Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
HOTARARE nr. 08/61 din 31 august 2008 pentru modificarea si completarea Regulamentului de organizare si functionare a comisiilor de disciplina de pe langa consiliile filialelor si Consiliul Superior ...
HOTARARE nr. 08/61 din 31 august 2008
pentru modificarea si completarea Regulamentului de organizare si functionare a comisiilor de disciplina de pe langa consiliile filialelor si Consiliul Superior al Corpului Expertilor Contabili si Contabililor Autorizati din Romania, aprobat prin Hotararea Conferintei nationale nr. 07/58/2007
Emitent: CORPUL EXPERTILOR CONTABILI SI CONTABILILOR AUTORIZATI DIN ROMANIA
Publicat in: MONITORUL OFICIAL nr. 660 din 19 septembrie 2008
Pe cine vizeaza?
Actul intereseaza organele alese si structurile executive ale Corpului Expertilor Contabili si Contabililor Autorizati din Romania, aducand modificari in ceea ce priveste activitatea comisiei de disciplina.
Important!
Activitatea comisiilor de disciplina este o activitate interna aplicabila exclusiv membrilor si stagiarilor Corpului. Hotararile comisiilor de disciplina nu pot fi invocate in cauzele aflate pe rol la instantele de drept comun ale statului.
Comisiile de disciplina, prin completele de judecata, trebuie sa analizeze cu discernamant si obiectivitate abaterile reclamate, incadrarea lor in prevederile actelor normative care reglementeaza activitatea si conduita etica si profesionala a profesionistilor contabili mentionate la pct. 10 din prezentul regulament, sa asigure o judecata dreapta si sa aplice, unde este cazul, sanctiunea disciplinara corespunzatoare, in raport cu natura si gravitatea abaterilor, cu consecintele acestora si cu gradul de vinovatie a faptuitorului.
Presedintele comisiei de disciplina analizeaza reclamatia, urmarind daca:
a) sunt mentionate toate datele de identificare ale partilor si martorilor, prevazute la pct. 17;
b) obiectul reclamatiei si motivele pe care aceasta se intemeiaza sunt clare;
Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Operare SAGA Exemple practice si recomandari
c) persoanele reclamate intra in competenta de judecata a comisiei de disciplina careia i-a fost adresata reclamatia; in caz contrar, reclamatia se transmite in termen de 10 zile comisiei de disciplina competente sa o solutioneze sau Comisiei superioare de disciplina.
================================
ORDIN nr. 1.261 din 12 septembrie 2008
privind modificarea si completarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 986/2008 pentru aprobarea procedurii privind stabilirea taxei pe poluare pentru autovehicule
Emitent: AGENTIA NATIONALA DE ADMINISTRARE FISCALA
Publicat in: MONITORUL OFICIAL nr. 661 din 22 septembrie 2008
Pe cine vizeaza?
Actul intereseaza persoanele care trebuie sa plateasca taxa pe poluare, la achizitionarea unui autovehicul, precum si organele fiscale care colecteaza aceasta taxa.
Important!
Documentul privind autovehiculele in leasing, prevazut in anexa nr. 1 la prezenta procedura, se completeaza cu ajutorul programului de asistenta elaborat de Agentia Nationala de Administrare Fiscala si se depune la organul fiscal competent in format electronic, insotit de formularul editat. Programul de asistenta este pus la dispozitia persoanelor impozabile, gratuit, de unitatile fiscale sau poate fi descarcat de pe serverul de web al Agentiei de Administrare Fiscala, de la adresa www.mfinante.ro/portal ANAF.
Caracteristici de tiparire, modul de difuzare, utilizare si pastrare ale formularului “Decizie de calcul al taxei pe poluare pentru autovehicule" se inlocuieste cu anexa nr. 4 "Decizie de calcul al taxei pe poluare pentru autovehiculele care fac obiectul contractelor de leasing", al carei continut este prevazut in anexa nr. 1, care face parte integranta din prezentul ordin.
