Tags: ordinul 3581/2020, programul electric up
In Monitorul Oficial nr. 86 din 27 ianuarie 2021 a fost publicat Ordinul nr. 3.581/2020 al ministrului Economiei, Energiei si Mediului de Afaceripentru aprobarea Schemei de ajutor de minimis prevazute in cadrul Programului ,,ELECTRIC UP" privind finantarea intreprinderilor mici si mijlocii si domeniului HORECA pentru instalarea sistemelor de panouri fotovoltaice pentru producerea de energie electrica cu o putere instalata cuprinsa intre 27 kWp-100 kWp necesara consumului propriu si livrarea surplusului in Sistemul energetic national, precum si a statiilor de reincarcare de 22 kW pentru vehicule electrice si electrice hibrid plug-in.
Ordinul proba Schema de ajutor de minimis prevazuta in cadrul Programului "ELECTRIC UP" privind finantarea intreprinderilor mici si mijlocii si domeniului HORECA pentru instalarea sistemelor de panouri fotovoltaice pentru producerea de energie electrica cu o putere instalata cuprinsa intre 27 kWp- 100 kWp necesara consumului propriu si livrarea surplusului in Sistemul energetic national, precum si a statiilor de reincarcare de 22 kW pentru vehicule electrice si electrice hibrid plug-in, prevazuta in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
Programul "ELECTRIC UP" reprezinta o masura de natura economico-financiara pentru a ameliora repercusiunile negative asupra economiei si asupra cetatenilor, venind in sprijinul dezvoltarii sectorului energiei din surse regenerabile si cresterii eficientei energetice, dezvoltarii infrastructurii pentru vehiculele de transport rutier nepoluant din punct de vedere energetic, precum si intreprinderilor mici si mijlocii si a operatorilor economici din domeniul HORECA, prin finantarea proiectelor de investitii pentru instalarea sistemelor de panouri fotovoltaice pentru producerea de energie electrica necesara consumului propriu, precum si a statiilor de reincarcare pentru vehicule electrice si electrice hibrid plug-in.
Schema este valabila de la data publicarii ei in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, si pana la 31 decembrie 2022, iar platile in cadrul schemei de minimis vor fi efectuate pana la 30 noiembrie 2023.
Bugetul alocat schemei de minimis pentru primul ciclu de finantare, incepand cu anul bugetar 2020, aprobat prin Legea bugetului de stat pe anul 2020 nr. 5/2020, cu modificarile si completarile ulterioare, este de 476 milioane lei.
Prevederile prezentei scheme se aplica urmatoarelor categorii de beneficiari care, la data acordarii ajutorului, indeplinesc cumulativ criteriile de mai jos:
a) se constituie in intreprinderi conform prevederilor art. 2 si ale art. 4 alin. (1) din Legea nr. 346/2004 privind stimularea infiintarii si dezvoltarii intreprinderilor mici si mijlocii, cu modificarile si completarile ulterioare, sau - in cazul operatorilor economici din domeniul HORECA - desfasoara activitati sub codurile CAEN 5510 - Hoteluri si alte facilitati de cazare similare, 5520 - Facilitati de cazare pentru vacante si perioada de scurta durata, 5530 - Parcuri pentru rulote, campinguri si tabere, 5590 - Alte servicii de cazare, 5610 - Restaurante si alte activitati de servicii de alimentatie, 5621 - Activitati de alimentatie (catering) pentru evenimente, 5629 - Alte activitati de alimentatie, 5630 - Baruri si alte activitati de servire a bauturilor, n.c.a., 9329 - Alte activitati recreative si distractive n.c.a. conform Clasificarii activitatilor din economia nationala, aprobata prin Hotararea Guvernului nr. 656/1997, cu modificarile si completarile ulterioare;
b) indeplinesc criteriile privind intreprinderea unica, conform prevederilor Regulamentului (UE) nr. 1.407/2013 privind aplicarea art. 107 si 108 din Tratatul privind functionarea Uniunii Europene ajutoarelor de minimis;
c) detin un contract de furnizare a energiei electrice in vigoare pentru punctul de consum unde solicita finantarea, cu cel putin 12 luni consecutive facturate sau un audit energetic privind consumul estimat pentru 12 luni consecutive sau pentru o perioada de pana la 6 luni pentru beneficiarii cu activitate sezoniera;
d) operatorul economic face dovada achitarii obligatiilor de plata a taxelor, impozitelor, contributiilor si amenzilor catre bugetul de stat, bugetele locale conform prevederilor legale in vigoare si nu se afla in situatia incalcarii prevederilor legislatiei financiare;
e) operatorul economic are deschis un cont la Trezoreria Statului; in caz contrar, operatorul economic se angajeaza ca, in situatia validarii sale, sa deschida acest cont pana cel mai tarziu la data incheierii contractului de finantare in vederea decontarii cu Autoritatea;
f) operatorul economic este inregistrat in registrul comertului, are sediul social/punct de lucru si isi desfasoara activitatea pe teritoriul Romaniei;
