Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Exista nenumarate intrebari legate de procedura privind virarea sumei pentru sponsorizarea entitatilor nonprofit. O astfel de problema se mentine de actualitate, dat fiind faptul ca multi contribuabili doresc sa afle in ce mod se utilizeaza sumele care provin din sponsorizarea cu 2 la suta.
ANAF a oferit un raspuns complet in ceea ce priveste subiectul abordat, mentionand ca prin Normele interne de lucru privind emiterea deciziilor de impunere anuala pentru veniturile realizate de persoanele fizice, s-a stabilit procedura de virare a sumelor reprezentand pana la 2% din venitul anual pentru sponsorizarea organizatiilor nonprofit, potrivit art.54 alin.(4) si art.84 alin.(2) din Legea nr.571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare.
Totodata, in conformitate cu art.94 din OG 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, inspectia fiscala se exercita asupra tuturor persoanelor, indiferent de forma lor de organizare, care au obligatii de stabilire, retinere si plata a impozitelor, taxelor, contributiilor si a altor sume datorate bugetului general consolidat, prevazute de lege.
Inspectia fiscala are ca obiect verificarea bazelor de impunere, a legalitatii si conformitatii declaratiilor fiscale, corectitudinii si exactitatii indeplinirii obligatiilor de catre contribuabili, respectarii prevederilor legislatiei fiscale si contabile, stabilirea diferentelor de obligatii de plata, precum si a accesoriilor aferente acestora.
Fata de cele de mai sus, Agentia Nationala de Administrare Fiscala nu are competente de control privind modul de utilizare a fondurilor entitatilor nonprofit.
Baza legala:
Ordonanta guvernului nr 92 / 2003 articolul 94
Cartea verde a contabilitatii varianta tiparita
PFA II IF Taxe Impozite Deduceri Contributii
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2024 varianta tiparita
Nota ANAF: Acesta nu reprezinta un act administrativ fiscal in sensul art. 41 din Codul de Procedura Fiscala sau un act administrativ de autoritate in sensul art. 1 din legea 554/2004 a contenciosului administrativ si nu este opozabil tertilor.
Sursa: descarca-programe.ro
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Rating:
Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Articole similare
Cum se face trecerea de la IMPOZIT pe profit la IMPOZIT micro in 2023Modificarile aduse reglementarilor contabile prin Ordinul 2649/2023Firmele incadrate la plata IMPOZITului micro in 2024 pot depune D177 pentru a face sponsorizari?Calcul numar efectiv de salariati. Cum procedam in ce priveste Declaratia 112?Aprilie 2014. Cum arata calendarul complet al declaratiilor fiscale?Ultimele articole
Declaratia Unica in 2024. Cand se depune declaratia pentru dividendele din 2023?Mari contribuabili in 2024. Cum se interpreteaza Ordinul 442/2016 cu privire la intocmirea dosarului preturilor de transfer?Cum se infiinteaza microintreprinderile in cursului anuluiTratamentul fiscal al chiriei platite in 2023 pentru 2024Cheltuieli deductibile: tot ce trebuie sa stiiAtentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA"