Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

ANAF a publicat pe pagina oficiala Proiectul de Ordin al presedintelui ANAF pentru modificarea Ordinului presedintelui ANAF nr. 101/2008 privind aprobarea modelului si continutului formularelor utilizate pentru declararea impozitelor, taxelor si contributiilor cu regim de stabilire prin autoimpunere sau retinere la sursa.
Incepand cu anul 2012, a fost reglementat un nou sistem de stabilire si plata a impozitului pe profit, datorat in cursul anului, prin Ordonanta Guvernului nr. 30/2011 pentru modificarea si completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul Fiscal, precum si pentru reglementarea unor masuri financiar-fiscale. Astfel, in cursul anului, platitorii de impozit pe profit, cu exceptia contribuabililor care aplica sistemul platilor anticipate (societati comerciale bancare - persoane juridice romane si sucursalele din Romania ale bancilor - persoane juridice straine), contribuabililor care obtin venituri majoritare din cultura cerealelor si a plantelor tehnice, pomicultura si viticultura, precum si a organizatiilor nonprofit, au obligatia declararii si platii impozitului pe profit trimestrial, pentru trimestrele I - III, iar definitivarea impozitului pe profit anual, se efectueaza pana la termenul de depunere a declaratiei privind impozitul pe profit.
Incepand cu 1 ianuarie 2012, prin Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr.125/2011, publicata in Monitorul Oficial nr. 938/30.12.2011, a fost modificat regimul fiscal al veniturilor din arendare, fiind corelate, totodata, dispozitiile art. 52 din Codul Fiscal cu dispozitiile noului Cod Civil. Prin urmare, impozitul pe venitul din arenda se stabileste prin retinere la sursa de catre platitorul de venit (arendator), impozitul fiind final. Arendatorul poate opta pentru determinarea venitului net in sistem real, caz in care impozitul se stabileste de catre organul fiscal.
La art. 52 din Codul Fiscal, au fost eliminate categoriile de venituri evidentiate distinct si care, in prezent, se includ in categoria veniturilor desfasurate in baza contractelor/conventiilor civile incheiate potrivit Codului civil (venituri din vanzarea bunurilor in regim de consignatie, venituri din activitati desfasurate in baza contractelor comision sau mandat comercial).
Totodata, incepand cu 1 octombrie 2011, prin Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 77/2011 a fost modificat cadrul legislativ privind stabilirea unei contributii pentru finantarea unor cheltuieli in domeniul sanatatii, procedurile de administrare a creantelor reprezentand contributia trimestriala datorata pentru medicamentele suportate din Fondul national unic de asigurari sociale de sanatate si din bugetul Ministerului Sanatatii fiind preluate de catre ANAF.
Contributia pentru finantarea unor cheltuieli in domeniul sanatatii se vireaza de catre platitorii prevazuti la art. 4 alin. (3) din Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 77/2011, trimestrial, pana la data de 25 a celei de-a doua luni urmatoare incheierii trimestrului pentru care se datoreaza contributia.
Fata de modificarile legislative sus mentionate, se impune modificarea Nomenclatorului obligatiilor de plata la bugetul de stat, anexa la formularul 100 "Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat", precum si actualizarea formularului 101 "Declaratie privind impozitul pe profit“ si a instructiunilor de completare a acestuia. Proiectul propune modificarea Ordinului presedintelui ANAF nr. 101/2008, cu modificarile si completarile ulterioare, dupa cum urmeaza:

Portal Codul fiscal - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari

Operare SAGA Exemple practice si recomandari

Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2025 - Editie revizuita
1. Modificarea Nomenclatorului privind obligatiile de plata la bugetul de stat, prevazut in Anexa nr. 15:
- introducerea contributiei trimestriale datorata pentru medicamentele suportate din Fondul national unic de asigurari sociale de sanatate si din bugetul Ministerului Sanatatii, in conformitate cu dispozitiile legale in vigoare;
- introducerea impozitului pe veniturile din arenda, potrivit art. 62 alin. (24) din Codul Fiscal;
- eliminarea pozitiilor impozit pe veniturile obtinute din vanzarea bunurilor in regim de consignatie, impozit pe veniturile din activitati desfasurate in baza contractelor de comision sau mandat comercial care se vor regasi la pozitia impozit pe veniturile desfasurate in baza contractelor/conventiilor civile incheiate potrivit Codului civil.
2. Modificarea modelului formularului 101 "Declaratie privind impozitul pe profit" si a instructiunilor de completare a acestuia, prin eliminarea sectiunii referitoare la impozitul minim si actualizarea unor indicatori din continutul Sectiunii B "Date privind impozitul pe profit".
Eventualele sugestii, propuneri sau opinii referitoare la acest proiect de act normativ pot fi transmise in scris la Directia de comunicare, relatii publice si mass-media, cu mentiunea "Conf. Legii nr. 52/2003":
- prin scrisori, la adresa: ANAF - Directia de comunicare, relatii publice si mass-media, str. Apolodor, nr. 17, sector 5, Bucuresti, cod postal 050741;
- electronic, la adresa de e-mail relatiipublice.anaf@mfinante.ro;
- prin fax, la numarul: 0213.199.857.

