Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Va informam ca Agentia Nationala de Administrare Fiscala a publicat pe pagina oficiala, in categoria Legislatie/ Transparenta decizionala, a fost publicat Proiectul de Ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala pentru aprobarea Procedurii de modificare, din oficiu, a vectorului fiscal, cu privire la taxa pe valoarea adaugata, precum si a modelului si continutului unor formulare.
Prin dispozitiile art. 153 din Legea nr. 571/2003 privind Codul Fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, au fost reglementate situatiile in care persoanele impozabile, care desfasoara activitati economice ce implica operatiuni din sfera taxei pe valoarea adaugata, sunt obligate sa solicite inregistrarea in scopuri de taxa pe valoarea adaugata (TVA).
Potrivit alin. (8) al aceluiasi articol, in cazul in care o persoana este obligata sa se inregistreze, in conformitate cu prevederile art. 153 si nu solicita inregistrarea, organele fiscale competente vor inregistra persoana respectiva din oficiu.
De asemenea, potrivit dispozitiilor art. 153 indice 1 din acelasi act normativ, persoanele care intentioneaza sa efectueze o achizitie intracomunitara in Romania au obligatia sa solicite inregistrarea in scopuri de TVA, inaintea efectuarii achizitiei intracomunitare, in cazul in care valoarea achizitiei intracomunitare respective depaseste plafonul pentru achizitii intracomunitare in anul calendaristic in care are loc achizitia intracomunitara. Daca persoana obligata sa se inregistreze in scopuri de TVA pentru achizitii nu solicita inregistrarea, organele fiscale competente vor inregistra persoana respectiva din oficiu, astfel cum se prevede la alin. (4) art. 153 indice 1 din Codul Fiscal.
Totodata, potrivit dispozitiilor art. 153 alin. (9) din Codul Fiscal, in vigoare pana la data de 31 decembrie 2011, organele fiscale anuleaza, din oficiu, inregistrarea in scopuri de TVA in situatii de declarare in inactivitate fiscala sau de suspendare temporara a activitatii inregistrate la Registrul comertului.
Pentru implementarea acestor prevederi si tinand cont de faptul ca datele din registrul contribuabililor pot fi modificate din oficiu ori de cate ori se constata ca acestea nu corespund starii de fapt reale, in conditiile art. 78 alin. (3) din Codul de Procedura Fiscala, a fost aprobat Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 1.786/2010 pentru aprobarea procedurii de modificare, din oficiu, a vectorului fiscal cu privire la TVA, precum si a modelului si continutului unor formulare.

Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor

Venituri impozabile si neimpozabile la calculul impozitului pe profit

Manual de politici contabile - Stick USB
Prin dispozitiile Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr. 125/2011 pentru modificarea si completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul Fiscal, incepand cu data de 1 ianuarie 2012 au fost completate si situatiile in care organele fiscale au obligatia sa anuleze, din oficiu, inregistrarea in scopuri de TVA a persoanei impozabile, conform art. 153 alin. (9) din Codul Fiscal, dupa cum urmeaza:
a) daca este declarata inactiva conform prevederilor art. 78 indice 1 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, de la data declararii ca inactiva;
b) daca a intrat in inactivitate temporara, inscrisa in registrul comertului, potrivit legii, de la data inscrierii mentiunii privind inactivitatea temporara in registrul comertului;
c) daca asociatii/administratorii persoanei impozabile sau persoana impozabila insasi au inscrise in cazierul fiscal infractiuni si/sau faptele prevazute la art. 2 alin. (2) lit. a) din Ordonanta Guvernului nr. 75/2001 privind organizarea si functionarea cazierului fiscal, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, de la data comunicarii deciziei de anulare de catre organele fiscale competente;
d) daca nu a depus pe parcursul unui semestru calendaristic niciun decont de taxa prevazut la art. 156 indice 2, dar nu este in situatia prevazuta la lit. a) sau b), din prima zi a celei de-a doua luni urmatoare respectivului semestru calendaristic. Aceste prevederi se aplica numai in cazul persoanelor pentru care perioada fiscala este luna sau trimestrul;
e) daca in deconturile de taxa depuse pentru 6 luni consecutive in cursul unui semestru calendaristic, in cazul persoanelor care au perioada fiscala luna calendaristica, si pentru doua perioade fiscale consecutive in cursul unui semestru calendaristic, in cazul persoanelor impozabile care au perioada fiscala trimestrul calendaristic, nu au fost evidentiate achizitii de bunuri/servicii si nici livrari de bunuri/prestari de servicii, realizate in cursul acestor perioade de raportare, din prima zi a celei de-a doua luni urmatoare respectivului semestru calendaristic;
f) daca, potrivit prevederilor prezentului titlu, persoana nu era obligata sa solicite inregistrarea sau nu avea dreptul sa solicite inregistrarea in scopuri de TVA, conform art. 153 din Codul Fiscal.
De asemenea, potrivit art. 153 alin. (9 indice 1) lit. a) din Codul Fiscal, organele fiscale competente inregistreaza, din oficiu, in scopuri de TVA persoanele impozabile de la data la care a incetat situatia care a condus la anularea inregistrarii, pentru situatiile prevazute la art. 153 alin. (9) lit. a) si b).
Totodata, prin Hotararea Guvernului nr. 50/2012, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei nr. 78 din 31 ianuarie 2012, au fost aduse modificari normelor metodologice de aplicare a dispozitiilor privind data inregistrarii in scopuri de TVA din Codul Fiscal.
Avand in vedere cele expuse, proiectul de act normativ propune aprobarea actualizarii procedurii de modificare, din oficiu, a vectorului fiscal, cu privire la taxa pe valoarea adaugata, precum si a modelului si continutului unor formulare.

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Ce pasi trebuie sa urmeze firmele care au datorat impozit gresit la ANAF, incepand cu 1 ianuarie 2023Inregistrare in scopuri de TVA si depasire plafon de 220.000 lei. Noile reguli valabile in 2015Procedura de modificare, din oficiu, a vectorului fiscal cu privire la TVA, schimbata prin Ordinul 7032/2024Documentar fiscal: Ordin ANAF nr. 700 din 2012 privind modificarea din oficiu a vectorului fiscalNoi norme privind modificarea vectorului fiscal din oficiuUltimele articole
D700 ANAF. Ce sanctiuni se aplica daca NU depui D700 la timpPerioada fiscala TVA 2025 pentru persoanele care efectueaza achizitii intracomunitare de bunuriDin 2025 se aplica o noua procedura pentru modificarea din oficiu a vectorului fiscal, cu privire la TVAFormularele de inregistrare fiscala vor fi MODIFICATE, in conditiile aparitiei a doua impozite noiFirme care NU se incadreaza in plafonul micro de 250.000 euro. Pana cand trebuie modificat vectorul fiscalArticole similare
Comunicat ANAF: Se modifica inregistrarea la cerere in scopuri de TVAPFA-uri care depasesc plafonul de 300.000 de lei pe an. Sunt obligate sa se inregistreze in scopuri de TVA?Puteti renunta la optiunea de aplicare Split TVA daca optati de la 1 octombrie?Transport intracomunitar si lipsa codului de TVA. Cum facturam corect?Cadouri de Craciun si tichete cadou. Intrebari lamurite pentru firme!Ultimele articole
Completarea statutului TVA in D406 pentru firme neplatitoare de TVANeplatitor de TVA. MONOGRAFIE contabila in cazul importului de bunuriPFA si drepturile de autor. Documente necesare dupa inregistrarea ca platitor de TVATVA la incasare in 2025 pentru firme noi: cum se face corect optiunea in D700Majorare TVA in 2025: Unde vor creste preturile si de ceArticole similare
SPV: Noul canal de depunere a declaratiilor de venit pentru contribuabilii persoane fizice cu termen 25 mai 2016TVA cheltuiala eligibila. Proiect finantare ONGEvitati amenzi de pana la 4.000 lei! 36 de proceduri contabile de actualitate va salveaza la orice control ANAFDezvoltatorii imobiliari PF trebuie sa declare veniturile din vanzarea proprietatilor imobiliare pana la 30 iulieDeclaratia rectificativa 710. Descarcati cele patru actualizari!Ultimele articole
Cod UIT ANAF: 3 lucruri esentiale de stiut la achizitii de bunuriTVA la cafea si ceai in HoReCa. Justitia RESPINGE interpretarea ANAFE-TVA si dublarea sumelor in sistem. MODEL de raspuns catre ANAFCota de TVA cafea. Este de 9% sau de 19% in 2025?Ghid ANAF pentru veniturile din arenda. Ce trebuie sa stii in 2025Articole similare
Cerinte privind emiterea facturilor de catre persoanele impozabileVerifica daca esti obligat sa depui Formularul 394Import bunuri vanzator stabilit pe teritoriul comunitar. Cum procedam?Factura eronata. Cum procedam?Import soft pe hardisk. Conditia de livrare DDP. Tratament fiscal TVAUltimele articole
Neplatitor de TVA. Cote de TVA de 9% sau de 19% pentru achizitii din afara RomanieiD700 in 2025. Completare D700 pentru reinregistrare in scopuri de TVAFirme neplatitoare de TVA, servicii din UE. Ce trebuie sa stie despre codul TVA, D301 si D390 VIESTrecere la regim normal de TVA. Ce se intampla cu TVA-ul pentru imobilizarile in cursSponsorizare ONG. 3 studii de caz utile contribuabililor
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"TVA exigibil si neexigibil. Corelatii intre decontul de TVA si balanta. Cum procedam"