Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
In Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 750/07.11.2012 a fost publicat Ordinul viceprimului-ministru, ministrului Finantelor Publice nr. 1.460/2012 de aplicare a prevederilor art. 35 alin. (11)-(26) din Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 61/2012 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2012.
Prin ordinul mentionat mai sus, s-au aprobat urmatoarele:
- Anexa 1 - Normele metodologice de utilizare a sumelor defalcate din TVA pentru echilibrarea bugetelor locale alocate pentru achitarea platilor restante ale unitatilor administrativ-teritoriale si institutiilor publice finantate integral din bugetul local pe destinatiile prevazute la art. 35 alin. (12) din OUG nr. 61/2012 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2012;
- Anexa 2 - Norme metodologice de utilizare a sumelor defalcate din TVA pentru echilibrarea bugetelor locale alocate pentru achitarea platilor restante ale institutiilor publice finantate partial din bugetul local si spitalelor publice din reteaua autoritatilor administratiei publice locale penntru destinatiile prevazute la art. 35 alin. (12) din OUG nr. 61/2012 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2012;
- Anexa 3 - Norme metodologice de repartizare a sumelor potrivit prevederilor art. 35 alin. (15)-(19) din din OUG nr. 61/2012 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2012;
- Anexa 4 - Cererea privind solicitarea de sume defalcate din TVA pentru echilibrarea bugetelor locale din suma aprobata la art. 35 alin. (1) lit. f si alin. (13) din OUG nr 61/2012 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2012;
- Anexa 5 - Situatia obligatiilor de plata restante catre furnizorii de bunuri, servicii si lucrari si catre bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat sau bugetele fondurilor speciale, potrivit prevederilor art. 35 alin.(11) din OUG nr. 61/2012 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2012;
![Declaratia Unica 2024 Impozit pe venit Contributii CAS si CASS](https://www.rs.ro/dbimg/product/2976-declaratia-unic.jpg)
Declaratia Unica 2024 Impozit pe venit Contributii CAS si CASS
![Impozitarea veniturilor din chirii 2024](https://www.rs.ro/dbimg/product/3152-impozitarea-ven.jpg)
Impozitarea veniturilor din chirii 2024
![Cartea verde a contabilitatii varianta tiparita](https://www.rs.ro/dbimg/product/2850-cartea-verde-a-.jpg)
Cartea verde a contabilitatii varianta tiparita
- Anexa 6 - Acord incheiat pentru stingerea obligatiilor de plata/fiscale conform prevederilor art. 35 alin. (12) lit. a) din OUG nr. 61/2012 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2012;
- Anexa 7 - Cerere privind solicitarea de repartizare a sumelor defalcate din TVA pentru echilibrarea bugetelor locale pe anul 2012, conform prevederilor art. 35 alin. (16) din OUG nr. 61/2012 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2012.
Prezentam mai jos principalele aspecte procedurale privind repartizarea sumelor pe unitati administrativ teritoriale si utilizarea acestora pe destinatii conform OUG nr. 61/2012.
1. Procedura repartizarii sumelor defalcate din TVA pentru echilibrarea bugetelor locale alocate pentru achitarea platilor restante ale unitatilor administrativ-teritoriale si institutiilor publice finantate integral din bugetul local pe destinatiile prevazute la art. 35 alin. (12) din OUG nr. 61/2012 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2012
Depunerea cererii
Pana la data de 20 noiembrie 2012, unitatile administrativ teritoriale au obligatia sa prezinte directiilor generale ale finantelor publice judetene in a caror raza teritoriala isi au sediul, formularul - Cererea privind solicitarea de sume defalcate din TVA pentru echilibrarea bugetelor locale din suma aprobata la art. 35 alin. (1) lit. f) si alin. (13) din OUG nr 61/2012 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2012, prevazut in Anexa nr. 4, in vederea alocarii sumelor pentru achitarea platilor restante ale unitatilor administrativ-teritoriale si a si institutiilor publice finantate integral din bugetul local.
Cererea va cuprinde suma care se solicita pentru achitarea obligatiilor de plata restante inregistrate in contabilitatea unitatilor administrativ-teritoriale, institutiilor publice finantate integral din bugetul local si spitalelor publice din reteaua autoritatilor administratiei publice locale, rezultate din relatii cu furnizorii de bunuri, servicii si lucrari ori fata de bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat sau bugetele fondurilor speciale.
Documente insotitoare
Cererea se depune insotita de urmatoarele documente:
- Situatia obligatiilor de plata restante catre furnizorii de bunuri, servicii si lucrari si catre bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat sau bugetele fondurilor speciale, potrivit prevederilor art. 35 alin.(11) din OUG nr. 61/2012 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2012, prevazuta in Anexa nr. 5 din ordin.
