Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Guvernul a aprobat, printr-o Ordonanta, un set de reglementari privind cazierul fiscal, menite sa contribuie, pe de o parte, la aplicarea unor mecanisme mai echitabile si mai simple in ceea ce priveste inscrierea si radierea faptelor din cazierul fiscal, bazate pe principiul proportionalitatii, iar, pe de alta parte, sa imbunatateasca conduita fiscala a contribuabilului.
Rescrierea legislatiei in domeniul cazierului fiscal va permite, totodata, orientarea activitatilor specifice de prevenire si combatere a evaziunii fiscale catre contribuabilii cu risc fiscal ridicat, respectiv catre cei in al caror cazier fiscal figureaza incalcari flagrante ale legislatiei fiscale, contabile si vamale si a disciplinei financiare.
Principalele elemente de noutate aduse de actul normativ vizeaza inscrierea si scoaterea din evidenta cazierului fiscal, eliberarea acestui document si organizarea si gestionarea istoricului cazierului fiscal.
In scopul combaterii evaziunii fiscale, la nivelul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala va fi organizat un istoric al contribuabililor care au fost scosi din evidenta cazierului fiscal. Acest istoric se va pastra o perioada de 10 ani si va constitui un instrument de verificare a comportamentului fiscal al persoanelor fizice care isi infiinteaza o societate sau o asociatie/fundatie. De asemenea, aceste informatii vor fi utilizate de catre organele fiscale in realizarea analizei de risc.
Totodata, actul normativ include doua masuri referitoare la eliberarea cazierului fiscal, menite sa contribuie la imbunatatirea relatiei contribuabilului cu ANAF, prin modernizarea serviciilor administratiei fiscale. In acest sens, actul normativ va crea baza legala pentru depunerea cererilor si eliberarea certificatului de cazier fiscal in format electronic. De asemenea, se reglementeaza posibilitatea eliberarii cazierului fiscal de catre orice organ fiscal competent in eliberarea certificatului de cazier fiscal, indiferent de domiciliul contribuabilului.
Cazierul fiscal este organizat la nivel central (ca o baza de date centrala) in care se tine evidenta contribuabililor de pe intreg teritoriul tarii. Potrivit noii reglementari, la aceasta baza de date vor avea acces, pentru interogare si emitere, toate unitatile subordonate competente. Ca atare, acestea pot elibera certificatul de cazier fiscal oricarui contribuabil, indiferent de domiciliu.
Ordonanta aprobata de Guvern contine elemente de noutate cu privire la inscrierea in cazierul fiscal, respectiv:
Vor fi exceptate de la inscrierea in cazierul fiscal faptele sanctionate contraventional cu avertisment. In prezent, acestea se inscriu in cazierul fiscal;
Va fi extinsa sfera de aplicare pentru toate cazurile de atragere a raspunderii solidare prevazute de Codul de procedura fiscala, prin introducerea unei prevederi generale care cuprinde toate situatiile in care organul fiscal emite decizie de atragere a raspunderii solidare, nu numai pentru cazul in care debitorul este declarat insolvabil sau insolvent, cum este in prezent. Scopul unei astfel de masuri este, pe de o parte, sa asigure o aplicare echitabila a legii, iar, pe de alta parte, sa contribuie la imbunatatirea comportamentului fiscal al contribuabililor si la cresterea conformarii voluntare;
Inscrierea in cazierul fiscal a raspunderii solidare numai in cazul in care decizia emisa de organul fiscal este ramasa definitiva prin neexercitarea cailor de atac prevazute de lege sau este ramasa definitiva prin hotarare judecatoreasca. In prezent, inscrierea in cazierul fiscal se face in termen de 5 zile de la data emiterii deciziei privind respingerea contestatiei, chiar daca au fost continuate demersurile de contestare in contenciosul administrativ;
Va fi reglementata distinct atragerea raspunderii solidare (patrimoniale) cu debitorul declarat insolvent potrivit Legii nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolventei si de insolventa, pentru creantele administrate de Agentia Nationala de Administrare Fiscala;
Vor fi incluse si entitatile fara personalitate juridica si reprezentantii desemnati ai acestora in categoria contribuabililor carora li se inscrie in cazierul fiscal inactivitatea fiscala, asigurandu-se astfel corelarea reglementarilor privind cazierul fiscal cu cele ale Codului de procedura fiscala, conform carora inactivitatea fiscala se declara si pentru aceste categorii de contribuabili;
Va fi prevazut expres faptul ca inscrierea inactivitatii fiscale se face in cazierul fiscal al reprezentantilor legali ai persoanei juridice sau ai reprezentantilor desemnati ai entitatilor fara personalitate juridica existenti in perioada in care au aparut situatiile de declarare a starii de inactivitate. Prin aceasta reglementare, vor fi eliminate interpretarile neunitare cu privire la reprezentantul legal/reprezentantul desemnat caruia i se inscrie inactivitatea in cazierul fiscal;
Cititi aici ce alte modificari au fost aduse cazierului fiscal!
