Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

In analiza de mai jos, un SRL-D infiintat in octombrie 2014 urmeaza sa solicite lichidarea fimei. Societatea beneficiaza de scutirea CAS avand doi angajati, la acest moment este in pierdere si este micro. Care sunt obligatiile din punct de vedere fiscal in aceasta situtie?
La data la care activitatea microintreprinderii apartinand intreprinzatorului debutant a incetat voluntar sau cand a fost declansata procedura de insolventa, calitatea de microintreprindere apartinand intreprinzatorului debutant se pierde, prin efectul legii, in conformitate cu prevederile art. 6 alin. (1) lit. c) din OUG 6/2011. In termen de cel mult 45 de zile lucratoare de la pierderea calitatii de microintreprindere apartinand intreprinzatorului debutant, societatea respectiva are obligatia sa procedeze la schimbarea denumirii potrivit prevederilor art. 36 din Legea 26/1990
.
In situatia in care calitatea de microintreprindere apartinand intreprinzatorului debutant a fost pierduta in aceasta modalitatea prevazuta de art. 6 alin. (1) lit. c) din OUG 6/2011, mentionata mai sus, facilitatile acordate prin program se considera acordate necuvenit si se recupereaza potrivit legii, astfel cum se prevede la art. 9 alin. (1) lit. a) din OUG 6/2011.
Sumele care rezulta din recuperarea facilitatilor acordate prin program, cu exceptia sumelor rezultate din executarea garantiilor acordate de FNGCIMM, au regimul juridic de creante fiscale. Pentru recuperarea acestora se aplica, in mod corespunzator, dispozitiile Codului de procedura fiscala. Calculul sumelor datorate se efectueaza de catre AIPPIMM in termen de 30 de zile de la data pierderii calitatii de microintreprindere apartinand intreprinzatorului debutant. Inscrisurile intocmite de AIPPIMM prin care se individualizeaza sumele de recuperat exprimate in moneda nationala constituie titluri de creanta si cuprind elementele actului administrativ fiscal prevazute de Codul de procedura fiscala. Creantele individualizate in aceste titluri au regimul creantelor fiscale si se comunica debitorului in termen de 15 zile de la data intocmirii. Plata sumelor datorate trebuie efectuata in termen de 30 de zile de la data comunicarii titlului de creanta, in contul indicat in cuprinsul acestuia.
Titlurile de creanta impreuna cu dovada comunicarii acestora se transmit organelor fiscale competente subordonate ANAF, in vederea inscrierii debitului in evidente dupa expirarea termenului de contestare pentru titlurile de creanta necontestate sau dupa ramanerea definitiva a acestora in sistemul cailor administrative de atac ori dupa pronuntarea unei hotarari judecatoresti definitive si irevocabile.
Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Dani Cucu, consultant fiscal

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Microintreprinderi neplatitoare de TVA. Cand se considera depasit plafonului de 300.000 lei?Cesiune parti sociale. Aspecte contabile si fiscaleCum si cand inregistrez omisiunea unor rapoarte Z din lunile anterioare?Precizari cu privire la impozitarea microintreprinderilorProtocol in 2013: Ce tratament fiscal aplicam pentru TVA si impozitul pe profitUltimele articole
MICROINTREPRINDERE in 2025. La ce curs valutar se calculeaza plafonul pentru impozit 1% sau 3%Trecere la impozit pe profit in 2025. Pana cand se depune D700 si cum se completeaza formularulPlatitor de impozit pe profit cu 1 ianuarie 2023. Poate trece la impozitarea micro din 2025?MICROINTREPRINDERE in 2025. Ce conditii trebuie sa indeplineasca firmele la 31 decembrie 2024Cum se face trecerea de la TVA trimestrial la TVA lunar in 2025Articole similare
Noi reglementari privind platile prin intermediul cardurilor bancare. Care sunt noile obligatii de la 01 ianuarie 2017?OUG 35/2019: Declaratia Unica va putea fi depusa si pe suport hartieDeducerea SUMEi TVA dintr-un bon fiscal. Este obligatorie solicitarea facturii?PFA, calcul venit net anual impozabil. Cum se scade suma reprezentand contravaloarea casei de marcatZoom fiscal: Ajustarea bazei de impozitare in Codul fiscal din 2016Ultimele articole
SUME forfetare. Ce sunt, avantaje si dezavantaje, exemple de domenii unde se aplicaErori la inregistrarea facturilor. Rectificare D390 si D300Noutati legislative. 5 noutati fiscale privind TVA in 2025Facturare amenda. Se factureaza cu sau fara TVA?Cota TVA cafea. Este de 9% sau de 19% in 2025?Articole similare
Contract de comision. Care sunt obligatiile de inregistrare si declarare a unui PFA?Care sunt obligatiile legale pentru infintarea unui punct de lucru?Legea 208/2020 modifica Declaratia privind beneficiarul real. Noi modalitati de depunereStudiu de caz: Plata TVA in cazul fondului de comert si calculul impozitului pe profitArticole similare
Ultimele declaratii din aceasta luna. Ce depunem la 31 ianuarie?OUG 69/2020: Facilitati fiscale pentru contribuabili. Bonificatii. Prorogare termeneFalimentul si protectia socialaObligatiile persoanelor fizice privind CASS datorate pentru veniturile din dividendeOrdonanta pentru eliminarea impozitului minim este neclara si are multe scapariUltimele articole
Reminder ANAF! Veniturile obtinute din activitati de infrumusetare/intretinere corporala sunt venituri impozabileGhid ANAF pentru persoanele fizice care obtin venituri din activitati de infrumusetareTratamentul fiscal al veniturilor obtinute de persoanele fizice din postari realizate pe facebook, instagram, tiktok, etc.Societatile de tip SRL-D pot ramane la plata impozitului micro din 2023 daca nu au angajati?IMM-urile si firmele mari din mai multe domenii pot beneficia de schema de ajutor de stat HoReCa 2. Criterii de eligibilitateArticole similare
SRL-urile la raport. In ce domenii se fac cele mai multe investitii?IMM-urile si firmele mari din mai multe domenii pot beneficia de schema de ajutor de stat HoReCa 2. Criterii de eligibilitatePeste 1.700 de aplicanti activi la 3 ore de la debutul Start-Up Nation, 246 au trimis planurile de afaceriReinvestirea profitului la SRL-D. Cum se procedeaza?Legea 94/2014 a dus la un numar dublu de afaceri incepute de intreprinzatorii DEBUTANTiUltimele articole
Manualul Contabilului Incepator 2023: Scapa de stresul debutului in cariera de contabil si elimina riscul oricarei amenziSocietatile de tip SRL-D pot ramane la plata impozitului micro din 2023 daca nu au angajati?In iunie vor fi lansate trei programe de sprijin financiar pentru IMM-uri: Start-up Nation, Microindustrializare si Comert si ServiciiBeneficiarii schemei de ajutor de stat HoReCa au la dispozitie 3 zile sa verifice aplicatia STS si sa raspunda la clarificariSchema de ajutor de stat pentru HoReCa a fost modificata! Din grant beneficiarii pot achita obligatii fiscale si alte creante bugetare
Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"