Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
ORDIN nr. 14 din 31 iulie 2009pentru punerea in aplicare a Normelor privind activitatea de asigurare/ reasigurare in Romania in baza dreptului de stabilire si a libertatii de a presta ...
ORDIN nr. 14 din 31 iulie 2009
pentru punerea in aplicare a Normelor privind activitatea de asigurare/ reasigurare in Romania in baza dreptului de stabilire si a libertatii de a presta servicii
EMITENT: COMISIA DE SUPRAVEGHERE A ASIGURARILOR
PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL nr. 569 din 14 august 2009
Pe cine vizeaza?
Actul intereseaza orice asigurator/ reasigurator, care detine o autorizatie de functionare, emisa de autoritatea competenta a statului membru de origine, si poate desfasura activitatea de asigurare/ reasigurare pe teritoriul Romaniei prin intermediul unei sucursale, cu notificarea prealabila a Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor de catre autoritatea respectiva.
Important!
Asigurarile obligatorii nu pot fi practicate decat cu aprobarea Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor, in conformitate cu prevederile legislatiei nationale.
Pentru a putea practica asigurari de sanatate, in baza dreptului de stabilire, asiguratorul trebuie sa prezinte Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor conditiile contractuale generale si specifice, redactate in limba romana, anterior subscrierii politelor respective.
Daca asiguratorul/ reasiguratorul intentioneaza, in baza dreptului de stabilire, sa acopere riscuri prevazute in clasa de asigurari generale nr. 10 "Asigurari de raspundere civila auto" (altele decat raspunderea transportatorului), este obligat:
a) sa comunice numele si adresa reprezentantei de despagubiri; Totul despre documentele de contabilitate primara Solutii de organizare a gestiunilor Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2024
b) sa depuna documentele oficiale care confirma calitatea de membru al Biroului Asiguratorilor de Autovehicule din Romania si al Fondului de Protectie a Victimelor Strazii;
c) sa desemneze un reprezentant pentru administrarea daunelor pe teritoriul Romaniei;
d) sa indeplineasca conditiile stabilite prin legislatia romana in vigoare privind asigurarea obligatorie de raspundere civila pentru prejudicii produse prin accidente de vehicule.
In cazul in care asiguratorul/reasiguratorul intentioneaza, in baza dreptului de stabilire, sa acopere riscuri prevazute in clasa de asigurari generale nr. 17 "Asigurari de protectie juridica", acoperirea cheltuielilor cu asistenta juridica trebuie sa faca obiectul unui contract separat de cel incheiat pentru alte clase de asigurare sau se trateaza intr-un capitol separat al unei polite unice, in care se precizeaza natura acoperirii cheltuielilor de asistenta juridica, conform prevederilor legale in vigoare.
In cazul in care asiguratorul/reasiguratorul intentioneaza, in baza dreptului de stabilire, sa acopere riscuri prevazute in clasa de asigurari generale nr. 18 "Asigurarea de asistenta a persoanelor aflate in dificultate in cursul deplasarilor sau absentelor de la domiciliu ori de la locul de resedinta permanenta", studiul de fezabilitate prevazut pentru aceasta clasa va cuprinde si urmatoarele informatii:
a) dovezi privind existenta personalului calificat;
b) reteaua de asistenta ce urmeaza a fi folosita pentru indeplinirea obligatiilor aferente acestei clase de asigurari.
In cazul in care asiguratorul/ reasiguratorul desfasoara pe teritoriul Romaniei activitati care nu sunt cuprinse in notificarea transmisa de autoritatea competenta din statul membru de origine, Comisia de Supraveghere a Asigurarilor informeaza imediat autoritatea respectiva.
In vederea asigurarii unei protectii uniforme a tuturor asiguratilor, beneficiarilor politelor de asigurare si a tertilor pagubiti, persoane juridice sau fizice din Romania, Comisia de Supraveghere a Asigurarilor monitorizeaza activitatea desfasurata de asiguratori/reasiguratori, in baza dreptului de stabilire si a libertatii de a presta servicii.
