Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!


O societate este declarata inactiva la data de 09.02. Conform articolului 11 alin 6Cod fiscal, societatea nu beneficiaza de dreptul de deducere a cheltuielilor si nici TVA aferent facturilor de la furnizori.
Cum vor fi inregistrate facturile de la furnizori incepand cu 09.02 pentru luna februarie si de asemenea pentru luna martie? Ce declaratii trebuie sa depuna societatea pentru luna martie tinand cont ca aceasta a fost inactiva toata luna?
Mentionez ca societatea nu a emis facturi in martie. In februarie a emis facturi pana la data de 09.02 catre clienti din UE, deci fara TVA.
Firme cu cod TVA anulat – raspunsul specialistului:
Intrucat art. 11 alin. (6) permite persoanelor impozabile declarate inactive fiscal atat deducerea ulterioara a TVA cat si a cheltuielilor efectuate in perioada de inactivitate fiscala, atunci aveti 2 optiuni:
1. In varianta in care veti opta pentru aplicarea ulteriaoara a acestor deductibilitati amanate, monografiile contabile propuse sunt:
2xx/3xx/6xx=40x Cu baza TVA
461/4482=40x Cu TVA-ul
Astfel incat in momentul in care va veti putea exercita deductibilitatile sa fie usor de declarat.
2. In situatia in care hotarati sa nu va exercitati ulterior dreptul de deductibilitate a cheltuielilor si a TVA la intrare (sau doar a TVA) din perioada inactivitatii fiscale, atunci veti aplica prevederile pct. 8 subpct. 6 din Reglementarile contabile adoptate prin OMF 1802/2014, respectiv:

Agenda Fiscala a Contabilului 2025

Examen Consultant Fiscal 2025

Cartea verde a Contabilitatii varianta online
"6. cost de achizitie inseamna pretul datorat si eventualele cheltuieli conexe minus eventualele reduceri ale costului de achizitie.
In acest sens, costul de achizitie al bunurilor cuprinde pretul de cumparare, taxele de import si alte taxe (cu exceptia acelora pe care persoana juridica le poate recupera de la autoritatile fiscale), cheltuielile de transport, manipulare si alte cheltuieli care pot fi atribuibile direct achizitiei bunurilor respective."
Ceea ce inseamna ca veti intregi costul de achizitie cu taxa aferenta, monografia contabila propusa fiind:
2xx/3xx/6xx=40x Valoarea totala din factura (Baza TVA)
Pentru perioada declarata inactiva fiscal societatea are in continuare obligatii fiscale, astfel va trebui sa depuna D112, D100, D311 (pentru TVA-ul colectat in perioada respectiva).
Raspuns oferit in luna aprilie 2023 de catre specialistii site-ului PortalCodulFiscal.ro. Dati click AICI pentru a vedea toate noutatile din Codul Fiscal consultanta si raspunsuri detaliate de la experti.

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
COD TVA ANULAT. Reinregistrare in scopuri de TVACOD TVA ANULAT si restituri de sume platite in plus. Tratament fiscalCOD TVA ANULAT din oficiu, deducere TVA dupa reinregistrareDepasire plafon scutire TVA. Care sunt coonsecintele care apar la neinregistrarea in scopuri de TVA?COD TVA ANULAT pentru beneficiar. Implicatii fiscale la furnizorUltimele articole
Anulare cod TVA. 3 studii de caz importanteAnulare cod de inregistrare in scopuri de TVA. Factura de executare silitaFurnizor cu COD TVA ANULAT din oficiu. Corectarea erorilor contabileReinregistrare TVA in cazul unei societati cu COD TVA ANULAT din oficiuAjustarea TVA pentru client cu procedura de faliment inchisaArticole similare
Trecerea la neplatitor de TVA in 2012. TRATAMENT FISCAL-CONTABILTRATAMENT FISCAL-CONTABIL aplicabil achizitiei de licenteAchizitie teste rapide Covid-19 si testare angajati. Regim fiscal-contabil si documente justificativeMasti, manusi si materiale igienico sanitare pentru salariati. Tratament contabil si fiscalRegimul fiscal-contabil pentru sumele decontate angajatorilor in cazul acordarii de zile libere parintilor in contextul inchiderii scolilorUltimele articole
37 de solutii verificate, la probleme in functionarea ca intreprindere individuala!Materiale consumabile deteriorate. Ce TRATAMENT FISCAL-CONTABIL aplicam?Articole similare
Cum se declara in D394 facturile si bonurile fiscale
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"