Tags: rectificare bugetara, modificare buget asigurari sociale de stat
Ministerul Finantelor Publice propune un nou Proiect Ordonanta de urgenta pentru rectificarea bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2020 - publicat in data de 13 august 2020.
Conform Notei de fundamentare, MFP propune rectificarea bugetara pe anul 2020 care are in vedere asigurarea fondurilor necesare in bugetul asigurarilor pentru somaj si bugetul asigurarilor sociale de stat pentru:
- plata drepturilor de asigurari sociale si a indemnizatiilor stabilite prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.92/2020 si Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.120/2020.
- plata sumelor aferente masurilor de sprijin destinate salariatilor si angajatorilor in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2 precum si pentru stimularea cresterii ocuparii fortei de munca.
Intrucat contextul actual constituie o situatie extraordinara ce vizeaza interesul public general, se impune rectificarea bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2020, aprobat prin Legea nr.6/2020, cu modificarile si completarile ulterioare, dupa cum urmeaza:
La bugetul asigurarilor sociale de stat prin proiectul de act normativ se propune:
• diminuarea veniturilor bugetului asigurarilor sociale de stat cu suma de 6.823.015 mii lei, prin:
- diminuarea veniturilor curente ale sistemului public de pensii cu suma de 427.076 mii lei, datorata, in principal, revizuirii prognozei indicatorilor macroeconomici pe anul 2020 precum si modificarilor legislative, aprobate pe perioada starii de urgenta, in domeniul contributiilor sociale.
In scenariul actual, pentru a doua rectificare bugetara, cresterea economica pentru anul 2020 este estimata la -3,8%, revizuita de la -1,9% in scenariul precedent. Evolutii nefavorabile se regasesc si pe piata muncii unde numarul mediu de salariati se asteapta sa ajunga la 5.060 mii persoane, de la 5.087 mii persoane iar castigul salarial mediu brut pentru anul 2020 este proiectat la 5.114 lei/luna, de la 5.212 lei/luna.
- diminuarea subventiei acordate de la bugetul de stat cu suma de 6.395.939 mii lei;
• diminuarea cheltuielilor bugetului asigurarilor sociale de stat aferente sistemului public de pensii cu suma de - 6.823.015 mii lei datorata:
- diminuarii alocatiilor bugetare ca urmare a executiei bugetare pe primele 6 luni ale anului precum si a masurilor referitoare la majorarea punctului de pensie in anul 2020, astfel:
- titlul ”Cheltuieli de personal” cu suma de - 6.000 mii lei
- titlul ”Bunuri si servicii” cu suma de - 29.000 mii lei
- titlul ”Asistenta sociala” cu suma de - 6.800.000 mii lei
- majorarii alocatiilor bugetare la titlul ”Dobanzi” cu suma de +11.985 mii lei.
• diminuarea cheltuielilor bugetului asigurarilor sociale de stat aferente sistemului de asigurari pentru accidente de munca si boli profesionale cu suma de -3.000 mii lei din care: cu suma -2.000 mii lei la titlul ”Cheltuieli de personal” si cu suma de -1.000 mii lei la titlul ”Bunuri si servicii”.
• excedentul sistemului de asigurari pentru accidente de munca si boli profesionale se majoreaza cu suma de +3.000 mii lei.
La bugetul asigurarilor pentru somaj prin proiectul de act normativ se propune:
• majorarea veniturilor sistemului asigurarilor pentru somaj cu suma de 2.951.000 mii lei prin:
- diminuarea veniturilor curente cu suma de -27.597 mii lei,
- majorarea subventiei de la bugetul de stat cu suma de +2.978.597 mii lei.
• majorarea veniturilor Fondului de garantare pentru plata creantelor salariale cu suma de +107.833 mii lei;
• majorarea cheltuielilor sistemului asigurarilor pentru somaj, per sold, cu +2.951.000 dupa cum urmeaza:
- majorarea cu suma de +3.000.000 mii lei la titlul ”Asistenta sociala”, pentru plata indemnizatiei pentru somaj si a indemnizatiilor destinate salariatilor si angajatorilor in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2 precum si pentru stimularea cresterii ocuparii fortei de munca.
- majorarea cu suma de +1.000 mii lei la titlul ”Dobanzi”
- diminuarea cu suma de -50.000 mii lei la titlul ”Transferuri intre unitati ale administratiei publice”,
• diminuarea cheltuielilor Fondului de garantare pentru plata creantelor salariale, la titlul ”Alte cheltuieli”, cu suma de -1.300.000 mii lei, pe baza executiei inregistrata pe primele 6 luni ale anului.
• Fondul de garantare pentru plata creantelor salariale se inchide cu un excedent de 1.151.702 mii lei.

de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Combinari de societati - aspecte fiscale
Intrebare:
Se doreste infiintarea unei firme de tip Holding, dupa cum urmeaza:
1. Holding SRL (CAEN 6421) si sc firma 2 SRL (CAEN 6201/6202), ambele platitoare de impozit pe profit, cu scutirea dividendelor intragrup (Art. 23 lit. a), respectiv cu exceptia de la retinerea la sursa pe dividende intre PJ romane prevazuta in Art. 43(4).
2. Asociati persoane fizice - HOLDING
Mutarea firma initiala SRL sub holding si sa structuram achizitia/ schimbul de...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Acordare ajutor pentru tratament medical
Intrebare:
Societatea noastra doreste sa acorde ajutor financiar in doua cazuri, astfel:
a) acoperirea cheltuielilor de tratament oncologic al unui salariat angajat cu 1 ora pe zi;
b) tratamentul medical oncologic al parintelui unui salariat.
Va rugam sa ne spuneti daca avem posibilitate legala pentru decontarea acestor cheltuieli, baza legala pentru deductibilitatea acestora si monografia contabila aferenta.
Multumesc frumos.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Obligatii fiscale de plata privind beneficiile acordate salariatilor
Intrebare:
Societate platitoare de impozit pe profit acorda urmatoare facilitati salariatilor:
1. asigura apa pentru consum in timpul programului de lucru, cheltuiala cuprinsa in cheltuieli sociale 5% fond salarii. Aceasta facilitate nu este mentionata in ROI SI CCM
2. asigura decontarea transportului de la/la locul de munca prin abonamente transport in comun, combustibil pentru masinile personale pentru care exista acord, combustibil pentru masinile unitatii...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<