Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
OUG 19/2014 a modificat art. 194 din Codul fiscal, cu aplicabilitate de la 1 iulie 2014. Normele au fost astfel modificate, iar primul alineat al articolului amintit stabileste ca profitul investit in echipamente tehnologice - masini, utilaje si instalatii de lucru -, astfel cum sunt prevazute in subgrupa 2.1 din Catalogul privind clasificarea si duratele normale de functionare a mijloacelor fixe, folosite in scopul desfasurarii activitatii economice, este scutit de impozit.
Totodata, se mentioneaza, aminteste Lege5.ro, ca din punct de vedere contabil, profitul investit in echipamente tehnologice reprezinta soldul contului de profit si pierdere, respectiv profitul contabil brut cumulat de la inceputul anului, in anul punerii in functiune a echipamentelor tehnologice respective.
Aceeasi sursa reda prevederea potrivit careia scutirea de impozit pe profit aferenta investitiilor realizate se acorda in limita impozitului pe profit datorat pentru perioada respectiva. Prin precizarile din Norme, profitul contabil brut cumulat de la inceputul anului este profitul contabil la care se adauga cheltuielile cu impozitul pe profit, inregistrat in trimestrul/anul punerii in functiune a echipamentelor tehnologice respective, fara a lua in considerare sursele proprii sau atrase de finantare a activelor mentionate la art. 194 alin. (1) din Codul fiscal.
In plus, pentru echipamentele tehnologice luate in folosinta in baza contractelor de leasing financiar si puse in functiune in perioada 1 iulie 2014-31 decembrie 2016 inclusiv, scutirea de impozit pe profit se aplica de catre utilizator, cu conditia respectarii prevederilor art. 194 alin. (9) din Codul fiscal, potrivit carora contribuabilii care beneficiaza de scutirea de impozit au obligatia de a pastra in patrimoniu echipamentele tehnologice respective cel putin o perioada egala cu jumatate din durata de utilizare economica, stabilita potrivit reglementarilor contabile aplicabile, dar nu mai mult de cinci ani.
Daca nu se respecta aceste conditii, pentru sumele respective se recalculeaza impozitul pe profit si se percep creante fiscale accesorii potrivit Codului de procedura fiscala, de la data aplicarii facilitatii, potrivit legii.
Cartea verde a Contabilitatii 2026
Cartea Verde a Contabilitatii 2026
Ghidul Practic al Monografiilor Contabile 2026
- Atentie, contabili!Reducerea capitalului social: metode, procedura, monografie contabila si tratament fiscal Cadrul legal al reducerii capitalului social | Metode de reducere a capitalului social | Hotararea AGA pentru reducerea capitalului social | Limitele legale ale reducerii:...citeste mai mult
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
Astfel, contribuabilul e obligat sa depuna declaratia fiscala rectificativa.
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Prestari servicii asupra unui imobil. Regim TVAStudiu de caz: Operatiunile de vanzare a bunurilor second-hand in UESchimbarea perioadei fiscale pentru TVAUn adevarat compendiu care explica prevederile Noului Cod fiscal 2016Prescriere TVA de rambursat. Completare decont 300Ultimele articole
Inchirierea unui spatiu comercial catre o societate nerezidenta: regimul TVA, optiunile de facturare si obligatiile ambelor parti[GHID complet] Agentie de turism. Regim TVA, calcul plafon de SCUTIRE/micro si obligativitate casa de marcat/POSVinzi mai multe imobile ca persoana fizica? Cand desfasori activitate economica in sensul TVAVanzarea unui mijloc fix detinut de societate: se include sau nu in plafonul de TVA?Veniturile inregistrate in avans in 2026 intra in calculul cifrei de afaceri pentru plafonul de TVA aferent anului 2026?Articole similare
Sponsorizare in bunuri si facturi de achizitie. Cum inregistram si care e regimul TVA?Cota de impozitare si IMPOZITUL PE PROFIT pentru microintreprinderi in 2013Aplicare bonificatie conform OUG 153/2020 pentru platitorii de impozit pe profitUtilizare tichete cadou primite de la furnizoriImpozitul pe dividende. Cine il plateste, ce declaratii trebuie depuse si studii de caz utileUltimele articole
Compensare impozit pe profit platit in plus cu TVA de plata. Conditii, evidenta fiscala, procedura de urmatCartea Verde a Contabilitatii 2026: instrumentul care va scuteste de erori in aplicarea legislatiei de TVA si contabilaGhid cheltuieli de reclama si publicitate: criterii incadrare, deductibilitate si TVAFactura din SPV care iti poate strica deducerea de TVA: ce faci cand o cheltuiala personala ajunge pe firmaBonificatie 3% din IMPOZITUL PE PROFIT. Se inregistreaza prin contul 7588 sau 1171?Articole similare
MFP propune modificarea regimului TVA. Ce categorii de persoane beneficiaza de noile masuri?Clasificarea si duratele normale de functionare a mijloacelor fixe!Schimb de active finantate prin leasing. Cum facem scoaterea din evidenta?Achizitii Intracomunitare de bunuri. Emiterea AutofacturiiAnulare inregistrare in scopuri de TVA si ajustareUltimele articole
Profit reinvestit. Cum se calculeaza impozitul pe profit in trim. III 2023SAF-T in 2023: Cum se codifica mijloacele fixe in sistem?Ce schimbari se aplica din 2023 impozitului pe profit, conform OG 16/2022Calcularea impozitului pe profit. Bonificatii, case de marcat si profit reinvestitIMM Leasing de echipamente si utilaje. TOT ce trebuie sa stii despre acest programArticole similare
Vanzare bunuri imobile. In ce conditii e obligatorie inregistrarea in scopuri de TVA?Analiza ajustarii de TVA. Doua formulare au fost modificate anul acestaImpozit scheme plati directe si acoperire pierderi agricole. Ce regim fiscal se aplica?Studiu de caz: Autofactura si depasirea plafonului de protocol in exercitiul financiar precedentPana la 25 octombrie 2017 se achita prima rata din impozitul pe venitul din activitati agricole si CASSUltimele articole
Veniturile inregistrate in avans in 2026 intra in calculul cifrei de afaceri pentru plafonul de TVA aferent anului 2026?Acte necesare pentru acord de functionare: ghid complet pentru SRL si PFAAjustarea negativa a TVA dedusa pentru un bun de capital: tratament contabil si fiscalIngrediente si alte produse alimentare. Cota TVA aplicabila din august 2025Sponsorizare ONG. 3 studii de caz utile contribuabililorArticole similare
Raportarile contabile la 30 iunie 2023 se depun pana cel mai tarziu la data de 16 august 2023Reminder ANAF! Pana pe 25 iunie 2022 se depun D100 si D101Studiu de caz: Perioada de 5 ani in cazul dreptului de deducere TVAOperatorii economici cu exercitiu financiar diferit de anul calendaristic depun raportarile contabile pana pe 16 august 2022Situatiile financiare ale societatilor in lichidareUltimele articole
Sponsorizare ONG. 3 studii de caz utile contribuabililorCare este structura raportarilor contabile la 30 iunie 2024Raportarile contabile la 30 iunie 2024 se depun doar de entitatile cu cifra de afaceri mai mare de 1 milion de euroRaportari contabile la 30 iunie 2024: pana cand se depun si cine are aceasta obligatieCheltuieli deplasare nejustificate. Tratament fiscal
NOU! Modificari TVA 2026
Ce schimbari trebuie aplicate? Erori frecvente in practica?
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati privind TVA in 2026 + TOP 7 Studii de Caz"


InfoTva.ro



