Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

ANAF a publicat pe pagina oficiala Proiectul de Ordin al presedintelui ANAF pentru modificarea Ordinului presedintelui ANAF nr. 101/2008 privind aprobarea modelului si continutului formularelor utilizate pentru declararea impozitelor, taxelor si contributiilor cu regim de stabilire prin autoimpunere sau retinere la sursa.
Incepand cu anul 2012, a fost reglementat un nou sistem de stabilire si plata a impozitului pe profit, datorat in cursul anului, prin Ordonanta Guvernului nr. 30/2011 pentru modificarea si completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul Fiscal, precum si pentru reglementarea unor masuri financiar-fiscale. Astfel, in cursul anului, platitorii de impozit pe profit, cu exceptia contribuabililor care aplica sistemul platilor anticipate (societati comerciale bancare - persoane juridice romane si sucursalele din Romania ale bancilor - persoane juridice straine), contribuabililor care obtin venituri majoritare din cultura cerealelor si a plantelor tehnice, pomicultura si viticultura, precum si a organizatiilor nonprofit, au obligatia declararii si platii impozitului pe profit trimestrial, pentru trimestrele I - III, iar definitivarea impozitului pe profit anual, se efectueaza pana la termenul de depunere a declaratiei privind impozitul pe profit.
Incepand cu 1 ianuarie 2012, prin Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr.125/2011, publicata in Monitorul Oficial nr. 938/30.12.2011, a fost modificat regimul fiscal al veniturilor din arendare, fiind corelate, totodata, dispozitiile art. 52 din Codul Fiscal cu dispozitiile noului Cod Civil. Prin urmare, impozitul pe venitul din arenda se stabileste prin retinere la sursa de catre platitorul de venit (arendator), impozitul fiind final. Arendatorul poate opta pentru determinarea venitului net in sistem real, caz in care impozitul se stabileste de catre organul fiscal.
La art. 52 din Codul Fiscal, au fost eliminate categoriile de venituri evidentiate distinct si care, in prezent, se includ in categoria veniturilor desfasurate in baza contractelor/conventiilor civile incheiate potrivit Codului civil (venituri din vanzarea bunurilor in regim de consignatie, venituri din activitati desfasurate in baza contractelor comision sau mandat comercial).
Totodata, incepand cu 1 octombrie 2011, prin Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 77/2011 a fost modificat cadrul legislativ privind stabilirea unei contributii pentru finantarea unor cheltuieli in domeniul sanatatii, procedurile de administrare a creantelor reprezentand contributia trimestriala datorata pentru medicamentele suportate din Fondul national unic de asigurari sociale de sanatate si din bugetul Ministerului Sanatatii fiind preluate de catre ANAF.
Contributia pentru finantarea unor cheltuieli in domeniul sanatatii se vireaza de catre platitorii prevazuti la art. 4 alin. (3) din Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 77/2011, trimestrial, pana la data de 25 a celei de-a doua luni urmatoare incheierii trimestrului pentru care se datoreaza contributia.
Fata de modificarile legislative sus mentionate, se impune modificarea Nomenclatorului obligatiilor de plata la bugetul de stat, anexa la formularul 100 "Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat", precum si actualizarea formularului 101 "Declaratie privind impozitul pe profit“ si a instructiunilor de completare a acestuia. Proiectul propune modificarea Ordinului presedintelui ANAF nr. 101/2008, cu modificarile si completarile ulterioare, dupa cum urmeaza:

Cartea Verde a Contabilitatii

Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari

Venituri impozabile si neimpozabile la calculul impozitului pe profit
1. Modificarea Nomenclatorului privind obligatiile de plata la bugetul de stat, prevazut in Anexa nr. 15:
- introducerea contributiei trimestriale datorata pentru medicamentele suportate din Fondul national unic de asigurari sociale de sanatate si din bugetul Ministerului Sanatatii, in conformitate cu dispozitiile legale in vigoare;
- introducerea impozitului pe veniturile din arenda, potrivit art. 62 alin. (24) din Codul Fiscal;
- eliminarea pozitiilor impozit pe veniturile obtinute din vanzarea bunurilor in regim de consignatie, impozit pe veniturile din activitati desfasurate in baza contractelor de comision sau mandat comercial care se vor regasi la pozitia impozit pe veniturile desfasurate in baza contractelor/conventiilor civile incheiate potrivit Codului civil.
2. Modificarea modelului formularului 101 "Declaratie privind impozitul pe profit" si a instructiunilor de completare a acestuia, prin eliminarea sectiunii referitoare la impozitul minim si actualizarea unor indicatori din continutul Sectiunii B "Date privind impozitul pe profit".
Eventualele sugestii, propuneri sau opinii referitoare la acest proiect de act normativ pot fi transmise in scris la Directia de comunicare, relatii publice si mass-media, cu mentiunea "Conf. Legii nr. 52/2003":
- prin scrisori, la adresa: ANAF - Directia de comunicare, relatii publice si mass-media, str. Apolodor, nr. 17, sector 5, Bucuresti, cod postal 050741;
- electronic, la adresa de e-mail relatiipublice.anaf@mfinante.ro;
- prin fax, la numarul: 0213.199.857.

