Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Atentie contabili!
TVA redus in 2019 - ce capcane ascunde O.U.G. nr. 89/2018?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.

Deblocarea financiara a unor unitati administrativ-teritoriale. Ce a modificat OG 99 din 2013?

de InfoTva.ro la 05 Nov. 2013 Exclusiv
Tags: taxe si impozite, obligatii de plata, stingerea obligatiilor fiscale, ognr99/2013, deblocarea financiara

In Monitorul Oficial, Partea I, nr. 672/01.11.2013, a fost publicata Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 99/2013 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2013, care, printre altele reglementeaza si o serie de aspecte privind activitatea unitatilor administrativ-teritoriale, pe care le prezentam sintetic in articolul de mai jos.



Potrivit prevederilor noului act normativ, sumele defalcate din taxa pe valoarea adaugata pentru echilibrarea bugetelor locale ale comunelor, oraselor, municipiilor si judetelor, ramase nerepartizate se aloca, pe judete si municipiul Bucuresti, in scopul achitarii platilor restante, la data de 30 septembrie 2013, inregistrate in contabilitatea unitatilor/subdiviziunilor administrativ-teritoriale, inclusiv a institutiilor publice finantate integral sau partial din bugetul local si a spitalelor publice din reteaua autoritatilor administratiei publice locale, fata de furnizorii de bunuri, servicii si lucrari ori fata de bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat sau bugetele fondurilor speciale.

Sumele repartizate se utilizeaza exclusiv pentru:

- stingerea obligatiilor fiscale restante, la data de 30 septembrie 2013, catre bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat sau bugetele fondurilor speciale, ale furnizorilor de bunuri, servicii si lucrari ai unitatilor/subdiviziunilor administrativ-teritoriale si institutiilor publice finantate integral sau partial din bugetul local si spitalelor publice din reteaua autoritatilor administratiei publice locale;

- stingerea obligatiilor fiscale restante, la data de 30 septembrie 2013, catre bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat sau bugetele fondurilor speciale ale unitatilor/subdiviziunilor administrativ-teritoriale, inclusiv a institutiilor publice finantate integral sau partial din bugetul local si spitalelor publice din reteaua autoritatilor administratiei publice locale.

In scopul alocarii sumelor necesare, unitatile administrativ-teritoriale pot depune pana la 29 noiembrie 2013 la directiile generale regionale ale finantelor publice/administratiile judetene ale finantelor publice cereri scrise, insotite de urmatoarele documente:
Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Registrul de Evidenta Fiscala PFA

Vezi detalii

Modele editabile pentru Calculatia Costurilor
Modele editabile pentru Calculatia Costurilor

Vezi detalii

Planul de Conturi General. Functiunea si corespondenta conturilor 2019
Planul de Conturi General. Functiunea si corespondenta conturilor 2019

Vezi detalii



- situatia obligatiilor de plata restante catre furnizorii de bunuri, servicii si lucrari si catre bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat sau bugetele fondurilor speciale;

- certificatele de atestare fiscala ale unitatilor administrativ-teritoriale/institutiilor publice finantate integral sau partial din bugetul local/spitalelor publice din reteaua autoritatilor administratiei publice locale/furnizorilor de bunuri, servicii si lucrari. Aceste certificate se elibereaza in maximum doua zile lucratoare de la primirea solicitarii, fara a fi percepute taxe de eliberare, pe baza datelor existente in evidenta pe platitor a organului fiscal competent si cuprind creantele fiscale restante, exigibile, existente in sold la data solicitarii;

- acorduri incheiate intre unitatile administrativ-teritoriale si furnizorii de bunuri, servicii si lucrari, inclusiv pentru furnizorii institutiilor publice finantate integral sau partial din bugetul local/spitalelor publice din reteaua autoritatilor administratiei publice locale corelate cu datele inscrise in certificatele de atestare fiscala prevazute anterior. Prin aceste acorduri, furnizorii de bunuri, servicii si lucrari confirma faptul ca sunt de acord cu stingerea obligatiilor fiscale potrivit prevederilor ordonantei;

- cerere privind introducerea unui control de tip preventiv, organizat si exercitat de Ministerul Finantelor Publice, prin structurile descentralizate, asupra operatiunilor ordonatorilor principali de credite ai bugetelor locale efectuate in vederea utilizarii sumelor alocate potrivit prevederilor acestui act normativ.

- cerere privind introducerea unui control de tip preventiv, organizat si exercitat de Ministerul Finantelor Publice, prin structurile descentralizate, asupra operatiunilor ordonatorilor principali de credite ai bugetelor locale efectuate in vederea utilizarii sumelor alocate pe judete si municipiul Bucuresti, in scopul achitarii platilor restante inregistrate in contabilitatea unitatilor administrativ-teritoriale, inclusiv a institutiilor publice finantate integral sau partial din bugetul local, si a spitalelor publice din reteaua autoritatilor administratiei publice locale la data de 31 iulie 2013, fata de furnizorii de bunuri, servicii si lucrari ori fata de bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat sau bugetele fondurilor speciale, aprobate prin ordin al ministrului Finantelor Publice.


Sursa: DGFP Valcea


Autor:

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Votati articolul "Deblocarea financiara a unor unitati administrativ-teritoriale. Ce a modificat OG 99 din 2013?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi





Atentie contabili!
TVA redus in 2019 - ce capcane ascunde O.U.G. nr. 89/2018?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special "Cote reduse de TVA in 2019"
Club Contabilitate

VIDEO

X
Atentie contabili!
TVA redus in 2019 - ce capcane ascunde O.U.G. nr. 89/2018?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special.

"Cote reduse de TVA in 2019"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016