Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

ANAF a publicat pe pagina oficiala Proiectul de Ordin al presedintelui ANAF pentru modificarea Ordinului presedintelui ANAF nr. 101/2008 privind aprobarea modelului si continutului formularelor utilizate pentru declararea impozitelor, taxelor si contributiilor cu regim de stabilire prin autoimpunere sau retinere la sursa.
Incepand cu anul 2012, a fost reglementat un nou sistem de stabilire si plata a impozitului pe profit, datorat in cursul anului, prin Ordonanta Guvernului nr. 30/2011 pentru modificarea si completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul Fiscal, precum si pentru reglementarea unor masuri financiar-fiscale. Astfel, in cursul anului, platitorii de impozit pe profit, cu exceptia contribuabililor care aplica sistemul platilor anticipate (societati comerciale bancare - persoane juridice romane si sucursalele din Romania ale bancilor - persoane juridice straine), contribuabililor care obtin venituri majoritare din cultura cerealelor si a plantelor tehnice, pomicultura si viticultura, precum si a organizatiilor nonprofit, au obligatia declararii si platii impozitului pe profit trimestrial, pentru trimestrele I - III, iar definitivarea impozitului pe profit anual, se efectueaza pana la termenul de depunere a declaratiei privind impozitul pe profit.
Incepand cu 1 ianuarie 2012, prin Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr.125/2011, publicata in Monitorul Oficial nr. 938/30.12.2011, a fost modificat regimul fiscal al veniturilor din arendare, fiind corelate, totodata, dispozitiile art. 52 din Codul Fiscal cu dispozitiile noului Cod Civil. Prin urmare, impozitul pe venitul din arenda se stabileste prin retinere la sursa de catre platitorul de venit (arendator), impozitul fiind final. Arendatorul poate opta pentru determinarea venitului net in sistem real, caz in care impozitul se stabileste de catre organul fiscal.
La art. 52 din Codul Fiscal, au fost eliminate categoriile de venituri evidentiate distinct si care, in prezent, se includ in categoria veniturilor desfasurate in baza contractelor/conventiilor civile incheiate potrivit Codului civil (venituri din vanzarea bunurilor in regim de consignatie, venituri din activitati desfasurate in baza contractelor comision sau mandat comercial).
Totodata, incepand cu 1 octombrie 2011, prin Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 77/2011 a fost modificat cadrul legislativ privind stabilirea unei contributii pentru finantarea unor cheltuieli in domeniul sanatatii, procedurile de administrare a creantelor reprezentand contributia trimestriala datorata pentru medicamentele suportate din Fondul national unic de asigurari sociale de sanatate si din bugetul Ministerului Sanatatii fiind preluate de catre ANAF.
Contributia pentru finantarea unor cheltuieli in domeniul sanatatii se vireaza de catre platitorii prevazuti la art. 4 alin. (3) din Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 77/2011, trimestrial, pana la data de 25 a celei de-a doua luni urmatoare incheierii trimestrului pentru care se datoreaza contributia.
Fata de modificarile legislative sus mentionate, se impune modificarea Nomenclatorului obligatiilor de plata la bugetul de stat, anexa la formularul 100 "Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat", precum si actualizarea formularului 101 "Declaratie privind impozitul pe profit“ si a instructiunilor de completare a acestuia. Proiectul propune modificarea Ordinului presedintelui ANAF nr. 101/2008, cu modificarile si completarile ulterioare, dupa cum urmeaza:

Totul despre documentele de contabilitate primara Solutii de organizare a gestiunilor

Manual de politici contabile - Stick USB

Operare SAGA Exemple practice si recomandari
1. Modificarea Nomenclatorului privind obligatiile de plata la bugetul de stat, prevazut in Anexa nr. 15:
- introducerea contributiei trimestriale datorata pentru medicamentele suportate din Fondul national unic de asigurari sociale de sanatate si din bugetul Ministerului Sanatatii, in conformitate cu dispozitiile legale in vigoare;
- introducerea impozitului pe veniturile din arenda, potrivit art. 62 alin. (24) din Codul Fiscal;
- eliminarea pozitiilor impozit pe veniturile obtinute din vanzarea bunurilor in regim de consignatie, impozit pe veniturile din activitati desfasurate in baza contractelor de comision sau mandat comercial care se vor regasi la pozitia impozit pe veniturile desfasurate in baza contractelor/conventiilor civile incheiate potrivit Codului civil.
2. Modificarea modelului formularului 101 "Declaratie privind impozitul pe profit" si a instructiunilor de completare a acestuia, prin eliminarea sectiunii referitoare la impozitul minim si actualizarea unor indicatori din continutul Sectiunii B "Date privind impozitul pe profit".
Eventualele sugestii, propuneri sau opinii referitoare la acest proiect de act normativ pot fi transmise in scris la Directia de comunicare, relatii publice si mass-media, cu mentiunea "Conf. Legii nr. 52/2003":
- prin scrisori, la adresa: ANAF - Directia de comunicare, relatii publice si mass-media, str. Apolodor, nr. 17, sector 5, Bucuresti, cod postal 050741;
- electronic, la adresa de e-mail relatiipublice.anaf@mfinante.ro;
- prin fax, la numarul: 0213.199.857.