In cazul in care Comisia de Supraveghere a Asigurarilor constata ca asiguratorul/reasiguratorul, care desfasoara activitate in baza dreptului de stabilire sau a libertatii de a presta servicii, nu respecta legislatia romana in vigoare, ii solicita sa adopte masuri de remediere a situatiei. Comisia de Supraveghere a Asigurarilor va transmite o scrisoare catre sediul central al societatii si o copie catre autoritatea competenta a statului membru de origine. Scrisoarea va contine masurile care trebuie luate pentru remedierea situatiei.
Daca asiguratorul/reasiguratorul nu a adoptat toate masurile necesare pentru remedierea situatiei, Comisia de Supraveghere a Asigurarilor informeaza autoritatea competenta din statul membru de origine, in vederea impunerii unor masuri de remediere, furnizand toate informatiile relevante, descrierea situatiei create si masurile sugerate in vederea remedierii.
***********************************
ORDIN nr. 16 din 31 iulie 2009
pentru punerea in aplicare a Normelor privind autorizarea asiguratorilor
EMITENT: COMISIA DE SUPRAVEGHERE A ASIGURARILOR
PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL nr. 569 din 14 august 2009
Pe cine vizeaza?
Actul intereseaza asiguratorii, stabilind conditiile de autorizare a acestora.
Important!
Procesul de autorizare a asiguratorilor de catre Comisia de Supraveghere a Asigurarilor cuprinde doua etape:
a) avizarea prealabila in vederea inregistrarii ca asigurator la oficiul registrului comertului;
b) autorizarea functionarii ca asigurator, in conformitate cu art. 12 alin. (3) din Legea nr. 32/2000, cu modificarile si completarile ulterioare.
Avizarea prealabila in vederea inregistrarii ca asigurator la oficiul registrului comertului nu garanteaza obtinerea autorizatiei de functionare.
Denumirea unui asigurator trebuie sa contina sintagmele "asigurari", "asigurari-reasigurari", dupa caz, sau derivate ale acestora, in limba romana ori intr-o limba de larga circulatie.
Obiectul de activitate al asiguratorilor trebuie sa fie unic, conform prevederilor art. 12 alin. (4) lit. f) din Legea nr. 32/2000, cu modificarile si completarile ulterioare, respectiv asiguratorul sa exercite exclusiv activitate de asigurare definita conform prevederilor art. 2 pct. 1 din Legea nr. 32/2000, cu modificarile si completarile ulterioare, mai putin activitatea de intermediere.
Din studiul de fezabilitate trebuie sa rezulte ca resursele financiare ale asiguratorului sunt suficiente pentru desfasurarea activitatii de asigurare.
Capitalul social varsat, reprezentand o suma cel putin egala cu fondul de siguranta, trebuie sa fie depus in contul unei banci autorizate din Romania, in conformitate cu prevederile art. 12 alin. (4) lit. d) si ale art. 16 alin. (4) din Legea nr. 32/2000, cu modificarile si completarile ulterioare.
Actul constitutiv al asiguratorului trebuie sa cuprinda numele persoanelor mentionate la art. 6 alin. (1) lit. A. Conducerea executiva a asiguratorului trebuie sa fie asigurata de minimum doua persoane sau, dupa caz, de minimum 3 persoane cu atributii decizionale, raspunzatoare pentru societate, ale caror semnaturi sunt opozabile tertilor, in conditiile Legii nr. 31/1990 privind societatile comerciale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
Plata taxei de autorizare trebuie sa se faca in conformitate cu prevederile art. 13 alin. (1) din Legea nr. 32/2000, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale normelor si deciziilor emise in aplicarea acesteia.
Sediul social, conducerea executiva si serviciile administrative trebuie sa fie pe teritoriul Romaniei.
