keyboard_double_arrow_right

Atentie, contabili!

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"!

Adauga adresa de email si DESCARCA GRATUIT raportul realizat de specialisti

Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz
keyboard_double_arrow_left

Controlul preventiv si platile restante. Noile prevederi MFP!

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
de Redactia Infotva la 26 Aug. 2013 Exclusiv
Tags: taxe si impozite, og 17/2013, plati restante, 31 iulie, control de tip preventiv, buget 2013

In Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 525/21.08.2013, a fost publicat Ordinul viceprim-ministrului, ministrul Finantelor Publice nr. 1.353/2013 de aplicare a prevederilor art. 64 alin. (3)-(17) din Ordonanta Guvernului nr. 17/2013 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2013.




Potrivit acestui act normativ, sume defalcate din taxa pe valoarea adaugata pentru echilibrarea bugetelor locale ale comunelor, oraselor, municipiilor si judetelor, repartizate de Ministerul Finantelor Publice se vor utiliza in scopul achitarii platilor restante la 31 iulie  inregistrate in contabilitatea unitatilor administrativ-teritoriale, inclusiv a institutiilor publice finantate integral sau partial din bugetul local si a spitalelor publice din reteaua autoritatilor administratiei publice locale, fata de furnizorii de bunuri, servicii si lucrari ori fata de bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat sau bugetele fondurilor speciale.

In scopul alocarii sumelor necesare, unitatile administrativ-teritoriale pot depune, pana la 31 octombrie 2013, la directiile generale ale finantelor publice judetene/ Directia Generala a Finantelor Publice a Municipiului Bucuresti/ administratiile judetene ale finantelor publice/ Directia Generala Regionala a Finantelor Publice Bucuresti, cereri scrise insotite de urmatoarele documente:

- situatia obligatiilor de plata restante catre furnizorii de bunuri, servicii si lucrari si catre bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat sau bugetele fondurilor speciale;

- certificatele de atestare fiscala ale unitatilor administrativ-teritoriale/ institutiilor publice finantate integral sau partial din bugetul local/spitalelor publice din reteaua autoritatilor administratiei publice locale/ furnizorilor de bunuri, servicii si lucrari; aceste certificate se elibereaza in maximum doua zile lucratoare de la primirea solicitarii, fara a fi percepute taxe de eliberare, pe baza datelor existente in evidenta pe platitor a organului fiscal competent si cuprind creantele fiscale restante, exigibile, existente in sold la data solicitarii;

- acorduri incheiate intre unitatile administrativ-teritoriale si furnizorii de bunuri, servicii si lucrari, inclusiv pentru furnizorii institutiilor publice finantate integral sau partial din bugetul local/ spitalelor publice din reteaua autoritatilor administratiei publice locale corelate cu datele inscrise in certificatele de atestare fiscala prevazute anterior; prin aceste acorduri, furnizorii de bunuri, servicii si lucrari confirma faptul ca sunt de acord cu stingerea obligatiilor fiscale potrivit prevederilor ordonantei;

- cerere privind introducerea unui control de tip preventiv, organizat si exercitat de Ministerul Finantelor Publice, prin structurile descentralizate, asupra operatiunilor ordonatorilor principali de credite ai bugetelor locale efectuate in vederea utilizarii sumelor alocate potrivit prevederilor acestui act normativ;

- cerere privind introducerea unui control de tip preventiv, organizat si exercitat de Ministerul Finantelor Publice, prin structurile descentralizate, asupra operatiunilor ordonatorilor principali de credite ai bugetelor locale efectuate in vederea utilizarii sumelor alocate pe judete si municipiul Bucuresti, in scopul achitarii platilor restante inregistrate in contabilitatea unitatilor administrativ-teritoriale, inclusiv a institutiilor publice finantate integral sau partial din bugetul local, si a spitalelor publice din reteaua autoritatilor administratiei publice locale la data de 31 iulie 2013, fata de furnizorii de bunuri, servicii si lucrari ori fata de bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat sau bugetele fondurilor speciale, aprobate prin ordin al ministrului Finantelor Publice.

