Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
HG 77/2014 a adus mai multe modificari asupra normelor metodologice de aplicare a Codului fiscal, schimbari necesare dupa OUG 102/2013 si OUG 111/2013. Intr-o analiza recenta, avocatii de la Nestor Nestor Diculescu Kingston Petersen au explicat modul in care se vor derula aceste schimbari si efectele care le vor insoti.
Referitor la impozitul pe profit, acestia au explicat in interviul acordat Avocatnet.ro, ca noile prevederi stabilesc ca "pierderile din creante reprezentand diferenta dintre valoarea nominala a creantelor preluate din cesiune si costul de achizitie al acestora reprezinta cheltuieli deductibile la calculul impozitului pe profit".
Totodata, noteaza aceeasi sursa, se stabileste ca dividendele primite de catre o persoana juridica romana de la o persoana juridica straina dintr-un stat din afara Uniunii Europene cu care Romania are incheiata conventie de evitare a dublei impuneri sunt considerate venituri neimpozabile daca persoana juridica romana detine urmatoarele documente:
- certificatul de rezidenta al persoanei juridice straine;
- declaratia pe propria raspundere a persoanei juridice straine care sa ateste ca aceasta este platitoare de impozit pe profit in statul respectiv;
- documente care sa ateste indeplinirea conditiei de detinere a minimum 10% din capitalul social pe o perioada neintrerupta de 1 an.
Se aduc prin Normele de aplicare a Codului fiscal actualizate informatii concrete referitoare la calculul, declararea si plata impozitului pe profit de catre contribuabilii care au optat pentru un an financiar diferit de anul calendaristic.
Se aduc noutati tot prin HG 77/2014 in ce priveste sistemul TVA la incasare, fiind adaptate "prevederile privind sistemul TVA la incasare ca urmare a eliminarii obligativitatii aplicarii acestuia de catre persoanele impozabile care au obtinut o cifra de afaceri mai mica de 2.250.000 lei si a eliminarii termenului de 90 de zile pentru colectarea taxei".
PFA II IF Taxe Impozite Deduceri Contributii
Cartea verde a contabilitatii 2026
Calendarul contabilului vesel 2026
- Atentie, contabili!Reducerea capitalului social: metode, procedura, monografie contabila si tratament fiscal Cadrul legal al reducerii capitalului social | Metode de reducere a capitalului social | Hotararea AGA pentru reducerea capitalului social | Limitele legale ale reducerii:...citeste mai mult
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
Totodata, prin normele actualizate s-a clarificat si situatia reinregistrarii in scopuri de TVA datorita incetarii situatiei care a condus la anularea inregistrarii. Astfel, conform documentului citat s-a stabilit ca:
- pentru contribuabilii declarati inactivi fiscal data la care se considera ca a incetat situatia care a condus la anularea inregistrarii este data reactivarii;
- pentru contribuabilii care au intrat in inactivitate temporara, inscrisa in registrul comertului, potrivit legii data la care se considera ca a incetat situatia care a condus la anularea inregistrarii este data inscrierii in registrul comertului a mentiunii privind reluarea activitatii.
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Impozit scheme plati directe si acoperire pierderi agricole. Ce regim fiscal se aplica?Procedura de conectare a aparatelor de marcat electronice fiscale la serverele ANAF (Proiect de Ordin)Bunuri lipsa la receptie. Care va fi tratamentul fiscal?Inregistrare ca platitor de TVA la depasirea plafonuluiAchizitie intracomunitara la bunuri pana la 10.000 euro. Cum facturati?Ultimele articole
Ajustarea negativa a TVA dedusa pentru un bun de capital: tratament contabil si fiscalIngrediente si alte produse alimentare. Cota TVA aplicabila din august 2025Sponsorizare ONG. 3 studii de caz utile contribuabililorBon fiscal de peste 100 euro. Conditii pentru a putea deduce TVA-ulNoutati legislative. 5 noutati fiscale privind TVA in 2025Articole similare
Beneficiar al serviciilor intracomunitare neinregistrat in ROI. Cum inregistram, declaram si aplicam taxarea inversa?Procedura de solutionare a deconturilor cu sume negative de taxa pe valoarea adaugata cu optiune de rambursareIn atentia contribuabililor: Ce declaratii au termen la 25 noiembrie?Modalitatea de completare a Registrului de evidenta fiscala. Exemple utileANAF: Se aproba noul model al Formularului 307 privind ajustarea TVA in cazul transferului de activeUltimele articole
Factura abonament Claude. Cum se inregistreaza corect si ce declaratii trebuie depuse daca NU esti platitor de TVAVanzarea unui mijloc fix detinut de societate: se include sau nu in plafonul de TVA?Veniturile inregistrate in avans in 2026 intra in calculul cifrei de afaceri pentru plafonul de TVA aferent anului 2026?Achizitia unui imobil intr-un alt stat membru UE. Cum se stabileste regimul de TVA aplicabil facturii primiteCe se schimba la calculul TVA stabilit din oficiu de ANAF pentru firmele care nu depun D300Articole similare
Codul fiscal 2014. Cum a modificat HG 77/2014 normele de aplicare?ANAF va transmite notificari tuturor contribuabililor care nu au depus declaratiile fiscaleArticole similare
Codul fiscal 2014. Cum a modificat HG 77/2014 normele de aplicare?Modificari Norme metodologice aduse de HG 77/2014 privind TVAHG 77/2014 clarifica regimul microintreprinderilor. Care sunt noutatile?Comunicat MFP: Scutirea directa de la plata accizelor in 2014Exigibilitate TVA la cesiunea creantelor. Cum procedam?Articole similare
TVA la incasare. Care sunt modificarile aplicabile dupa 1 ianuarie 2014?Modificarile Codului Fiscal aduse prin OUG 111 din 2013Cum determinam exigibilitatea TVA pentru facturi neincasate?Iesirea din sistemul TVA la incasare. Cum facem colectarea TVA?Infografic Evolutia TVA 2010 - 2014Ultimele articole
Printati acest document: OBLIGATII FIRME privind TVA la incasare 2014Ce vrea ANAF sa modifica la sistemul TVA la incasare in 2014?Actualizarea legislatiei privind TVA la incasare 2014. Legea se modificaDeterminarea plafonului pentru TVA la incasare in 2014. Ce e diferit in noul an?In atentia celor care in anul 2013 au aplicat sistemul TVA la incasare: Noile dispozitii tranzitorii 2014
NOU! Modificari TVA 2026
Ce schimbari trebuie aplicate? Erori frecvente in practica?
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati privind TVA in 2026 + TOP 7 Studii de Caz"


InfoTva.ro



