Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
de Ioana Andreea Pavel
la 21 Dec. 2015 Exclusiv
Redam mai jos Ordinul MFP nr. 773/2015 privind unele masuri de eficientizare a activitatii de evaluare ex-ante a documentatiilor de atribuire, publicat in Monitorul Oficial nr. 932/2015.
In vigoare de la 16.12.2015
Luand in considerare referatul de aprobare intocmit de Directia generala ex-ante,
avand in vedere:
- prevederile art. 33^1 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achizitie publica, a contractelor de concesiune de lucrari publice si a contractelor de concesiune de servicii, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 337/2006, cu modificarile si completarile ulterioare;
- Hotararea Guvernului nr. 901/2015 privind aprobarea Strategiei nationale in domeniul achizitiilor publice, precum si planul de actiune pentru implementarea acesteia in perioada 2014-2020;
- necesitatea fluidizarii procesului de achizitie publica prin prevenirea intarzierilor in initierea procedurilor de atribuire a contractelor de achizitie publica;

Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor

Ghidul practic al contabilitatii 2022 Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete

Cartea verde a contabilitatii 2022 varianta tiparita
- necesitatea optimizarii activitatii de elaborare a documentatiilor de atribuire, prin responsabilizarea autoritatilor contractante in legatura cu continutul acestora,
in temeiul dispozitiilor art. 6 alin. (4) din Hotararea Guvernului nr. 634/2015 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale pentru Achizitii Publice,
presedintele Agentiei Nationale pentru Achizitii Publice emite prezentul ordin.
Art. 1.
(1) Se considera documentatie de atribuire retransmisa de catre autoritatea contractanta in conformitate cu prevederile art. 33^1 alin. (2) lit. b) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achizitie publica, a contractelor de concesiune de lucrari publice si a contractelor de concesiune de servicii, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 337/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, documentatia reincarcata in SEAP in termen de maximum 15 zile de la respingere, ca urmare a neconformitatilor constatate la nivelul acesteia.
(2) in cazul in care autoritatea contractanta nu reincarca in SEAP documentatia de atribuire in termenul prevazut la alin. (1), se considera ca modificarile necesare sunt substantiale si astfel documentatia de atribuire reincarcata va fi considerata una noua, necesitand reluarea intregului proces de evaluare prevazut la art. 33^1 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 34/2006, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 337/2006, cu modificarile si completarile ulterioare.
Art. 2.
(1) in aplicarea prevederilor art. 331 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 34/2006, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 337/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, operatorul din cadrul Agentiei Nationale pentru Achizitii Publice (ANAP) are obligatia sa evalueze documentatiile de atribuire in ordinea primirii acestora in cadrul aplicatiei informatice specifice.
(2) Autoritatea contractanta va lua in calcul si perioada de timp alocata ANAP pentru verificarea documentatiei, atunci cand elaboreaza calendarul procedurii de atribuire a contractului de achizitie publica.
Art. 3.
(1) Modificarea sau corectarea informatiilor cuprinse in documentatia de atribuire se admite doar in sectiunile ce fac obiectul deblocarii ca urmare a formularii de observatii si recomandari de catre ANAP rezultate din procesul de evaluare a documentatiei de atribuire in conformitate cu prevederile art. 33^1 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 34/2006, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 337/2006, cu modificarile si completarile ulterioare.
(2) Prin exceptie, se admit modificari sau corectari de informatii in alte sectiuni ale documentatiei de atribuire in situatia in care este necesara efectuarea unor corelari intre informatiile ce fac obiectul observatiilor cu cele precizate in cadrul altor sectiuni, sub rezerva indicarii exprese si motivate a acestora, printr-o solicitare transmisa prin intermediul sistemului informatic de tip portal care asigura schimbul de informatii dintre ANAP si autoritatile contractante.
Art. 4.
Orice solicitare formulata de autoritatea contractanta, indiferent de mijlocul de comunicare, cu privire la modificarea/corectarea/adaugarea de noi cerinte sau informatii in alte sectiuni decat cele asupra carora au fost formulate observatii si recomandari ca urmare a evaluarii documentatiei de atribuire de catre ANAP, conduce la incadrarea documentatiei de atribuire in cauza in categoria celor noi intrate in sistemul electronic specific, necesitand reluarea intregului proces de evaluare in conditiile art. 33^1 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 34/2006, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 337/2006, cu modificarile si completarile ulterioare.
Art. 5.
Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Presedintele Agentiei Nationale pentru Achizitii Publice, Roxana Minzatu
Bucuresti, 25 noiembrie 2015.
Nr. 773.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Urmareste-ne pe Google News
Votati articolul "Ordinul MFP nr. 773/2015 privind unele masuri de eficientizare a activitatii de evaluare ex-ante a documentatiilor de atribuire":
Rating:
Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Rating:
Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Articole similare
Solutii pentru o mai buna colaborare intre Romania si tarile din UENoutati Legislatie Fiscala 06-10 aprilie 2009 - Monitorul OficialComunicat ANAF privind recuperarea prejudiciilorSe aplica termenele legale de 30 sau 60 zile pentru plata facturilor IMM-urilor?CNIPMMR e de acord cu amanarea platii TVA, dar nu mai mult de 90 de zileUltimele articole
E-Factura: Utilizarea sistemului devine obligatorie pentru toate serviciile in relatia dintre un SRL si o autoritate publica?TOT ce trebuie sa stii despre utilizarea Sistemului RO e-Factura in relatia B2B si B2GFactura electronica RO e-Factura: administrarea, functionarea si implementarea sistemului in 2021Noi reglementari privind acordarea biletelor de tratament balnear pentru anul 2021 prin Casa de Pensii (Proiect Hotarare MMPS)Guvernul majoreaza cu o luna termenul pentru anuntarea intentiei de restructurare financiara
Mai multe articole despre achizitie publica

Atentie contabili!
Modificari importante privind TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special
"Modificari TVA aparute in 2022. Top 6 Studii de caz"