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Ordinul ANAF nr. 2203/2015 privind aprobarea Procedurii privind recalcularea bazei impozabile pentru veniturile realizate de persoanele fizice din cedarea folosintei bunurilor,ANAF: Modificarile pe care le aduce OUG 26/2019 Legii nr. 52/2011 privind activitatea desfasurata de zilieriANAF: Anunt important pentru contribuabili cu privire la modificarile fiscaleDescarca Declaratia 100 actualizataAchizitie combustibil. Cum declaram si cum intocmim factura?Ultimele articole
D700 ANAF. Etape pe care sa le urmati daca NU ati solicitatat la timp inregistrarea in scopuri de TVAContractul de inchiriere. 5 intrebari si raspunsuri utile persoanelor fiziceSAF-T ANAF: Lista persoanelor EXCEPTATE de la depunerea D406 a fost extinsaBilant ANAF. Termen de transmitere situatii financiare pentru ONG-uri in 2025D406 in 2025. Cum se inregistreaza in D406 serviciile intracomunitareArticole similare
Ce obligatii are un PFA dupa iesirea din evidenta platitorilor de TVA?MFP propune scutirea la plata impozitului specific unor activitati in domeniul HoReCa, dar si alte masuri fiscale pentru contribuabiliD216 in 2024: Au fost publicate instructiunile de completare prin Ordinul 3738/2024Noutati Legislatie Fiscala 05 - 11 mai 2008Ce obligatii declarative are un PFA la incetarea activitatii?Ultimele articole
Platitor de TVA. Termen limita pentru Declaratia privind schimbarea perioadei fiscale in MAI 2025Coduri TVA in SAF-T. Care este diferenta intre codurile 321101 si 391101?Cod TVA anulat din oficiu. Implicatii fiscale si contabile in 3 spete importanteDepunere DECLARATII. 3 obligatii fiscale cu termen limita pe 30 aprilie 2025Declaratia Unica. Cand se depune si cand NU, in cazul persoanelor fizice care obtin venituri din chiriiArticole similare
Efectuare reevaluare. Cum stabilim IMPOZITul in 2013?Important: daca aveti clienti in faliment nu uitati ca puteti ajusta TVA pe facturile neincasateRefacturare bunuri catre societate-mamaSocietate in procedura de faliment. Care este tratamentul TVA?Completarea D101. La ce rand se trec cheltuielile considerate nedeductibile?Ultimele articole
Cadouri de Paste in 2025. Platiti CAS, CASS si IMPOZIT pe venit pentru aceste cheltuieli?Scoatere din gestiune stocuri. Implicatii TVA si deductibilitate cheltuieliDeclaratia Unica. Cand se depune si cand NU, in cazul persoanelor fizice care obtin venituri din chiriiIMPOZITul pe venit. Conditii pentru acordarea scutirii IMPOZITuluiIMPOZIT dividende. Persoanele nerezidente platesc IMPOZIT de 10% in Romania?Articole similare
Nou in Monitor: OPANAF pentru modificarea formularelor de declarare impoziteORDIN nr. 1.607 din 26 octombrie 2009 pentru modificarea si completarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr.101 pe 2008 privind aprobarea modelului si continutului foNoutati legislatie Fiscala 01-05 decembrie 2008 - Monitorul OficialProiect de modificare a normelor de aplicare a Codului fiscalNoutati legislative cu incidenta fiscala in perioada 9-15 octombrie 2017Ultimele articole
Cum trebuie declarat impozitul pe profit pentru trim. III 2024. Speta importantaD100 in 2024, depusa eronat pentru o alta luna. Cum se pot rectifica dateleCum se completeaza D100 pentru a declara impozitul retinut la sursa in cazul veniturilor din chiriiImpozitarea veniturilor din cedarea folosintei bunurilor, incepand cu 1 ianuarie 2024Impozit din chirii. Cum se declara in D100Articole similare
Codul Fiscal 2010 TITLUL III - Capitolul VII - Venituri din activitati agricoleDeclaratia 100 in 2022. Descarca ultima versiuneDeclaratia 200 pentru veniturile realizate. Verificati daca trebuie sa depuneti declaratia!Amenzi de 500 lei de la Fisc! Declara veniturile pana la 25 maiAspecte utile in 2016 privind regimul de declarare derogatoriuUltimele articole
Venituri din alte surse. Ce obligatii declarative si de plata avetiRadiere SRL, PFA, II, IF. Procedura complexa, explicata pas cu pasCum trebuie declarat impozitul pe profit pentru trim. III 2024. Speta importantaD100 in 2024, depusa eronat pentru o alta luna. Cum se pot rectifica dateleEsalonare la plata obligatii fiscale. Cum pot firmele sa beneficieze si de amnistia fiscala (OUG 107/2024)
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"