Sumele destinate achitarii obligatiilor de plata restante nu pot fi mai mari decat obligatiile de plata si obligatiile fiscale restante.

Organele fiscale mentionate mai sus analizeaza cererile in termen de doua zile lucratoare de la depunerea acestora si intocmesc o situatie centralizatoare care contine suma necesara a fi repartizata unitatilor administrativ-teritoriale. in prima zi lucratoare de la intocmirea situatiei centralizatoare se transmite o cerere Ministerului Finantelor Publice prin care se solicita  repartizarea sumelor defalcate din taxa pe valoarea adaugata pentru echilibrarea bugetelor locale pe anul 2013, corespunzatoare sumei totale care face obiectul situatiei centralizatoare. Suma din cerere se diminueaza cu eventualele sume solicitate prin cereri anterioare si nevirate in contul unitatilor administrativ-teritoriale.

Ministerul Finantelor Publice inregistreaza cererile in ordinea primirii acestora si repartizeaza sumele solicitate pe fiecare judet/ municipiul Bucuresti, in termen de maximum doua zile lucratoare de la primirea acestora in limita sumei aprobata prin ordonanta (1.000.000 mii lei). Acesta restituie cu adresa, organelor fiscale, cererile pentru care, din sumele prevazute, nu mai exista sume de repartizat.

Procedura privind virarea sumelor repartizate

Directiile generale ale finantelor publice judetene/ Directia Generala a Finantelor Publice a Municipiului Bucuresti/ administratiile judetene ale finantelor publice/ Directia Generala Regionala a Finantelor Publice Bucuresti au/ are obligatia de a repartiza sumele comunicate de Ministerul Finantelor Publice, pe unitati administrativ-teritoriale in termen de o zi lucratoare de la comunicare.

In termen de 3 zile lucratoare de la comunicare, unitatile administrativ-teritoriale, inclusiv institutiile din subordine, au obligatia de a prezenta unitatilor Trezoreriei Statului la care acestea isi au conturile deschise, urmatoarele documente:

- bugetele locale majorate cu sumele repartizate, in conditiile art. 82 din Legea nr. 273/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, sau rectificate, pentru institutiile publice finantate integral sau partial din bugetul local/spitalele publice din reteaua autoritatilor administratiei publice locale;     

- cererile pentru deschiderea de credite bugetare si dispozitiile bugetare de repartizare a creditelor bugetare, aferente cheltuielilor bugetare privind stingerea obligatiilor fiscale;

- ordinele de plata prin care unitatile administrativ-teritoriale vireaza sumele aprobate in conturile institutiilor publice finantate partial din bugetul local/spitalelor publice din reteaua autoritatilor administratiei publice locale;

- ordinele de plata prin care unitatile administrativ-teritoriale/institutiile publice finantate integral sau partial din bugetul local/spitalele publice din reteaua autoritatilor administratiei publice locale achita la bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat ori bugetele fondurilor speciale obligatiile fiscale apartinand furnizorilor de bunuri, servicii si lucrari sau propriile obligatii fiscale.

Virarea in contul bugetelor locale a sumelor defalcate din taxa pe valoarea adaugata pentru echilibrarea bugetelor locale, repartizate, se efectueaza de catre unitatile Trezoreriei Statului in urmatoarele conditii:

- existenta bugetelor locale majorate sau rectificate, inclusiv a bugetelor rectificate ale institutiilor publice finantate integral ori partial din bugetul local si ale spitalelor publice din reteaua autoritatilor administratiei publice locale, cu sumele repartizate;

- existenta deschiderilor de credite bugetare disponibile, cel putin la nivelul ordinelor de plata prezentate;