Pentru a putea obtine calitatea de actionar direct si indirect al asiguratorului, fondatorii trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii:
a) sa nu fie actionari, asociati sau persoane semnificative ale unui broker de asigurare si/sau reasigurare, nici ale unui agent de asigurare persoana juridica;
b) persoanele juridice sa fie legal constituite;
c) persoanele juridice, de tipul institutiilor de credit, institutiilor financiare nebancare sau societatilor de servicii si investitii financiare, sa fie supravegheate de autoritatea competenta din Romania sau din statul de origine, inclusiv in ceea ce priveste supravegherea pe baza consolidata;
d) persoanele fizice sa nu fi fost condamnate pentru gestiune frauduloasa, abuz de incredere, fals, uz de fals, inselaciune in dauna avutului particular sau public, delapidare, marturie mincinoasa, dare ori luare de mita, primire de foloase necuvenite, trafic de influenta, spalare de bani, deturnare de fonduri, evaziune fiscala ori alte fapte de natura sa conduca la concluzia ca nu sunt create premisele necesare pentru asigurarea unei gestiuni sanatoase si prudente a asiguratorului;
e) sa nu fi fost declarati faliti sau sa nu fi facut parte din conducerea unei societati comerciale care, dupa incetarea activitatii sub orice forma, nu si-a respectat obligatiile fata de terti;
f) persoanele juridice sa dispuna de o situatie financiara care sa le permita onorarea obligatiilor lor patrimoniale si care sa asigure premisele pentru sustinerea activitatii asiguratorului din surse proprii, in cazul in care situatia financiara a acestuia se deterioreaza;
g) sumele destinate participarii la capitalul social al asiguratorului nu trebuie sa provina din imprumuturi, indiferent cu ce titlu, de la alte persoane fizice, persoane fizice autorizate, persoane juridice sau entitati fara personalitate juridica, asociatii, fundatii, uniuni sau ligi sindicale, cu exceptia sumelor puse la dispozitia unei filiale de catre societatea-mama, din sursele proprii ale acesteia;
h) persoanele fizice trebuie sa dispuna de venituri care au caracter de continuitate si care, prin nivelul lor, sa justifice in mod corespunzator participatia la capitalul social al asiguratorului;
i) persoanele juridice, altele decat cele mentionate la lit. c), sa functioneze de minimum 3 ani; in cazul entitatilor care au fuzionat, una dintre entitati sa aiba aceasta perioada de functionare sau, in cazul divizarii, entitatea care s-a divizat sa indeplineasca aceasta conditie.
***********************************
HOTARARE nr. 894 din 5 august 2009
pentru modificarea Hotararii Guvernului nr. 534/2007 privind infiintarea, atributiile, competentele si modul de functionare ale Comitetului Interministerial de Finantari, Garantii si Asigurari si reglementarea operatiunilor de finantare, garantare si asigurare efectuate de Banca de Export-Import a Romaniei EXIMBANK - S.A. in numele si in contul statului
EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL nr. 566 din 14 august 2009
Pe cine vizeaza?
Actul intereseaza Comitetul Interministerial de Finantari, Garantii si Asigurari, organism fara personalitate juridica, functionand pe langa Ministerul Finantelor Publice, cu scopul de a examina si aproba operatiunile de finantare, garantare si asigurare ce se efectueaza de catre Banca de Export-Import a Romaniei EXIMBANK - S.A., in numele si in contul statului.
Important!
Comitetul Interministerial de Finantari, Garantii si Asigurari este alcatuit din 18 membri, dintre care un presedinte si 3 vicepresedinti, reprezentanti ai organelor de specialitate ale administratiei publice centrale si ai Bancii de Export-Import a Romaniei EXIMBANK - S.A., potrivit anexei nr. 1.
Comitetul Interministerial de Finantari, Garantii si Asigurari se considera legal intrunit in prezenta majoritatii membrilor, hotararile se iau cu votul majoritatii membrilor prezenti, iar in caz de paritate de voturi, presedintele va avea drept de veto.
***********************************
ORDIN nr. 2.306 din 10 iulie 2009
pentru aprobarea Normelor metodologice privind modul de alocare a sumelor ce se vireaza catre Banca de Export-Import a Romaniei EXIMBANK - S.A., reprezentand credite bugetare pentru sustinerea exportului, a mediului de afaceri si a tranzactiilor internationale
EMITENT: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL nr. 566 din 14 august 2009
Pe cine vizeaza?
Actul intereseaza Banca de Export-Import a Romaniei EXIMBANK - S.A., institutie specializata, prin care se deruleaza activitati de sustinere a mediului de afaceri romanesc si a tranzactiilor internationale prin instrumente financiar-bancare si de asigurari specifice.
Important!
