Tags: ordinul 3581/2020, programul electric up
In Monitorul Oficial nr. 86 din 27 ianuarie 2021 a fost publicat Ordinul nr. 3.581/2020 al ministrului Economiei, Energiei si Mediului de Afaceripentru aprobarea Schemei de ajutor de minimis prevazute in cadrul Programului ,,ELECTRIC UP" privind finantarea intreprinderilor mici si mijlocii si domeniului HORECA pentru instalarea sistemelor de panouri fotovoltaice pentru producerea de energie electrica cu o putere instalata cuprinsa intre 27 kWp-100 kWp necesara consumului propriu si livrarea surplusului in Sistemul energetic national, precum si a statiilor de reincarcare de 22 kW pentru vehicule electrice si electrice hibrid plug-in.
Ordinul proba Schema de ajutor de minimis prevazuta in cadrul Programului "ELECTRIC UP" privind finantarea intreprinderilor mici si mijlocii si domeniului HORECA pentru instalarea sistemelor de panouri fotovoltaice pentru producerea de energie electrica cu o putere instalata cuprinsa intre 27 kWp- 100 kWp necesara consumului propriu si livrarea surplusului in Sistemul energetic national, precum si a statiilor de reincarcare de 22 kW pentru vehicule electrice si electrice hibrid plug-in, prevazuta in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
Programul "ELECTRIC UP" reprezinta o masura de natura economico-financiara pentru a ameliora repercusiunile negative asupra economiei si asupra cetatenilor, venind in sprijinul dezvoltarii sectorului energiei din surse regenerabile si cresterii eficientei energetice, dezvoltarii infrastructurii pentru vehiculele de transport rutier nepoluant din punct de vedere energetic, precum si intreprinderilor mici si mijlocii si a operatorilor economici din domeniul HORECA, prin finantarea proiectelor de investitii pentru instalarea sistemelor de panouri fotovoltaice pentru producerea de energie electrica necesara consumului propriu, precum si a statiilor de reincarcare pentru vehicule electrice si electrice hibrid plug-in.
Schema este valabila de la data publicarii ei in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, si pana la 31 decembrie 2022, iar platile in cadrul schemei de minimis vor fi efectuate pana la 30 noiembrie 2023.
Bugetul alocat schemei de minimis pentru primul ciclu de finantare, incepand cu anul bugetar 2020, aprobat prin Legea bugetului de stat pe anul 2020 nr. 5/2020, cu modificarile si completarile ulterioare, este de 476 milioane lei.
Prevederile prezentei scheme se aplica urmatoarelor categorii de beneficiari care, la data acordarii ajutorului, indeplinesc cumulativ criteriile de mai jos:
a) se constituie in intreprinderi conform prevederilor art. 2 si ale art. 4 alin. (1) din Legea nr. 346/2004 privind stimularea infiintarii si dezvoltarii intreprinderilor mici si mijlocii, cu modificarile si completarile ulterioare, sau - in cazul operatorilor economici din domeniul HORECA - desfasoara activitati sub codurile CAEN 5510 - Hoteluri si alte facilitati de cazare similare, 5520 - Facilitati de cazare pentru vacante si perioada de scurta durata, 5530 - Parcuri pentru rulote, campinguri si tabere, 5590 - Alte servicii de cazare, 5610 - Restaurante si alte activitati de servicii de alimentatie, 5621 - Activitati de alimentatie (catering) pentru evenimente, 5629 - Alte activitati de alimentatie, 5630 - Baruri si alte activitati de servire a bauturilor, n.c.a., 9329 - Alte activitati recreative si distractive n.c.a. conform Clasificarii activitatilor din economia nationala, aprobata prin Hotararea Guvernului nr. 656/1997, cu modificarile si completarile ulterioare;
b) indeplinesc criteriile privind intreprinderea unica, conform prevederilor Regulamentului (UE) nr. 1.407/2013 privind aplicarea art. 107 si 108 din Tratatul privind functionarea Uniunii Europene ajutoarelor de minimis;
c) detin un contract de furnizare a energiei electrice in vigoare pentru punctul de consum unde solicita finantarea, cu cel putin 12 luni consecutive facturate sau un audit energetic privind consumul estimat pentru 12 luni consecutive sau pentru o perioada de pana la 6 luni pentru beneficiarii cu activitate sezoniera;
d) operatorul economic face dovada achitarii obligatiilor de plata a taxelor, impozitelor, contributiilor si amenzilor catre bugetul de stat, bugetele locale conform prevederilor legale in vigoare si nu se afla in situatia incalcarii prevederilor legislatiei financiare;
e) operatorul economic are deschis un cont la Trezoreria Statului; in caz contrar, operatorul economic se angajeaza ca, in situatia validarii sale, sa deschida acest cont pana cel mai tarziu la data incheierii contractului de finantare in vederea decontarii cu Autoritatea;
f) operatorul economic este inregistrat in registrul comertului, are sediul social/punct de lucru si isi desfasoara activitatea pe teritoriul Romaniei;
