Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

ANAF a publicat pe pagina oficiala Proiectul de Ordin al presedintelui ANAF pentru modificarea Ordinului presedintelui ANAF nr. 101/2008 privind aprobarea modelului si continutului formularelor utilizate pentru declararea impozitelor, taxelor si contributiilor cu regim de stabilire prin autoimpunere sau retinere la sursa.
Incepand cu anul 2012, a fost reglementat un nou sistem de stabilire si plata a impozitului pe profit, datorat in cursul anului, prin Ordonanta Guvernului nr. 30/2011 pentru modificarea si completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul Fiscal, precum si pentru reglementarea unor masuri financiar-fiscale. Astfel, in cursul anului, platitorii de impozit pe profit, cu exceptia contribuabililor care aplica sistemul platilor anticipate (societati comerciale bancare - persoane juridice romane si sucursalele din Romania ale bancilor - persoane juridice straine), contribuabililor care obtin venituri majoritare din cultura cerealelor si a plantelor tehnice, pomicultura si viticultura, precum si a organizatiilor nonprofit, au obligatia declararii si platii impozitului pe profit trimestrial, pentru trimestrele I - III, iar definitivarea impozitului pe profit anual, se efectueaza pana la termenul de depunere a declaratiei privind impozitul pe profit.
Incepand cu 1 ianuarie 2012, prin Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr.125/2011, publicata in Monitorul Oficial nr. 938/30.12.2011, a fost modificat regimul fiscal al veniturilor din arendare, fiind corelate, totodata, dispozitiile art. 52 din Codul Fiscal cu dispozitiile noului Cod Civil. Prin urmare, impozitul pe venitul din arenda se stabileste prin retinere la sursa de catre platitorul de venit (arendator), impozitul fiind final. Arendatorul poate opta pentru determinarea venitului net in sistem real, caz in care impozitul se stabileste de catre organul fiscal.
La art. 52 din Codul Fiscal, au fost eliminate categoriile de venituri evidentiate distinct si care, in prezent, se includ in categoria veniturilor desfasurate in baza contractelor/conventiilor civile incheiate potrivit Codului civil (venituri din vanzarea bunurilor in regim de consignatie, venituri din activitati desfasurate in baza contractelor comision sau mandat comercial).
Totodata, incepand cu 1 octombrie 2011, prin Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 77/2011 a fost modificat cadrul legislativ privind stabilirea unei contributii pentru finantarea unor cheltuieli in domeniul sanatatii, procedurile de administrare a creantelor reprezentand contributia trimestriala datorata pentru medicamentele suportate din Fondul national unic de asigurari sociale de sanatate si din bugetul Ministerului Sanatatii fiind preluate de catre ANAF.
Contributia pentru finantarea unor cheltuieli in domeniul sanatatii se vireaza de catre platitorii prevazuti la art. 4 alin. (3) din Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 77/2011, trimestrial, pana la data de 25 a celei de-a doua luni urmatoare incheierii trimestrului pentru care se datoreaza contributia.
Fata de modificarile legislative sus mentionate, se impune modificarea Nomenclatorului obligatiilor de plata la bugetul de stat, anexa la formularul 100 "Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat", precum si actualizarea formularului 101 "Declaratie privind impozitul pe profit“ si a instructiunilor de completare a acestuia. Proiectul propune modificarea Ordinului presedintelui ANAF nr. 101/2008, cu modificarile si completarile ulterioare, dupa cum urmeaza:

PFA II IF Taxe Impozite Deduceri Contributii 2025

Ghidul practic al contabilitatii Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete

Cartea verde a Contabilitatii varianta online
1. Modificarea Nomenclatorului privind obligatiile de plata la bugetul de stat, prevazut in Anexa nr. 15:
- introducerea contributiei trimestriale datorata pentru medicamentele suportate din Fondul national unic de asigurari sociale de sanatate si din bugetul Ministerului Sanatatii, in conformitate cu dispozitiile legale in vigoare;
- introducerea impozitului pe veniturile din arenda, potrivit art. 62 alin. (24) din Codul Fiscal;
- eliminarea pozitiilor impozit pe veniturile obtinute din vanzarea bunurilor in regim de consignatie, impozit pe veniturile din activitati desfasurate in baza contractelor de comision sau mandat comercial care se vor regasi la pozitia impozit pe veniturile desfasurate in baza contractelor/conventiilor civile incheiate potrivit Codului civil.
2. Modificarea modelului formularului 101 "Declaratie privind impozitul pe profit" si a instructiunilor de completare a acestuia, prin eliminarea sectiunii referitoare la impozitul minim si actualizarea unor indicatori din continutul Sectiunii B "Date privind impozitul pe profit".
Eventualele sugestii, propuneri sau opinii referitoare la acest proiect de act normativ pot fi transmise in scris la Directia de comunicare, relatii publice si mass-media, cu mentiunea "Conf. Legii nr. 52/2003":
- prin scrisori, la adresa: ANAF - Directia de comunicare, relatii publice si mass-media, str. Apolodor, nr. 17, sector 5, Bucuresti, cod postal 050741;
- electronic, la adresa de e-mail relatiipublice.anaf@mfinante.ro;
- prin fax, la numarul: 0213.199.857.