In scopul asigurarii resurselor financiare necesare desfasurarii operatiunilor in numele si in contul statului, EXIMBANK - S.A. beneficiaza de constituirea la dispozitia sa a urmatoarelor fonduri:
a) fondul pentru garantii de export, pentru garantarea creditelor pentru bunuri si servicii destinate exportului, a creditelor cumparator si a investitiilor romanesti in strainatate, precum si a activitatilor de dezvoltare a infrastructurii, a utilitatilor de interes public, dezvoltare regionala, sustinere a activitatii de cercetare-dezvoltare, protectia mediului inconjurator, ocupare si formare a personalului, sustinere si dezvoltare a intreprinderilor mici si mijlocii si a tranzactiilor internationale;
b) fondul pentru asigurarea si reasigurarea creditelor de export, a garantiilor de export, a operatiunilor de export in leasing si a investitiilor romanesti in strainatate, precum si a activitatilor de dezvoltare a infrastructurii, a utilitatilor de interes public, dezvoltare regionala, sustinere a activitatii de cercetare-dezvoltare, protectia mediului inconjurator, ocupare si formare a personalului, sustinere si dezvoltare a intreprinderilor mici si mijlocii si a tranzactiilor internationale;
c) fondul destinat stimularii operatiunilor de comert exterior, precum si pentru finantarea, cofinantarea si refinantarea activitatilor de dezvoltare a infrastructurii, a utilitatilor de interes public, dezvoltare regionala, sustinere a activitatii de cercetare-dezvoltare, protectia mediului inconjurator, ocupare si formare a personalului, sustinere si dezvoltare a intreprinderilor mici si mijlocii si a tranzactiilor internationale;
d) fondul pentru asigurarea si reasigurarea creditelor obtinute in vederea realizarii de bunuri si servicii destinate exportului;
e) alte fonduri care vor fi infiintate prin hotarare a Guvernului, cu reglementarea modalitatilor de utilizare.
Prin legea anuala a bugetului de stat se prevede suma alocata EXIMBANK - S.A. in scopul sustinerii exportului, a mediului de afaceri si tranzactiilor internationale.
Comitetul Interministerial de Finantari, Garantii si Asigurari (CIFGA) aproba prin hotarare repartizarea sumei pe fondurile mentionate la pct. 3.1 si pe trimestre.
Administrarea fondurilor mentionate la art. 10 se va face de EXIMBANK - S.A. Sumele disponibile din aceste fonduri vor putea fi utilizate de EXIMBANK - S.A. ca surse atrase, necesare pentru sustinerea activitatii bancare. Nivelul obligatiilor de plata ale EXIMBANK - S.A. pentru utilizarea acestor sume se va stabili prin conventie incheiata intre Ministerul Finantelor Publice si EXIMBANK - S.A., in cote procentuale, iar sumele aferente vor constitui resurse din fructificare pentru alimentarea fiecarui fond. Sumele disponibile la sfarsitul anului la aceste fonduri se reporteaza in anul urmator si se utilizeaza cu aceeasi destinatie.
Pentru utilizarea sumelor disponibile atrase din fondurile statului, EXIMBANK - S.A. plateste o dobanda calculata prin aplicarea ratei anuale de dobanda corespunzatoare plasamentului efectuat la suma utilizata. Dobanzile datorate se platesc in contul fiecarui fond utilizat in ziua incasarii dobanzilor la plasamentele efectuate.
Pentru fiecare zi de intarziere a platii dobanzilor datorate si neplatite, EXIMBANK - S.A. va plati in contul fondurilor penalitati egale cu cota majorarilor de intarziere, prevazute de lege, datorate pentru neplata la termen a creantelor fiscale.
Sumele disponibile la sfarsitul anului, in contul EXIMBANK - S.A., la aceste fonduri se reporteaza in anul urmator si se utilizeaza cu aceeasi destinatie.
***********************************
REGULAMENT nr. 15 din 12 august 2009
pentru modificarea Regulamentului nr. 11/2007 privind autorizarea institutiilor de credit, persoane juridice romane, si a sucursalelor din Romania ale institutiilor de credit din state terte
EMITENT: BANCA NATIONALA A ROMANIEI
PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL nr. 570 din 17 august 2009
Pe cine vizeaza?
