Tags: sume defalcate din tva, teodorovici, ordonanta 12
Ministrul interimar al Finantelor Publice - Eugen Teodorovici - a anuntat ca, luni - 14 octombrie, Guvernul a aprobat un proiect de Hotarare privind repartizarea catre bugetele locale a sumelor defalcate din TVA. Astfel, va fi distribuita suma de 1,4 miliarde lei pentru diferite capitole de cheltuieli.
"Azi, in sedinta de Guvern am discutat si aprobat un proiect de Hotarare de Guvern asteptat de ceva timp de comunitatile locale, prin care am distribuit suma de 1,4 miliarde lei pentru diferite capitole de cheltuieli asa cum au fost ele prevazute in Ordonanta 12/2019 (privind rectificarea bugetului de stat). Scopul acestei Hotarari este acela de a asigura toate cheltuielile sectiunii de functionare a bugetelor locale. Este un lucru normal ca dupa Ordonanta privind rectificarea pe 2019 sa avem o astfel de Hotarare de Guvern. Am vazut ca au fost fel de fel de discutii pe acest subiect. De asemenea, este o decizie luata prin Ordonanta 12. Aceasta Hotarare de Guvern nu face altceva decat sa puna in acord ceea ce Ordonanta mentioneaza, si o impartire in mod transparent a acestor sume catre comunitatile locale, in ordinea de precadere pe care Ordonanta o mentioneaza vizavi de solicitarile pe care comunitatile locale le-au transmis catre Ministerul de Finante", a declarat ministrul demis Teodorovici.
Acesta a aratat ca unul dintre aspectele luate in considerare la alocarea sumelor catre diferitele sectiuni ale bugetelor locale are legatura cu prevederile bugetare aprobate pentru 2019, prin Legea bugetului de stat nr. 50 din 2019, si prin OG. 12 pentru cote si sume defalcate din impozitul pe venit, din TVA, pentru echilibrarea bugetelor locale. Un alt aspect de care s-a tinut cont, precizeaza Teodorovici, este legat de veniturile proprii provenite din impozite si taxe locale prevazute in bugetele locale pentru 2019, executia bugetara la momentul 31 iulie 2019 si necesarul cheltuielilor prevazute la alineatul 3 estimat pana la finalul anului 2019.
Ministrul interimar a mai precizat ca proiectul de Hotarare prioritizeaza asigurarea cheltuielilor de functionare, a cheltuielilor de personal, a drepturile asistentilor personali ai persoanelor cu handicap grav, precum si indemnizatiile lunare ale persoanelor cu handicap.
"De asemenea, s-a avut in vedere la forma finala a acestei Hotarari de Guvern si executia bugetara la 30 septembrie, la nivel de comunitati locale. Si, respectiv, soldul sectiunii de functionare si cheltuielile medii de functionare efectuate pe primele noua luni din acest an. Practic, sumele aflate in conturile UAT-urilor, cu ceea ce astazi se aloca, asigura clar o functionare pana la finalul acestui an si, in unele cazuri, chiar si dincolo de acest moment", a mai spus ministrul demis Teodorovici.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: In anul 2024 s-a marit capitalul social, s-a schimbat Administratorul si s-au schimbat asociatii. Bilantul aferent an 2023 nu s-a intocmit si depus inca. Termenul legal este 29.05.2024. Cine va aproba in AGA Bilantul 2023, vechii asociati sau noii asociati? Catre cine se va repartiza profitul anului 2023, catre vechii asociati sau catre noii asociati? Cine va semna Bilantul aferent an 2023 in acest caz, vechiul Administrator sau noul Administrator? Multumesc.
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Societatea vrea sa incheie un contract de prestari servicii de masaj la birou pentru angajatii proprii. Societatea ce presteaza serviciile este o unitate protejata. Care este tratamentul fiscal al acestor servicii din punct de vedere al angajatilor?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: In cazul unei reparatii a unei masini pentru un client persoana juridica din Marea Britanie, cum ar trebui sa fie emisa factura, cu TVA sau fara TVA? Multumesc.
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: IF ABC constituita din 2 membri, sot si sotie, solicita din motive personale incetarea definitiva a activitatii, respectiv radierea IF. IF ABC are in patrimoniu o cladire construita pe durata activitatii. Se doreste lichidarea patrimoniului de afectatiune constituit prin trecerea acestei cladiri in proprietatea celor 2 membri, conform cotelor prevazute in acordul de constituire. Intrucat nu are loc o adevarata schimbare a proprietarului, ci doar modificarea regimului de afectare, va rugam sa ne...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Suntem o societate comerciala care achizitionam de la un furnizor intern, rumegus folosit pentru celulele de afumare in industria carnii. Furnizorul aplica pe factura taxare inversa. Noi, la revanzarea lui, trebuie sa aplicam aceeasi metoda de taxare inversa? Va rugam sa ne comunicati daca rumegusul reprezinta un bun caruia i se aplica taxare inversa la vanzarea lui, deoarece din Legea 331b, nu se intelege foarte clar. Va multumim. Cu stima
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: O firma inregistrata in scopuri de tva in Romania, primeste o factura de marfa de la o firma inregistrata in scopuri de TVA in Cehia. Marfa este livrata direct in Romania din depozitul furnizorului situat in Belgia. Furnizorul din Cehia emite factura cu TVA 0, iar firma din Romania inregistreaza taxare inversa? Cum se declara factura in Declaratia 300 si 390?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<