Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Atentie contabili!
TVA redus in 2019 - ce capcane ascunde O.U.G. nr. 89/2018?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.

Anunt ANAF: Formulare noi pentru declaratii! Modificari importante

de InfoTva.ro la 06 Ian. 2012 Exclusiv
Tags: anaf, declaratii, impozit, autoimpunere, retinere la sursa

ANAF a publicat pe pagina oficiala Proiectul de Ordin al presedintelui ANAF pentru modificarea Ordinului presedintelui ANAF nr. 101/2008 privind aprobarea modelului si continutului formularelor utilizate pentru declararea impozitelor, taxelor si contributiilor cu regim de stabilire prin autoimpunere sau retinere la sursa.


Incepand cu anul 2012, a fost reglementat un nou sistem de stabilire si plata a impozitului pe profit, datorat in cursul anului, prin Ordonanta Guvernului nr. 30/2011 pentru modificarea si completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul Fiscal, precum si pentru reglementarea unor masuri financiar-fiscale. Astfel, in cursul anului, platitorii de impozit pe profit, cu exceptia contribuabililor care aplica sistemul platilor anticipate (societati comerciale bancare - persoane juridice romane si sucursalele din Romania ale bancilor - persoane juridice straine), contribuabililor care obtin venituri majoritare din cultura cerealelor si a plantelor tehnice, pomicultura si viticultura, precum si a organizatiilor nonprofit, au obligatia declararii si platii impozitului pe profit trimestrial, pentru trimestrele I - III, iar definitivarea impozitului pe profit anual, se efectueaza pana la termenul de depunere a declaratiei privind impozitul pe profit.

Incepand cu 1 ianuarie 2012, prin Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr.125/2011, publicata in Monitorul Oficial nr. 938/30.12.2011, a fost modificat regimul fiscal al veniturilor din arendare, fiind corelate, totodata, dispozitiile art. 52 din Codul Fiscal cu dispozitiile noului Cod Civil. Prin urmare, impozitul pe venitul din arenda se stabileste prin retinere la sursa de catre platitorul de venit (arendator), impozitul fiind final. Arendatorul poate opta pentru determinarea venitului net in sistem real, caz in care impozitul se stabileste de catre organul fiscal.

La art. 52 din Codul Fiscal, au fost eliminate categoriile de venituri evidentiate distinct si care, in prezent, se includ in categoria veniturilor desfasurate in baza contractelor/conventiilor civile incheiate potrivit Codului civil (venituri din vanzarea bunurilor in regim de consignatie, venituri din activitati desfasurate in baza contractelor comision sau mandat comercial).

Totodata, incepand cu 1 octombrie 2011, prin Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 77/2011 a fost modificat cadrul legislativ privind stabilirea unei contributii pentru finantarea unor cheltuieli in domeniul sanatatii, procedurile de administrare a creantelor reprezentand contributia trimestriala datorata pentru medicamentele suportate din Fondul national unic de asigurari sociale de sanatate si din bugetul Ministerului Sanatatii fiind preluate de catre ANAF.

Contributia pentru finantarea unor cheltuieli in domeniul sanatatii se vireaza de catre platitorii prevazuti la art. 4 alin. (3) din Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 77/2011, trimestrial, pana la data de 25 a celei de-a doua luni urmatoare incheierii trimestrului pentru care se datoreaza contributia.
37 documente utile pentru Asociatiile de Proprietari
37 documente utile pentru Asociatiile de Proprietari

Vezi detalii

Operare SAGA. Exemple practice si recomandari!
Operare SAGA. Exemple practice si recomandari!

Vezi detalii

Noi reguli privind SPONSORIZAREA
Noi reguli privind SPONSORIZAREA

Vezi detalii


Fata de modificarile legislative sus mentionate, se impune modificarea Nomenclatorului obligatiilor de plata la bugetul de stat, anexa la formularul 100 "Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat", precum si actualizarea formularului 101 "Declaratie privind impozitul pe profit“ si a instructiunilor de completare a acestuia. Proiectul propune modificarea Ordinului presedintelui ANAF nr. 101/2008, cu modificarile si completarile ulterioare, dupa cum urmeaza:

1. Modificarea Nomenclatorului privind obligatiile de plata la bugetul de stat, prevazut in Anexa nr. 15:

- introducerea contributiei trimestriale datorata pentru medicamentele suportate din Fondul national unic de asigurari sociale de sanatate si din bugetul Ministerului Sanatatii, in conformitate cu dispozitiile legale in vigoare;

- introducerea impozitului pe veniturile din arenda, potrivit art. 62 alin. (24) din Codul Fiscal;

- eliminarea pozitiilor impozit pe veniturile obtinute din vanzarea bunurilor in regim de consignatie, impozit pe veniturile din activitati desfasurate in baza contractelor de comision sau mandat comercial care se vor regasi la pozitia impozit pe veniturile desfasurate in baza contractelor/conventiilor civile incheiate potrivit Codului civil.

2. Modificarea modelului formularului 101 "Declaratie privind impozitul pe profit" si a instructiunilor de completare a acestuia, prin eliminarea sectiunii referitoare la impozitul minim si actualizarea unor indicatori din continutul Sectiunii B "Date privind impozitul pe profit".

Eventualele sugestii, propuneri sau opinii referitoare la acest proiect de act normativ pot fi transmise in scris la Directia de comunicare, relatii publice si mass-media, cu mentiunea "Conf. Legii nr. 52/2003":

- prin scrisori, la adresa: ANAF - Directia de comunicare, relatii publice si mass-media, str. Apolodor, nr. 17, sector 5, Bucuresti, cod postal 050741;

- electronic, la adresa de e-mail relatiipublice.anaf@mfinante.ro;

- prin fax, la numarul: 0213.199.857.
Autor:

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Votati articolul "Anunt ANAF: Formulare noi pentru declaratii! Modificari importante":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi





Atentie contabili!
TVA redus in 2019 - ce capcane ascunde O.U.G. nr. 89/2018?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special "Cote reduse de TVA in 2019"
Club Contabilitate

VIDEO

X
Atentie contabili!
TVA redus in 2019 - ce capcane ascunde O.U.G. nr. 89/2018?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special.

"Cote reduse de TVA in 2019"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016