- certificatele de atestare fiscala ale unitatilor administrativ-teritoriale/institutiilor publice finantate integral din bugetul local/furnizorilor de bunuri, servicii si lucrari, dupa caz, emise de organele fiscale pentru care se solicita stingerea obligatiilor fiscale restante ale acestora catre bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat sau bugetele fondurilor speciale;
- acordurile incheiate pentru stingerea obligatiilor de plata/fiscale restante catre bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat sau bugetele fondurilor speciale, ale furnizorilor de bunuri, servicii si lucrari ai unitatilor administrativ-teritoriale si institutiilor publice si spitalelor publice din reteaua autoritatilor administratiei publice locale prevazute in Anexa nr. 6 din ordin .
Atentie! Certificatele de atestare fiscala se emit de organul fiscal competent la solicitarea unitatilor administrativ-teritoriale, in termen de maximum doua zile lucratoare de la primirea solicitarii fara a fi percepute taxe de eliberare, pe baza datelor existente in evidenta pe platitor a organului fiscal competent, si cuprind creantele fiscale restante, exigibile, existente in sold la data solicitarii.in certificatele de atestare fiscala sunt cuprinse obligatiile fiscale principale si accesorii, reprezentand impozite, taxe, contributii si alte sume datorate bugetului de stat, bugetului asigurarilor sociale de stat sau bugetelor fondurilor speciale, stabilite prin declaratii si/sau decizii emise de organele fiscale competente, comunicate conform art. 44 din Codul de Procedura Fiscala (CPF).
Acordurile se incheie de unitatile administrativ-teritoriale cu fiecare furnizor de bunuri, servicii si lucrari fata de care unitatea administrativ-teritoriala/institutiile publice finantate integral din bugetul local are/au obligatii de plata restante, prevazute la art. 35 alin. (12), lit. a) din OUG nr. 61/2012 si vor contine obligatoriu urmatoarele elemente care sunt corelate cu datele inscrise in certificatele de atestare fiscala:
- suma aferenta obligatiilor de plata restante ale unitatii adminnistrativ-teritoriale/institutiilor publice finantate integral din bugetul local catre furnizorii de bunuri, servicii si lucrari, care vor face obiectul cererii;
- suma aferenta obligatiilor fiscale restante ale furnizorilor de bunuri, servicii si lucrari catre bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat sau bugetele fondurilor speciale, care vor face obiectul cererii;
- sumele prevazute mai sus trebuie sa fie egale cu suma aferenta stingerii obligatiilor care face obiectul cererii.
Raspunderea pentru respectarea realitatii si exactitatii sumelor care fac obiectul cererilor depuse, precum si a sumelor inscrise in situatia obligatiilor de plata restante catre furnizorii de bunuri, servicii si lucrari si catre bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat sau bugetele findurilor speciale revine ordonatorilor principali de credite al bugetelor locale.
2. Procedura repartizarii sumelor defalcate din TVA pentru echilibrarea bugetelor locale alocate pentru achitarea platilor restante ale institutiilor publice finantate partial din bugetul local si spitalelor publice din reteaua reteaua autoritatilor administratiei publice locale, pentru destinatiile prevazute la art. 35 alin. (12) din OUG nr. 61/2012 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2012
Depunerea cererii
Pana la data de 20 noiembrie 2012, unitatile administrativ teritoriale au obligatia sa prezinte directiilor generale ale finantelor publice judetene in a caror raza teritoriala isi au sediul, formularul - Cererea privind solicitarea de sume defalcate din TVA pentru echilibrarea bugetelor locale din suma aprobata la art. 35 alin. (1) lit. f) si alin. (13) din OUG nr. 61/2012 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2012, in vederea alocarii sumelor pentru achitarea platilor restante ale unitatilor administrativ-teritoriale si a si institutiilor publice finantate partial din bugetul local si spitalelor publice din reteaua autoritatilor administratiei publice locale prevazut in Anexa nr. 4.
Cererea va cuprinde suma care se solicita pentru achitarea obligatiilor de plata restante ale institutiilor publice finantate partial din bugetul local si spitalelor publice din reteaua autoritatilor administratiei publice locale. Cererile aferente obligatiilor de plata restante ale institutiilor publice finantate partial din bugetul local si spitalelor publice din reteaua autoritatilor administratiei publice se intocmesc distinct de cererile prevazute in Anexa nr. 1 la ordin.