Actul intereseaza institutiile de credit, persoane juridice romane, si sucursalele institutiilor de credit din state terte care se pot constitui si pot functiona pe teritoriul Romaniei numai pe baza autorizatiei emise de Banca Nationala a Romaniei.
Important!
Persoanele nominalizate sa asigure administrarea si/sau conducerea bancii.
Persoanele nominalizate sa exercite responsabilitati de administrare si/sau de conducere a bancii trebuie sa dispuna de reputatie si experienta adecvate naturii, extinderii si complexitatii activitatii institutiei de credit si responsabilitatilor incredintate, pentru asigurarea unui management prudent si sanatos al bancii.
Indeplinirea cerintei de experienta profesionala necesita cunostinte teoretice si practice adecvate cu privire la activitatile ce urmeaza a fi desfasurate de banca. Persoanele nominalizate sa exercite responsabilitati de conducere a bancii trebuie sa detina si experienta in conducerea unei entitati sau a structurilor organizatorice ale acesteia, cu relevanta, inclusiv din perspectiva gradului de complexitate, pentru activitatea ce urmeaza sa fie desfasurata in cadrul bancii.
Cel putin unul dintre directori, respectiv dintre membrii directoratului, trebuie sa ateste cunoasterea limbii romane.
***********************************
ORDIN nr. 122 din 14 august 2009
pentru modificarea Regulamentului privind supravegherea modului de atribuire a contractelor de achizitie publica, a contractelor de concesiune de lucrari publice si a contractelor de concesiune de servicii, aprobat prin Ordinul presedintelui Autoritatii Nationale pentru Reglementarea si Monitorizarea Achizitiilor Publice nr. 107/2009
EMITENT: AUTORITATEA NATIONALA PENTRU REGLEMENTAREA SI MONITORIZAREA ACHIZITIILOR PUBLICE
PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL nr. 570 din 17 august 2009
Pe cine vizeaza?
Actul intereseaza autoritatile contractante care au obligatia sa aplice legislatia privitoare la achizitiile publice.
Important!
Pe parcursul procedurii de supraveghere se va intocmi un dosar de supraveghere, care va contine, dupa caz, urmatoarele:
a) opisul documentelor de control, conform modelului din anexa nr. 6;
b) sesizarea, conform prevederilor art. 3 alin. (2) lit. b);
c) nota de informare, intocmita potrivit prevederilor art. 6;
d) comunicarea privind inceperea procedurii de supraveghere;
e) comunicarea privind incetarea procedurii de supraveghere;
f) documentele aferente fiecarei proceduri de atribuire supuse verificarii;
g) declaratia pe propria raspundere a conducatorului autoritatii contractante/operatorului economic sau a reprezentantului legal;
h) notele explicative.
Dosarul de supraveghere poate fi pus doar la dispozitia instantelor judecatoresti si a celorlalte organe judiciare competente.
In cazul in care se constata ca s-au savarsit contraventii din cele prevazute de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 34/2006, aprobata cu modificari prin Legea nr. 337/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, agentii constatatori vor intocmi un proces-verbal de constatare si sanctionare a contraventiilor.
La finalul procedurii de supraveghere se intocmeste un raport de control care, impreuna cu documentele in baza carora s-a intocmit, constituie dosarul final de control.
Articol realizat in colaborare cu CTCE Piatra-Neamt.
Drepturile de proprietate intelectuala asupra continutului acestui articol apartin Editurii Rentrop & Straton. Articolul poate fi preluat in limita a 500 de caractere, cu conditia sa fie insotit de textul: "Sursa: Portalul infoTVA.ro" si link catre www.infotva.ro . In caz contrar, vom actiona conform legilor privind protectia drepturilor de proprietate intelectuala.