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Studiu de caz: Achizitia intracomunitara de bunuri sau de servicii in cazul unui PFARevocarea accesului la serviciul de depunere online. Cum procedam?Declaratia 394. Contractele de sponsorizare se declara in acest formular?ORDIN AL ANAF Nr. 3 din 2010Noutati legislative referitoare la casele de marcat, conform OUG 69/2024Ultimele articole
Factura pe alt nume in export. Cum obtii scutirea de TVA + documente necesareD300 ANAF. Cum tratezi in D300 TVA-ul fara drept de deducereEsalonare clasica la plata in 2025: ANAF simplifica proceduraSemnatura electronica si olografa: Ce accepta ANAF la bilanturiDeclaratie Unica. Formularul poate fi depus pana pe 26 mai 2025Articole similare
Ce influente pozitive a avut reducerea TVA? DECLARATII din partea MADRControale ANAF: 5,28 milioane lei lei sume stabilite suplimentar, in urma verificarilor efectuate in luna mai 2023Contribuabilii trebuie sa depuna 8 DECLARATII importante pana pe 25 octombrie 2023Operatiuni neimpozabile in Romania, impozabile in stat tert. Regim fiscal TVAAnaliza consultant: DECLARATIIle informative privind livrarile de bunuri si prestarile de serviciiUltimele articole
Achizitii si servicii din UE. Se mai depun D301 si D390 de firmele care NU platesc TVA?Firme neplatitoare de TVA, servicii din UE. Ce trebuie sa stie despre codul TVA, D301 si D390 VIESAchizitii intracomunitare: Cand este necesar codul de TVA si cum sa il obtiiLista documentelor necesare inrolarii in SPV a persoanelor juridiceImpozit Microintreprindere 2025: Conditii, Cote si DECLARATIIArticole similare
ANAF: Indicele preturilor de consum utilizat in anul 2017 pentru actualizarea platilor anticipateRadiere SRL, PFA, II, IF. Procedura complexa, explicata pas cu pasE disponibila Declaratia 100 actualizata. Ce nu se mai declara in D100?Procedura de eliberare a certificatelor privind TVA, in cazul achizitiilor intracomunitare de mijloace de transportDegradare stocuri. Implicatii fiscaleUltimele articole
Cum se calculeaza taxa pe stalp. EXEMPLU practic privind regiile autonomeAchizitii intracomunitare. Declararea transportului in D300 si D390D100 si IMPOZITul pe constructii 2025. Ce trebuie sa stiiIMPOZIT Microintreprindere 2025: Conditii, Cote si DeclaratiiAnulare cod TVA din oficiu. Are implicatii diferite fata de anularea lui din initiativa societatii?Articole similare
Saptamana 28 ian - 03 februarie 2008Asocieri fara personalitate juridica: se depune declaratia 104 pentru trimestrului II 2012Declaratia 012. Totul despre platile anticipate trimestriale egale in contul impozitului pe profitMFP: Guvernul a aprobat Normele metodologice de aplicare a Codului fiscalNoutati Legislatie Fiscala 29 aprilie - 04 maiUltimele articole
Cum trebuie declarat impozitul pe profit pentru trim. III 2024. Speta importantaD100 in 2024, depusa eronat pentru o alta luna. Cum se pot rectifica dateleCum se completeaza D100 pentru a declara impozitul retinut la sursa in cazul veniturilor din chiriiImpozitarea veniturilor din cedarea folosintei bunurilor, incepand cu 1 ianuarie 2024Impozit din chirii. Cum se declara in D100Articole similare
Redevente platite unui nerezident. Ce obligatii fiscale apar?Noile praguri privind diferentele nefiscalizate din casele de marcat. Proiect OUGImpozit din chirii. Cum se declara in D100Atentie! Persoanele fizice datoreaza CASS si pentru alte categorii de venituriZoom fiscal: Contributiile de asigurari sociale de sanatate in anul 2016Ultimele articole
Venituri din alte surse. Ce obligatii declarative si de plata avetiRadiere SRL, PFA, II, IF. Procedura complexa, explicata pas cu pasCum trebuie declarat impozitul pe profit pentru trim. III 2024. Speta importantaD100 in 2024, depusa eronat pentru o alta luna. Cum se pot rectifica dateleEsalonare la plata obligatii fiscale. Cum pot firmele sa beneficieze si de amnistia fiscala (OUG 107/2024)
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"TVA exigibil si neexigibil. Corelatii intre decontul de TVA si balanta. Cum procedam"