================================
ORDIN nr. 1.272 din 15 septembrie 2008
pentru modificarea si completarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 1.995/2007 privind constituirea Comisiei de proceduri fiscale
Emitent: AGENTIA NATIONALA DE ADMINISTRARE FISCALA
Publicat in: MONITORUL OFICIAL nr. 667 din 25 septembrie 2008
Pe cine vizeaza?
Actul intereseaza persoanele care fac parte din componenta Comisiei de proceduri fiscale din cadrul ANAF.
Important!
Deciziile Comisiei se aproba prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala si se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, cu exceptia deciziilor prin care s-a solutionat un conflict de competenta, care se comunica partilor interesate.
La lucrarile Comisiei vor participa in calitate de invitati permanenti, 2 consultanti fiscali desemnati de Camera Consultantilor Fiscali, care nu au drept de vot. In calitate de participanti fara drept de vot pot fi invitati la sedinte si alti specialisti din cadrul directiilor de specialitate ale Ministerului Economiei si Finantelor si Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.
================================
NORMA nr. 10 din 16 septembrie 2008
privind modificarea Normei Bancii Nationale a Romaniei nr. 6/2008 pentru modificarea si completarea Normelor-cadru ale Bancii Nationale a Romaniei nr. 7/1994 privind comertul facut de societatile bancare si celelalte societati de credit, cu cecuri, pe baza Legii nr. 59/1934 asupra cecului, modificata prin Ordonanta Guvernului nr. 11/1993, aprobata si modificata prin Legea nr. 83/1994
Emitent: BANCA NATIONALA A ROMANIEI
Publicat in: MONITORUL OFICIAL nr. 660 din 19 septembrie 2008
Pe cine vizeaza?
Actul intereseaza institutiile de credit abilitate conform legii sa desfasoare comert cu cecuri.
Important!
Incepand cu data de 10 octombrie 2008 procesarea cecurilor se va efectua astfel:
- cecurile emise in baza Normei tehnice nr. 4/2008 privind cecul se vor procesa electronic, prin trunchiere, in conformitate cu Regulile sistemului SENT; in cazul in care operatiunea de trunchiere nu se poate realiza, cecurile pot fi procesate interbancar, prin structura casei centrale de compensatie situata in municipiul Bucuresti ori prin prezentare la incasare, in original, direct la institutia de credit trasa sau, dupa caz, la institutia de credit beneficiara, conform procedurilor existente in conventiile incheiate intre institutiile de credit implicate;
- cecurile emise in baza Normei tehnice nr. 9/1994 privind cecul si a Normei-cadru nr. 7/1994 privind comertul facut de societatile bancare si celelalte societati de credit, cu cecuri, pe baza Legii nr. 59/1934 asupra cecului, modificata prin Ordonanta Guvernului nr. 11/1993, aprobata si modificata prin Legea nr. 83/1994, pot fi procesate interbancar, prin structura casei centrale de compensatie situata in municipiul Bucuresti, fie prin prezentare la incasare, in original, direct la institutia de credit trasa, fie la institutia de credit beneficiara, conform procedurilor existente in conventiile incheiate intre institutiile de credit implicate, aceste cecuri ramanand valabile si dupa data intrarii in vigoare a prezentei norme.
================================
NORMA nr. 11 din 16 septembrie 2008
privind modificarea Normei Bancii Nationale a Romaniei nr. 7/2008 pentru modificarea si completarea Normelor-cadru ale Bancii Nationale a Romaniei nr. 6/1994 privind comertul facut de societatile bancare si celelalte societati de credit, cu cambii si bilete la ordin, pe baza Legii nr. 58/1934 asupra cambiei si biletului la ordin, modificata prin Ordonanta Guvernului nr. 11/1993, aprobata si modificata prin Legea nr. 83/1994 ]
Emitent: BANCA NATIONALA A ROMANIEI
Publicat in: MONITORUL OFICIAL nr. 660 din 19 septembrie 2008
Pe cine vizeaza?