g) operatorul economic nu este sub incidenta Legii nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolventei si de insolventa, cu modificarile si completarile ulterioare, nu are suspendate/restrictionate activitatile economice sau nu se afla in situatii similare; nu se afla in procedura de dizolvare, lichidare, desfiintare, inchidere, radiere, inclusiv inchidere operationala, nu se afla sub administrare speciala; nu face obiectul unei proceduri legale in justitie pentru situatiile mai sus mentionate si nici pentru orice alta situatie similara;
h) operatorul economic se angajeaza ca va intocmi, prin instalatorul ales, toata documentatia tehnica necesara instalarii sistemului de panouri fotovoltaice si a statiilor de reincarcare, respectand legislatia in vigoare, cerintele operatorilor de distributie energie electrica si toate criteriile de eligibilitate solicitate prin ghidul de finantare;
i) operatorul economic se angajeaza ca va instala sistemul de panouri fotovoltaice si statiile de reincarcare prin instalatorul ales, respectand legislatia in vigoare si toate criteriile de eligibilitate solicitate prin ghidul de finantare;
j) in situatia in care solicitantul are calitatea de intreprindere unica, asa cum este definita la art. 2 alin. 2 din Regulamentul (UE) nr. 1.407/2013 al Comisiei din 18 decembrie 2013, valoarea totala a ajutoarelor de minimis se va calcula prin insumarea ajutoarelor de minimis acordate pe o perioada de 3 ani consecutivi intreprinderilor care fac parte din intreprinderea unica respectiva;
k) operatorul economic nu este subiectul unei decizii emise de catre Comisia Europeana/alt furnizor de ajutor de stat/Consiliul Concurentei, de recuperare a unui ajutor de stat/de minimis sau, in cazul in care a facut obiectul unei astfel de decizii, aceasta a fost deja executata si creanta integral recuperata, cu penalitati aferente.
![Redactia Infotva](https://infotva.manager.ro/images/autori//redactia-infotvaautor_avatar.png)
de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Daca, potrivit Deciziei Administratorului, sunt acordate imprumuturi fara dobanda salariatilor iar retinerile se fac in rate egale din salariul lunar, ce riscuri de reincadrare sunt?<br />
Subliniez faptul ca aceste imprumuturi au caracter ocazional, avem contract de imprumut semnat de ambele parti, scopul imprumutului este "personal".<br />
Ne puteti ajuta cu o monografie contabila? Va multumim!
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Firmele de exploatare platesc impozit pe veniturile realizate din masa lemnoasa exploatata de 0.5%.<br />
Firma produce seturi de berarie folosind cheresteaua care provine din masa lemnoasa exploatata.<br />
Anaf ne impune sa platim 0.5% la venitul realizat din vanzarea acestor seturi de berarie insa doar 60%reprezinta cherestea restul de 40% fiind feronerie,lac,etc.<br />
Va rog sa ne precizati modul de calcul al acestui impozit.
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Buna ziua, in anul 2023 societatea a avut incasari cash in valoare de 116.600 lei. In anul 2024 de 25.500. Daca anul acesta nu depaseste plafonul de 50.000 lei, mai este obligata sa se doteze cu POS? Va multumim!
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Ref: H.G. 571 din 30 mai 2024 pentru modificarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 227/2015 privind codul fiscal, si O.U.G. 78 din 21 iunie 2024.<br />
Intelegem din aceste 2 acte normative ca zona contigua si zona economica exclusiva a Romaniei nu mai fac parte din teritoriul vamal si fiscal al Uniunii Europene<br />
Avand in vedere serviciile realizate si lucrarile de constructii - montaj executate de societatea noastra in relatia cu OMV, in legatura cu Platforme...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Persoana fizica, Popescu, detine un imobil pe care il inchiriaza unei societati AA in care este asociat unic, platitoare de tva si impozit pe profit. AA doreste sa renoveze imobilul, iar valoarea investitiei este peste 20% din valoarea declarata la DITL a imobilului. In contextul ART.<br />
84^1 : Reguli privind stabilirea impozitului pentru veniturile din cedarea folosintei bunurilor care stipuleaza ca: Venitul brut se majoreaza cu valoarea cheltuielilor ce cad, conform...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Societatea noastra a incarcat facturile emise in E-factura, avem dascarcate raspunsurile si sunt OK. O firma ne refuza inregistrarea facturilor, si plata acestora, din motivul ca xml-ul nu cuprinde "Contul IBAN".<br />
Va rog sa ne ajutati: firma respectiva, are dreptul sa refuze inregistarea facturilor din motivul ca nu cuprinde contul IBAN?<br />
Mentionez ca avem contract cu aceasta firma care nu prevede nici un "amendamet" privind e-factura...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<