Documente insotitoare
Cererea se depune insotita de urmatoarele documente:
- situatia obligatiilor de plata restante catre furnizorii de bunuri, servicii si lucrari si catre bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat sau bugetele fondurilor speciale, potrivit prevederilor art. 35 alin. (11) din OUG nr. 61/2012, intocmita potrivit modelului prevazut in Anexa nr. 5 la ordin;
- certificatele de atestare fiscala ale institutiilor publice finantate partial din bugetul local/spitalelor publice din reteaua autoritatilor administratiei publice locale/furnizorilor de bunuri, servicii si lucrari, dupa caz, emise de organele fiscale, pentru care se solicita stingerea obligatiilor fiscale restante catre gugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat sau bugetele fondurilor speciale;
- acordurile incheiate pentru stingerea obligatiilor de plata/fiscale restante catre bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat sau bugetele fondurilor speciale, ale furnizorilor de bunuri, servicii si lucrari ai unitatilor administrativ-teritoriale si institutiilor publice finantate integral sau partial din bugetul local si spitalelor publice din reteaua autoritatilor administratiei publice locale intocmite potrivit modelului prevazut in Anexa nr. 6 la ordin.
Atentie! Certificatele de atestare fiscala se emit de organul fiscal competent la solicitarea unitatilor administrativ-teritoriale si se elibereaza in termen de maximum doua zile lucratoare de la primirea solicitarii fara a fi percepute taxe de eliberare, pe baza datelor existente in evidenta pe platitor a organului fiscal competent, si cuprind creantele fiscale restante, exigibile, existente in sold la data solicitarii. in certificatele de atestare fiscala sunt cuprinse obligatii fiscale principale si accesorii, reprezentand impozite, taxe, contributii si alte sume datorate bugetului de stat, bugetului asigurarilor sociale de stat sau bugetele fondurilor speciale, stabilite prin declaratii si/sau decizii emise de organele fiscale competente, comunicate conform art. 44 din CPF.
Acordurile se incheie de unitatile administrativ-teritoriale cu fiecare furnizor de bunuri, servicii si lucrari fata de care institutiile finantate partial din bugetul local/spitalele publice din reteaua autoritatiilor administratiei publice locale au obligatii de plata restante, pentru stingerea obligatiilor fiscale restante prevazute la art. 35 alin. (12) lit. a) din OUG nr. 61/2012, si vor contine obligatoriu urmatoarele elemente, care sunt corelate cu datele inscrise in certificatele de atestare fiscala:
- suma aferenta obligatiilor de plata restante ale institutiilor publice finantate partial din bugetul local/spitalelor publice din reteaua autoritatilor administratiei publice locale catre furnizorii de bunuri, servicii si lucrari, care vor face obiectul cererii;
- suma aferenta obligatiilor fiscale restante ale furnizorilor de bunuri, servicii si lucrari catre bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat sau bugetele fondurilor speciale, care vor face obiectul cererii;
- sumele mentionate mai sus trebuie sa fie egale cu suma aferenta stingerii obligatiilorfiscale restante catre bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat sau bugetele fondurilor speciale, ale furnizorilor de bunuri, servicii si lucrari ai unitatilor administrativ-teritoriale si institutiilor publice finantate partial din bugetul local si spitalelor publice din reteaua autoritatilor administratiei publice locale care face obiectul cererii.
Raspunderea pentru respectarea realitatii si exactitatii sumelor care fac obiectul cererilor depuse, precum si a sumelor inscrise in situatia obligatiilor de plata restante catre furnizorii de bunuri, servicii si lucrari si catre bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat sau bugetele fondurilor speciale revine ordonantorilor primcipali de credite ai bugetelor locale.
Alte precizari
Directiile generale ale finantelor publice judetene analizeaza documentele depuse si in situatia respectarii dispozitiilor ordonantei, solicita Ministerului Finatnelor Publcie (MFP) pe baza situatiilor centralizatoare transmise repartizarea la nivel de judet a sumelor defalcate din TVA pentru echilibrarea bugetelor locale.Ulterior primirii comunicarii aprobarii, directiile generale ale finantelor publice judetene repartizeaza sumele defalcate din TVA pe unitatile administrative teritoriale cu incadrarea in sumele communicate si respectarea solicitarilor din cererile pentru care MFP a repartizat sume.
Ulterior comunicarii sumelor repartizate, unitatile administrative teritoriale au obligatia de a prezenta unitatilor trezoreriei statului la care acestia au conturi deschise urmatoarele documente:
a) bugetele locale majorate cu sumele repartizate sau rectificate;
b) cererile pentru deschiderea de credite bugetare si dispozitiile bugetare de repartizare a creditelor bugetare;
c)ordinele de plata cu sumele platilor restante prin care unitatile administrativ-teritoriale/institutiile publice finantate integral/partial din bugetul local/spitalele publice din reteaua autoritatilor administratiei publice locale achita la bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat ori bugetele fondurilor speciale obligatiile fiscale apartinand furnizorilor de bunuri, servicii si lucrari sau propriile obligatii fiscale, dupa caz.
