keyboard_double_arrow_right

Atentie, contabili!

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"!

Adauga adresa de email si DESCARCA GRATUIT raportul realizat de specialisti

PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal
keyboard_double_arrow_left

Rectificarea bugetara 2019: Creditele bugetare ale fiecarui Minister. Bani mai putini la Educatie, Cercetare, Agricultura si Transporturi

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
de Alina Georgiana Costache la 06 Aug. 2019
Tags: rectificare bugetara 2019, bugete ministere, mfp, legea bugetului de stat

Ministerul Finantelor Publice (MFP) a pus, marti - 6 august, in Transparenta decizionala, proiectul de ordonanta privind rectificarea bugetara pe anul 2019. In urma acestei rectificari, anumitor ministere li s-au diminuat creditele bugetare, in timp ce altele primesc bani suplimentar - cum este si cazul MFP.

Asadar, potrivit Notei de Fundamentare care insoteste Proiectul de ordonanta privind Rectificarea bugetara 2019, primesc bani mai putini urmatoarele ministere si alti ordonatori de credite.

Ministerul Educatiei Nationale

MEN pierde 1,03 miliarde de lei. 
Executia la semestrul I este de 46% din bugetul aprobat. S-au propus reduceri ale cheltuielilor bugetare astfel: 
    • titlul ”Cheltuieli de personal” - 400 milioane lei (suma ramasa asigura plata salariilor pana la sfarsitul anului, titlurile executorii si aplicare Legii nr. 85/2016), 
    • titlul ”Bunuri si servicii” – 7,5 milioane lei, media lunara ramasa pentru semestrul al doilea este cu 12% mai mare decat media platilor pe primele 6 luni, reducerea propusa reprezentand suma blocata de 10% potrivit Legii 500/2002 privind finantele publice.
    • titlul ”Transferuri intre unitati ale administratiei publice” -109,4 mil. lei, reprezentand suma blocata de 10% potrivit Legii 500/2002 privind finantele publice.
    • titlul ”Alte cheltuieli”- 80 mil lei ca urmare a economiilor inregistrate la dobanzi legale aferente sentintelor judecatoresti, 
    • titlul ”Active nefinanciare” – 20 milioane lei, media lunara ramasa pentru semestrul al doilea este cu 226% mai mare decat media platilor pe primele 6 luni.  
    • titlul ”Asistenta sociala” se propune diminuarea cu -440 milioane lei, din cauza nederularii programului ”Merg la scoala” intrucat pana in prezent actul normativ necesar derularii programului nu a fost promovat. Media ramasa de cheltuit pentru semestrul II la acest titlu, cu 84% mai mare decat media lunara a platilor pe primul semestru permite derularea in continuare a actualului program pentru rechizite scolare destinat copiilor din familii cu venituri reduse aflati in invatamantul primar si gimnazial. 
    • la  cheltuielile aferente programelor cu finantare rambursabila se propune suplimentarea creditelor bugetare cu +30 milioane de lei si a celor de angajament cu 250 milioane lei pentru proiectul privind educatia timpurie si proiectul ROSE privind invatamantul secundar. 
Totodata, pentru invatamantul universitar prin rectificare se propune majorarea cheltuielilor cu suma de 500 milioane lei asigurata prin majorarea veniturilor proprii cu suma de 250 milioane lei si reglementarea utilizarii disponibilitatilor din anii anteriori in limita sumei de 250 milioane lei.
 

Ministerul Fondurilor Europene

-681,9 milioane lei. Executia la semestrul I este de 18% din bugetul aprobat.  Propunerea de diminuare a cheltuielilor bugetare a avut in vedere executia pe primul semestru al anului 2019. S-au identificat economii in principal la:
    • proiecte cu finantare din fonduri externe nerambursabile -663,2 milioane lei). Propunerea de rectificare are in vedere, de asemenea, gradul de executie al cheltuielilor pe primele 6 luni de,  17,62%, media platilor lunare fiind de 65,46  milioane lei/luna, media ramasa de utilizat pe urmatoarele 6 luni, dupa rectificare, fiind de 195,34 milioane lei/luna;
    • cheltuieli de personal -17 milioane lei, media platilor lunare fiind de 1,28 milioane lei/luna, media ramasa de utilizat pe urmatoarele 6 luni, dupa rectificare, fiind de 1,65 milioane lei/luna. Sumele la titlul cheltuieli de personal, asigura plata in integralitate a salariilor pana la finele anului. 
    • bunuri si servicii -1,7 milioane lei, media platilor lunare fiind de 0,37 milioane lei/luna, media ramasa de utilizat pe urmatoarele 6 luni, dupa rectificare, fiind de 0,55 milioane lei/luna.
 

