Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

ANAF a publicat pe pagina oficiala Proiectul de Ordin al presedintelui ANAF pentru modificarea Ordinului presedintelui ANAF nr. 101/2008 privind aprobarea modelului si continutului formularelor utilizate pentru declararea impozitelor, taxelor si contributiilor cu regim de stabilire prin autoimpunere sau retinere la sursa.
Incepand cu anul 2012, a fost reglementat un nou sistem de stabilire si plata a impozitului pe profit, datorat in cursul anului, prin Ordonanta Guvernului nr. 30/2011 pentru modificarea si completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul Fiscal, precum si pentru reglementarea unor masuri financiar-fiscale. Astfel, in cursul anului, platitorii de impozit pe profit, cu exceptia contribuabililor care aplica sistemul platilor anticipate (societati comerciale bancare - persoane juridice romane si sucursalele din Romania ale bancilor - persoane juridice straine), contribuabililor care obtin venituri majoritare din cultura cerealelor si a plantelor tehnice, pomicultura si viticultura, precum si a organizatiilor nonprofit, au obligatia declararii si platii impozitului pe profit trimestrial, pentru trimestrele I - III, iar definitivarea impozitului pe profit anual, se efectueaza pana la termenul de depunere a declaratiei privind impozitul pe profit.
Incepand cu 1 ianuarie 2012, prin Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr.125/2011, publicata in Monitorul Oficial nr. 938/30.12.2011, a fost modificat regimul fiscal al veniturilor din arendare, fiind corelate, totodata, dispozitiile art. 52 din Codul Fiscal cu dispozitiile noului Cod Civil. Prin urmare, impozitul pe venitul din arenda se stabileste prin retinere la sursa de catre platitorul de venit (arendator), impozitul fiind final. Arendatorul poate opta pentru determinarea venitului net in sistem real, caz in care impozitul se stabileste de catre organul fiscal.
La art. 52 din Codul Fiscal, au fost eliminate categoriile de venituri evidentiate distinct si care, in prezent, se includ in categoria veniturilor desfasurate in baza contractelor/conventiilor civile incheiate potrivit Codului civil (venituri din vanzarea bunurilor in regim de consignatie, venituri din activitati desfasurate in baza contractelor comision sau mandat comercial).
Totodata, incepand cu 1 octombrie 2011, prin Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 77/2011 a fost modificat cadrul legislativ privind stabilirea unei contributii pentru finantarea unor cheltuieli in domeniul sanatatii, procedurile de administrare a creantelor reprezentand contributia trimestriala datorata pentru medicamentele suportate din Fondul national unic de asigurari sociale de sanatate si din bugetul Ministerului Sanatatii fiind preluate de catre ANAF.
Contributia pentru finantarea unor cheltuieli in domeniul sanatatii se vireaza de catre platitorii prevazuti la art. 4 alin. (3) din Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 77/2011, trimestrial, pana la data de 25 a celei de-a doua luni urmatoare incheierii trimestrului pentru care se datoreaza contributia.
Fata de modificarile legislative sus mentionate, se impune modificarea Nomenclatorului obligatiilor de plata la bugetul de stat, anexa la formularul 100 "Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat", precum si actualizarea formularului 101 "Declaratie privind impozitul pe profit“ si a instructiunilor de completare a acestuia. Proiectul propune modificarea Ordinului presedintelui ANAF nr. 101/2008, cu modificarile si completarile ulterioare, dupa cum urmeaza:

Cartea verde a Contabilitatii varianta online

Cartea Verde a Contabilitatii

Operare SAGA Exemple practice si recomandari
1. Modificarea Nomenclatorului privind obligatiile de plata la bugetul de stat, prevazut in Anexa nr. 15:
- introducerea contributiei trimestriale datorata pentru medicamentele suportate din Fondul national unic de asigurari sociale de sanatate si din bugetul Ministerului Sanatatii, in conformitate cu dispozitiile legale in vigoare;
- introducerea impozitului pe veniturile din arenda, potrivit art. 62 alin. (24) din Codul Fiscal;
- eliminarea pozitiilor impozit pe veniturile obtinute din vanzarea bunurilor in regim de consignatie, impozit pe veniturile din activitati desfasurate in baza contractelor de comision sau mandat comercial care se vor regasi la pozitia impozit pe veniturile desfasurate in baza contractelor/conventiilor civile incheiate potrivit Codului civil.
2. Modificarea modelului formularului 101 "Declaratie privind impozitul pe profit" si a instructiunilor de completare a acestuia, prin eliminarea sectiunii referitoare la impozitul minim si actualizarea unor indicatori din continutul Sectiunii B "Date privind impozitul pe profit".
Eventualele sugestii, propuneri sau opinii referitoare la acest proiect de act normativ pot fi transmise in scris la Directia de comunicare, relatii publice si mass-media, cu mentiunea "Conf. Legii nr. 52/2003":
- prin scrisori, la adresa: ANAF - Directia de comunicare, relatii publice si mass-media, str. Apolodor, nr. 17, sector 5, Bucuresti, cod postal 050741;
- electronic, la adresa de e-mail relatiipublice.anaf@mfinante.ro;
- prin fax, la numarul: 0213.199.857.

