keyboard_double_arrow_right

Atentie, contabili!

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"!

Adauga adresa de email si DESCARCA GRATUIT raportul realizat de specialisti

PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal
keyboard_double_arrow_left

Achitarea arieratelor inregistrate de unele unitati administrativ-teritoriale si institutii publice

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
de Redactia Infotva la 04 Sep. 2012 Exclusiv
Tags: og nr13/2012, rectificare buget, arierate, plata, identfiicare fiscala, certificate atestare fiscala

Va informam ca, in urma rectificarii bugetului de stat pe anul 2012, Guvernul a aprobat alocarea, pe judete, a unor sume defalcate din taxa pe valoarea adaugata (TVA) pentru echilibrarea bugetelor locale si repartizarea acestora pe unitati administrativ-teritoriale.


Scopul alocarii acestor sume este achitarea arieratelor inregistrate in contabilitatea unor unitati administrativ-teritoriale si institutii publice finantate integral din bugetele locale din subordinea acestora, rezultate din relatii cu operatori economici furnizori de bunuri, servicii si lucrari, inclusiv cu operatorii economici care presteaza serviciul public de producere, transport si distributie a energiei termice in sistem centralizat, precum si a sumelor datorate si neachitate de unitatile administrativ-teritoriale operatorilor economici care presteaza serviciul public de producere, transport si distributie a energiei termice in sistem centralizat.

Sumele alocate unitatilor administrativ-teritoriale vor fi utilizate exclusiv pentru:

- stingerea obligatiilor fiscale restante catre bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat sau bugetele fondurilor speciale, ale operatorilor economici furnizori de bunuri, servicii ori lucrari ai unitatilor administrativ-teritoriale si institutiilor publice finantate integral din bugetele locale, din subordinea acestora, inclusiv ale operatorilor economici care presteaza serviciul public de producere, transport si distributie a energiei termice in sistem centralizat;

- stingerea obligatiilor fiscale restante catre bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat sau bugetele fondurilor speciale, ale operatorilor economici care au de incasat sume restante de la operatorii economici care presteaza serviciul public de producere, transport si distributie a energiei termice in sistem centralizat.

Atentie! Nu se pot solicita sume defalcate din TVA pentru eventualele arierate ale unitatilor administrativ-teritoriale si institutiilor publice finantate integral din bugetele locale, din subordinea acestora, aferente unor programe sau altor obligatii de plata.

Pentru a determina cuantumul sumelor defalcate din TVA pentru echilibrarea bugetelor locale pe anul 2012 care vor fi alocate unitatilor administrativ-teritoriale, acestea vor prezenta directiilor generale ale finantelor publice judetene, pana la data de 10 septembrie 2012, "Cererea privind solicitarea de sume defalcate din taxa pe valoarea adaugata pentru echilibrarea bugetelor locale pe anul 2012, conform prevederilor art. 7 alin. (3) - (8) din OG nr. 13/2012" (Anexa 1 la normele metodologice).

Cererea va cuprinde suma care se solicita pentru achitarea obligatiilor de plata ale unor unitati administrativ-teritoriale si institutii publice finantate integral din bugetele locale, din subordinea acestora rezultate din relatii cu operatori economici furnizori de bunuri, servicii si lucrari, inclusiv cu operatorii economici care presteaza serviciul public de producere, transport si distributie a energiei termice in sistem centralizat, precum si a sumelor datorate si neachitate de unitatile administrativ-teritoriale operatorilor economici care presteaza serviciul public de producere, transport si distributie a energiei termice in sistem centralizat.

Cererea scrisa intocmita pe baza certificatelor de atestare fiscala ale operatorilor economici emise de organele fiscale competente va fi insotita de urmatoarele documente:

- certificatele de atestare fiscala aferente operatorilor economici pentru care se solicita stingerea obligatiilor fiscale emise de organele fiscale competente;

- situatia obligatiilor de plata catre operatorii economici furnizori de bunuri, servicii si lucrari si/sau operatorii economici care presteaza serviciul public de producere, transport si distributie a energiei termice in sistem centralizat;

- acorduri incheiate intre unitatile administrativ-teritoriale si operatorii economici furnizori de bunuri, servicii sau lucrari ai unitatilor administrativ-teritoriale/institutii publice finantate integral din bugetele locale, din subordinea acestora si, respectiv operatorii economici care presteaza serviciul public de producere, transport si distributie a energiei termice in sistem centralizat pentru stingerea obligatiilor fiscale restante la bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat sau bugetele fondurilor speciale corelate cu datele inscrise in certificatele de atestare fiscala (Anexa 3a la normele metodologice);

- acorduri incheiate intre unitatile administrativ-teritoriale, operatorii economici care presteaza serviciul public de producere, transport si distributie a energiei termice in sistem centralizat si operatorii economici carora le datoreaza sume pentru stingerea obligatiilor fiscale restante corelate cu datele inscrise in certificatele de atestare fiscala (Anexa 3b la normele metodologice).  

