, fiind depus in acest scop Formularul 100. Termenul-limita stabilit pentru trimestrul I din 2014 este 25 aprilie.
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Exigibilitate TVA la cesiunea creantelor. Cum procedam?Codul fiscal 2014. Cum a modificat HG 77/2014 normele de aplicare?Modificari Norme metodologice aduse de HG 77/2014 privind TVAComunicat MFP: Scutirea directa de la plata accizelor in 2014Noile reguli referitoare la TVA si impozitul pe profit in 2014. Ce a modificat HG 77/2014?Articole similare
Trecere la TVA lunar. Ce obligatii fiscale apar?Articole similare
Pana la 25 octombrie 2017 se achita prima rata din impozitul pe venitul din activitati agricole si CASSExigibilitate TVA in cazul unei facturi de avansPersoanele impozabile nestabilite care presteaza servicii electronice persoanelor neimpozabile. Regim specialZoom fiscal: Modificarile aduse de Legea 112/2016 privind CAS-ul platit pentru unele categorii de venituriMare atentie! Firmele care au trecut la impozit pe profit NU pot redeveni microintreprinderiUltimele articole
Deducerea TVA dupa mai multi ani. Cum se exercita dreptul pentru o factura de achizitie neinregistrataExamen consultant fiscal 2026: TVA, una dintre cele mai dificile probe. Cum te pregatestiCe se schimba la calculul TVA stabilit din oficiu de ANAF pentru firmele care nu depun D300Vanzarea lingourilor de aur de investitii in UE si non UE: regimul fiscal aplicabilSAF-T ANAF. Cum sa depuneti D406 active fara erori, daca aveti ANUL FISCAL modificatArticole similare
Microintreprindere. Constituire rezerva legala peste limita de 5% din profitTermen limita pentru optiunea de plata impozit 2012 pentru MICROINTREPRINDERIConditii MICROINTREPRINDERI 2024. Conditia referitoare la actionari/asociati trebuie indeplinita la 31.12.2023?Societatile de tip SRL-D pot ramane la plata impozitului micro din 2023 daca nu au angajati?Declararea si plata impozitului pe profit in 2013 | Cine nu aplica sistemul?Ultimele articole
Examen consultant fiscal 2026: TVA, una dintre cele mai dificile probe. Cum te pregatestiCartea Verde a Contabilitatii 2026: instrumentul care va scuteste de erori in aplicarea legislatiei de TVA si contabilaFactura din SPV care iti poate strica deducerea de TVA: ce faci cand o cheltuiala personala ajunge pe firmaMICROINTREPRINDERIle pot reveni la impozitul micro in 2026: firmele pot redepune declaratia pana la 31 martiePlafon TVA 2025: Ce trebuie sa stii despre plafonul TVA daca ai deschis o firma in 2025Articole similare
Principalele aspecte privind Procedura de aprobare a regimului de declarare derogatoriuAnunt ANAF: Regimul fiscal pentru firme sub incidenta impozitului specific, precum si obligatiile declarative si de plataPersoane fizice care folosesc platformele Bolt si Uber. Care este impozitul datorat si cum se declara la ANAF?Impozitul pe dividende. Cine il plateste, ce declaratii trebuie depuse si studii de caz utileImpozitul specific unor activitati. Informare ANAF 2017Ultimele articole
Distribuire dividende. Pot fi distribuite neuniform dividendele?Calendar ANAF: Declaratii fiscale scadente in 25 noiembrie 2024D100 in 2024, depusa eronat pentru o alta luna. Cum se pot rectifica dateleCalendar ANAF: Pana pe 25 octombrie 2024 contribuabilii trebuie sa depuna 9 declaratiiCalendar ANAF. Declaratii fiscale cu scadenta in 25 septembrie 2024
NOU! Modificari TVA 2026
Ce schimbari trebuie aplicate? Erori frecvente in practica?
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati privind TVA in 2026 + TOP 7 Studii de Caz"


InfoTva.ro



