Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Conform art. 271 alin. (1) din Codul fiscal, orice persoana care utilizeaza un panou, afisaj sau o structura de afisaj pentru reclama si publicitate, cu exceptia celei care intra sub incidenta art. 270, datoreaza plata taxei anuale prevazute in prezentul articol catre bugetul local al comunei, al orasului sau al municipiului, dupa caz, in raza careia/caruia este amplasat panoul, afisajul sau structura de afisaj respectiva. La nivelul municipiului Bucuresti, aceasta taxa revine bugetului local al sectorului in raza caruia este amplasat panoul, afisajul sau structura de afisaj respectiva.
Alineatul (2) stabileste ca valoarea taxei pentru afisaj in scop de reclama si publicitate se calculeaza anual, prin inmultirea numarului de metri patrati sau a fractiunii de metru patrat a suprafetei afisajului pentru reclama sau publicitate cu suma stabilita de consiliul local, astfel:a) in cazul unui afisaj situat in locul in care persoana deruleaza o activitate economica, suma este intre 0 si 28 lei; (actualizare conform HG 956/2009).
b) in cazul oricarui alt panou, afisaj sau structura de afisaj pentru reclama si publicitate, suma este intre 0 si 20 lei (actualizare conform HG 956/2009).
(3) Taxa pentru afisaj in scop de reclama si publicitate se recalculeaza pentru a reflecta numarul de luni sau fractiunea din luna dintr-un an calendaristic in care se afiseaza in scop de reclama si publicitate.
(4) Taxa pentru afisajul in scop de reclama si publicitate se plateste anual, in doua rate egale, pana la datele de 31 martie si 30 septembrie inclusiv. Taxa pentru afisajul in scop de reclama si publicitate, datorata aceluiasi buget local de catre contribuabili, persoane fizice si juridice, de pana la 50 lei inclusiv, se plateste integral pana la primul termen de plata.
(5) Consiliile locale pot impune persoanelor care datoreaza taxa pentru afisaj in scop de reclama si publicitate sa depuna o declaratie anuala la compartimentul de specialitate al autoritatii administratiei publice locale.
![Cartea verde a contabilitatii varianta tiparita](https://www.rs.ro/dbimg/product/2850-cartea-verde-a-.jpg)
Cartea verde a contabilitatii varianta tiparita
![Contabilitatea organizatiilor non-profit](https://www.rs.ro/dbimg/product/1977-contabilitatea-.png)
Contabilitatea organizatiilor non-profit
![Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari](https://www.rs.ro/dbimg/product/173-consilier-taxe-.jpg)
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
Scutiri
- Taxa pentru serviciile de reclama si publicitate si taxa pentru afisaj in scop de reclama si publicitate nu se aplica institutiilor publice, cu exceptia cazurilor cand acestea fac reclama unor activitati economice.
- Taxa prevazuta in prezentul articol, denumita in continuare taxa pentru afisaj in scop de reclama si publicitate, nu se aplica unei persoane care inchiriaza panoul, afisajul sau structura de afisaj unei alte persoane, in acest caz taxa prevazuta la art. 270 fiind platita de aceasta ultima persoana.
- Taxa pentru afisaj in scop de reclama si publicitate nu se datoreaza pentru afisele, panourile sau alte mijloace de reclama si publicitate amplasate in interiorul cladirilor.
- Taxa pentru afisaj in scop de reclama si publicitate nu se aplica pentru panourile de identificare a instalatiilor energetice, marcaje de avertizare sau marcaje de circulatie, precum si alte informatii de utilitate publica si educationale.
- Nu se datoreaza taxa pentru folosirea mijloacelor de reclama si publicitate pentru afisajul efectuat pe mijloacele de transport care nu sunt destinate, prin constructia lor, realizarii de reclama si publicitate.
![Redactia Infotva](https://infotva.manager.ro/images/autori//redactia-infotvaautor_avatar.png)
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Rating:
Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Articole similare
Reminder ANAF! 31 martie 2023, termen limita de depunere a formularelor 700 si 010Precizari privind declararea si plata impozitului pe venitRegistrul Operatorilor Intracomunitari - documentar fiscalCalcul pro-rata la aplicarea regimului de taxare inversaCODUL FISCAL 2010 TITLUL IX - Capitolul IV - Impozitul pe mijloacele de transportUltimele articole
E-Factura: Ce inregistrari contabile sunt necesare pentru facturile platite care NU sunt transmise in SPV?Finantele propun cresterea subventiei la acciza pentru combustibil de la 13 la 20 de baniPierdere fiscala in 2023. Cum se calculeaza impozitul pe profitDecont TVA 2024: Ghid Complet | Completare, Depunere, TermeneE-Transport: 2 spete importante cu privire la obtinerea codului UIT![Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA](https://media.rs.ro/filemanagerraport/Info TVA/FAB cop rap231108160950.png)
Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA"