Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Atentie contabili!
TVA-ul s-a modificat de la 1 ianuarie 2020

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!

Masti, manusi si materiale igienico sanitare pentru salariati. Tratament contabil si fiscal

de InfoTva.ro

de InfoTva.ro la 26 Mai. 2020 Exclusiv
Tags: tratament fiscal-contabil, protectia personalului, gestiune

Au fost folosite din stocurile de marfuri ale unitatilor cu amanuntul, produse pentru protectia personalului impotriva Covid-19 (masti, dezinfectant, alcool sanitar, manusi). Cum se scot din gestiune aceste produse acestea fiind la pret cu amanuntul (monografie) si care este impactul fiscal? Multumesc!

Raspunsul consultantului fiscal Elena Garofil:
 
Potrivit prevederilor art. 175 din Codul muncii, angajatorul are obligatia sa asigure securitatea si sanatatea salariatilor in toate aspectele legate de munca, in conditiile Legii nr. 319/2006 privind securitatea si sanatatea in munca si dispunerea masurilor necesare pentru:
- asigurarea securitatii si protectia sanatatii lucratorilor;
- prevenirea riscurilor profesionale;
- informarea si instruirea lucratorilor;
- acordarea echipamentului de protectie (masti, manusi de protectie, etc.).
- acordarea materialelor igienico - sanitare;
 
La alin. (4) ale art. 175 se mentioneaza ca masurile privind securitatea si sanatatea in munca nu pot sa determine, in niciun caz, obligatii financiare pentru salariati.
Examenul CECCAR 2020. 100 de Subiecte rezolvate!
Examenul CECCAR 2020. 100 de Subiecte rezolvate!

Vezi detalii

Proceduri obligatorii. Spalarea banilor
Proceduri obligatorii. Spalarea banilor

Vezi detalii

Proceduri obligatorii. Decontul si Rambursarea de TVA
Proceduri obligatorii. Decontul si Rambursarea de TVA

Vezi detalii

 Potrivit prevederilor art. 5 lit. j) din Legea 319/2016, echipament individual de protectie - orice echipament destinat a fi purtat sau manuit de un lucrator pentru a-l proteja impotriva unuia ori mai multor riscuri care ar putea sa ii puna in pericol securitatea si sanatatea la locul de munca, precum si orice supliment sau accesoriu proiectat pentru a indeplini acest obiectiv;
 
Din punct de vedere fiscal, potrivit prevederilor art. 25 alin. (1) din Codul fiscal, si pct. 13 alin (2) din Normele metodologoce de aplicare, sunt cheltuieli deductibile la calculul rezultatului fiscal si cheltuielile reglementate prin acte normative in vigoare. 
 
De exemplu:
a) cheltuielile efectuate pentru securitate si sanatate in munca, potrivit legii;
 
Asadar, avand in vedere ca activitatea trebuie sa se desfasoare in conditii normale, cu asigurarea tuturor conditiilor de igiena si de protectie a salariatilor, apreciez ca aceste cheltuieli sunt cheltuieli deductibile la determinarea rezultatului fiscal.
De asemenea aceste cheltuieli nu sunt impozabile la salariat, potrivit prevederilor art. 76 alin. (4) lit. f) din Codul fiscal, coroborate cu prevederile pct.12 alin (15) din Normele de aplicare.
 
Ca si inregistrari contabile va recomand:
1) declasarea stocului de marfa la alte materiale consumabile, in baza unei decizii:
3028=371 si concomitent:
Stornarea TVA neexigibile respectiv adaosul comercial inregistrat la intrarea in gestiune:
%=371 
4428
378
2) In baza bonului de consum pentru materialele respective (manusi, masti materiale igienico sanitare) si a Procesului verbal de predare/primire masti, manusi (sau alt document justificativ): 
6028=3028
Sau direct consumul, fara declasare:
 
Autor: InfoTva.ro

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Votati articolul "Masti, manusi si materiale igienico sanitare pentru salariati. Tratament contabil si fiscal":
Rating:

Nota: 3.8 din 5 din 5 voturi





Atentie contabili!
TVA-ul s-a modificat de la 1 ianuarie!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special
"MODIFICARI Majore privind TVA de la 1 ianuarie 2020"
Rentrop ∧ Straton
Club Contabilitate

VIDEO

[x]
Atentie contabili!
TVA-ul s-a modificat de la 1 ianuarie!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!

"MODIFICARI Majore privind TVA de la 1 ianuarie 2020"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016