Tags: rectificare bugetara, modificare buget asigurari sociale de stat
Ministerul Finantelor Publice propune un nou Proiect Ordonanta de urgenta pentru rectificarea bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2020 - publicat in data de 13 august 2020.
Conform Notei de fundamentare, MFP propune rectificarea bugetara pe anul 2020 care are in vedere asigurarea fondurilor necesare in bugetul asigurarilor pentru somaj si bugetul asigurarilor sociale de stat pentru:
- plata drepturilor de asigurari sociale si a indemnizatiilor stabilite prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.92/2020 si Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.120/2020.
- plata sumelor aferente masurilor de sprijin destinate salariatilor si angajatorilor in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2 precum si pentru stimularea cresterii ocuparii fortei de munca.
Intrucat contextul actual constituie o situatie extraordinara ce vizeaza interesul public general, se impune rectificarea bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2020, aprobat prin Legea nr.6/2020, cu modificarile si completarile ulterioare, dupa cum urmeaza:
La bugetul asigurarilor sociale de stat prin proiectul de act normativ se propune:
• diminuarea veniturilor bugetului asigurarilor sociale de stat cu suma de 6.823.015 mii lei, prin:
- diminuarea veniturilor curente ale sistemului public de pensii cu suma de 427.076 mii lei, datorata, in principal, revizuirii prognozei indicatorilor macroeconomici pe anul 2020 precum si modificarilor legislative, aprobate pe perioada starii de urgenta, in domeniul contributiilor sociale.
In scenariul actual, pentru a doua rectificare bugetara, cresterea economica pentru anul 2020 este estimata la -3,8%, revizuita de la -1,9% in scenariul precedent. Evolutii nefavorabile se regasesc si pe piata muncii unde numarul mediu de salariati se asteapta sa ajunga la 5.060 mii persoane, de la 5.087 mii persoane iar castigul salarial mediu brut pentru anul 2020 este proiectat la 5.114 lei/luna, de la 5.212 lei/luna.
- diminuarea subventiei acordate de la bugetul de stat cu suma de 6.395.939 mii lei;
• diminuarea cheltuielilor bugetului asigurarilor sociale de stat aferente sistemului public de pensii cu suma de - 6.823.015 mii lei datorata:
- diminuarii alocatiilor bugetare ca urmare a executiei bugetare pe primele 6 luni ale anului precum si a masurilor referitoare la majorarea punctului de pensie in anul 2020, astfel:
- titlul ”Cheltuieli de personal” cu suma de - 6.000 mii lei
- titlul ”Bunuri si servicii” cu suma de - 29.000 mii lei
- titlul ”Asistenta sociala” cu suma de - 6.800.000 mii lei
- majorarii alocatiilor bugetare la titlul ”Dobanzi” cu suma de +11.985 mii lei.
• diminuarea cheltuielilor bugetului asigurarilor sociale de stat aferente sistemului de asigurari pentru accidente de munca si boli profesionale cu suma de -3.000 mii lei din care: cu suma -2.000 mii lei la titlul ”Cheltuieli de personal” si cu suma de -1.000 mii lei la titlul ”Bunuri si servicii”.
• excedentul sistemului de asigurari pentru accidente de munca si boli profesionale se majoreaza cu suma de +3.000 mii lei.
La bugetul asigurarilor pentru somaj prin proiectul de act normativ se propune:
• majorarea veniturilor sistemului asigurarilor pentru somaj cu suma de 2.951.000 mii lei prin:
- diminuarea veniturilor curente cu suma de -27.597 mii lei,
- majorarea subventiei de la bugetul de stat cu suma de +2.978.597 mii lei.
• majorarea veniturilor Fondului de garantare pentru plata creantelor salariale cu suma de +107.833 mii lei;
• majorarea cheltuielilor sistemului asigurarilor pentru somaj, per sold, cu +2.951.000 dupa cum urmeaza:
- majorarea cu suma de +3.000.000 mii lei la titlul ”Asistenta sociala”, pentru plata indemnizatiei pentru somaj si a indemnizatiilor destinate salariatilor si angajatorilor in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2 precum si pentru stimularea cresterii ocuparii fortei de munca.
- majorarea cu suma de +1.000 mii lei la titlul ”Dobanzi”
- diminuarea cu suma de -50.000 mii lei la titlul ”Transferuri intre unitati ale administratiei publice”,
• diminuarea cheltuielilor Fondului de garantare pentru plata creantelor salariale, la titlul ”Alte cheltuieli”, cu suma de -1.300.000 mii lei, pe baza executiei inregistrata pe primele 6 luni ale anului.
• Fondul de garantare pentru plata creantelor salariale se inchide cu un excedent de 1.151.702 mii lei.
![Redactia Infotva](https://infotva.manager.ro/images/autori//redactia-infotvaautor_avatar.png)
de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: <p>
Societatea cu sediul in Romania, inregistrata in scopuri de TVA in Romania, a efectuat un import de bunuri din Japonia. Transportul s-a facut pe cale maritima pana in Constanta si a fost platit de catre partenerul din Japonia, cu exceptia taxelor de depozitare a marfii in portul din Constanta, care au fost facturate de catre tramsportator, firmei din Romania. Factura emisa de catre transportator, care este o societate inregistrata in scopuri de tva in Danemarca, a fost emisa cu TVA...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: <p>
S-a omis depunerea declaratiei 100 aferenta trimestrului 4 2023, ce avea termen depunere 25.06.2023. Cum se poate trimite declaratia... am incercat sa o trimit in 25.07, imi apare la recipisa cu erori globale si ca nu pot fi depuse 2 declaratii cu acelasi termen de scadenta. Multumesc, astept o solutie pentru a remedia cat mai repede omisiunea.<br />
</p>
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: <p>
S-a infiintat o asociere in participatie intre o societate comerciala platitoare de impozit pe profit si o persoana fizica. Persoana juridica are obligatia de a tine evidenta contabila si de a face calculul impozitului pentru persoana fizica.<br />
Potrivit art. 125 (8) cod fiscal in cazul asocierilor dintre o persoana juridica contribuabil potrivit titlului II - Impozitul pe profit - si o persoana fizica sau orice alta entitate - asociere fara personalitate juridica...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: <p>
O companie cu sediul in Romania (A), vinde bunuri catre o companie din Japonia (B). Compania din Japonia (B) va factura bunurile catre o alta companie din Romania (C).<br />
Fizic bunurile nu vor parasi teritoriul national, fiind livrate de la compania A catre compania C.<br />
Cum tratam aceasta operatiune din punct de vedere al TVA, factura catre compania C din Romania fiind emisa de catre compania B din Japonia.</p>
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: <p>
Conform art. 105, alin.(3) din Legea nr. 46/2008 - Codul silvic, in situatiile in care prejudiciul nu a fost recuperat de ocolul silvic care asigura serviciile silvice sau administrarea fondului forestier, potrivit dispozitiilor OG nr. 92/2003 privind codul de procedura fiscala... acesta se recupereaza... de catre organele fiscale competente subordonate ANAF...<br />
<br />
Ce inseamna recuperarea prejudiciului potrivit OG privind codul de procedura fiscala? La ce se...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: <p>
Va rugam sa ne ajutati sa clarificam obligativitatea, importanta si procedura de intocmire a unui registru de intrari-iesiri in cadrul unei societati comerciale. Poate fi intocmit doar in format electronic? Pot exista consecinte de amenda in situatia in care nu sunt inregistrate chiar toate documentele emise/primite in cadrul societatii? Multumesc!</p>
vezi AICI raspunsul specialistilor <<