Actul se aplica institutiilor de credit abilitate conform legii sa desfasoare comert cu cambii si bilete la ordin.
Important!
Incepand cu data de 10 octombrie 2008 procesarea cambiilor si biletelor la ordin se va efectua astfel:
- cambiile si biletele la ordin emise in baza Normei tehnice nr. 5/2008 privind cambia si biletul la ordin se vor procesa electronic, prin trunchiere, in conformitate cu Regulile sistemului SENT; in cazul in care operatiunea de trunchiere nu se poate realiza, cambiile si biletele la ordin pot fi procesate interbancar, prin structura casei centrale de compensatie situata in municipiul Bucuresti ori prin prezentare la incasare, in original, direct la institutia de credit trasa sau, dupa caz, la institutia de credit beneficiara, conform procedurilor existente in conventiile incheiate intre institutiile de credit implicate;
- cambiile si biletele la ordin emise in baza Normei tehnice nr. 10/1994 privind cambia si biletul la ordin si a Normei-cadru nr. 6/1994 privind comertul facut de societatile bancare si celelalte societati de credit, cu cambii si biletele la ordin, pe baza Legii nr. 58/1934 asupra cambiei si biletului la ordin, modificata prin Ordonanta Guvernului nr. 11/1993, aprobata si modificata prin Legea nr. 83/1994, pot fi procesate interbancar, prin structura casei centrale de compensatie situata in municipiul Bucuresti, fie prin prezentare la incasare, in original, direct la institutia de credit trasa sau, dupa caz, la institutia de credit beneficiara, conform procedurilor existente in conventiile incheiate intre institutiile de credit implicate, aceste cambii si bilete la ordin ramanand valabile si dupa data intrarii in vigoare a prezentei norme.
================================
REGULAMENT nr. 12 din 16 septembrie 2008
pentru completarea Regulamentului Bancii Nationale a Romaniei nr. 10/1994 privind compensarea multilaterala a platilor interbancare fara numerar pe suport hartie
Emitent: BANCA NATIONALA A ROMANIEI
Publicat in: MONITORUL OFICIAL nr. 661 din 22 septembrie 2008
Pe cine vizeaza?
Actul intereseaza institutiile de credit care proceseaza instrumentele de plata de debit in format vechi si instrumentele de plata de debit in format nou.
Important!
Instrumentele de plata de debit in format vechi si instrumentele de plata de debit in format nou care nu pot fi procesate prin trunchiere, primite de institutiile de credit de la clientii lor in vederea procesarii, vor putea fi prezentate la plata la casa de compensatie centrala situata in municipiul Bucuresti, incepand cu data de 10 octombrie 2008, cu respectarea circuitelor, termenelor de prezentare, precum si in conformitate cu orarul de compensare prevazute in anexele nr. 1, 2 si 3 care fac parte din prezentul regulament.
Instrumentele de plata de debit primite pana la data de 9 octombrie 2008 inclusiv de catre institutiile de credit de la clientii lor, in vederea procesarii, vor respecta circuitele de compensare existente, valabile la aceasta data, pana la finalizarea decontarii lor.
Incepand cu data de 22 octombrie 2008 se inchid toate casele de compensatie teritoriale, cu exceptia casei de compensatie centrala situate in municipiul Bucuresti.
Casa de compensatie centrala va functiona pana la data de 30 iunie 2009.
================================
ORDIN nr. 590 din 15 septembrie 2008
pentru aprobarea Procedurii privind modul de intocmire si eliberare a adeverintelor prin care se atesta activitatea desfasurata in locuri de munca incadrate in grupele I si/sau a II-a de munca, potrivit legislatiei anterioare datei de 1 aprilie 2001, necesare stabilirii si/sau modificarii drepturilor de pensie in conformitate cu prevederile Legii nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurari sociale, cu modificarile si completarile ulterioare
Emitent: MINISTERUL MUNCII, FAMILIEI SI EGALITATII DE SANSE
Publicat in: MONITORUL OFICIAL nr. 665 din 24 septembrie 2008
Pe cine vizeaza?
