Tags: rectificare bugetara, modificare buget asigurari sociale de stat
Ministerul Finantelor Publice propune un nou Proiect Ordonanta de urgenta pentru rectificarea bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2020 - publicat in data de 13 august 2020.
Conform Notei de fundamentare, MFP propune rectificarea bugetara pe anul 2020 care are in vedere asigurarea fondurilor necesare in bugetul asigurarilor pentru somaj si bugetul asigurarilor sociale de stat pentru:
- plata drepturilor de asigurari sociale si a indemnizatiilor stabilite prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.92/2020 si Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.120/2020.
- plata sumelor aferente masurilor de sprijin destinate salariatilor si angajatorilor in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2 precum si pentru stimularea cresterii ocuparii fortei de munca.
Intrucat contextul actual constituie o situatie extraordinara ce vizeaza interesul public general, se impune rectificarea bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2020, aprobat prin Legea nr.6/2020, cu modificarile si completarile ulterioare, dupa cum urmeaza:
La bugetul asigurarilor sociale de stat prin proiectul de act normativ se propune:
• diminuarea veniturilor bugetului asigurarilor sociale de stat cu suma de 6.823.015 mii lei, prin:
- diminuarea veniturilor curente ale sistemului public de pensii cu suma de 427.076 mii lei, datorata, in principal, revizuirii prognozei indicatorilor macroeconomici pe anul 2020 precum si modificarilor legislative, aprobate pe perioada starii de urgenta, in domeniul contributiilor sociale.
In scenariul actual, pentru a doua rectificare bugetara, cresterea economica pentru anul 2020 este estimata la -3,8%, revizuita de la -1,9% in scenariul precedent. Evolutii nefavorabile se regasesc si pe piata muncii unde numarul mediu de salariati se asteapta sa ajunga la 5.060 mii persoane, de la 5.087 mii persoane iar castigul salarial mediu brut pentru anul 2020 este proiectat la 5.114 lei/luna, de la 5.212 lei/luna.
- diminuarea subventiei acordate de la bugetul de stat cu suma de 6.395.939 mii lei;
• diminuarea cheltuielilor bugetului asigurarilor sociale de stat aferente sistemului public de pensii cu suma de - 6.823.015 mii lei datorata:
- diminuarii alocatiilor bugetare ca urmare a executiei bugetare pe primele 6 luni ale anului precum si a masurilor referitoare la majorarea punctului de pensie in anul 2020, astfel:
- titlul ”Cheltuieli de personal” cu suma de - 6.000 mii lei
- titlul ”Bunuri si servicii” cu suma de - 29.000 mii lei
- titlul ”Asistenta sociala” cu suma de - 6.800.000 mii lei
- majorarii alocatiilor bugetare la titlul ”Dobanzi” cu suma de +11.985 mii lei.
• diminuarea cheltuielilor bugetului asigurarilor sociale de stat aferente sistemului de asigurari pentru accidente de munca si boli profesionale cu suma de -3.000 mii lei din care: cu suma -2.000 mii lei la titlul ”Cheltuieli de personal” si cu suma de -1.000 mii lei la titlul ”Bunuri si servicii”.
• excedentul sistemului de asigurari pentru accidente de munca si boli profesionale se majoreaza cu suma de +3.000 mii lei.
La bugetul asigurarilor pentru somaj prin proiectul de act normativ se propune:
• majorarea veniturilor sistemului asigurarilor pentru somaj cu suma de 2.951.000 mii lei prin:
- diminuarea veniturilor curente cu suma de -27.597 mii lei,
- majorarea subventiei de la bugetul de stat cu suma de +2.978.597 mii lei.
• majorarea veniturilor Fondului de garantare pentru plata creantelor salariale cu suma de +107.833 mii lei;
• majorarea cheltuielilor sistemului asigurarilor pentru somaj, per sold, cu +2.951.000 dupa cum urmeaza:
- majorarea cu suma de +3.000.000 mii lei la titlul ”Asistenta sociala”, pentru plata indemnizatiei pentru somaj si a indemnizatiilor destinate salariatilor si angajatorilor in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2 precum si pentru stimularea cresterii ocuparii fortei de munca.
- majorarea cu suma de +1.000 mii lei la titlul ”Dobanzi”
- diminuarea cu suma de -50.000 mii lei la titlul ”Transferuri intre unitati ale administratiei publice”,
• diminuarea cheltuielilor Fondului de garantare pentru plata creantelor salariale, la titlul ”Alte cheltuieli”, cu suma de -1.300.000 mii lei, pe baza executiei inregistrata pe primele 6 luni ale anului.
• Fondul de garantare pentru plata creantelor salariale se inchide cu un excedent de 1.151.702 mii lei.
de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Va rog sa ma ajutati cu un raspuns referitor la transmiterea prin sistemul e-Factura a facturilor emise catre persoane fizice:<br />
Este vorba despre avansuri facturate si incasate pentru livrarea de apartamente, livrare care va avea loc la sfarsitul anului 2025 cand va fi finalizata constructia de imobile.<br />
Am considerat ca incasarea sumelor cu titlu de avans nu reprezinta livrare de bunuri sau prestare de servicii si in e-factura se va trimite doar factura finala prin care...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: S-a depus bilantul aferent anului 2023 cu intarziere in data de 10.06.2024, e obligata firma sa treaca la impozit pe profit? Daca da, cu ce data? Multumesc.
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Doua angajate aflate in concedii medicale cod 08 si 14 ale caror salarii de incadrare se situeaza sub pragul de 3700 lei. Cum se procedeaza cu majorarea salariului avand in vedere faptul ca salariata aflata in concediu medical cod 08 (sarcina si lauzie) va intra in curand in concediu de crestere copil?<br />
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Suntem o societate care comercializeaza articole de pescuit. Vrem sa ne extindem activitatea, prin adaugarea in obiectul nostru de activitatea a vendoring ului vom achizitiona tonomate. Pentru vanzarea acestor produse, este nevoie de casa de marcat? Din punct de vedere al autorizatiilor, care ar fi acestea? Cum vom contabiliza incasarea acestor produse? Va multumim frumos!
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: In cazul unei tranzactii de intermediere de vanzare parti sociale ale unei societati care consta in identificare investitor, facilitatea comunicarii cu investitorul, participare la negociere, .. etc., factura de comision emisa de intermediar pentru finalizarea unei astfel de tranzactii se incadreaza in sfera operatiunilor scutite de TVA conform art 292 (2) lit.a) ?<br />
(2) Urmatoarele operatiuni sunt, de asemenea, scutite de taxa:<br />
a) prestarile urmatoarelor servicii de...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: <p>
Daca, potrivit Deciziei Administratorului, sunt acordate imprumuturi fara dobanda salariatilor iar retinerile se fac in rate egale din salariul lunar, ce riscuri de reincadrare sunt?<br />
Subliniez faptul ca aceste imprumuturi au caracter ocazional, avem contract de imprumut semnat de ambele parti, scopul imprumutului este "personal".<br />
Ne puteti ajuta cu o monografie contabila? Va multumim!</p>
vezi AICI raspunsul specialistilor <<