Tags: sume defalcate din tva, teodorovici, ordonanta 12
Ministrul interimar al Finantelor Publice - Eugen Teodorovici - a anuntat ca, luni - 14 octombrie, Guvernul a aprobat un proiect de Hotarare privind repartizarea catre bugetele locale a sumelor defalcate din TVA. Astfel, va fi distribuita suma de 1,4 miliarde lei pentru diferite capitole de cheltuieli.
"Azi, in sedinta de Guvern am discutat si aprobat un proiect de Hotarare de Guvern asteptat de ceva timp de comunitatile locale, prin care am distribuit suma de 1,4 miliarde lei pentru diferite capitole de cheltuieli asa cum au fost ele prevazute in Ordonanta 12/2019 (privind rectificarea bugetului de stat). Scopul acestei Hotarari este acela de a asigura toate cheltuielile sectiunii de functionare a bugetelor locale. Este un lucru normal ca dupa Ordonanta privind rectificarea pe 2019 sa avem o astfel de Hotarare de Guvern. Am vazut ca au fost fel de fel de discutii pe acest subiect. De asemenea, este o decizie luata prin Ordonanta 12. Aceasta Hotarare de Guvern nu face altceva decat sa puna in acord ceea ce Ordonanta mentioneaza, si o impartire in mod transparent a acestor sume catre comunitatile locale, in ordinea de precadere pe care Ordonanta o mentioneaza vizavi de solicitarile pe care comunitatile locale le-au transmis catre Ministerul de Finante", a declarat ministrul demis Teodorovici.
Acesta a aratat ca unul dintre aspectele luate in considerare la alocarea sumelor catre diferitele sectiuni ale bugetelor locale are legatura cu prevederile bugetare aprobate pentru 2019, prin Legea bugetului de stat nr. 50 din 2019, si prin OG. 12 pentru cote si sume defalcate din impozitul pe venit, din TVA, pentru echilibrarea bugetelor locale. Un alt aspect de care s-a tinut cont, precizeaza Teodorovici, este legat de veniturile proprii provenite din impozite si taxe locale prevazute in bugetele locale pentru 2019, executia bugetara la momentul 31 iulie 2019 si necesarul cheltuielilor prevazute la alineatul 3 estimat pana la finalul anului 2019.
Ministrul interimar a mai precizat ca proiectul de Hotarare prioritizeaza asigurarea cheltuielilor de functionare, a cheltuielilor de personal, a drepturile asistentilor personali ai persoanelor cu handicap grav, precum si indemnizatiile lunare ale persoanelor cu handicap.
"De asemenea, s-a avut in vedere la forma finala a acestei Hotarari de Guvern si executia bugetara la 30 septembrie, la nivel de comunitati locale. Si, respectiv, soldul sectiunii de functionare si cheltuielile medii de functionare efectuate pe primele noua luni din acest an. Practic, sumele aflate in conturile UAT-urilor, cu ceea ce astazi se aloca, asigura clar o functionare pana la finalul acestui an si, in unele cazuri, chiar si dincolo de acest moment", a mai spus ministrul demis Teodorovici.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Vanzare produse pentru promovare online. Persoana fizica
Intrebare:
Am incheiat cu o persoana fizica, neautorizata in vreun fel, un contract de barter prin care firma noastra ii vinde un produs cu un discount de 70%, in schimbul promovarii acelui produs de catre persoana fizica respectiva, pe diverse canale mass media. Practic, barterul e la nivelul acelui discount acordat. Noi am emis factura de vanzare cu discountul inclus. Adica pretul de vanzare intreg 10000 ron (inclus TVA) MINUS 7000 (discount 70%) = 3000 rest de plata. E corect asa? Prin acel...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Achizitie garantie suplimentara
Intrebare:
Societatea "X" a achizitionat echipamente din SUA prin import definitiv in valoare de 5.000 usd necesare activitatii firmei. Aceste echipamamente au o garantie initiala de 1 an de zile. Conducerea societatii "X" doreste prelungirea garantiei echipamentelor importate cu inca 2 ani, pentru care primeste un invoice din SUA in suma de 1.000 usd pe care societatea "X" o va achita. Intrebare: Cum interpretati extinderea garantiei cu...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Fuziune societati
Intrebare:
In cazul fuziunii prin absorbtie, societatea A (absorbanta) si societatea B (absorbita) au aprobat proiectul de fuziune, care a fost ulterior publicat in Monitorul Oficial la data de 13.06.2025. Proiectul de fuziune a fost intocmit in baza datelor cuprinse in situatiile financiare de fuziune intocmite cu ocazia fuziunii, de cele doua societati, aferente datei de 31.03.2025. AGA societatii absorbante de aprobarea finalizarii procedurii de fuziune prin absorbtie va avea loc in...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Decontarea ochelarilor de vedere pentru salariati. Tratament fiscal
Intrebare:
Compania imi ofera asigurare de sanatate prin care imi pot deconta pretul ochelariilor de vedere numai o data. Deoarece jobul este cel in contabilitate unde este necesar a sta in fata calculatorului cel putin 8 ore pe zi, sunt in situatia in care trebuie sa imi schimb dioptriile ochelarilor de vedere.
De la departamentul HR mi s-a comunicat ca, compania deconteaza ochelari de vedere in suma maxima de 1000 lei insa trebuie trebuie urmata urmatoarea procedura:
vezi AICI raspunsul specialistilor <<