- sumele inscrise in ordinele de plata sunt in limita sumelor inscrise in acordurile incheiate si a sumelor reprezentand plati restante pe care unitatile administrativ-teritoriale/institutiile publice finantate integral sau partial din bugetul local/spitalele publice din reteaua autoritatilor administratiei publice locale le datoreaza bugetului de stat, bugetului asigurarilor sociale de stat sau bugetelor fondurilor speciale;

- sumele sunt utilizate conform destinatiei pentru care au fost alocate de catre directiile generale ale finantelor publice judetene/ Directia Generala a Finantelor Publice a Municipiului Bucuresti/ administratiile judetene ale finantelor publice/ Directia Generala Regionala a Finantelor Publice Bucuresti;

- sumele din certificatele de atestare fiscala care au stat la baza suplimentarii sumelor defalcate din taxa pe valoarea adaugata sunt reconfirmate de organele fiscale. in acest scop, la data primirii documentelor de plata prezentate de unitatile administrativ-teritoriale, unitatile Trezoreriei Statului vor solicita organelor fiscale competente actualizarea sumelor din certificatele de atestare fiscala care au stat la baza suplimentarii sumelor defalcate din taxa pe valoarea adaugata pentru echilibrarea bugetelor locale, acestea avand obligatia de a actualiza/confirma sumele respective in cadrul aceleiasi zile. in cazul in care sumele care fac obiectul documentelor de plata prezentate de unitatile administrativ-teritoriale sunt mai mari decat cele cuprinse in certificatele de atestare fiscala actualizate, acestea se restituie unitatilor administrativ-teritoriale pentru a fi refacute in termen de o zi lucratoare de la restituire.

Alte precizari

Prin actul normativ mentionat s-au aprobat modelul si continutul formularelor utilizate in aplicarea normelor respective:

1. "Cerere privind solicitarea de sume defalcate din taxa pe valoarea adaugata pentru echilibrarea bugetelor locale din suma aprobata la art. 64 alin. (1) lit. d) din Ordonanta Guvernului nr. 17/2013 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2013";

2. "Situatia obligatiilor de plata restante catre furnizorii de bunuri, servicii si lucrari si catre bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat sau bugetele fondurilor speciale potrivit prevederilor art. 64 alin. (3) din Ordonanta Guvernului nr. 17/2013 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2013 ";

3. "Acord incheiat pentru stingerea obligatiilor de plata/fiscale conform prevederilor art. 64 alin. (4) lit. a) din Ordonanta Guvernului nr. 17/2013 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2013 ";

4. "Cerere privind solicitarea de repartizare a sumelor defalcate din taxa pe valoarea adaugata pentru echilibrarea bugetelor locale pe anul 2013, conform prevederilor art. 64 alin. (7) din Ordonanta Guvernului nr. 17/2013 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2013";

5. "Cerere privind introducerea unui control de tip preventiv asupra operatiunilor ordonatorilor principali de credite ai bugetelor locale efectuate in vederea utilizarii sumelor alocate conform prevederilor art. 64 alin. (1) lit. d) din Ordonanta Guvernului nr. 17/2013 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2013 ".

Transmiterea cererilor pentru obtinerea sumelor necesare se poate face pana la 31 octombrie 2013.

Raspunderea pentru respectarea realitatii si exactitatii sumelor care fac obiectul cererilor depuse, precum si a sumelor inscrise in situatia obligatiilor de plata restante catre furnizorii de bunuri, servicii si lucrari si catre bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat sau bugetele fondurilor speciale revine ordonatorilor principali de credite ai bugetelor locale.       

 

 Sursa: DGFP Valcea


Redactia Infotva de Redactia Infotva
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri




Urmareste-ne pe Google News

Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz

Atentie contabili!

Modificari importante privind cotele de TVA!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz" 
[x]

Informatii vitale despre TVA: deducerea si rambursarea TVA, baza de impozitare, scutiri si operatiuni scutite de TVA.

Atentie, contabili
Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz
Modificari importante privind TVA!
Descarca GRATUIT
Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016