Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Va informam ca Agentia Nationala de Administrare Fiscala a publicat pe pagina oficiala, in categoria Legislatie/ Transparenta decizionala, a fost publicat Proiectul de Ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala pentru aprobarea Procedurii de modificare, din oficiu, a vectorului fiscal, cu privire la taxa pe valoarea adaugata, precum si a modelului si continutului unor formulare.
Prin dispozitiile art. 153 din Legea nr. 571/2003 privind Codul Fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, au fost reglementate situatiile in care persoanele impozabile, care desfasoara activitati economice ce implica operatiuni din sfera taxei pe valoarea adaugata, sunt obligate sa solicite inregistrarea in scopuri de taxa pe valoarea adaugata (TVA).
Potrivit alin. (8) al aceluiasi articol, in cazul in care o persoana este obligata sa se inregistreze, in conformitate cu prevederile art. 153 si nu solicita inregistrarea, organele fiscale competente vor inregistra persoana respectiva din oficiu.
De asemenea, potrivit dispozitiilor art. 153 indice 1 din acelasi act normativ, persoanele care intentioneaza sa efectueze o achizitie intracomunitara in Romania au obligatia sa solicite inregistrarea in scopuri de TVA, inaintea efectuarii achizitiei intracomunitare, in cazul in care valoarea achizitiei intracomunitare respective depaseste plafonul pentru achizitii intracomunitare in anul calendaristic in care are loc achizitia intracomunitara. Daca persoana obligata sa se inregistreze in scopuri de TVA pentru achizitii nu solicita inregistrarea, organele fiscale competente vor inregistra persoana respectiva din oficiu, astfel cum se prevede la alin. (4) art. 153 indice 1 din Codul Fiscal.
Totodata, potrivit dispozitiilor art. 153 alin. (9) din Codul Fiscal, in vigoare pana la data de 31 decembrie 2011, organele fiscale anuleaza, din oficiu, inregistrarea in scopuri de TVA in situatii de declarare in inactivitate fiscala sau de suspendare temporara a activitatii inregistrate la Registrul comertului.
Pentru implementarea acestor prevederi si tinand cont de faptul ca datele din registrul contribuabililor pot fi modificate din oficiu ori de cate ori se constata ca acestea nu corespund starii de fapt reale, in conditiile art. 78 alin. (3) din Codul de Procedura Fiscala, a fost aprobat Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 1.786/2010 pentru aprobarea procedurii de modificare, din oficiu, a vectorului fiscal cu privire la TVA, precum si a modelului si continutului unor formulare.

Portal Codul fiscal - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari

Agenda Fiscala a Contabilului 2025

Manualul Contabilului Incepator - stick USB
Prin dispozitiile Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr. 125/2011 pentru modificarea si completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul Fiscal, incepand cu data de 1 ianuarie 2012 au fost completate si situatiile in care organele fiscale au obligatia sa anuleze, din oficiu, inregistrarea in scopuri de TVA a persoanei impozabile, conform art. 153 alin. (9) din Codul Fiscal, dupa cum urmeaza:
a) daca este declarata inactiva conform prevederilor art. 78 indice 1 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, de la data declararii ca inactiva;
b) daca a intrat in inactivitate temporara, inscrisa in registrul comertului, potrivit legii, de la data inscrierii mentiunii privind inactivitatea temporara in registrul comertului;
c) daca asociatii/administratorii persoanei impozabile sau persoana impozabila insasi au inscrise in cazierul fiscal infractiuni si/sau faptele prevazute la art. 2 alin. (2) lit. a) din Ordonanta Guvernului nr. 75/2001 privind organizarea si functionarea cazierului fiscal, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, de la data comunicarii deciziei de anulare de catre organele fiscale competente;
d) daca nu a depus pe parcursul unui semestru calendaristic niciun decont de taxa prevazut la art. 156 indice 2, dar nu este in situatia prevazuta la lit. a) sau b), din prima zi a celei de-a doua luni urmatoare respectivului semestru calendaristic. Aceste prevederi se aplica numai in cazul persoanelor pentru care perioada fiscala este luna sau trimestrul;
e) daca in deconturile de taxa depuse pentru 6 luni consecutive in cursul unui semestru calendaristic, in cazul persoanelor care au perioada fiscala luna calendaristica, si pentru doua perioade fiscale consecutive in cursul unui semestru calendaristic, in cazul persoanelor impozabile care au perioada fiscala trimestrul calendaristic, nu au fost evidentiate achizitii de bunuri/servicii si nici livrari de bunuri/prestari de servicii, realizate in cursul acestor perioade de raportare, din prima zi a celei de-a doua luni urmatoare respectivului semestru calendaristic;
f) daca, potrivit prevederilor prezentului titlu, persoana nu era obligata sa solicite inregistrarea sau nu avea dreptul sa solicite inregistrarea in scopuri de TVA, conform art. 153 din Codul Fiscal.
De asemenea, potrivit art. 153 alin. (9 indice 1) lit. a) din Codul Fiscal, organele fiscale competente inregistreaza, din oficiu, in scopuri de TVA persoanele impozabile de la data la care a incetat situatia care a condus la anularea inregistrarii, pentru situatiile prevazute la art. 153 alin. (9) lit. a) si b).
Totodata, prin Hotararea Guvernului nr. 50/2012, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei nr. 78 din 31 ianuarie 2012, au fost aduse modificari normelor metodologice de aplicare a dispozitiilor privind data inregistrarii in scopuri de TVA din Codul Fiscal.
Avand in vedere cele expuse, proiectul de act normativ propune aprobarea actualizarii procedurii de modificare, din oficiu, a vectorului fiscal, cu privire la taxa pe valoarea adaugata, precum si a modelului si continutului unor formulare.

