Tags: rectificare bugetara, modificare buget asigurari sociale de stat
Ministerul Finantelor Publice propune un nou Proiect Ordonanta de urgenta pentru rectificarea bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2020 - publicat in data de 13 august 2020.
Conform Notei de fundamentare, MFP propune rectificarea bugetara pe anul 2020 care are in vedere asigurarea fondurilor necesare in bugetul asigurarilor pentru somaj si bugetul asigurarilor sociale de stat pentru:
- plata drepturilor de asigurari sociale si a indemnizatiilor stabilite prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.92/2020 si Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.120/2020.
- plata sumelor aferente masurilor de sprijin destinate salariatilor si angajatorilor in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2 precum si pentru stimularea cresterii ocuparii fortei de munca.
Intrucat contextul actual constituie o situatie extraordinara ce vizeaza interesul public general, se impune rectificarea bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2020, aprobat prin Legea nr.6/2020, cu modificarile si completarile ulterioare, dupa cum urmeaza:
La bugetul asigurarilor sociale de stat prin proiectul de act normativ se propune:
• diminuarea veniturilor bugetului asigurarilor sociale de stat cu suma de 6.823.015 mii lei, prin:
- diminuarea veniturilor curente ale sistemului public de pensii cu suma de 427.076 mii lei, datorata, in principal, revizuirii prognozei indicatorilor macroeconomici pe anul 2020 precum si modificarilor legislative, aprobate pe perioada starii de urgenta, in domeniul contributiilor sociale.
In scenariul actual, pentru a doua rectificare bugetara, cresterea economica pentru anul 2020 este estimata la -3,8%, revizuita de la -1,9% in scenariul precedent. Evolutii nefavorabile se regasesc si pe piata muncii unde numarul mediu de salariati se asteapta sa ajunga la 5.060 mii persoane, de la 5.087 mii persoane iar castigul salarial mediu brut pentru anul 2020 este proiectat la 5.114 lei/luna, de la 5.212 lei/luna.
- diminuarea subventiei acordate de la bugetul de stat cu suma de 6.395.939 mii lei;
• diminuarea cheltuielilor bugetului asigurarilor sociale de stat aferente sistemului public de pensii cu suma de - 6.823.015 mii lei datorata:
- diminuarii alocatiilor bugetare ca urmare a executiei bugetare pe primele 6 luni ale anului precum si a masurilor referitoare la majorarea punctului de pensie in anul 2020, astfel:
- titlul ”Cheltuieli de personal” cu suma de - 6.000 mii lei
- titlul ”Bunuri si servicii” cu suma de - 29.000 mii lei
- titlul ”Asistenta sociala” cu suma de - 6.800.000 mii lei
- majorarii alocatiilor bugetare la titlul ”Dobanzi” cu suma de +11.985 mii lei.
• diminuarea cheltuielilor bugetului asigurarilor sociale de stat aferente sistemului de asigurari pentru accidente de munca si boli profesionale cu suma de -3.000 mii lei din care: cu suma -2.000 mii lei la titlul ”Cheltuieli de personal” si cu suma de -1.000 mii lei la titlul ”Bunuri si servicii”.
• excedentul sistemului de asigurari pentru accidente de munca si boli profesionale se majoreaza cu suma de +3.000 mii lei.
La bugetul asigurarilor pentru somaj prin proiectul de act normativ se propune:
• majorarea veniturilor sistemului asigurarilor pentru somaj cu suma de 2.951.000 mii lei prin:
- diminuarea veniturilor curente cu suma de -27.597 mii lei,
- majorarea subventiei de la bugetul de stat cu suma de +2.978.597 mii lei.
• majorarea veniturilor Fondului de garantare pentru plata creantelor salariale cu suma de +107.833 mii lei;
• majorarea cheltuielilor sistemului asigurarilor pentru somaj, per sold, cu +2.951.000 dupa cum urmeaza:
- majorarea cu suma de +3.000.000 mii lei la titlul ”Asistenta sociala”, pentru plata indemnizatiei pentru somaj si a indemnizatiilor destinate salariatilor si angajatorilor in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2 precum si pentru stimularea cresterii ocuparii fortei de munca.
- majorarea cu suma de +1.000 mii lei la titlul ”Dobanzi”
- diminuarea cu suma de -50.000 mii lei la titlul ”Transferuri intre unitati ale administratiei publice”,
• diminuarea cheltuielilor Fondului de garantare pentru plata creantelor salariale, la titlul ”Alte cheltuieli”, cu suma de -1.300.000 mii lei, pe baza executiei inregistrata pe primele 6 luni ale anului.
• Fondul de garantare pentru plata creantelor salariale se inchide cu un excedent de 1.151.702 mii lei.

de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Regimul fiscal-contabil al avansurilor comerciale
Intrebare:
In cazul unui promisiuni bilaterale de vanzare cumparare a unui imobil, societatea noastra este promitent cumparator, achita avansul, iar la scadenta nu are posibilitatea de a achita intreaga suma, in aceste conditii pentru promitentul cumparator suma achitata drept avans este deductibila sau nedeductibila, si pentru promitentul vanzator suma primita reprezinta venit?
Va rog sa imi prezentati consecintele fiscale si notele contabile si pentru cumparator si...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Venituri vanzare active necorporale intr-un stat non UE
Intrebare:
O societate din Romania (SRL), doreste sa vanda active necorporale (drepturile de marca proprie) catre un stat NON UE (ex: Elvetia).
Care sunt implicatiile fiscale din punct de vedere impozit pe profit? Se plateste 16%?
Ce obligatii sunt la nivel declarativ? Elvetia are o obligatie in acest sens?
Din punct de vedere TVA, WHT sunt implicatii?
Daca avem venituri impozabile din castigul din vanzarea activului necorporal, poate fi...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Achizitie marfuri din Polonia cu livrare ulterioara in Ungaria
Intrebare:
Avem o livrare triunghiulara: Marfa este achizitionata de catre noi din Polonia, de la un stochist, nu producator.Provenienta marfii este Rusia, marfa achizitionata inainte de restrictii. Marfa va ajunge in depozitul nostru din Romania, dupa va fi livrata de catre noi in Ungaria, catre clientul final. Avand in vedere ca este embargou pe produsele din Rusia, avem voie sa efectuam aceasta livrare (mentionand deja ca marfa este in UE). Ce implicatii fiscale pot aparea?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Regimul contabil al finantarii asociatiilor de catre membri
Intrebare:
Se infiinteaza o Asociatie pentru copii cu autism si ADHD.
Ca tipuri de venituri, noi consideram si folosim pentru inregistrare urmatoarele conturi:
- Venituri din donatii, noi am considerat banii ce vin din D230, cont 7331;
- Venituri din sponsorizari, noi am considerat banii ce vin de la persoane juridice, cont 7332.
Asociatia nu are membri cotizanti ci doi parinti care infuzeaza la inceput bani pentru bunul mers al...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<