Ministerul Cercetarii si Inovarii

– 369,1 milioane lei. Executia la semestrul I este de 26 % din bugetul aprobat.   Se propun reduceri ale cheltuielilor bugetare astfel: cheltuieli de personal -2,1 milioane lei (suma ramasa dupa rectificarea bugetara asigura plata drepturilor salalriale pana la finalul anului), bunuri si servicii – 1,8 milioane lei; la acest titlu de cheltuieli a fost avuta in vedere mentinerea in semestrul II al unui nivel al cheltuielilor la un nivel comparabil cu platile efectuate pe primul semestru al anului. La titlul ”Alte transferuri” s-a anulat suma de - 65,2 mil lei reprezentand retinerea de 10%, asigurandu-se o medie lunara ramasa de cheltuit in semestrul II cu 91% mai mare decat media platilor pe primele 6 luni. De asemenea, au fost efectuate reduceri la proiecte cu finantare din FEN postaderare 2014-2020: -300 mil lei, avand in vedere atat gradul  de utilizare in primul semestru (1,4% din prevederile anuale), cat si nedemararea unor proiecte pe care ministerul si le-a propus sa le implementeze incepand cu acest an. 
 

Ministerul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale

– 310,4 milioane lei. Executia la semestrul I este de  34% din bugetul aprobat. Propunerea de diminuare a cheltuielilor bugetare a avut in vedere executia pe primul semestru al anului 2019 raportata la prevederile bugetare anuale si diminuarea sumelor retinute in proportie de 10%. S-au identificat economii in principal la:
        â—¦  transferuri intre unitati ale administratiei publice -277,4 milioane lei, suma mai mica decat retinerea de 10%. Propunerea de rectificare are in vedere gradul de executie al cheltuielilor pe primele 6 luni de 33%, media platilor lunare fiind de 109,7 milioane lei/luna, media ramasa de utilizat pe urmatoarele 6 luni, dupa rectificare, fiind de 176,6 milioane lei/luna; 
        â—¦ subventii -29,4 milioane lei, suma mai mica decat retinerea de 10% respectiv 30,0 milioane de lei. Aceasta suma nu este angajata prin acte normative;
        â—¦ cheltuieli de capital -4,2 milioane lei unde executia a reprezentat 3,2% din prevederile anuale, media platilor lunare fiind de 0,2 milioane lei/luna, media ramasa de utilizat pe urmatoarele 6 luni, dupa rectificare, fiind de 6,1 milioane lei/luna. 
 

Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat

-243 milioane lei. Executia la semestrul I este de 1,5% din bugetul aprobat.  Propunerea de diminuare a cheltuielilor bugetare a avut in vedere executia  pe primul semestru al anului 2019  raportata la prevederile bugetare anuale si diminuarea sumelor retinute in proportie de 10%. S-au identificat economii in principal la:
 
Alte transferuri 
-232,6 milioane lei. Propunerea de rectificare are in vedere, gradul de executie al cheltuielilor pe primele 6 luni de 1,2%, media platilor lunare fiind de 0,7 milioane lei/luna, media ramasa de utilizat pe urmatoarele 6 luni, dupa rectificare, fiind de 24,3 milioane lei/luna;

Bunuri si servicii
-2,2 milioane lei. Propunerea de rectificare are in vedere, retinerea de 10%, suma nefiind angajata;

Proiecte cu finantare din FEN postaderare 2014-2020
-10 milioane lei. Propunerea de rectificare are in vedere, de asemenea, gradul de executie al cheltuielilor pe primele 6 luni de 6%, media platilor lunare fiind de 0,2 milioane lei/luna, media ramasa de utilizat pe urmatoarele 6 luni, dupa reducerea de la rectificare, fiind de 2 milioane lei/luna.
 