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Procedura de modificare, din oficiu, a vectorului fiscal cu privire la TVAComunicat ANAF: Se modifica inregistrarea la cerere in scopuri de TVAObligatii fiscale aferente inchiderii exercitiului privind TVANoi norme privind modificarea vectorului fiscal din oficiuNoile acte normative care reglementeaza inregistrarea in scopuri de TVA si vectorul fiscalUltimele articole
D700 ANAF. Ce sanctiuni se aplica daca NU depui D700 la timpPerioada fiscala TVA 2025 pentru persoanele care efectueaza achizitii intracomunitare de bunuriDin 2025 se aplica o noua procedura pentru modificarea din oficiu a vectorului fiscal, cu privire la TVAFormularele de inregistrare fiscala vor fi MODIFICATE, in conditiile aparitiei a doua impozite noiFirme care NU se incadreaza in plafonul micro de 250.000 euro. Pana cand trebuie modificat vectorul fiscalArticole similare
Export bunuri prin sucursala din Romania. Cum se poate deduce TVA aferent facturilor de achizitii intracomunitare si interne?Caz practic: Impozitarea pe veniturile microintreprinderilor de la 1 februarie 2013Declaratia 311. In ce conditii se depune de catre contribuabil?Ce declaratii depunem la 11 noiembrie?Cum se face impozitarea veniturilor din transferul de moneda virtualaUltimele articole
E-TVA si Notificarea de conformare. Se pot corecta diferentele dintre D300 si Decontul precompletat? Control antifrauda in 2025: TVA nedeductibil si obligatii suplimentare pentru firmeCadouri de Paste in 2025. Platiti CAS, CASS si impozit pe venit pentru aceste cheltuieli?E-TVA. Cum sa corelezi exigibilitatea TVA cu datele din Decontul precompletat e-TVATVA imobiliare. Ce cota TVA trebuie aplicata la vanzarea imobilelor catre persoane fiziceArticole similare
ANAF: Principalele obligatii declarative si de plata cu termene in luna iunie 2016ANAF prezinta un raport al incasarilor din acest anCodul Fiscal 2014, pe Tableta!Definitivarea impozitului in 2013. Ce obligatii declarative avem?OANAF nr. 1436: Util pentru persoanele impozabile cu inregistrarea TVA anulataUltimele articole
Contractul de inchiriere. 5 intrebari si raspunsuri utile persoanelor fiziceSAF-T ANAF: Lista persoanelor EXCEPTATE de la depunerea D406 a fost extinsaBilant ANAF. Termen de transmitere situatii financiare pentru ONG-uri in 2025D406 in 2025. Cum se inregistreaza in D406 serviciile intracomunitareSponsorizare ONG. 3 studii de caz utile contribuabililorArticole similare
CNPP a publicat indicatorii utilizati in sistemul public de pensii pentru anul 2021CODUL FISCAL 2011 (Partea II.4): Modificari si completari aduse Legii nr.571 din 2003 prin Ordonanta 30 din 2011Ajustare TVA colectata. MONOGRAFIE contabila si tratament fiscalCum aplicam scutirea de impozit pe salarii pentru activitati de creare programe calculator?Dividende distribuite unui asociat care relizeaza venituri din salarii. Se datoreaza CASS?Ultimele articole
Sponsorizare ONG. 3 studii de caz utile contribuabililorBon fiscal de peste 100 euro. Conditii pentru a putea deduce TVA-ulCoduri SAF-T. Codurile SAF-T in cazul operatiunilor supuse TVA la incasareImpozit pe profit. 4 exemple utile pentru calcularea impozitului si recuperarea pierderilor fiscaleErori la inregistrarea facturilor. Rectificare D390 si D300
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"