Distribuirea sumelor pentru stingerea creantelor fiscale se efectueaza de organele fiscale in sistem informatic, cel tirziu in prima zi lucratoare de la incasarea acestora.
Organele fiscale instiinteaza contribuabilii in legatura cu obligatiile fiscale stinse in termen de 10 zile lucratoare de la efectuarea distribuirii sumelor.
Sursa: DGFP Valcea
![Redactia Infotva](https://infotva.manager.ro/images/autori//redactia-infotvaautor_avatar.png)
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Rating:
Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Articole similare
Controlul preventiv si platile restante. Noile prevederi MFP!Noutati legislatie Fiscala 23-27 februarie 2009 - Monitorul OficialDeblocarea financiara a unitatilor administrativ-teritoriale. Procedura 2013Noutati fiscale: Achitarea obligatiilor de plata restanteInstitutiile publice pot solicita compensarea obligatiilor restante pana la 31 octombrieArticole similare
Studiu de caz: Obligatiile fiscale in cazul unui contract de imprumutStrategia fiscala a Guvernului: majorare penalitati, deduceri impozite, noi taxe pentru proprietatiTVA - DerogariActivitati de transport in UE. Regim TVAComunicat ANAF: In atentia celor care vor sa ocupe un post de inspector antifraudaUltimele articole
Operatiuni scutite de TVA, reglementate de art. 294 din Legea 227/2015Cum se face inregistrarea facturilor simplificate in jurnalul de cumparariMarti, 30 iulie 2024, termen limita pentru depunerea Formularului 394E-Factura: Ce amenzi se aplica pentru facturile care NU sunt trimise in 5 zile de la emitere in sistemANAF a efectuat 4.200 actiuni de control fiscal si 1.700 controale antifrauda in iunie 2024Articole similare
Neconcordante intre evidenta contabila si cea fiscala. Declaratii rectificativeNoutati legislatie Fiscala 04-08 august 2008 - Monitorul OficialMFP a publicat noul proiect pentru garantarea creditelor la IMM-uriPeste 37.000 de intrebari si raspunsuri din contabilitate si fiscalitate!Noutati Legislatie Fiscala 20 - 28 aprilie 2008Ultimele articole
Normele metodologice de aplicare a Programului IMM Factor, in dezbatere publica. Conditii de acordare a garantiilor de statProgramul „IMM Leasing de echipamente si utilaje†a fost publicat in Monitorul Oficial (OUG 118/2020)AJOFM clarifica situatia actelor care dovedesc plata obligatiilor fiscale in vederea decontarii a 41,5% din salariuFacilitati fiscale instituite prin Ordonanta Guvernului nr. 6 din 2019. ANULAREA unor obligatii accesoriiRegularizare sau prescriere TVA de rambursat reportata prin decontul de TVA cod 300Articole similare
NOU! Tichete de vacantaLegislatie: aprobarea Ghidului de finantare a Programului privind producerea energiei din surse regenerabile: eoliana, geotermala, solara, biomasa si hidroNoutati legislatie Fiscala 22-26 septembrie 2008 - Monitorul OficialJumatate din taxa pe stalp merge la primarii. Proiect posibil din 2015Procedura de constituire a unui incubator de afaceri a devenit functionalaUltimele articole
Sumele provenite din TVA au fost defalcate la nivel localRepartizarea pe proiecte a sumelor defalcate din TVANoutati legislatie Fiscala 23-27 februarie 2009 - Monitorul OficialArticole similare
Verificarea platilor restante se amanaDeblocarea financiara a unitatilor administrativ-teritoriale. Procedura 2013MFP estimeaza ca 13 comune ar fi in stare de insolventaDatoriile statului la nivel local, mai mari cu 24 milioane de lei in doar o luna!Ce operatiuni efectuam pentru compensarea unor creante fiscale restante la bugetul local?Ultimele articole
Institutiile publice pot solicita compensarea obligatiilor restante pana la 31 octombrieControlul preventiv si platile restante. Noile prevederi MFP!Nou proiect pentru intarirea disciplinei financiare. Reguli noi pentru operatorii economici!Noutati fiscale: Achitarea obligatiilor de plata restanteDocumentar fiscal: Procedura de declarare a situatiei de criza financiara![Plafoane TVA valabile 2024. Noile limite + Studii de caz](https://media.rs.ro/filemanagerraport/Info TVA/FAB0724b240722141113.png)
Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Plafoane TVA valabile 2024. Noile limite + Studii de caz"