keyboard_double_arrow_right

Atentie, contabili!

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"!

Adauga adresa de email si DESCARCA GRATUIT raportul realizat de specialisti

PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal
keyboard_double_arrow_left

Ordinul 1559/2016: Care sunt modificarile privind restituirea TVA-ului?

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
de Ioana Andreea Pavel la 31 Mai. 2016 Exclusiv
Tags: restituirea tva, decizii de restituire, ordinul 1559/2016, codul fiscal

Regasiti mai jos Ordinul 1559/2016 privind aprobarea Procedurii de solutionare a cererilor de restituire a taxei pe valoarea adaugata depuse in conditiile titlului VII "Taxa pe valoarea adaugata" din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal si ale titlului VII din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 1/2016.


In rezumat, potrivit CECCAR Bihor, noul ordin:

-    aproba Procedura de solutionare a cererilor de restituire a taxei pe valoarea adaugata depuse in conditiile titlului VII “Taxa pe valoarea adaugata” din Codul fiscal si ale titlului VII din Normele metodologice de aplicarea Codului fiscal;
-    restituirea taxei pe valoarea adaugata se efectueaza in termen de 45 de zile de la data inregistrarii cererii, cu posibilitatea de prelungire in conditiile prevazute de art. 77 din Codul de procedura fiscala;
-    procedura se aplica si cererilor de restituire aflate in curs de solutionare la data intrarii in vigoare a prezentului ordin;
-    aproba modelul si continutul formularului “Decizie de restituire a taxei pe valoarea adaugata”.


ORDIN Nr. 1559/2016 din 17 mai 2016 privind aprobarea Procedurii de solutionare a cererilor de restituire a taxei pe
valoarea adaugata depuse in conditiile titlului VII "Taxa pe valoarea adaugata" din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal si ale titlului VII din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 1/2016
EMITENT: MINISTERUL FINANtELOR PUBLICE
AGENtIA NAtIONALa DE ADMINISTRARE FISCALA

PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 394 din 24 mai 2016

In temeiul art. 11 alin. (3) din Hotararea Guvernului nr. 520/2013 privind organizarea si
functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, cu modificarile si completarile
ulterioare, si al art. 98 lit. a) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu
modificarile si completarile ulterioare,
presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala emite urmatorul ordin:

ART. 1
Se aproba Procedura de solutionare a cererilor de restituire a taxei pe valoarea adaugata depuse in conditiile titlului VII "Taxa pe valoarea adaugata" din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal si ale titlului VII din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 1/2016, prevazuta in anexa nr. 1.

ART. 2
Procedura se aplica si cererilor de restituire aflate in curs de solutionare la data intrarii in vigoare a prezentului ordin.

ART. 3
Se aproba modelul si continutul formularului "Decizie de restituire a taxei pe valoarea adaugata", cod MFP 14.13.02.02/r, prevazut in anexa nr. 2.

ART. 4
Anexele nr. 1 si 2 fac parte integranta din prezentul ordin.

ART. 5
Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

ART. 6
La data intrarii in vigoare a prezentului ordin se abroga Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 2.250/2007 privind aprobarea Procedurii de solutionare a cererilor de restituire a taxei pe valoarea adaugata depuse in conditiile titlului VI "Taxa pe valoarea adaugata" din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 834 din 5 decembrie 2007.

ART. 7
Directia generala proceduri pentru administrarea veniturilor, Directia generala de reglementare a colectarii creantelor bugetare, Directia generala de tehnologia informatiei, Directia generala de administrare a marilor contribuabili, directiile generale regionale ale finantelor publice, precum si unitatile fiscale subordonate acestora vor lua masuri pentru ducerea la indeplinire a prevederilor prezentului ordin.

Presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala,
Eugen-Dragos Doros
Bucuresti, 17 mai 2016.
Nr. 1.559.

ANEXA 1
PROCEDURa de solutionare a cererilor de restituire a taxei pe valoarea adaugata depuse in conditiile titlului VII "Taxa pe valoarea adaugata" din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal si ale titlului VII din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 1/2016

1. Restituirea taxei pe valoarea adaugata se efectueaza in termen de 45 de zile de la data inregistrarii cererii, cu posibilitatea de prelungire in conditiile prevazute de art. 77 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare.

2. Cererea de restituire se depune de catre persoanele care au dreptul sa solicite restituirea, potrivit dispozitiilor legale in vigoare.

3. (1) Cererea de restituire a taxei pe valoarea adaugata, impreuna cu documentatia prevazuta de dispozitiile legale in vigoare, se depun la organul fiscal competent, direct la registratura sau la posta, prin scrisoare recomandata.

3. (2) Organul fiscal competent este:
a) pentru cererile de restituire depuse in conditiile Normelor privind aplicarea scutirii de taxa pe valoarea adaugata aprobate prin ordine ale ministrului finantelor publice – organul fiscal desemnat prin respectivele acte normative;
b) pentru celelalte cereri de restituire - organul fiscal competent in a carui evidenta fiscala este inregistrat solicitantul.