Ministerul Economiei

-225,6 milioane lei per sold. Propunerea de diminuare a cheltuielilor bugetare a avut in vedere executia scazuta pe primul semestru raportata la prevederile bugetare aprobate pe anul 2019.  S-au identificat economii  in principal la proiectele cu finantare din fonduri externe nerambursabile (-200 milioane lei, unde executia semestriala raportata la prevederile anuale a fost de 0,1%), investitii ale agentilor economici cu capital de stat (-122,5 milioane lei, unde executia semestriala raportata la prevederile anuale a fost de 0,9%), investitii ale ministerului si institutiilor subordonate (-20,0 milioane lei, unde executia semestriala raportata la prevederile anuale a reprezentat 10,4%), bunuri si servicii (-7,0 milioane lei, unde executia semestriala raportata la prevederile anuale a reprezentat 22,8%) si cheltuieli de personal (-3,8 milioane lei unde executia semestriala raportata la prevederile anuale a reprezentat 45%). S-au asigurat sume pentru majorarea contributiei statului la operatorii economici din industria de aparare de sub autoritatea ministerului (105,2 milioane lei) si pentru programele de conservare si inchidere a minelor (8,7 milioane lei).

Secretariatul General al Guvernului
-143,6 milioane lei per sold. Principalele diminuari au avut in vedere executia scazuta pe primul semestru al anului 2019. S-au identificat economii in principal la bunuri si servicii (-100 milioane lei) titlu la care se inregistreaza o executie de 21,2% din programul anual, proiectele cu finantare din fonduri externe nerambursabile (-30 milioane lei) - executie 16,7%, subventii (-30 milioane lei) si alte transferuri (-56,6 milioane lei) aceste titluri inregistrand executii de  0,6%, respectiv 0,7%, cheltuieli de personal (-11 milioane lei) executie 47% si cheltuieli de capital (-10 milioane lei) executie 23,2%. Pentru finantarea cultelor religioase recunoscute in Romania s-au alocat suplimentar 97 milioane lei.
 

Ministerul Apelor si Padurilor

-138,9 milioane lei. Propunerea de diminuare a cheltuielilor bugetare a avut in vedere executia scazuta pe primul semestru al anului 2019 raportata la prevederile anuale. S-au identificat economii in principal la proiectele cu finantare din fonduri externe nerambursabile (-61,9 milioane lei, unde executia a reprezentat 6,1%), cheltuieli de capital (-60 milioane lei unde executia a reprezentat 8,2%), cheltuieli aferente programelor cu finantare rambursabila (-10 milioane lei unde executia a reprezentat 31,4%), bunuri si servicii (- 6 milioane lei unde executia a reprezentat 39%) si cheltuieli de personal (-1 milion lei).
 

Ministerul Transporturilor

-128,8 milioane lei. Propunerea de diminuare a cheltuielilor bugetare a avut in vedere executia pe primul semestru al anului 2019 raportata la prevederile bugetare aprobate pe anul 2019 (28,5% din prevederea anuala aprobata). S-au identificat economii in principal la:
    • transferuri catre institutiile publice si companiile nationale din subordinea/coordonarea ministerului -100 milioane lei, unde executia semestriala fata de prevederile anuale a reprezentat 31,5%; media platilor lunare pe primele 6 luni a fost de 137,9 milioane lei/luna iar media ramasa de utilizat pe urmatoarele 6 luni, dupa rectificare, fiind de 277,3 milioane lei /luna;
    • proiecte cu finantare din fonduri externe nerambursabile -70 milioane lei, unde  executia la nivelul primului semestru fata de prevederile anuale a reprezentat 27,5%, media platilor lunare fiind de 19,2 milioane lei/luna, media ramasa de utilizat pe urmatoarele 6 luni, dupa rectificare, fiind de 38,9 milioane lei/luna;
    •  proiecte de investitii finantate din fonduri rambursabile -50 milioane lei, unde executia semestriala fata de prevederile anuale a reprezentat 29,1%, media platilor lunare fiind de 13,9 milioane lei/luna, media ramasa de utilizat pe urmatoarele 6 luni, dupa rectificare, fiind de 25,6 milioane lei/luna;
    • bunuri si servicii -2,8 milioane lei, datorita executiei pe primul semestru raportata la prevederile anuale care a fost de 28,3%. Media platilor lunare fiind de 0,7 milioane lei/luna, media ramasa de utilizat pe urmatoarele 6 luni, dupa reducerea, fiind de 0,8 milioane lei/luna;
    • cheltuieli de personal -2,8 milioane lei, datorita executiei pe primul semestru raportata la prevederile anuale care a fost de 45,8%. Media platilor lunare fiind de 3,2 milioane lei/luna, media ramasa de utilizat pe urmatoarele 6 luni, dupa rectificare, fiind de 3,3 milioane lei/luna). Sumele la titlul cheltuieli de personal, asigura plata in integralitate a salariilor pana la finele anului. 
S-au alocat fonduri pentru derularea investitiilor agentilor economici de sub autoritatea ministerului (83 milioane lei) si pentru plata rambursarilor de credite externe (13,8 milioane lei).

