Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Va informam ca Agentia Nationala de Administrare Fiscala a publicat pe pagina oficiala, in categoria Legislatie/ Transparenta decizionala, a fost publicat Proiectul de Ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala pentru aprobarea Procedurii de modificare, din oficiu, a vectorului fiscal, cu privire la taxa pe valoarea adaugata, precum si a modelului si continutului unor formulare.
Prin dispozitiile art. 153 din Legea nr. 571/2003 privind Codul Fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, au fost reglementate situatiile in care persoanele impozabile, care desfasoara activitati economice ce implica operatiuni din sfera taxei pe valoarea adaugata, sunt obligate sa solicite inregistrarea in scopuri de taxa pe valoarea adaugata (TVA).
Potrivit alin. (8) al aceluiasi articol, in cazul in care o persoana este obligata sa se inregistreze, in conformitate cu prevederile art. 153 si nu solicita inregistrarea, organele fiscale competente vor inregistra persoana respectiva din oficiu.
De asemenea, potrivit dispozitiilor art. 153 indice 1 din acelasi act normativ, persoanele care intentioneaza sa efectueze o achizitie intracomunitara in Romania au obligatia sa solicite inregistrarea in scopuri de TVA, inaintea efectuarii achizitiei intracomunitare, in cazul in care valoarea achizitiei intracomunitare respective depaseste plafonul pentru achizitii intracomunitare in anul calendaristic in care are loc achizitia intracomunitara. Daca persoana obligata sa se inregistreze in scopuri de TVA pentru achizitii nu solicita inregistrarea, organele fiscale competente vor inregistra persoana respectiva din oficiu, astfel cum se prevede la alin. (4) art. 153 indice 1 din Codul Fiscal.
Totodata, potrivit dispozitiilor art. 153 alin. (9) din Codul Fiscal, in vigoare pana la data de 31 decembrie 2011, organele fiscale anuleaza, din oficiu, inregistrarea in scopuri de TVA in situatii de declarare in inactivitate fiscala sau de suspendare temporara a activitatii inregistrate la Registrul comertului.
Pentru implementarea acestor prevederi si tinand cont de faptul ca datele din registrul contribuabililor pot fi modificate din oficiu ori de cate ori se constata ca acestea nu corespund starii de fapt reale, in conditiile art. 78 alin. (3) din Codul de Procedura Fiscala, a fost aprobat Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 1.786/2010 pentru aprobarea procedurii de modificare, din oficiu, a vectorului fiscal cu privire la TVA, precum si a modelului si continutului unor formulare.

Cartea Verde a Contabilitatii

Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari

Manualul Contabilului Incepator - stick USB
Prin dispozitiile Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr. 125/2011 pentru modificarea si completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul Fiscal, incepand cu data de 1 ianuarie 2012 au fost completate si situatiile in care organele fiscale au obligatia sa anuleze, din oficiu, inregistrarea in scopuri de TVA a persoanei impozabile, conform art. 153 alin. (9) din Codul Fiscal, dupa cum urmeaza:
a) daca este declarata inactiva conform prevederilor art. 78 indice 1 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, de la data declararii ca inactiva;
b) daca a intrat in inactivitate temporara, inscrisa in registrul comertului, potrivit legii, de la data inscrierii mentiunii privind inactivitatea temporara in registrul comertului;
c) daca asociatii/administratorii persoanei impozabile sau persoana impozabila insasi au inscrise in cazierul fiscal infractiuni si/sau faptele prevazute la art. 2 alin. (2) lit. a) din Ordonanta Guvernului nr. 75/2001 privind organizarea si functionarea cazierului fiscal, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, de la data comunicarii deciziei de anulare de catre organele fiscale competente;
d) daca nu a depus pe parcursul unui semestru calendaristic niciun decont de taxa prevazut la art. 156 indice 2, dar nu este in situatia prevazuta la lit. a) sau b), din prima zi a celei de-a doua luni urmatoare respectivului semestru calendaristic. Aceste prevederi se aplica numai in cazul persoanelor pentru care perioada fiscala este luna sau trimestrul;
e) daca in deconturile de taxa depuse pentru 6 luni consecutive in cursul unui semestru calendaristic, in cazul persoanelor care au perioada fiscala luna calendaristica, si pentru doua perioade fiscale consecutive in cursul unui semestru calendaristic, in cazul persoanelor impozabile care au perioada fiscala trimestrul calendaristic, nu au fost evidentiate achizitii de bunuri/servicii si nici livrari de bunuri/prestari de servicii, realizate in cursul acestor perioade de raportare, din prima zi a celei de-a doua luni urmatoare respectivului semestru calendaristic;
f) daca, potrivit prevederilor prezentului titlu, persoana nu era obligata sa solicite inregistrarea sau nu avea dreptul sa solicite inregistrarea in scopuri de TVA, conform art. 153 din Codul Fiscal.
De asemenea, potrivit art. 153 alin. (9 indice 1) lit. a) din Codul Fiscal, organele fiscale competente inregistreaza, din oficiu, in scopuri de TVA persoanele impozabile de la data la care a incetat situatia care a condus la anularea inregistrarii, pentru situatiile prevazute la art. 153 alin. (9) lit. a) si b).
Totodata, prin Hotararea Guvernului nr. 50/2012, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei nr. 78 din 31 ianuarie 2012, au fost aduse modificari normelor metodologice de aplicare a dispozitiilor privind data inregistrarii in scopuri de TVA din Codul Fiscal.
Avand in vedere cele expuse, proiectul de act normativ propune aprobarea actualizarii procedurii de modificare, din oficiu, a vectorului fiscal, cu privire la taxa pe valoarea adaugata, precum si a modelului si continutului unor formulare.

