Tags: ordinul 3581/2020, programul electric up
In Monitorul Oficial nr. 86 din 27 ianuarie 2021 a fost publicat Ordinul nr. 3.581/2020 al ministrului Economiei, Energiei si Mediului de Afaceripentru aprobarea Schemei de ajutor de minimis prevazute in cadrul Programului ,,ELECTRIC UP" privind finantarea intreprinderilor mici si mijlocii si domeniului HORECA pentru instalarea sistemelor de panouri fotovoltaice pentru producerea de energie electrica cu o putere instalata cuprinsa intre 27 kWp-100 kWp necesara consumului propriu si livrarea surplusului in Sistemul energetic national, precum si a statiilor de reincarcare de 22 kW pentru vehicule electrice si electrice hibrid plug-in.
Ordinul proba Schema de ajutor de minimis prevazuta in cadrul Programului "ELECTRIC UP" privind finantarea intreprinderilor mici si mijlocii si domeniului HORECA pentru instalarea sistemelor de panouri fotovoltaice pentru producerea de energie electrica cu o putere instalata cuprinsa intre 27 kWp- 100 kWp necesara consumului propriu si livrarea surplusului in Sistemul energetic national, precum si a statiilor de reincarcare de 22 kW pentru vehicule electrice si electrice hibrid plug-in, prevazuta in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
Programul "ELECTRIC UP" reprezinta o masura de natura economico-financiara pentru a ameliora repercusiunile negative asupra economiei si asupra cetatenilor, venind in sprijinul dezvoltarii sectorului energiei din surse regenerabile si cresterii eficientei energetice, dezvoltarii infrastructurii pentru vehiculele de transport rutier nepoluant din punct de vedere energetic, precum si intreprinderilor mici si mijlocii si a operatorilor economici din domeniul HORECA, prin finantarea proiectelor de investitii pentru instalarea sistemelor de panouri fotovoltaice pentru producerea de energie electrica necesara consumului propriu, precum si a statiilor de reincarcare pentru vehicule electrice si electrice hibrid plug-in.
Schema este valabila de la data publicarii ei in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, si pana la 31 decembrie 2022, iar platile in cadrul schemei de minimis vor fi efectuate pana la 30 noiembrie 2023.
Bugetul alocat schemei de minimis pentru primul ciclu de finantare, incepand cu anul bugetar 2020, aprobat prin Legea bugetului de stat pe anul 2020 nr. 5/2020, cu modificarile si completarile ulterioare, este de 476 milioane lei.
Prevederile prezentei scheme se aplica urmatoarelor categorii de beneficiari care, la data acordarii ajutorului, indeplinesc cumulativ criteriile de mai jos:
a) se constituie in intreprinderi conform prevederilor art. 2 si ale art. 4 alin. (1) din Legea nr. 346/2004 privind stimularea infiintarii si dezvoltarii intreprinderilor mici si mijlocii, cu modificarile si completarile ulterioare, sau - in cazul operatorilor economici din domeniul HORECA - desfasoara activitati sub codurile CAEN 5510 - Hoteluri si alte facilitati de cazare similare, 5520 - Facilitati de cazare pentru vacante si perioada de scurta durata, 5530 - Parcuri pentru rulote, campinguri si tabere, 5590 - Alte servicii de cazare, 5610 - Restaurante si alte activitati de servicii de alimentatie, 5621 - Activitati de alimentatie (catering) pentru evenimente, 5629 - Alte activitati de alimentatie, 5630 - Baruri si alte activitati de servire a bauturilor, n.c.a., 9329 - Alte activitati recreative si distractive n.c.a. conform Clasificarii activitatilor din economia nationala, aprobata prin Hotararea Guvernului nr. 656/1997, cu modificarile si completarile ulterioare;
b) indeplinesc criteriile privind intreprinderea unica, conform prevederilor Regulamentului (UE) nr. 1.407/2013 privind aplicarea art. 107 si 108 din Tratatul privind functionarea Uniunii Europene ajutoarelor de minimis;
c) detin un contract de furnizare a energiei electrice in vigoare pentru punctul de consum unde solicita finantarea, cu cel putin 12 luni consecutive facturate sau un audit energetic privind consumul estimat pentru 12 luni consecutive sau pentru o perioada de pana la 6 luni pentru beneficiarii cu activitate sezoniera;
d) operatorul economic face dovada achitarii obligatiilor de plata a taxelor, impozitelor, contributiilor si amenzilor catre bugetul de stat, bugetele locale conform prevederilor legale in vigoare si nu se afla in situatia incalcarii prevederilor legislatiei financiare;