Autoritatea Nationala Sanitara Veterinara si pentru Siguranta Alimentelor:  - 106,5 milioane lei.  Propunerea de diminuare a cheltuielilor bugetare a avut in vedere executia scazuta pe primul semestru al anului 2019 raportata la prevederile anuale. S-au identificat economii in principal la subventiile acordate de la bugetul de stat pentru directiile sanitar-veterinare judetene (-80 milioane lei, unde executia a reprezentat 39,5% din prevederile bugetare anuale), proiectele cu finantare din fonduri externe nerambursabile (-20 milioane lei, unde nu s-au efectuat plati pe primul semestru), bunuri si servicii (-4 milioane lei, unde executia a reprezentat 19,6% din prevederile anuale) si cheltuieli de capital (-2,5 milioane lei, unde nu s-au efectuat plati).
 

Pe de alta parte, unul dintre ministerele care primesc bani suplimentar la rectificarea bugetara 2019 este chiar Ministerul Finanțelor Publice, care va avea un plus la buget de 2,243 miliarde de lei.
 
 

Ministerul Finantelor Publice


Actiuni Generale: +2.243,6 milioane lei din care: +2.150 milioane lei contributia Romaniei la bugetul Uniunii Europene, +566,352 milioane lei la Fondul de rezerva bugetara la dispozitia Guvernului, +56,734 milioane lei pentru rambursari de credite in contul imprumuturilor preluate de Ministerul Finantelor Publice in baza prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.64/2007 privind datoria publica, -329,446 milioane lei subventii - Sustinerea exportului, a mediului de afaceri si a tranzactiilor internationale si -200 milioane lei transferuri catre intreprinderi in cadrul schemelor de ajutor de stat.
 

Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice

+970,5 milioane lei per sold, propunere care are in vedere asigurarea a 1.500 milioane lei pentru PNDL si reduceri la alte naturi de cheltuieli in functie de gradul de executie precum si necesarul de finantare pana la finalul anului al anumitor proiecte/programe.

S-au identificat economii in principal la: investitii ale agentilor economici (-300 milioane lei, unde executia semestriala raportata la prevederile anuale a reprezentat 43,7%), proiecte cu finantare din fonduri externe nerambursabile (-201 milioane lei, unde executia pe primul semestru raportata la prevederile anuale a fost de 26,8%), cheltuieli aferente programelor cu finantare rambursabila (-10 milioane lei, executia semestriala raportata la prevederile anuale a reprezentat 39,9%), alte cheltuieli (-9,5 milioane lei, unde executia semestriala raportata la prevederile anuale a reprezentat 3,8%) si active nefinanciare  (-9 milioane lei, datorita executiei pe primul semestru raportata la prevederile anuale de 17%). 
 

Serviciul Roman de Informatii

+396,5 milioane lei, per sold, astfel: cheltuieli de personal +356,8 milioane lei; bunuri si servicii +14,0 milioane lei; subventii acordate institutiilor din subordine +23,5 milioane lei; drepturi de pensie +17,1 milioane lei; proiecte FEN 2014-2020 -29,9 milioane lei; cheltuieli de investitii +15,0 milioane lei.
 