Actul stabileste obligatii in sarcina angajatorilor care detin arhive cu documente, care atesta incadrarea unor persoane in grupele I si a II-a de munca, necesare pentru stabilirea drepturilor de pensie.
Important!
Cererile prin care persoanele interesate solicita eliberarea adeverintelor prin care se atesta faptul ca in anumite perioade, anterioare datei de 1 aprilie 2001, si-au desfasurat activitatea in locuri de munca incadrate in grupele I si/sau a II-a de munca se depun la angajatori sau la detinatorii arhivelor acestora, dupa caz.
Adeverintele prevazute la pct. 1 se intocmesc si se elibereaza, conform modelului prevazut in anexa care face parte integranta din prezenta procedura, numai pe baza documentelor, verificabile, aflate in evidentele angajatorilor sau ale detinatorilor de arhive.
La eliberarea adeverintelor angajatorii sau orice alti detinatori de arhive sunt obligati sa respecte prevederile art. 160 alin. (7) din Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurari sociale, cu modificarile si completarile ulterioare, asa cum a fost introdus prin Legea nr. 44/2006.
Angajatorii sau orice alti detinatori de arhive sunt direct raspunzatori de legalitatea, exactitatea si corectitudinea datelor, elementelor si informatiilor inscrise in adeverintele pe are le intocmesc si le elibereaza.
In intelesul prezentului ordin, prin detinator de arhiva se intelege persoana juridica in a carei pastrare se afla documente in baza carora se poate intocmi si elibera adeverinta prevazuta in anexa.
Adeverintele nevalorificate la stabilirea si/sau recalcularea pensiilor, intocmite si eliberate anterior intrarii in vigoare a prezentului ordin, se utilizeaza la stabilirea si/sau modificarea drepturilor de pensie daca indeplinesc conditiile legale de valabilitate, chiar daca nu sunt conforme cu modelul din anexa.
Pentru a putea fi valorificata, adeverinta prevazuta in anexa se completeaza in mod obligatoriu la toate rubricile prevazute.
================================
HOTARARE nr. 1.097 din 18 septembrie 2008
privind modificarea si completarea Normelor metodologice pentru punerea in aplicare a prevederilor Legii locuintei nr. 114/1996, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 1.275/2000
Emitent: GUVERNUL ROMANIEI
Publicat in: MONITORUL OFICIAL nr. 665 din 24 septembrie 2008
Pe cine vizeaza?
Actul stabileste obligatii pentru consiliile locale care trebuie sa prevada sumele aferente pentru constructiile de locuinte, pe surse de finantare, inclusiv sumele necesar a fi alocate in completare de la bugetul de stat.
Important!
Finantarea construirii locuintelor sociale si a celor de necesitate se asigura din bugetele locale in limita sumei prevazute cu aceasta destinatie, din transferuri de la bugetul de stat, stabilite anual cu aceasta destinatie in bugetul Ministerului Dezvoltarii, Lucrarilor Publice si Locuintelor, precum si din donatii si contributii de la persoane fizice si juridice, efectuate conform prevederilor legale in vigoare.
In scopul asigurarii fondurilor necesare pentru finantarea executarii constructiilor de locuinte sociale si de necesitate, consiliile locale, Consiliul General al Municipiului Bucuresti si, dupa caz, consiliile locale ale sectoarelor municipiului Bucuresti, la fundamentarea proiectelor de bugete locale anuale, vor prevedea sumele aferente pentru fiecare dintre constructiile respective, pe surse de finantare, inclusiv sumele necesar a fi alocate in completare de la bugetul de stat.
