Tags: tratament fiscal-contabil, protectia personalului, gestiune
Au fost folosite din stocurile de marfuri ale unitatilor cu amanuntul, produse pentru protectia personalului impotriva Covid-19 (masti, dezinfectant, alcool sanitar, manusi). Cum se scot din gestiune aceste produse acestea fiind la pret cu amanuntul (monografie) si care este impactul fiscal? Multumesc!
Raspunsul consultantului fiscal Elena Garofil:
Potrivit prevederilor art. 175 din Codul muncii, angajatorul are obligatia sa asigure securitatea si sanatatea salariatilor in toate aspectele legate de munca, in conditiile Legii nr. 319/2006 privind securitatea si sanatatea in munca si dispunerea masurilor necesare pentru:
- asigurarea securitatii si protectia sanatatii lucratorilor;
- prevenirea riscurilor profesionale;
- informarea si instruirea lucratorilor;
- acordarea echipamentului de protectie (masti, manusi de protectie, etc.).
- acordarea materialelor igienico - sanitare;
La alin. (4) ale art. 175 se mentioneaza ca masurile privind securitatea si sanatatea in munca nu pot sa determine, in niciun caz, obligatii financiare pentru salariati.
Potrivit prevederilor art. 5 lit. j) din Legea 319/2016, echipament individual de protectie - orice echipament destinat a fi purtat sau manuit de un lucrator pentru a-l proteja impotriva unuia ori mai multor riscuri care ar putea sa ii puna in pericol securitatea si sanatatea la locul de munca, precum si orice supliment sau accesoriu proiectat pentru a indeplini acest obiectiv;
Din punct de vedere fiscal, potrivit prevederilor art. 25 alin. (1) din Codul fiscal, si pct. 13 alin (2) din Normele metodologoce de aplicare, sunt cheltuieli deductibile la calculul rezultatului fiscal si cheltuielile reglementate prin acte normative in vigoare.
De exemplu:
a) cheltuielile efectuate pentru securitate si sanatate in munca, potrivit legii;
Asadar, avand in vedere ca activitatea trebuie sa se desfasoare in conditii normale, cu asigurarea tuturor conditiilor de igiena si de protectie a salariatilor, apreciez ca aceste cheltuieli sunt cheltuieli deductibile la determinarea rezultatului fiscal.
De asemenea aceste cheltuieli nu sunt impozabile la salariat, potrivit prevederilor art. 76 alin. (4) lit. f) din Codul fiscal, coroborate cu prevederile pct.12 alin (15) din Normele de aplicare.
Ca si inregistrari contabile va recomand:
1) declasarea stocului de marfa la alte materiale consumabile, in baza unei decizii:
3028=371 si concomitent:
Stornarea TVA neexigibile respectiv adaosul comercial inregistrat la intrarea in gestiune:
%=371
4428
378
2) In baza bonului de consum pentru materialele respective (manusi, masti materiale igienico sanitare) si a Procesului verbal de predare/primire masti, manusi (sau alt document justificativ):
6028=3028
Sau direct consumul, fara declasare:

de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Castigul din transferul titlurilor de valoare
Intrebare:
Un SRL avand un capital social de 4.000.000 ron are 2 asociati persoane fizice fiecare cu o cota de participare de 50%. Cei doi asociati decid sa vanda partile sociale la valoare nominala (valoarea capitalului social) catre o persoana juridica care astfel devine asociat unic. Suma de 4.000.000 ron (2.000.000 ron pentru fiecare asociat) este impozabila la asociatii persoane fizice? Care sunt obligatiile acestora din punct de vedere fiscal?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Pontaj salarizare soferi
Intrebare:
Suntem o firma de transport marfa avem intrebari legate de pontajul angajatiilor nostri soferi. Acestia lucreaza intr-un program flexibil, variabil respectand reglementarile legale pentru soferi conform tahograf.
Intrebarile noastre sunt urmatoarele:
1. Cum trebuie sa pontam corect orele lucrate de soferi: trebuie sa luam in considerare orele lucrate, conform tahografului, nu doar condusul) sau doar orele efective de condus?
Exemplu: Un sofer...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Livrare intracomunitara efectuata catre client neplatitor de tva
Intrebare:
Am facut o livrare intracomunitara si, deoarece banii au fost achitati in avans, marfa a fost trimisa inainte de verificarea datelor clientului extern. La verificare, s-a constatat ca acesta nu este platitor de TVA, fapt pentru care factura s-a emis cu TVA-ul romanesc de 19%. Livrarea a fost declarata si in e-transport. Cum inregistram aceasta livrare in decontul de tva si declaratia 394? Deoarece este purtatoare de tva pe teritoriul Romaniei, aceasta nu se inregistreaza in...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Achizitie autoturism SH
Intrebare:
O persona juridica din Romania neplatitoare de TVA achiztioneaz din Germania un autoturism SH pentru uzul societatii de la o persoan fizica sau de la o persona juridica. Valoare achizitiei este mai mare de 10.000 eur.
Este obilgata societatea sa se inregistreze ca platitoare de TVA in fiecare dintre situatii ? Daca da, ce obligatii declarative are in ambele situatii?
Multumesc anticipat.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<CASS venituri din activitati independente
Intrebare:
O persoana fizica autorizata realizeaza in anul 2024 venituri in suma de 4560 lei sub plafonul celor 6 salarii minime. Persoana nu este asigurata nici d.p.d.v. al asigurarilor sociale de sanatate si nici in cel al asigurarilor sociale (pensii). Are obligatia de a achita CASS si CAS.
Cum se completeaza declaratia unica? Ce obligatii ar avea daca venitul ar fi zero sau pierdere? Multumesc.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<