e) operatorul economic are deschis un cont la Trezoreria Statului; in caz contrar, operatorul economic se angajeaza ca, in situatia validarii sale, sa deschida acest cont pana cel mai tarziu la data incheierii contractului de finantare in vederea decontarii cu Autoritatea;
f) operatorul economic este inregistrat in registrul comertului, are sediul social/punct de lucru si isi desfasoara activitatea pe teritoriul Romaniei;
g) operatorul economic nu este sub incidenta Legii nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolventei si de insolventa, cu modificarile si completarile ulterioare, nu are suspendate/restrictionate activitatile economice sau nu se afla in situatii similare; nu se afla in procedura de dizolvare, lichidare, desfiintare, inchidere, radiere, inclusiv inchidere operationala, nu se afla sub administrare speciala; nu face obiectul unei proceduri legale in justitie pentru situatiile mai sus mentionate si nici pentru orice alta situatie similara;
h) operatorul economic se angajeaza ca va intocmi, prin instalatorul ales, toata documentatia tehnica necesara instalarii sistemului de panouri fotovoltaice si a statiilor de reincarcare, respectand legislatia in vigoare, cerintele operatorilor de distributie energie electrica si toate criteriile de eligibilitate solicitate prin ghidul de finantare;
i) operatorul economic se angajeaza ca va instala sistemul de panouri fotovoltaice si statiile de reincarcare prin instalatorul ales, respectand legislatia in vigoare si toate criteriile de eligibilitate solicitate prin ghidul de finantare;
j) in situatia in care solicitantul are calitatea de intreprindere unica, asa cum este definita la art. 2 alin. 2 din Regulamentul (UE) nr. 1.407/2013 al Comisiei din 18 decembrie 2013, valoarea totala a ajutoarelor de minimis se va calcula prin insumarea ajutoarelor de minimis acordate pe o perioada de 3 ani consecutivi intreprinderilor care fac parte din intreprinderea unica respectiva;
k) operatorul economic nu este subiectul unei decizii emise de catre Comisia Europeana/alt furnizor de ajutor de stat/Consiliul Concurentei, de recuperare a unui ajutor de stat/de minimis sau, in cazul in care a facut obiectul unei astfel de decizii, aceasta a fost deja executata si creanta integral recuperata, cu penalitati aferente.

de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Detasarea salariatilor in cadrul prestarii de servicii transnationale
Intrebare:
Am nevoie sa ma consiliati si sa ma corectati, daca am gresit la interpretarea legii 16/2017.
Stiu ce este A1 si care sunt conditiile de obtinere.
Astfel, ma intereseza, strict urmatoarele aspecte:
1. O societate X SRL din Romania, isi detaseaza transnational un angatat al sau (A), in Germania, pentru o perioada 24 luni. Peste 10 luni, acest angatat se muta la o alta societate Y SRL, care il detaseaza tot in Germania.
...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Tratamentul investitiei executate de tert pe terenul persoanei impozabile
Intrebare:
Suntem un SRL. Exista un Contract de Comodat pentru un teren intre doua parti (A FIRMA SRL SI B TERTUL). Firma B a luat spre folosinta acest teren pe o perioada de 5 ani. In aceasta perioada s-au efectuat amenajari pe teren pentru a se putea depozita materiale. Cheltuielile sunt suportate de firma B dupa cum este stiplulat si in contract, ca orice imbunatatire a terenului o va suporta firma B fara posibilitatea recuperarii cheltuielilor (acestea fiind executate de comun acord intre...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Contract de imprumut
Intrebare:
Care este diferenta dintre contractul de imprumut si cel de creditare?
De exemplu, daca o societate imprumuta o alta societate, care contract trebuie folosit, cel de imprumut ori cel de creditare?
In opinia mea, un asociat crediteaza societatea, iar intre societati este de imprumut, e corect ceea ce zic eu?
Multumesc.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Organizarea si efectuarea inventarierii
Intrebare:
O microinteprindere are doar 2 angajati dintre care unul este administrator si raspunde de departamentul financiar-contabil.
In vederea efectuarii inventarierii anuale conform legislatiei in vigoare nu putem indeplini criteriile privind constituirea comisiei de inventariere din cel putin 2 persoane presedinte.
Exista un temei legal sau exceptii legale care sa permita efectuarea inventarierii cu o singura persoana sau asociatul/asociatii pot face parte din...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<