In situatiile in care la unele blocuri de locuinte se impune realizarea de spatii cu alta destinatie decat cea de locuinta, pentru activitati comerciale, de prestari de servicii sau altele asemenea, finantarea lucrarilor corespunzatoare acestor spatii se va realiza de catre viitorii beneficiari. Sumele necesare pentru executarea lucrarilor se vor incasa de la viitorii beneficiari de catre autoritatile administratiei publice locale, prin administratorii delegati in a caror raspundere a fost data urmarirea investitiilor, conform unui grafic de plati convenit intre parti, si se vor urmari distinct fata de sumele alocate pentru constructia de locuinte. Finantarea si executia lucrarilor pentru aceste spatii se vor realiza astfel incat sa permita receptia si darea in folosinta a locuintelor din cladire la termenele prevazute in contract.
Autoritatile administratiei publice locale vor urmari ca in contractele de executie a locuintelor sa fie cuprinse clauze speciale care vor prevedea ca influentele in costurile pentru constructii, rezultate din depasirea termenului-limita de receptie, in conditii de inflatie, sa fie suportate de partea care a generat depasirea termenului respectiv.
Pentru primirea alocatiilor de la bugetul de stat cu destinatia finantarii constructiilor de locuinte, consiliile locale, Consiliul General al Municipiului Bucuresti si, dupa caz, consiliile locale ale sectoarelor municipiului Bucuresti procedeaza dupa cum urmeaza:
a) solicita lunar, in scris, Ministerului Dezvoltarii, Lucrarilor Publice si Locuintelor, pana la data de 6 a lunii in curs, necesarul de fonduri in completarea celorlalte sume, pentru decontarea lucrarilor de constructii-montaj executate pana la finele lunii anterioare. Solicitarea va fi insotita de situatia privind productia realizata, conform anexei nr. 2bis, si de un extras al contului prevazut la art. 26 alin. (8), emis de unitatea Trezoreriei Statului din municipiul resedinta de judet, respectiv din municipiul Bucuresti. Anexa nr. 2bis se completeaza in baza situatiilor de lucrari verificate, insusite si avizate de dirigintii de santier nominalizati in comisia prevazuta la art. 26 alin. (5) de unitatile specializate in raspunderea carora a fost data derularea investitiilor;
b) in vederea fundamentarii sumelor necesar a fi alocate de la bugetul de stat pentru decontarea productiei care se va realiza in luna in curs se va transmite, pana la data de 6 a lunii in curs, valoarea preliminata a productiei respective, conform anexei nr. 3bis;
c) dupa analiza si aprobare, in baza fundamentarii prezentate conform anexei nr. 4bis, Ministerul Dezvoltarii, Lucrarilor Publice si Locuintelor solicita Ministerului Economiei si Finantelor alocatii bugetare cu aceasta destinatie, conform anexei nr. 4;
d) dupa analiza si aprobarea alocatiilor bugetare, Ministerul Dezvoltarii, Lucrarilor Publice si Locuintelor vireaza suma cu ordin de plata din contul de cheltuieli bugetare in conturile consiliilor locale, in contul Consiliului General al Municipiului Bucuresti si, dupa caz, in conturile consiliilor locale ale sectoarelor municipiului Bucuresti, deschise la unitatea Trezoreriei Statului din municipiul resedinta de judet, respectiv din municipiul Bucuresti. Operatiunea se efectueaza prin ordin de plata pentru Trezoreria Statului.
Consiliile locale, Consiliul General al Municipiului Bucuresti si, dupa caz, consiliile locale ale sectoarelor municipiului Bucuresti, vor aproba listele cuprinzand constructiile de locuinte sociale si de necesitate care urmeaza sa se realizeze din fondurile aflate in conturile deschise la Trezoreria Statului.
In listele prevazute la alin. (2), cuprinzand constructiile de locuinte, se vor preciza numarul, structura dupa marime si amplasamentul acestora.
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Rating:
Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Articole similare
Noutati LEGISLATIE FISCALA 22-26 decembrie 2008 - Monitorul OficialNoutati LEGISLATIE FISCALA persoane fizice autorizate (PFA) in noul Cod fiscal 2016Expertii fiscali atrag atentia: Principalele probleme cu care va veti confrunta in 2020!Noutati LEGISLATIE FISCALA 24-28 noiembrie 2008 - Monitorul OficialNoutati LEGISLATIE FISCALA 27 - 31 iulie 2009 - Monitorul OficialUltimele articole
Evitati amenzi de pana la 4.000 lei! 36 de proceduri contabile de actualitate va salveaza la orice control ANAFCum poate fi REFUZATA in mod legal primirea unei facturi?Ce taxe trebuie sa platesti in Romania daca ai o afacere. Lista COMPLETANoutati fiscale! Au fost reglementate anumite aspecte privind rezidenta in Romania a persoanelor juridice straineMonitorul Contabil: au aparut ultimele modificari contabileArticole similare
Noutati Legislatie Fiscala 26-31 mai 2008 - Monitorul OficialANAF: Doua milioane de contribuabili folosesc deja SPV. Care sunt avantajele serviciului electronic?Noutati legislatie Fiscala 23-27 martie 2009 - Monitorul OficialNoutati privind utilizarea aparatelor de marcat electronice fiscalePrincipalele noutatile legislative aparute in luna ianuarie 2022Ultimele articole
NOUTATI LEGISLATIVE referitoare la casele de marcat, conform OUG 69/2024ANAF ofera contribuabililor 4 tipuri de servicii electroniceScutirea de taxa pe valoarea adaugata. Cand se aplica si reguli generale de aplicareDocumentele necesare pentru justificarea scutirii de TVA la exporturiLegea 114/2023. NOUTATI LEGISLATIVE aprobate in cazul acordarii alocatiei pentru copiiArticole similare
Procedura de faliment. Stoc de marfa. Care vor fi inregistrarile contabile?Amenzi de pana la 195.000 lei, aplicate furnizorilor de energie de catre ANPC, pentru facturi defectuoase, in intreaga taraOUG 132/2022 pentru modificarea E-Transport: Noi persoane obligate sa foloseasca sistemul, valabilitate cod UIT si procedura in caz de nefunctionalitateCe capcane ne pregateste Split TVA daca nu se schimba nimic pana la 1 ianuarie 2018Au inceput inscrierile. Sunteti asteptat la Seminarul National de FISCALITATE si ContabilitateUltimele articole
Facturi netrimise prin E-Factura. Care este tratamentul fiscal pentru impozitul pe profit si TVANotificarea de conformare RO e-TVA: pentru ce tipuri de diferente va fi transmisae-Factura: Ghid Complet pentru 2024D216 in 2024: Au fost publicate instructiunile de completare prin Ordinul 3738/2024Joi, 25 aprilie 2024, termenul limita de depunere a unor declaratii fiscaleArticole similare
Noutati legislatie Fiscala 27-31 octombrie 2008 - MONITORUL OFICIALNoutati legislatie Fiscala 20-24 octombrie 2008 - MONITORUL OFICIALHG 352/2023: Masuri de sprijin de urgenta pentru producatorii agricoli. Ce conditii trebuie indeplinite?Nou proiect MFP privind declaratia pentru contributii, impozit si evidenta persoanelor asiguratePerioada fiscala pentru TVA: semestrul sau anul calendaristic cu termen la 27 februarie 2017Ultimele articole
Proiect: PFA-urile, II-urile, IF-urile ar putea deveni SRL-uri. Ce documente sunt necesareBuletin informativ ANAF: Noutati fiscale publicate la final de septembrie 2024D216 in 2024. Care este termenul limita de depunerePrecizari ANAF referitoare la Registrul RO e-Factura optionalOrdinul 1874/2024: A fost introdusa o noua ocupatie in CORAtentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Plafoane TVA valabile 2024. Noile limite + Studii de caz"