4. De la registratura, cererea insotita de documentatia prevazuta la pct. 3 alin. (1) se repartizeaza compartimentului cu atributii in domeniul solutionarii cererilor de restituire a  TVA, denumit in continuare compartiment de specialitate, care inregistreaza cererile intr-o evidenta speciala, organizata potrivit anexei nr. 1 care face parte integranta din prezenta procedura.

5. Compartimentul de specialitate analizeaza cererea si documentatia depusa de solicitant, verificand respectarea conditiilor prevazute de dispozitiile legale in vigoare pentru restituirea TVA, si intocmeste Referatul pentru analiza documentara, potrivit modelului prevazut in anexa nr. 2 care face parte integranta din prezenta procedura.

6. (1) Pe baza constatarilor cuprinse in Referatul pentru analiza documentara, compartimentul de specialitate intocmeste proiectul Deciziei de restituire a taxei pe valoarea adaugata, potrivit modelului prevazut in anexa nr. 2 la prezentul ordin.

6. (2) Decizia se intocmeste in doua exemplare, se verifica si se vizeaza de seful compartimentului de specialitate si se inainteaza, impreuna cu documentatia si Referatul pentru analiza documentara, spre aprobare, conducatorului unitatii fiscale.

6. (3) Deciziile de restituire a TVA emise sunt decizii sub rezerva verificarii ulterioare, potrivit art. 94 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare.

7. Decizia de restituire a TVA aprobata se transmite compartimentului de colectare, in vederea compensarii si/sau restituirii, in conformitate cu prevederile art. 167 si 168 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare.

8. (1) Compartimentul de colectare, in baza datelor din evidenta analitica pe platitor, precum si a Deciziei de restituire a TVA, intocmeste Decizia privind compensarea obligatiilor fiscale si/sau Nota privind restituirea/rambursarea unor sume, conform formularelor aprobate.

8. (2) Decizia privind compensarea obligatiilor fiscale si/sau Nota privind restituirea/rambursarea unor sume se intocmeste in trei exemplare, se semneaza de seful compartimentului de colectare si se aproba de conducatorul adjunct al unitatii fiscale.
 
8. (3) Decizia privind compensarea obligatiilor fiscale si/sau Nota privind restituirea/rambursarea unor sume, aprobata, se transmite, pe baza de borderou, compartimentului de trezorerie in vederea efectuarii compensarii si/sau restituirii.

9. Dupa efectuarea compensarii si/sau restituirii compartimentul de trezorerie transmite compartimentului de colectare doua exemplare ale deciziei privind compensarea obligatiilor fiscale si/sau ale notei privind restituirea/rambursarea unor sume, acestea purtand viza unitatii de trezorerie a statului.

10. Compartimentul de colectare transmite compartimentului de specialitate ambele exemplare ale deciziilor si ale notei, un exemplar pentru a fi comunicat solicitantului si un exemplar in vederea arhivarii.

11. (1) Dupa operarea datelor privind solutionarea cererii de restituire in evidenta speciala, compartimentul de specialitate transmite dosarul solicitarii compartimentului de gestionare a dosarului fiscal, pentru arhivare.

11. (2) Dosarul solicitarii cuprinde:
- cererea solicitantului;
- Referatul pentru analiza documentara;
- Decizia de restituire a TVA;
- Decizia privind compensarea obligatiilor fiscale si/sau Nota privind restituirea/rambursarea unor sume.

12. Dupa primirea Deciziei privind compensarea obligatiilor fiscale si/sau a Notei privind restituirea/rambursarea unor sume de la compartimentul de colectare, compartimentul de specialitate il instiinteaza pe solicitant despre modul de solutionare a cererii, prin transmiterea Deciziei de restituire a TVA, a Deciziei privind compensarea obligatiilor fiscale si/sau a Notei privind restituirea/rambursarea unor sume.

ANEXA 1
la procedura
Evidenta cererilor de restituire a TVA
Semnificatia coloanelor din tabelul de mai jos este urmatoarea:

A - Denumirea solicitantului
B - Codul de identificare fiscala
_____________________________________________________________________________
|Nr. | A| B|Nr. si data |Suma |Decizia |Suma |Diferenta |Data |
|crt.| | |inregistrarii|solicitata|organului|aprobata|fata de |efectuarii |
| | | |cererii de | |fiscal*) | |suma |compensarii|
| | | |restituire a | | | |solicitata|si/sau |
| | | |TVA | | | | |restituirii|
|____|__|__|_____________|__________|_________|________|__________|___________|
| 0 | 1| 2| 3 | 4 | 5 | 6 |7 = 4 - 6 | 8 |
|____|__|__|_____________|__________|_________|________|__________|___________|
| | | | | | | | | |
|____|__|__|_____________|__________|_________|________|__________|___________|
| | | | | | | | | |
|____|__|__|_____________|__________|_________|________|__________|___________|
*) Se va completa cu: A, in cazul cererilor aprobate;
R, in cazul cererilor respinse.
ANEXA 2
la procedura
MINISTERUL FINANtELOR PUBLICE
AGENtIA NAtIONALa DE ADMINISTRARE FISCALa
Directia Generala Regionala a Finantelor Publice ......./
Directia generala de administrare a marilor contribuabili
Unitatea Fiscala ........................................
Nr. ................/............
Aprobat
Conducatorul unitatii fiscale,
..............................
REFERAT
pentru analiza documentara
Prin Cererea de restituire a TVA inregistrata cu nr. ........../.....,
.............................................................................,
(denumirea contribuabilului)
cod de identificare fiscala ....................., solicita restituirea TVA in suma
de ........................ (lei)
Restituirea este solicitata pentru: ......................................
.........................................................................,
in temeiul dispozitiilor legale ...................................
Pentru acordarea restituirii au fost verificate urmatoarele documente:
..........................................................................
..............................................................................
..............................................................................
............................................................................ .
in urma verificarii documentatiei depuse in vederea restituirii s-au constatat urmatoarele:
..............................................................................
..............................................................................
............................................................................ .
in urma analizei facturilor anexate de contribuabil au rezultat urmatoarele:
TVA acceptata - lei -
______________________________________________________________________________
|Nr. | Factura/| Furnizor/| Codul de | Total | Baza de | TVA| Documente|
|crt. | Nr./data| Prestator| identificare | factura| impozitare| | de plata |
| | | | fiscala al | | | | a |
| | | | furnizorului/| | | | facturii |
| | | | prestatorului| | | | |
|_____|_________|__________|______________|________|___________|____|__________|
| | | | | | | | |
|_____|_________|__________|______________|________|___________|____|__________|
|TOTAL| | | | | | | |
|_____|_________|__________|______________|________|___________|____|__________|
TVA respinsa: - lei -
______________________________________________________________________________
|Nr. | Factura | Furnizor | Total | Baza de | TVA | Motivele | Temeiul |
|crt. | Nr./data | | factura | impozitare| | de fapt | de drept |
|_____|__________|___________|_________|___________|_____|__________|__________|
| | | | | | | | |
|_____|__________|___________|_________|___________|_____|__________|__________|
|TOTAL| | | | | | | |
|_____|__________|___________|_________|___________|_____|__________|__________|
Ca urmare a celor prezentate, situatia TVA este urmatoarea:
TVA solicitata la restituire: ..............
TVA aprobata la restituire: ................
TVA respinsa la restituire: ................
Avizat, Verificat, intocmit,
Functia ............ Functia ............ Functia ............
Numele si prenumele ..... Numele si prenumele ...... Numele si prenumele .....
Data ............... Data ............... Data ...............
Semnatura .......... Semnatura .......... Semnatura ..........
ANEXA 2
_______ ___________
/ROMANIA\ MINISTERUL FINANtELOR PUBLICE |Sigla |
/ \ Agentia Nationala de Administrare Fiscala |D.G.R.F.P./|
| MINISTERUL| Directia Generala Regionala a Finantelor |D.G.A.M.C. |
| FINANtELOR| Publice ......./ |___________|
\PUBLICE / Directia generala de administrare a marilor
\_______/ contribuabili
Unitatea Fiscala ..........................
Nr. ......../.................
Adresa: ...........................
Tel. ..............................
Fax. ..............................
E-mail: ...........................
DECIZIE DE RESTITUIRE A TAXEI PE VALOAREA ADaUGATa
Catre: Denumirea/Numele si prenumele ...............................
Cod de identificare fiscala ........................................
Adresa: Localitatea ......................, str. ................... nr. ...., bl. ....,
ap. ...., et. ...., judetul/sectorul ......................
in baza art. 98 lit. a) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, a cererii de restituire a TVA, inregistrata cu nr. ......... din ......................, se stabileste taxa pe valoarea adaugata de restituit,
astfel:
TVA solicitata la restituire ................................... lei
TVA aprobata la restituire ..................................... lei
TVA respinsa la restituire ..................................... lei
Motivatia respingerii: ...................................................
..............................................................................
..............................................................................
Suma aprobata la restituire urmeaza procedura prevazuta la art. 165, 167 sau 168, dupa caz, din
Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare.
Prezenta Decizie de restituire a taxei pe valoarea adaugata poate fi contestata in termen de 45
de zile de la data comunicarii, sub sanctiunea decaderii, potrivit art. 270 alin. (1) din Legea nr.
207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, la organul
fiscal competent, potrivit art. 272 alin. (1) din acelasi act normativ.
Conducatorul unitatii fiscale
Numele si prenumele
Semnatura si stampila
_____________________________________
Cod MFP 14.13.02.02/r | www.anaf.ro |
|_____________________________________|
Ioana Andreea Pavel de Ioana Andreea Pavel
Redactor Fiscalitatea.ro si InfoTVA.ro

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri




Urmareste-ne pe Google News

PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal

Atentie contabili!

Modificari importante privind cotele de TVA!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal" 
Rentrop ∧ Straton
Club Contabilitate

[x]

Informatii vitale despre TVA: deducerea si rambursarea TVA, baza de impozitare, scutiri si operatiuni scutite de TVA.

Atentie contabili!

PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal Modificari importante privind planul de conturi!

Descarca GRATUIT Raportul Special!

"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016