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Procedura recuperarii TVA platita in alte state membre ale Uniunii EuropeneD216 in 2024: Au fost publicate instructiunile de completare prin Ordinul 3738/2024Societate infiintata in anul 2023. Cum se calculeaza plafonul TVA de 300.000 leiMiercuri, 7 iulie 2021, este termenul limita pentru depunerea Formularului 092Luni, 10 iunie 2024, termenul pentru depunerea unor formulare de inregistrare/anulare a inregistrarii in scopuri de TVAUltimele articole
Firma in Romania. 2 optiuni prin care va puteti inregistra in scop de TVA + completarea D700e-Factura. Pentru platile facute INAINTE de livrarea bunului, trebuie depusa Notificarea 800?TVA la incasare ANAF. Cine si in ce conditii poate aplica sistemulSemnatura electronica. NU mai trebuie sa mergeti la sediul ANAF pentru a o obtine, ea poate fi solicitata onlineSesizari catre ANAF privind evaziunea fiscala: metode, pasi si recomandariArticole similare
D101 si D100 au ca termen limita de depunere data de 26 iunie 2023Ce DECLARATII se depun pana la 26 ianuarie 2015?IMM Invest Romania. Intrebari frecvente si raspunsuri. Avantajele creditului garantatCalendar ANAF: DECLARATII fiscale scadente la 20 iunie 2023Termen de plataUltimele articole
Firma in Romania. 2 optiuni prin care va puteti inregistra in scop de TVA + completarea D700D406 in 2025. Cum se face raportarea in D406 daca treceti la platitor de TVAONG fara activitate economica in 2025. Obligatii declarative + o MONOGRAFIE contabila utilaCodul TVA in 2025. EXEMPLU practic pentru obtinerea luiAchizitii intracomunitare. Cand si cum sa schimbati perioada TVA + DECLARATII de depus la ANAFArticole similare
OpANAF 2097/2015 privind regimul derogatoriuNoutati legislative cu incidenta fiscala in luna iulie 2017Contabilitate si Monografii contabile. Portite legale in plina CRIZAScutiri de la plata IMPOZITului pe profit. Vezi categoriile scutiteDeclaratia 394 si raportare facturi primite. Cum facem raportarea in D 394?Ultimele articole
Pilonul 2 de pensie, MODIFICAT. Angajatorii ar putea vira sume suplimentare, cu deduceri din IMPOZITVenituri neimpozabile. Beneficii care intra in plafonul de 33% + regimul tichetelor culturaleDiurna in 2025. Conditii de acordare si IMPOZITare a diurnei externe + EXEMPLU de calculSponsorizare ong. Pot fi redirectionate diferente din anii trecuti prin D177?ONG fara activitate economica in 2025. Obligatii declarative + o MONOGRAFIE contabila utilaArticole similare
Ordin ANAF: Se stabilesc din oficiu impozite, taxe si contributiiANAF: Noutati legislative cu incidenta fiscala in perioada 6-12 februarie 2016Se modifica formularele pentru impozite si taxe!A aparut noul model al Declaratiei 100 (OPANAF nr. 935/2020)Sfatul expertului: Stabilirea de catre organul fiscal a bazei impozabile prin estimareUltimele articole
Cum trebuie declarat impozitul pe profit pentru trim. III 2024. Speta importantaD100 in 2024, depusa eronat pentru o alta luna. Cum se pot rectifica dateleCum se completeaza D100 pentru a declara impozitul retinut la sursa in cazul veniturilor din chiriiImpozitarea veniturilor din cedarea folosintei bunurilor, incepand cu 1 ianuarie 2024Impozit din chirii. Cum se declara in D100Articole similare
ANAF: Noutati legislative cu incidenta fiscala in perioada 6-12 februarie 2016Precizari privind: Declaratia 225 si Declaratia 102Studii de caz: Impozitul pe profit, Dividende persoane fizice nerezidente, Plata in euro, Curs valutarCe obligatii apar la achizitia unor produse de la persoane fizice?Documentar fiscal: Declararea accizelor instituite prin Ordonanta Guvernului nr. 16 din 2013Ultimele articole
Venituri din alte surse. Ce obligatii declarative si de plata avetiRadiere SRL, PFA, II, IF. Procedura complexa, explicata pas cu pasCum trebuie declarat impozitul pe profit pentru trim. III 2024. Speta importantaD100 in 2024, depusa eronat pentru o alta luna. Cum se pot rectifica dateleEsalonare la plata obligatii fiscale. Cum pot firmele sa beneficieze si de amnistia fiscala (OUG 107/2024)
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati TVA 2025. Noile cote si Exemple practice"