Tags: rectificare bugetara, modificare buget asigurari sociale de stat
Ministerul Finantelor Publice propune un nou Proiect Ordonanta de urgenta pentru rectificarea bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2020 - publicat in data de 13 august 2020.
Conform Notei de fundamentare, MFP propune rectificarea bugetara pe anul 2020 care are in vedere asigurarea fondurilor necesare in bugetul asigurarilor pentru somaj si bugetul asigurarilor sociale de stat pentru:
- plata drepturilor de asigurari sociale si a indemnizatiilor stabilite prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.92/2020 si Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.120/2020.
- plata sumelor aferente masurilor de sprijin destinate salariatilor si angajatorilor in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2 precum si pentru stimularea cresterii ocuparii fortei de munca.
Intrucat contextul actual constituie o situatie extraordinara ce vizeaza interesul public general, se impune rectificarea bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2020, aprobat prin Legea nr.6/2020, cu modificarile si completarile ulterioare, dupa cum urmeaza:
La bugetul asigurarilor sociale de stat prin proiectul de act normativ se propune:
• diminuarea veniturilor bugetului asigurarilor sociale de stat cu suma de 6.823.015 mii lei, prin:
- diminuarea veniturilor curente ale sistemului public de pensii cu suma de 427.076 mii lei, datorata, in principal, revizuirii prognozei indicatorilor macroeconomici pe anul 2020 precum si modificarilor legislative, aprobate pe perioada starii de urgenta, in domeniul contributiilor sociale.
In scenariul actual, pentru a doua rectificare bugetara, cresterea economica pentru anul 2020 este estimata la -3,8%, revizuita de la -1,9% in scenariul precedent. Evolutii nefavorabile se regasesc si pe piata muncii unde numarul mediu de salariati se asteapta sa ajunga la 5.060 mii persoane, de la 5.087 mii persoane iar castigul salarial mediu brut pentru anul 2020 este proiectat la 5.114 lei/luna, de la 5.212 lei/luna.
- diminuarea subventiei acordate de la bugetul de stat cu suma de 6.395.939 mii lei;
• diminuarea cheltuielilor bugetului asigurarilor sociale de stat aferente sistemului public de pensii cu suma de - 6.823.015 mii lei datorata:
- diminuarii alocatiilor bugetare ca urmare a executiei bugetare pe primele 6 luni ale anului precum si a masurilor referitoare la majorarea punctului de pensie in anul 2020, astfel:
- titlul ”Cheltuieli de personal” cu suma de - 6.000 mii lei
- titlul ”Bunuri si servicii” cu suma de - 29.000 mii lei
- titlul ”Asistenta sociala” cu suma de - 6.800.000 mii lei
- majorarii alocatiilor bugetare la titlul ”Dobanzi” cu suma de +11.985 mii lei.
• diminuarea cheltuielilor bugetului asigurarilor sociale de stat aferente sistemului de asigurari pentru accidente de munca si boli profesionale cu suma de -3.000 mii lei din care: cu suma -2.000 mii lei la titlul ”Cheltuieli de personal” si cu suma de -1.000 mii lei la titlul ”Bunuri si servicii”.
• excedentul sistemului de asigurari pentru accidente de munca si boli profesionale se majoreaza cu suma de +3.000 mii lei.
La bugetul asigurarilor pentru somaj prin proiectul de act normativ se propune:
• majorarea veniturilor sistemului asigurarilor pentru somaj cu suma de 2.951.000 mii lei prin:
- diminuarea veniturilor curente cu suma de -27.597 mii lei,
- majorarea subventiei de la bugetul de stat cu suma de +2.978.597 mii lei.
• majorarea veniturilor Fondului de garantare pentru plata creantelor salariale cu suma de +107.833 mii lei;
• majorarea cheltuielilor sistemului asigurarilor pentru somaj, per sold, cu +2.951.000 dupa cum urmeaza:
- majorarea cu suma de +3.000.000 mii lei la titlul ”Asistenta sociala”, pentru plata indemnizatiei pentru somaj si a indemnizatiilor destinate salariatilor si angajatorilor in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2 precum si pentru stimularea cresterii ocuparii fortei de munca.
- majorarea cu suma de +1.000 mii lei la titlul ”Dobanzi”
- diminuarea cu suma de -50.000 mii lei la titlul ”Transferuri intre unitati ale administratiei publice”,
• diminuarea cheltuielilor Fondului de garantare pentru plata creantelor salariale, la titlul ”Alte cheltuieli”, cu suma de -1.300.000 mii lei, pe baza executiei inregistrata pe primele 6 luni ale anului.
• Fondul de garantare pentru plata creantelor salariale se inchide cu un excedent de 1.151.702 mii lei.
de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare:
Firma din cadrul grupului cu sediul in Elvetia incheie un contract pentru un eveniment marketing organizat in RO, care este 50% pentru firma elvetiana, 50% pentru firma din RO. Va primi factura cu TVA 19%. Noi vom fi refacturati fara mark-up de firma din Elvetia pentru partea de 50% cu TVA 19% sau cum este corect? Trebuie sa incheiem contract pentru refacturare cu firma din Elvetia?
Multumesc.
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare:
SRL neinregistrat in scop de TVA, dar care are cod special pentru operatiuni intracomunitare din luna noiembrie 2022, depaseste cifra de afaceri de 300.000 lei in luna octombrie 2024. Va rog sa imi spuneti care este procedura de inregistrare in scop de tva (de la ce data ar trebui sa depuna D700 si ce capitole ar trebui completate in declaratie), precum si ce ar trebui sa facem ca societatea sa renunte la codul special de tva?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare:
O SC depune declaratie D177 Cerere de redirectionare impozit pe profit pe 25.06.2024, ultima zi din termenul legal, atasand Contractul de sponsorizare in agrafa formularului, care permite astfel semnarea lui electronica si depunerea.
Deoarece site-ul Anaf a mers foarte greu, n-a intors recipisa pana la ora 17 cand s-a terminat programul de lucru, in spatiul virtual a aparut raspuns (dar nu sub forma de recipisa in care s-ar fi vazut ora la care a aparut) ca nu are un...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare:
1. O persoana are facultate si master pe informatica (5 ani), apoi are a 2-a facultate de 3 ani in Finante-Banci. Nu are master in domeniul economic. Aceasta persoana poate ocupa functia de director economic si/sau contabil sef? Pentru a ocupa aceste functii este necesar si master in domeniul economic?
2. O persoana este director economic la o societate pe actiuni. O ruda de gradul unu are voie sa fie cenzor la aceeasi unitate, fara a fi in conflict de...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare:
Din greseala s-a adaugat pe casa de marcat un bon de 22.000 lei in loc de suma corecta de 22 lei, ulterior a fost emis si bonul corect de 22 lei, s-a intocmit referat pentru anularea sumei de 22.000 lei, avand in vedere ca societatea are casa de marcat conectata la serverele ANAF si se transmit zilnic rapoartele Z, ce trebuie sa faca compania in acest caz ca sa nu se tina cont de suma gresita de pe casa de marcat?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<