Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
In Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 525/21.08.2013, a fost publicat Ordinul viceprim-ministrului, ministrul Finantelor Publice nr. 1.353/2013 de aplicare a prevederilor art. 64 alin. (3)-(17) din Ordonanta Guvernului nr. 17/2013 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2013.
Potrivit acestui act normativ, sume defalcate din taxa pe valoarea adaugata pentru echilibrarea bugetelor locale ale comunelor, oraselor, municipiilor si judetelor, repartizate de Ministerul Finantelor Publice se vor utiliza in scopul achitarii platilor restante la 31 iulie inregistrate in contabilitatea unitatilor administrativ-teritoriale, inclusiv a institutiilor publice finantate integral sau partial din bugetul local si a spitalelor publice din reteaua autoritatilor administratiei publice locale, fata de furnizorii de bunuri, servicii si lucrari ori fata de bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat sau bugetele fondurilor speciale.
In scopul alocarii sumelor necesare, unitatile administrativ-teritoriale pot depune, pana la 31 octombrie 2013, la directiile generale ale finantelor publice judetene/ Directia Generala a Finantelor Publice a Municipiului Bucuresti/ administratiile judetene ale finantelor publice/ Directia Generala Regionala a Finantelor Publice Bucuresti, cereri scrise insotite de urmatoarele documente:
- situatia obligatiilor de plata restante catre furnizorii de bunuri, servicii si lucrari si catre bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat sau bugetele fondurilor speciale;
- certificatele de atestare fiscala ale unitatilor administrativ-teritoriale/ institutiilor publice finantate integral sau partial din bugetul local/spitalelor publice din reteaua autoritatilor administratiei publice locale/ furnizorilor de bunuri, servicii si lucrari; aceste certificate se elibereaza in maximum doua zile lucratoare de la primirea solicitarii, fara a fi percepute taxe de eliberare, pe baza datelor existente in evidenta pe platitor a organului fiscal competent si cuprind creantele fiscale restante, exigibile, existente in sold la data solicitarii;
- acorduri incheiate intre unitatile administrativ-teritoriale si furnizorii de bunuri, servicii si lucrari, inclusiv pentru furnizorii institutiilor publice finantate integral sau partial din bugetul local/ spitalelor publice din reteaua autoritatilor administratiei publice locale corelate cu datele inscrise in certificatele de atestare fiscala prevazute anterior; prin aceste acorduri, furnizorii de bunuri, servicii si lucrari confirma faptul ca sunt de acord cu stingerea obligatiilor fiscale potrivit prevederilor ordonantei;
Abonament PortalContabilitate ro - abonament 12 luni
Totul despre documentele de contabilitate primara Solutii de organizare a gestiunilor
Manual de politici contabile - Stick USB
- cerere privind introducerea unui control de tip preventiv, organizat si exercitat de Ministerul Finantelor Publice, prin structurile descentralizate, asupra operatiunilor ordonatorilor principali de credite ai bugetelor locale efectuate in vederea utilizarii sumelor alocate potrivit prevederilor acestui act normativ;
- cerere privind introducerea unui control de tip preventiv, organizat si exercitat de Ministerul Finantelor Publice, prin structurile descentralizate, asupra operatiunilor ordonatorilor principali de credite ai bugetelor locale efectuate in vederea utilizarii sumelor alocate pe judete si municipiul Bucuresti, in scopul achitarii platilor restante inregistrate in contabilitatea unitatilor administrativ-teritoriale, inclusiv a institutiilor publice finantate integral sau partial din bugetul local, si a spitalelor publice din reteaua autoritatilor administratiei publice locale la data de 31 iulie 2013, fata de furnizorii de bunuri, servicii si lucrari ori fata de bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat sau bugetele fondurilor speciale, aprobate prin ordin al ministrului Finantelor Publice.
Sumele destinate achitarii obligatiilor de plata restante nu pot fi mai mari decat obligatiile de plata si obligatiile fiscale restante.
Organele fiscale mentionate mai sus analizeaza cererile in termen de doua zile lucratoare de la depunerea acestora si intocmesc o situatie centralizatoare care contine suma necesara a fi repartizata unitatilor administrativ-teritoriale. in prima zi lucratoare de la intocmirea situatiei centralizatoare se transmite o cerere Ministerului Finantelor Publice prin care se solicita repartizarea sumelor defalcate din taxa pe valoarea adaugata pentru echilibrarea bugetelor locale pe anul 2013, corespunzatoare sumei totale care face obiectul situatiei centralizatoare. Suma din cerere se diminueaza cu eventualele sume solicitate prin cereri anterioare si nevirate in contul unitatilor administrativ-teritoriale.