Autor: InfoTva.ro
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Votati articolul "15 modificari de ultima ora. Cazierul fiscal va putea fi solicitat si eliberat in format electronic":
Rating:
Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Rating:
Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Articole similare
Noul proiect de Ordin pentru abrogarea unor ordine referitoare la procedura de administrare si formularistica in domeniul fiscalBuletin noutati legislative: Acte importante din perioada 12-16 octombrie 2015Declaratia 088 a fost simplificata. Anuntul facut de ANAFCand se anuleaza inregistrarea in scopuri de TVA?Ultimele articole
Nesolutionarea cererii de rambursare TVA. DemersuriDecontul si rambursarea de TVA. Ghid practic pentru a evita erorile in inregistrarile fiscal-contabileANAF va transmite notificari tuturor contribuabililor care nu au depus declaratiile fiscaleConsecinte ale inactivitatii fiscale si conditii de reactivareMFP: Se reduce birocratia si se extinde accesul autoritatilor si institutiilor publice la CAZIERUL FISCAL al contribuabililor
Mai multe articole despre cazierul fiscal
Articole similare
ANAF modifica mai multe declaratii si formulare privind TVA si raportari, intre care si Declaratia 204Inregistrarea in scopuri de TVA a contribuabililor inactivi si a celor cu activitate suspendataCe contribuabili prezinta obligativitatea inregistrarii in scopuri de TVA?OG 39/2015 obliga la noi reguli privind cazierul fiscalANAF a publicat proiectul pentru actualizarea procedurii de modificare a vectorului fiscalUltimele articole
Consecinte ale inactivitatii fiscale si conditii de reactivareAcces date prin SMS (ANAF). Informatii pe care le poti obtine prin accesearea acestui serviciuFurnizor in insolventa. Deducerea TVA si a cheltuieliiAutorizatiile de construire pentru cladiri, in crestere cu 4,7% in luna iulie 2018Proiect MFP pentru modificarea OG privind cazierul fiscal
Mai multe articole despre inactivitate fiscala
Articole similare
Formularul 394. Depunere in anul 2015Cum va arata noul proces verbal utilizat de inspectorii antifrauda?Bugetul UE 2014-2020 ar putea veni cu un impozit pe tranzactiile financiareNoi reglementari privind accizele | Plata accizelor 2013Noutati legislatie Fiscala 07-11 iulie 2008 - Monitorul OficialUltimele articole
Indemnizatii primite pe perioda starii de urgenta/alerta. Cum se declara in Declaratia Unica (formular 212)Declaratia 222. Cine are obligatia completarii si care este termenul limita de depunere in 2021Completarea Declaratiei 101 pentru anul 2020. BonificatiiMODIFICARI importante in completarea declaratiei statistice Intrastat incepand cu luna de referinta ianuarie 2021OUG 9/2021. MODIFICARI privind Fondul de garantare pentru plata creantelor salariale
Mai multe articole despre modificari
Articole similare
Cazierul fiscal: Prevederi OG 39 explicate prin comparatie cu noutatile aduse de OANAF 2594/2015Fiscul schimba conditiile de declarare a inactivitatii fiscaleCazierul fiscal in raport cu firma. Ce determina pierderea codului de TVA?Au inceput inscrierile la Topul National al Firmelor Private din Romania
Mai multe articole despre inscrierea in cazierul fiscal
Articole similare
Codul Fiscal 2010 TITLUL IX - Capitolul VIII - Taxa hotelieraCum facem ajustarea sumei TVA deduse la retragerea optionala?Ce declaratii fiscale depunem pana la 27 iunie 2016?Firmele cu cifra mica de afaceri pot scapa de plata TVAInregistrari contabile si prevederi fiscale cheltuieli cu protocolulUltimele articole
Ajustare TVA colectata. MONOGRAFIE contabila si tratament fiscalDeclaratia 222. Cine are obligatia completarii si care este termenul limita de depunere in 2021Operatiuni de fuziune intre doua SRL-uri. Aspecte contabilePrescriere creante in cazul sistemului TVA la incasare. Inchidere cont 4428. Analiza cu Ionut JingaReguli noi de impozitare a unor venituri din inchirieri, obtinute de persoanele fizice, introduse prin Legea 296/2020
Mai multe articole despre evidenta

Atentie contabili!
Modificari importante privind TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special
"MODIFICARI Majore privind TVA. 5 studii de caz + explicatii detaliate"