g) operatorul economic nu este sub incidenta Legii nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolventei si de insolventa, cu modificarile si completarile ulterioare, nu are suspendate/restrictionate activitatile economice sau nu se afla in situatii similare; nu se afla in procedura de dizolvare, lichidare, desfiintare, inchidere, radiere, inclusiv inchidere operationala, nu se afla sub administrare speciala; nu face obiectul unei proceduri legale in justitie pentru situatiile mai sus mentionate si nici pentru orice alta situatie similara;
h) operatorul economic se angajeaza ca va intocmi, prin instalatorul ales, toata documentatia tehnica necesara instalarii sistemului de panouri fotovoltaice si a statiilor de reincarcare, respectand legislatia in vigoare, cerintele operatorilor de distributie energie electrica si toate criteriile de eligibilitate solicitate prin ghidul de finantare;
i) operatorul economic se angajeaza ca va instala sistemul de panouri fotovoltaice si statiile de reincarcare prin instalatorul ales, respectand legislatia in vigoare si toate criteriile de eligibilitate solicitate prin ghidul de finantare;
j) in situatia in care solicitantul are calitatea de intreprindere unica, asa cum este definita la art. 2 alin. 2 din Regulamentul (UE) nr. 1.407/2013 al Comisiei din 18 decembrie 2013, valoarea totala a ajutoarelor de minimis se va calcula prin insumarea ajutoarelor de minimis acordate pe o perioada de 3 ani consecutivi intreprinderilor care fac parte din intreprinderea unica respectiva;
k) operatorul economic nu este subiectul unei decizii emise de catre Comisia Europeana/alt furnizor de ajutor de stat/Consiliul Concurentei, de recuperare a unui ajutor de stat/de minimis sau, in cazul in care a facut obiectul unei astfel de decizii, aceasta a fost deja executata si creanta integral recuperata, cu penalitati aferente.

de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Un laborator care vinde produse de patiserie si cofetarie poate folosi metoda inventarului intermitent pentru gestiunea materiilor prime si a materialelor auxiliare folosite pentru producerea produselor de cofetarie si patiserie? Ne poate amenda daca nu se mai face raport de productie zilnic pentru produsele finite obtinute si vandute? Pana acum am lucrat asa, dar am dori de la anul sa schimbam modul de lucru, avem retete si gestiunea se tine acum cantitativ-valoric, dar se pierde foarte multa...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: O societate X din Romania cu profil productie in sistem lohn presteaza manopera pentru societatea Y din Italia are in stoc materii prime si utilaje inregistrate in Registrul bunurilor primite sold debitor la cont 8032 respectiv 8039. De la 1 ianuarie 2024 nu mai exista contract intre X din Romania si societatea Y din Italia. Intrebarea este daca este obligatorie returnarea materiilor prime si a utilajelor pe baza de CMR in Italia la societatea Y, sau daca se pot descarca aceste materiale si pe...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: O societate auditata financiar (audit statutar) conform legislatiei in vigoare are si obligatia organizarii auditului intern. Poate organiza societatea intern un departament de audit intern cu salariati proprii? Salariatii din cadrul departamentului de audit intern trebuie sa fie autorizati CAFR?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Contract de antrepriza privind cultivarea de seminte plante agricole. Prestator contract Societate cu sediul in Romania cod CAEN agricultura 01 denumita in continuare - societatea (RO) Beneficiar contract - Societate cu sediul in Ungaria - denumita in coninuare societatea (HU) Societatea (HU) mandateaza societatea (RO) sa planteze/cultive plante, sa presteze servicii agricole, pe terenurile agricole pentru a obtine seminte. Terenurile unde au loc prestarile agricole sunt situate in...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: As dori sa ma ajutati cu niste indrumari mai detaliate pentru urmatoarea situatie: Se doreste infiintarea unei intreprinderi individuale cu COD CAEN 4791-comert on line. Marfurile sunt importate din China si vandute prin platforma Emag. Dupa inregistrarea la ORNC si obtinerea nr. EORI, ce obligatii declarative are I.I. din punct de vedere al impozitarii venitului si al TVA-ului? Va multumesc!
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: O cooperativa agricola, avand ca obiect de activitate ,,Comert cu ridicata al cerealelor", acceseaza fonduri europene prin submasara 9.1. Finantarea se acorda pe o perioada de 5 ani (in fiecare an se plateste o transa) si se stabileste sub forma de procent, calculat pe baza valorii productiei comercializate anual prin intermediul grupului, cooperativa avand mai multi membri cooperatori, atat societati comerciale, cat si PFA si I.I.. O parte din aceasta finantare este destinata...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<