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Formularul 107: Cheltuieli sponsorizare persoane neinregistrate in Registrul unitatilor/entitatilor de cultPentru sediile secundare: Declaratii fiscale prin transmitere la distantaNoutati privind impozitarea veniturilor obtinute din activitati agricole in baza normelor de venitIntreprinzator debutant. Ce consecinte fiscale apar la pierderea calitatii de microintreprindere?Din 1 ianuarie 2024 se majoreaza cota de TVA pentru livrarea locuintelor, conform Legii 296/2023Ultimele articole
ANAF SPV. Mai transmiteti in sistem facturile emise INAINTE de 1 iulie 2024, dar primite in 2025?Controale ANAF la TVA in 2025. Firmele platesc diferente daca TVA redusa nu este aplicata corectANAF SPV. Cum sa procedati daca NU vizualizati facturile in sistemFirma in Romania. 2 optiuni prin care va puteti inregistra in scop de TVA + completarea D700e-Factura. Pentru platile facute INAINTE de livrarea bunului, trebuie depusa Notificarea 800?Articole similare
Romania solicita Comisiei Europene rambursarea a peste 200 milioane de euro prin POS DRUNorme 2012: Decont de taxa pe valoarea adaugata, cod 300Marti, 25 iunie e termenul-limita pentru unele obligatii fiscale2014 vine cu o noua taxa: consultantii fiscali certifica pe bani DECLARATIIle anuale de impozit pe profitGhidul expertilor in Fiscalitate: Solutii corecte si complete!Ultimele articole
Lichidare societate. Ce DECLARATII trebuie sa depuna societatea care urmeaza sa fie radiataFirma in Romania. 2 optiuni prin care va puteti inregistra in scop de TVA + completarea D700D406 in 2025. Cum se face raportarea in D406 daca treceti la platitor de TVAONG fara activitate economica in 2025. Obligatii declarative + o MONOGRAFIE contabila utilaCodul TVA in 2025. EXEMPLU practic pentru obtinerea luiArticole similare
Compensare creante neoperata de toate partile participante si raspunderea solidaraStudiu de caz: Import de bunuriAlerta fiscalitate 12 - 16 mai 2008Microintreprindere si intermediere tranzactii financiare si servicii de consultanta. Care e regimul TVA?Prioritatile IMM-urilor pentru noul Guvern in 2016Ultimele articole
IMPOZITare jocuri de noroc. Cota de IMPOZIT pentru aceste venituri incepand cu 1 august 2025Evaziunea fiscala. Ce este, tipuri si exemple de evaziune + SANCTIUNIRegistru zilieri in 2025. Zilierii sunt platiti doar pentru orele de DUPA receptia lucrarii?IMPOZIT micro. In calculul plafonului pentru trecere la IMPOZIT pe profit intra si avansurile?Pilonul 2 de pensie, MODIFICAT. Angajatorii ar putea vira sume suplimentare, cu deduceri din IMPOZITArticole similare
ORDIN nr. 1.607 din 26 octombrie 2009 pentru modificarea si completarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr.101 pe 2008 privind aprobarea modelului si continutului foBuletin informativ: Noutati legislative 30.12.2014 -08.01.2015Noutati legislative cu incidenta fiscala in perioada 26 martie -1 aprilie 2016Noutati Legislatie Fiscala 29 aprilie - 04 maiOrdin ANAF: Se stabilesc din oficiu impozite, taxe si contributiiUltimele articole
Cum trebuie declarat impozitul pe profit pentru trim. III 2024. Speta importantaD100 in 2024, depusa eronat pentru o alta luna. Cum se pot rectifica dateleCum se completeaza D100 pentru a declara impozitul retinut la sursa in cazul veniturilor din chiriiImpozitarea veniturilor din cedarea folosintei bunurilor, incepand cu 1 ianuarie 2024Impozit din chirii. Cum se declara in D100Articole similare
MFP: Guvernul a aprobat Normele metodologice de aplicare a Codului fiscalFactura fiscala drepturi de autorImpozitul pe arenda. Cum se calculeaza acesta, cand se plateste si in ce formular se declaraAlerta fiscalitate 30 iunie - 04 iulieModificari in Declaratia 394 de la 1 octombrie. Cum vom proceda?Ultimele articole
Venituri din alte surse. Ce obligatii declarative si de plata avetiRadiere SRL, PFA, II, IF. Procedura complexa, explicata pas cu pasCum trebuie declarat impozitul pe profit pentru trim. III 2024. Speta importantaD100 in 2024, depusa eronat pentru o alta luna. Cum se pot rectifica dateleEsalonare la plata obligatii fiscale. Cum pot firmele sa beneficieze si de amnistia fiscala (OUG 107/2024)
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati TVA 2025. Noile cote si Exemple practice"