Ministerul Muncii si Justitiei Sociale

+326,4 milioane lei per sold, in principal prin majorarea transferurilor de echilibrare catre bugetul asigurarilor sociale de stat cu suma de 517,4 milioane lei si a cheltuielilor de personal cu 50 milioane lei, diminuarea cu suma de 200 milioane lei la transferuri intre unitati ale administratiei publice care inregistreaza un nivel scazut al executiei (9,9% din an, respectiv 52,7% din semestru) in principal din nerealizarea programelor de interes national, precum si a cheltuielilor aferente proiectelor cu finantare din FEN cu 30,0 milioane lei unde executia este de 13,5% din an
 

Ministerul Mediului

+ 92,2 milioane lei per sold, propunere care are in vedere, in principal, asigurarea sumei de 135,0 milioane lei pentru finalizarea procesului de restituire a taxei speciale pentru autoturisme si autovehicule, a taxei pe poluare pentru autovehicule, a taxei pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule si a timbrului de mediu pentru autovehicule, prevazute de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 52/2017 privind restituirea sumelor reprezentand taxa speciala pentru autoturisme si autovehicule, taxa pe poluare pentru autovehicule, taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule si timbrul de mediu pentru autovehicule, aprobata prin Legea nr. 258/2018.
S-au identificat economii la proiectele cu finantare din fonduri externe nerambursabile (-100,0 milioane lei unde executia a reprezentat 3,71% din prevederea anuala) si active financiare (- 3,0 milioane lei).
 

Ministerul Afacerilor Interne si Ministerul Afacerilor Externe

Pentru MAI si MAE au fost actualizate fondurile alocate pentru alegerile prezidentiale, ca urmare a modificarilor legislative aprobate in cursul acestui an.
Prin prezentul proiect de ordonanta se propune modificari ale veniturilor bugetare ca urmare a urmatoarelor masuri:
    • modificarea regimului fiscal aplicabil tichetelor cadou acordate in legatura cu o activitate dependenta (venituri din salarii si asimilate salariilor), in anumite situatii si includerea acestora in baza de calcul al contributiilor sociale obligatorii (CAS, CASS si CAM) (+22,2 milioane lei 4 luni 2019);
    • cresterea nivelului accizei totale pentru tigarete (+161,7 milioane lei 4 luni 2019);
    • introducerea bauturilor racoritoare cu un continut ridicat de zaharuri in sfera produselor supuse accizelor nearmonizate (+320 milioane lei 4 luni 2019);
    • instituirea unui mecanism de restructurare a obligatiilor bugetare ca mecanism alternativ fata de procedura de acordare a esalonarii la plata, reglementata in Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, prin care se estimeaza incasari suplimentare din recuperarea obligatiilor restante (+1.890 milioane lei pentru 2019);
    • mentinerea angajamentului ANAF de a colecta veniturile din TVA si accize la nivelul programat pentru semestrul II dar si reinnoirea angajamentului ANAF de a colecta venituri suplimentare prin intensificarea actiunilor de imbunatatire a colectarii si reducerea evaziunii fiscale (+3,6 miliarde lei);
    • taxa pe activele bancare +300 milioane lei;
    • mentinerea planului de realizare a veniturilor din dividende de la societati si companii nationale precum si de la regii autonome.

Bugetul institutiilor/activitatilor finantate integral si/sau partial din venituri proprii se diminueaza la venituri cu suma 415,6 milioane lei si la cheltuieli cu suma de 739,6 milioane lei iar excedentul bugetului creste cu 324 milioane lei.

Bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate se majoreaza la venituri cu suma de 45,1 milioane lei.

Sumele defalcate din taxa pe valoarea adaugata pe anul 2019 pentru finantarea cheltuielilor bugetelor locale se majoreaza cu suma de 2,900 miliarde lei, astfel:
- se majoreaza sumele defalcate din taxa pe valoarea adaugata pentru finantarea cheltuielilor descentralizate la nivelul judetelor cu suma de 177,7 milioane lei, pentru finantarea cheltuielilor determinate de implementarea Programului pentru scoli al Romaniei, in perioada septembrie - decembrie a anului scolar 2019 - 2020, potrivit prevederilor Hotararii Guvernului nr.559/2019 privind stabilirea bugetului pentru implementarea Programului pentru scoli al Romaniei in perioada 2017-2023 pentru anul scolar 2019-2020, precum si pentru modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr.640/2017 pentru aprobarea Programului pentru scoli al Romaniei in perioada 2017 - 2023 si pentru stabilirea bugetului pentru implementarea acestuia in anul scolar 2017 – 2018, cu incadrare in sumele prevazute pentru anul 2019 in fiecare dintre anexele nr.1-3 la aceasta hotarare;
- se majoreaza sumele defalcate din taxa pe valoarea adaugata pentru finantarea cheltuielilor descentralizate la nivelul comunelor, oraselor, municipiilor, sectoarelor municipiului Bucuresti si municipiului Bucuresti cu suma de 16,1 milioane lei, pentru finantarea cheltuielilor determinate de implementarea Programului pentru scoli al Romaniei la nivelul sectoarelor Municipiului Bucuresti, in perioada septembrie - decembrie a anului scolar 2019 – 2020;
- se majoreaza sumele defalcate din taxa pe valoarea adaugata pentru echilibrarea bugetelor locale cu suma de 2.637,7 milioane lei, din care:
    • 2.606,0 milioane lei pentru echilibrarea bugetelor locale care se repartizeaza astfel:
    • Pentru echilibrarea bugetelor locale ale municipiului Bucuresti si 
sectoarelor municipiului Bucuresti se va  aloca suma de 710,3 milioane lei, astfel:

Pentru fiecare dintre sectoarele municipiului Bucuresti suma s-a  calculat ca diferenta intre jumatate din planul anual aprobat la nivelul fiecarui sector pentru indicatorul ”Cote defalcate din impozitul pe venit” si cotele din impozitul pe venit incasate la nivelul fiecarui sector la data de 30.06.2019.

Pentru municipiul Bucuresti, suma repartizata reprezinta 49% din suma de 582,3 milioane lei incasata la bugetul de stat de pe raza municipiului Bucuresti si nealocata in primele 3 luni ale anului 2019.
    • Pentru echilibrarea bugetelor locale ale judetelor, municipiilor, oraselor 
si comunelor, se va aloca suma de 425,4 milioane lei, astfel:

S-a calculat suma corespunzatoare diferentei intre cota de 60%, respectiv 15% pentru judete, aprobate potrivit Legii bugetului de stat pentru anul 2019 si cea de 41,75%, respectiv 11,25% pentru judete, stabilite potrivit prevederilor Legii nr.273/2006 privind finantele publice locale, cu modificarile si completarile ulterioare.

La sumele astfel calculate s-au adaugat veniturile din valorificarea unor bunuri (cod 39.02) incasate la 31.12.2018 si s-a scazut nivelul acelorasi sume incasate la data de 30.06.2019.
    • Suma de 1.470,3 milioane lei prevazuta in anexa nr.4, la pozitia nr.3226 - ”Sume rezervate”, se repartizeaza unitatilor administrativ-teritoriale din cadrul judetelor, prin hotarare a Guvernului initiata de Ministerul Finantelor Publice, cu prioritate pentru finantarea cheltuielilor sectiunii de functionare a bugetelor locale. 
    • 30,0 milioane lei pentru finantarea cheltuielilor determinate de achitarea debitelor restante, reprezentand rate de capital si dobanzi aferente imprumutului extern, contractat pentru realizarea Programului “Utilitati si mediu la standarde europene in judetul Suceava”, potrivit prevederilor art.XII alin.(1), lit b) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.114/2009 privind unele masuri financiar-bugetare, aprobata prin Legea nr.240/2011
    • 1,7 milioane lei pentru acordarea de facilitati persoanelor care domiciliaza sau lucreaza in unele localitati din Muntii Apuseni si in Rezervatia Biosferei “Delta Dunarii”, potrivit  prevederilor Legii nr.26/2019 pentru modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr. 27/1996
- se majoreaza cu suma de 68,5 milioane lei sumele defalcate din taxa pe valoarea adaugata pentru finantarea invatamantului particular si cel confesional, acreditate. 
 
Deficitul bugetului general consolidat, in suma absoluta, creste de la 28.248,7 milioane lei la 28.455,6 milioane lei mentinandu-se, in termeni cash, la nivelul de 2,76% din PIB cat s-a stabilit initial.

Citeste si:
Alina Georgiana Costache de Alina Georgiana Costache
Redactor Fiscalitatea.ro si InfoTVA.manager.ro

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri




Urmareste-ne pe Google News

PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal

Atentie contabili!

Modificari importante privind cotele de TVA!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal" 
Rentrop ∧ Straton
Club Contabilitate

[x]

Informatii vitale despre TVA: deducerea si rambursarea TVA, baza de impozitare, scutiri si operatiuni scutite de TVA.

Atentie contabili!

PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal Modificari importante privind planul de conturi!

Descarca GRATUIT Raportul Special!

"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016