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Firma din HoReCa. Se va modifica vectorul fiscal daca este depasit plafonul de 500.000 euro?Inregistrare in scopuri de TVA si depasire plafon de 220.000 lei. Noile reguli valabile in 2015Noi norme privind modificarea vectorului fiscal din oficiuD700 in 2023: Ce operatiuni se pot face cu ajutorul formularului?Ce pasi trebuie sa urmeze firmele care au datorat impozit gresit la ANAF, incepand cu 1 ianuarie 2023Ultimele articole
D700 ANAF. Ce sanctiuni se aplica daca NU depui D700 la timpPerioada fiscala TVA 2025 pentru persoanele care efectueaza achizitii intracomunitare de bunuriDin 2025 se aplica o noua procedura pentru modificarea din oficiu a vectorului fiscal, cu privire la TVAFormularele de inregistrare fiscala vor fi MODIFICATE, in conditiile aparitiei a doua impozite noiFirme care NU se incadreaza in plafonul micro de 250.000 euro. Pana cand trebuie modificat vectorul fiscalArticole similare
Declaratii fiscale care vor fi transmise obligatoriu electronic de la 1 ianuarie 2018MFP: Discutii despre implicarea bancii in privatizarea companiilorCum se stabileste perioada fiscala pentru TVA si care sunt criteriile?TVA - Locul achizitiei intracomunitare de bunuriExport bunuri. Ce tratament fiscal se aplica la facturare? Cum raportam prin decontul 300?Ultimele articole
D390 si serviciile intracomunitare. Formularul se depune lunar sau trimestrial?Leasing operational autovehicul. Deductibilitate cheltuieli si TVA in acest caze-Factura in tranzactii cu reprezentant fiscal. Ai obligatia sa transmiti facturile in sistem?Cesiune de creanta. Emitere facturi, regim TVA si inregistrari contabileTVA imobiliare. Conditii pentru aplicarea cotei de TVA de 9%Articole similare
Comunicat ANAF: Depunerea electronica a declaratiilor fiscaleStudiu de caz: Regimul TVA in cazul achizitiei unui program informaticProiect de Ordin ANAF: Aprobarea procedurii de intocmire, avizare si aprobare a raportului de inspectie fiscalaAlocatiile de stat pentru copii, majorate din luna ianuarie 2024Tratamentul fiscal al chiriei platite in 2023 pentru 2024Ultimele articole
Leasing operational autovehicul. Deductibilitate cheltuieli si TVA in acest cazFactura pe alt nume in export. Cum obtii scutirea de TVA + documente necesareD300 ANAF. Cum tratezi in D300 TVA-ul fara drept de deducereEsalonare clasica la plata in 2025: ANAF simplifica proceduraSemnatura electronica si olografa: Ce accepta ANAF la bilanturiArticole similare
Efectele inregistrarii contractului de locatiune la administratia financiaraProiect de Lege pentru aprobarea Programului de sprijin financiar acordat romanilor din diaspora care revin in taraAchizitii servicii intracomunitare de catre o firma neplatitoare de TVA. Se obtine codul special de TVA?Achizitie intracomunitara. Inregistrarea in ROI si perioada fiscala. Ce obligatii se mentin?Inregistrarea in scopuri de TVA, posibila numai dupa controlul Garzii FinanciareUltimele articole
Neplatitor de TVA. Cote de TVA de 9% sau de 19% pentru achizitii din afara RomanieiD700 in 2025. Completare D700 pentru reinregistrare in scopuri de TVAFirme neplatitoare de TVA, servicii din UE. Ce trebuie sa stie despre codul TVA, D301 si D390 VIESTrecere la regim normal de TVA. Ce se intampla cu TVA-ul pentru imobilizarile in cursSponsorizare ONG. 3 studii de caz utile contribuabililor
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"TVA exigibil si neexigibil. Corelatii intre decontul de TVA si balanta. Cum procedam"