Certificatele de atestare fiscala ale operatorilor economici se solicita organelor fiscale de catre unitatile administrativ-teritoriale, se elibereaza in termen de maximum 2 zile lucratoare de la primirea solicitarii fara a fi percepute taxe de eliberare, pe baza datelor existente in evidenta pe platitor a organului fiscal competent. Certificatele de atestare fiscala vor cuprinde creantele fiscale restante, exigibile existente in sold la data solicitarii.

Sumele destinate achitarii obligatiilor de plata care fac obiectul cererilor scrise nu pot fi mai mari decat obligatiile de plata si obligatiile fiscale restante pentru stingerea carora acestea se utilizeaza, rezultate din certificatele de atestare fiscala. Cererile scrise primite de unitatile administrativ-teritoriale se analizeaza de directiile generale ale finantelor publice judetene care vor repartiza sumele in termen de 3 zile lucratoare de la primire in ordinea inregistrarii acestora.

Pentru cererile pentru care a fost acordat avizul ca urmare a indeplinirii conditiilor de repartizare a sumelor defalcate din TVA pentru echilibrarea bugetelor locale, directiile generale ale finantelor publice judetene repartizeaza sumele defalcate din TVA pentru echilibrarea bugetelor locale pe anul 2012 pe unitati administrativ-teritoriale, in ordinea inregistrarii cererilor cu conditia incadrarii in sumele aprobate.

Pentru cererile pentru care sunt indeplinite conditiile de repartizare a sumelor defalcate din TVA pentru echilibrarea bugetelor locale, dar nu mai exista sume de repartizat la nivelul sumei pentru care s-a intocmit cererea, se vor aloca sume defalcate din TVA pentru echilibrarea bugetelor locale, la nivelul sumei de repartizat disponibile.

Cererile pentru care nu sunt indeplinite conditiile de repartizare a sumelor defalcate din TVA, precum si cele pentru nu mai exista sume de repartizat se restituie unitatilor administrativ-teritoriale, impreuna cu documentatia aferenta.

in termen de 3 zile lucratoare de la comunicarea sumelor de catre directiile generale ale finantelor publice judetene, unitatile administrativ-teritoriale au obligatia de a prezenta unitatilor Trezoreriei Statului la care acestia isi au conturile deschise urmatoarele documente:

- bugetele locale majorate cu sumele repartizate;

- cererile pentru deschiderea de credite bugetare si dispozitiile bugetare de repartizare a creditelor bugetare, aferente cheltuielilor bugetare privind stingerea obligatiilor fiscale restante;

- ordinele de plata prin care acestea achita la bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat sau bugetele fondurilor speciale obligatiile fiscale apartinand operatorilor economici intocmite de unitatile administrativ-teritoriale si institutiile publice finantate integral de bugetul local din subordinea acestora.

Sumele care se achita in contul obligatiilor fiscale ale operatorilor economici se vireaza de catre unitatile administrativ-teritoriale si, respectiv, institutiile publice finantate integral din bugetul local in contul 50.86.10 "Disponibil pentru stingerea creantelor fiscale, conform art. 7 din OG nr. 13/2012" codificat cu codul de identificare fiscala al operatorilor economici ale caror obligatii fiscale se sting, deschis la unitatile Trezoreriei Statului din cadrul organelor fiscale competente in administrarea operatorilor economici respectivi.

Atentie! In ordinele de plata prin care se achita obligatiile fiscale la bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat sau bugetele fondurilor speciale, in rubricile "Platitor" si "Cod de identificare fiscala"al platitorului se vor inscrie denumirea si, respectiv, codul de identificare fiscala ale unitatii administrativ-teritoriale sau ale institutiei publice finantate integral din bugetul local care dispune plata, in rubricile "Beneficiar" si "Cod de identificare fiscala" al beneficiarului se vor inscrie denumirea operatorului economic ale carui obligatii fiscale se achita, si respectiv, codul de identificare fiscala al acestuia, iar in rubrica "Cod IBAN beneficiar" se inscrie codul IBAN aferent contului .86.10 "Disponibil pentru stingerea creantelor fiscale, conform art. 7 din OG nr. 13/2012".

 

Baza legala: Ordonanta Guvernului nr. 13/2012 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2012., publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 614/ 27.08.2012; Ordinul viceprim-ministrului, ministrul Finantelor Publice nr. 1.152/2012 privind aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor art. 7 alin. (3) - (18) din Ordonanta Guvernului nr. 13/2012 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2012, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 627/31.08.2012.

Redactia Infotva de Redactia Infotva
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri




Urmareste-ne pe Google News

PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal

Atentie contabili!

Modificari importante privind cotele de TVA!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal" 
Rentrop ∧ Straton
Club Contabilitate

[x]

Informatii vitale despre TVA: deducerea si rambursarea TVA, baza de impozitare, scutiri si operatiuni scutite de TVA.

Atentie contabili!

PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal Modificari importante privind planul de conturi!

Descarca GRATUIT Raportul Special!

"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016