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Noi actiuni de control ale Directiei Antifrauda in weekend-ul 27-28 iunie a.c.Venituri din dividende care depasesc plafonul de 12 salarii minime, CASS declarat in 2022. Mai trebuie depusa D212 si in 2023?ANAF: Contribuabilii care nu si-au incasat la timp creantele comerciale de la institutii ale statului vor fi protejati de executare silitaANAF a realizat in iunie venituri bugetare de peste 11 miliarde leiIncepand cu 1 aprilie, sponsorizarile catre ONG vor putea fi scazute din impozitele datorate, in anumite limiteUltimele articole
Diurna angajati. 3 intrebari si raspunsuri cu privire la acordarea diurnei FARA cazareMajorare cota TVA. Cum sa procedati cu facturile emise INAINTE si incasate DUPA 1 august 2025Controale ANAF. Greseala frecventa privind TVA in cazul refacturariiE-TVA ANAF. MODEL de raspuns in cazul in care exista diferente de TVASAF-T: Firmele cu cod TVA intracomunitar depun D406?Articole similare
OPANAF nr.3665 modifica decontul de TVA. Vezi ce altceva se schimbaSeminarul National de Fiscalitate si Contabilitate. Profita de oferta: Consultanta personalizata GRATUITADeclaratia Unica. Cand se depune si cand NU, in cazul persoanelor fizice care obtin venituri din chiriiDeclaratia Unica in 2024. Pana cand se depune in acest anProiect de ordin ANAF privind impozitul pe reprezentanta si Formularul 108Ultimele articole
TVA dedus gresit: Ce faci cand ai completat eronat D300 si D394Mijloace fixe. Tratament TVA in cazul vanzarilor de masini in UEAplicarea TVA la incasare. Conditii, termene si erori frecvente in 2025Depunere DECLARATII. Luni, 30 iunie 2025, termen limita pentru D394Comert cu masini second-hand. Regimul TVA si o MONOGRAFIE contabila utilaArticole similare
Sesiune online ANAF cu tema: Depunerea declaratiei privind veniturile realizate din Romania in anul 2015Patronatele trag de maneca noul Guvern si cer reducerea TVA si CASANAF: Proiect pentru aprobarea modelului si continutului unor formulare de declaratii informativeReminder ANAF! Incepand cu declararea veniturilor aferente lunii noiembrie 2023, se utilizeaza un nou formular 112Ce regim TVA aplicam in cazul unei achizitii dintre o persoana juridica si o persoana fizica rezidenta in spatiul comunitar?Ultimele articole
Diurna angajati. 3 intrebari si raspunsuri cu privire la acordarea diurnei FARA cazareDepasire plafon de 100.000 euro. Trecere la IMPOZIT pe profit si TVA lunarVoucherele de vacanta: Reguli, IMPOZITe, CAS si CASS in 2025Prosumator. Obligatii fiscale si MONOGRAFIE contabila explicataDistribuire dividende catre persoane fizice. Ce OBLIGATII fiscale existaArticole similare
Ordinul 3011/2020 modifica Anexa nr.4 a Formularului 100. Este reglementata acordarea bonificatiilor la plata impozitului pe venitImportant: Declararea si plata impozitului pe profit pentru anul 2010Asocieri ale contribuabililor. Obligatii noi in 2013Buletin informativ: declarare impozitProiect de modificare a normelor de aplicare a Codului fiscalUltimele articole
Cum trebuie declarat impozitul pe profit pentru trim. III 2024. Speta importantaD100 in 2024, depusa eronat pentru o alta luna. Cum se pot rectifica dateleCum se completeaza D100 pentru a declara impozitul retinut la sursa in cazul veniturilor din chiriiImpozitarea veniturilor din cedarea folosintei bunurilor, incepand cu 1 ianuarie 2024Impozit din chirii. Cum se declara in D100Articole similare
Impozitarea veniturilor din arenda. Cum se calculeaza, cand trebuie platit si stabilirea CASSRedevente platite unui nerezident. Ce obligatii fiscale apar?Contributii de platit privind contractul de prestarii serviciiRetinere impozit pe nerezidenti de catre client. Creditul fiscal. Inregistrari contabileDobanda imprumut nerezident | Impozit pe venituri nerezidentiUltimele articole
Venituri din alte surse. Ce obligatii declarative si de plata avetiRadiere SRL, PFA, II, IF. Procedura complexa, explicata pas cu pasCum trebuie declarat impozitul pe profit pentru trim. III 2024. Speta importantaD100 in 2024, depusa eronat pentru o alta luna. Cum se pot rectifica dateleEsalonare la plata obligatii fiscale. Cum pot firmele sa beneficieze si de amnistia fiscala (OUG 107/2024)
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"TVA exigibil si neexigibil. Corelatii intre decontul de TVA si balanta. Cum procedam"