Ministerul Finantelor Publice inregistreaza cererile in ordinea primirii acestora si repartizeaza sumele solicitate pe fiecare judet/ municipiul Bucuresti, in termen de maximum doua zile lucratoare de la primirea acestora in limita sumei aprobata prin ordonanta (1.000.000 mii lei). Acesta restituie cu adresa, organelor fiscale, cererile pentru care, din sumele prevazute, nu mai exista sume de repartizat.
Procedura privind virarea sumelor repartizate
Directiile generale ale finantelor publice judetene/ Directia Generala a Finantelor Publice a Municipiului Bucuresti/ administratiile judetene ale finantelor publice/ Directia Generala Regionala a Finantelor Publice Bucuresti au/ are obligatia de a repartiza sumele comunicate de Ministerul Finantelor Publice, pe unitati administrativ-teritoriale in termen de o zi lucratoare de la comunicare.
In termen de 3 zile lucratoare de la comunicare, unitatile administrativ-teritoriale, inclusiv institutiile din subordine, au obligatia de a prezenta unitatilor Trezoreriei Statului la care acestea isi au conturile deschise, urmatoarele documente:
- bugetele locale majorate cu sumele repartizate, in conditiile art. 82 din Legea nr. 273/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, sau rectificate, pentru institutiile publice finantate integral sau partial din bugetul local/spitalele publice din reteaua autoritatilor administratiei publice locale;
- cererile pentru deschiderea de credite bugetare si dispozitiile bugetare de repartizare a creditelor bugetare, aferente cheltuielilor bugetare privind stingerea obligatiilor fiscale;
- ordinele de plata prin care unitatile administrativ-teritoriale vireaza sumele aprobate in conturile institutiilor publice finantate partial din bugetul local/spitalelor publice din reteaua autoritatilor administratiei publice locale;
- ordinele de plata prin care unitatile administrativ-teritoriale/institutiile publice finantate integral sau partial din bugetul local/spitalele publice din reteaua autoritatilor administratiei publice locale achita la bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat ori bugetele fondurilor speciale obligatiile fiscale apartinand furnizorilor de bunuri, servicii si lucrari sau propriile obligatii fiscale.
Virarea in contul bugetelor locale a sumelor defalcate din taxa pe valoarea adaugata pentru echilibrarea bugetelor locale, repartizate, se efectueaza de catre unitatile Trezoreriei Statului in urmatoarele conditii:
- existenta bugetelor locale majorate sau rectificate, inclusiv a bugetelor rectificate ale institutiilor publice finantate integral ori partial din bugetul local si ale spitalelor publice din reteaua autoritatilor administratiei publice locale, cu sumele repartizate;
- existenta deschiderilor de credite bugetare disponibile, cel putin la nivelul ordinelor de plata prezentate;
- sumele inscrise in ordinele de plata sunt in limita sumelor inscrise in acordurile incheiate si a sumelor reprezentand plati restante pe care unitatile administrativ-teritoriale/institutiile publice finantate integral sau partial din bugetul local/spitalele publice din reteaua autoritatilor administratiei publice locale le datoreaza bugetului de stat, bugetului asigurarilor sociale de stat sau bugetelor fondurilor speciale;
- sumele sunt utilizate conform destinatiei pentru care au fost alocate de catre directiile generale ale finantelor publice judetene/ Directia Generala a Finantelor Publice a Municipiului Bucuresti/ administratiile judetene ale finantelor publice/ Directia Generala Regionala a Finantelor Publice Bucuresti;
- sumele din certificatele de atestare fiscala care au stat la baza suplimentarii sumelor defalcate din taxa pe valoarea adaugata sunt reconfirmate de organele fiscale. in acest scop, la data primirii documentelor de plata prezentate de unitatile administrativ-teritoriale, unitatile Trezoreriei Statului vor solicita organelor fiscale competente actualizarea sumelor din certificatele de atestare fiscala care au stat la baza suplimentarii sumelor defalcate din taxa pe valoarea adaugata pentru echilibrarea bugetelor locale, acestea avand obligatia de a actualiza/confirma sumele respective in cadrul aceleiasi zile. in cazul in care sumele care fac obiectul documentelor de plata prezentate de unitatile administrativ-teritoriale sunt mai mari decat cele cuprinse in certificatele de atestare fiscala actualizate, acestea se restituie unitatilor administrativ-teritoriale pentru a fi refacute in termen de o zi lucratoare de la restituire.