Articol adaugat in 26 august 2009
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
ANAF: Proiect pentru aprobarea modelului si continutului unor formulare de declaratii informativeProiect pentru Declaratia pe proprie raspundere pentru scutirea de la plata CASS, venituri din chirieCodul fiscal 2008 - Capitolul III. Impozitul la titeiul din productia interna - art. 215-217Legea 59/2020: Tichete de masa acordate angajatilor din somaj tehnic. Zile libere parinti. Prelungire indemnizatiiTitlul I Capitolul IVUltimele articole
Proiect: Bonurile fiscale vor fi acordate doar la solicitarea clientilor in cazul platilor cu cardulProcedura de inregistrare a contractelor de inchiriere va fi modificata incepand cu 2025Situatii financiare anuale. De cand exista obligatia de a fi depuse EXCLUSIV electronicNOUTATE! Balanta de verificare trebuie intocmita lunar, conform OUG 138/2024Facturile simplificate B2B si B2C trebuie transmise in E-Factura din 2025. Care sunt exceptiileArticole similare
Regimul fiscal pentru veniturile din alte surse realizate in anul 2016Reglementarea acordarii esalonarilor la plataCreante fiscale. Cum se recupereaza sumele de la clienti care nu mai pot fi gasiti?Codul Fiscal 2010 TITLUL I - Capitolul II - Interpretarea si modificarea Codului fiscalPrincipalele obligatii fiscale si situatii de raportat ale PFAUltimele articole
Distrugere punct de lucru in totalitate. Cheltuielile sunt deductibile?Bunuri cu risc fiscal ridicat, confiscate de DGAF. Actiunile de control continua si in perioada urmatoareHG 1393/2024. 4 modificari importante aduse impozitului MICROLegea privind salariul minim european a fost promulgata! Ce impact va avea pentru RomaniaE-Transport 2024: Guvernul a aprobat modificarea OUG 41/2022 privind sanctiunile aplicate in sistemArticole similare
Documentar fiscal: Inregistrarea contractelor de fiducie si locatiune in 2014Cum a fost modificat impozitul pe profit prin Legea 296/2023Codul fiscal 2011 - Titlul IIOperatiuni scutite de taxaBaza impozabila a impozitului pe veniturile microintreprinderilorUltimele articole
HG 1393/2024. 4 modificari importante aduse impozitului MICROImpozit minim pe cifra de afaceri. Calcul util privind noul impozit minimProiect: Anumite firme care platesc impozit pe profit vor avea reguli speciale de impozitareGuvernul introduce impozitul special pe bunurile imobile si mobile de valoare mare. Cum se va calcula acestaSAF-T in 2023: Pana pe 28 februarie 2023 trebuie depusa D406 de contribuabilii mijlociiArticole similare
Ce impact ar putea avea reducerea CASNoile acte normative importante din intervalul 24-30.07.2015Noutati legislatie Fiscala 17-21 noiembrie 2008 - Monitorul OficialANOFM: Asteptam absolventii din 2023 sa se inregistreze in evidentele institutiei pentru e beneficia de serviciile prevazute de legeNoutati legislatie Fiscala 02-08 iunie 2008 - Monitorul OficialUltimele articole
Cum a fost modificat Codul Fiscal prin OUG 138/2024. Schimbarile se aplica din 1 ianuarie 2025NOUTATE! Balanta de verificare trebuie intocmita lunar, conform OUG 138/2024PFA cu activitate inceputa in cursul anului. Datoreaza CAS si CASS?Ce modificari au fost aduse contributiilor sociale obligatorii prin OUG 128/2024OUG 128/2024: Anumite persoane fizice NU vor mai plati CASS din 1 ianuarie 2025Articole similare
Competitivitatea industriala: Necesitatea ca UE si statele membre sa ia masuri fermeCategorii de utilizatori care au OBLIGATIA declararii in E-Transport de la 1 iulie 2022Vanzare produse ambalate: Cum se calculeaza taxa de mediu si cand se declara?Codul Fiscal 2010 TITLUL VI - Capitolul XV - Dispozitii tranzitoriiScutirea de taxa pe valoarea adaugata. Cand se aplica si reguli generale de aplicareUltimele articole
Achizitii intracomunitare peste plafonul de 10.000 euro. Unde se achita TVA-ul?E-Transport: Cum se declara valoarea totala a bunurilor pentru obtinerea codului UITE-Transport 2024: CINE are OBLIGATIA introducerii datelor cu privire la transporturi in sistemE-TVA: Firme care inregistreaza diferente justificate intre D300 si decontul precompletat. Cum trebuie sa procedezeImplementare sistem E-Sigiliu. Este deja in vigoare din ianuarie 2024?Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"