Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Exista nenumarate intrebari legate de procedura privind virarea sumei pentru sponsorizarea entitatilor nonprofit. O astfel de problema se mentine de actualitate, dat fiind faptul ca multi contribuabili doresc sa afle in ce mod se utilizeaza sumele care provin din sponsorizarea cu 2 la suta.
ANAF a oferit un raspuns complet in ceea ce priveste subiectul abordat, mentionand ca prin Normele interne de lucru privind emiterea deciziilor de impunere anuala pentru veniturile realizate de persoanele fizice, s-a stabilit procedura de virare a sumelor reprezentand pana la 2% din venitul anual pentru sponsorizarea organizatiilor nonprofit, potrivit art.54 alin.(4) si art.84 alin.(2) din Legea nr.571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare.
Totodata, in conformitate cu art.94 din OG 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, inspectia fiscala se exercita asupra tuturor persoanelor, indiferent de forma lor de organizare, care au obligatii de stabilire, retinere si plata a impozitelor, taxelor, contributiilor si a altor sume datorate bugetului general consolidat, prevazute de lege.
Inspectia fiscala are ca obiect verificarea bazelor de impunere, a legalitatii si conformitatii declaratiilor fiscale, corectitudinii si exactitatii indeplinirii obligatiilor de catre contribuabili, respectarii prevederilor legislatiei fiscale si contabile, stabilirea diferentelor de obligatii de plata, precum si a accesoriilor aferente acestora.
Fata de cele de mai sus, Agentia Nationala de Administrare Fiscala nu are competente de control privind modul de utilizare a fondurilor entitatilor nonprofit.
Baza legala:
Ordonanta guvernului nr 92 / 2003 articolul 94
Cartea verde a Contabilitatii varianta online
Ghidul Practic al Monografiilor Contabile 2024
Manualul Contabilului Incepator - stick USB
Nota ANAF: Acesta nu reprezinta un act administrativ fiscal in sensul art. 41 din Codul de Procedura Fiscala sau un act administrativ de autoritate in sensul art. 1 din legea 554/2004 a contenciosului administrativ si nu este opozabil tertilor.
Sursa: descarca-programe.ro
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Noua versiune pentru Declaratia 101Evidentierea ajustarii de TVA pentru clienti intrati in faliment. Se poate emite doar o singura factura centralizatoare?Captura record la ANAF. Inspectorii au confiscat 10, 260 tone de tutunCare sunt noile reguli de IMPOZITare a diurnei in 2015?Contracte de inchiriere. Evaluare garantiiUltimele articole
Distrugere punct de lucru in totalitate. Cheltuielile sunt deductibile?Controale antifrauda: Inspectorii au descoperit o schema frauduloasa cu caracter transfrontalier privind TVANoutati fiscale 2025. Ce modificari apar in privinta TVANivelul normelor anuale de venit corespunzatoare unei camere de inchiriat pentru anul 2025TOATE modificarile aduse Legii contabilitatii prin OUG 138/2024Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"