Alte precizari
Prin actul normativ mentionat s-au aprobat modelul si continutul formularelor utilizate in aplicarea normelor respective:
1. "Cerere privind solicitarea de sume defalcate din taxa pe valoarea adaugata pentru echilibrarea bugetelor locale din suma aprobata la art. 64 alin. (1) lit. d) din Ordonanta Guvernului nr. 17/2013 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2013";
2. "Situatia obligatiilor de plata restante catre furnizorii de bunuri, servicii si lucrari si catre bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat sau bugetele fondurilor speciale potrivit prevederilor art. 64 alin. (3) din Ordonanta Guvernului nr. 17/2013 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2013 ";
3. "Acord incheiat pentru stingerea obligatiilor de plata/fiscale conform prevederilor art. 64 alin. (4) lit. a) din Ordonanta Guvernului nr. 17/2013 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2013 ";
4. "Cerere privind solicitarea de repartizare a sumelor defalcate din taxa pe valoarea adaugata pentru echilibrarea bugetelor locale pe anul 2013, conform prevederilor art. 64 alin. (7) din Ordonanta Guvernului nr. 17/2013 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2013";
5. "Cerere privind introducerea unui control de tip preventiv asupra operatiunilor ordonatorilor principali de credite ai bugetelor locale efectuate in vederea utilizarii sumelor alocate conform prevederilor art. 64 alin. (1) lit. d) din Ordonanta Guvernului nr. 17/2013 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2013 ".
Transmiterea cererilor pentru obtinerea sumelor necesare se poate face pana la 31 octombrie 2013.
Raspunderea pentru respectarea realitatii si exactitatii sumelor care fac obiectul cererilor depuse, precum si a sumelor inscrise in situatia obligatiilor de plata restante catre furnizorii de bunuri, servicii si lucrari si catre bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat sau bugetele fondurilor speciale revine ordonatorilor principali de credite ai bugetelor locale.
Sursa: DGFP Valcea
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Corectare erori. Cum facem rectificarea declaratiilor depuse?Cifra de afaceri pe alt cod CAEN. Ce consecinte exista pentru societate?Cine sustine o cofinantare de 85 la suta in zonele slab dezvoltateParadisul fiscal: cine pierde si cine are de castigat?Serviciile publice digitale influenteaza dezvoltarea afacerilor. Ce plan are Comisia EuropeanaUltimele articole
SAF-T: Cum se raporteaza in sistem impozitul pe chirieCum se declara TVA-ul de import in SAF-TTAXE SI IMPOZITE 2024. La ce sa te astepti anul acestaManualul Contabilului Incepator 2023: Scapa de stresul debutului in cariera de contabil si elimina riscul oricarei amenziContabilitatea unui complex hotelier. Inregistrari contabile specifice, utile oricarui contabilArticole similare
OMFP 1354 din 2013: Noile reguli privind exercitarea controlului de tip preventivNoutati fiscale: Achitarea obligatiilor de plata restanteArticole similare
Nou! Procedura repartizarii sumelor defalcate din TVA pentru echilibrarea bugetelor localeNoutati fiscale: Achitarea obligatiilor de plata restanteNou proiect pentru intarirea disciplinei financiare. Reguli noi pentru operatorii economici!Verificarea platilor restante se amanaDocumentar fiscal: Procedura de declarare a situatiei de criza financiaraUltimele articole
Institutiile publice pot solicita compensarea obligatiilor restante pana la 31 octombrieDeblocarea financiara a unitatilor administrativ-teritoriale. Procedura 2013MFP estimeaza ca 13 comune ar fi in stare de insolventaCe operatiuni efectuam pentru compensarea unor creante fiscale restante la bugetul local?Ordin publicat de ANAF privind platile restanteArticole similare
ANAF transmite mesaje care contrazic prevederile OUG 35/2019 privind depunerea Declaratie Unice si pe format hartieCum s-a modificat profitul impozabil al sediilor permanente in RomaniaPoiect: Lege pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 156 din 2007SAF-T: Cand expira termenul limita de depunere a D406 pentru contribuabilii mari care aveau aceasta obligatie din 1 iulie 2022?Declaratia Unica: Peste 600 de mii de formulare depuse pana in prezentUltimele articole
SAF-T: Societatile pot fi amendate pentru depunerea repetata a D406 in perioada de gratie?Obligatii privind transmiterea facturilor exclusiv prin sistemul RO e-FacturaBuletin informativ ANAF: 4 noutati in materie fiscala publicate in Monitor in perioada 31 IULIE - 4 august 2023SAF-T si D406: Termenele de depunere a D406 pentru contribuabilii mijlocii incadrati la aceasta categorie din ianuarie 2023Calendar ANAF: Obligatii fiscale pentru luna IULIE 2023Articole similare
Institutiile publice pot solicita compensarea obligatiilor restante pana la 31 octombrieOMFP 1354 din 2013: Noile reguli privind exercitarea controlului de tip preventivDeblocarea financiara a unor unitati administrativ-teritoriale. Ce a modificat OG 99 din 2013?Deblocarea financiara a unitatilor administrativ-teritoriale. Procedura 2013OG 99 din 2013: Pana la 29 noiembrie se depun cererile pentru accesarea unor sumeUltimele articole
Noutati fiscale: Achitarea obligatiilor de plata restanteAtentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"