Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Exista nenumarate intrebari legate de procedura privind virarea sumei pentru sponsorizarea entitatilor nonprofit. O astfel de problema se mentine de actualitate, dat fiind faptul ca multi contribuabili doresc sa afle in ce mod se utilizeaza sumele care provin din sponsorizarea cu 2 la suta.
ANAF a oferit un raspuns complet in ceea ce priveste subiectul abordat, mentionand ca prin Normele interne de lucru privind emiterea deciziilor de impunere anuala pentru veniturile realizate de persoanele fizice, s-a stabilit procedura de virare a sumelor reprezentand pana la 2% din venitul anual pentru sponsorizarea organizatiilor nonprofit, potrivit art.54 alin.(4) si art.84 alin.(2) din Legea nr.571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare.
Totodata, in conformitate cu art.94 din OG 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, inspectia fiscala se exercita asupra tuturor persoanelor, indiferent de forma lor de organizare, care au obligatii de stabilire, retinere si plata a impozitelor, taxelor, contributiilor si a altor sume datorate bugetului general consolidat, prevazute de lege.
Inspectia fiscala are ca obiect verificarea bazelor de impunere, a legalitatii si conformitatii declaratiilor fiscale, corectitudinii si exactitatii indeplinirii obligatiilor de catre contribuabili, respectarii prevederilor legislatiei fiscale si contabile, stabilirea diferentelor de obligatii de plata, precum si a accesoriilor aferente acestora.
Fata de cele de mai sus, Agentia Nationala de Administrare Fiscala nu are competente de control privind modul de utilizare a fondurilor entitatilor nonprofit.
Baza legala:
Ordonanta guvernului nr 92 / 2003 articolul 94

Manualul Contabilului Incepator - stick USB

Examen Consultant Fiscal 2025

Venituri impozabile si neimpozabile la calculul impozitului pe profit
Nota ANAF: Acesta nu reprezinta un act administrativ fiscal in sensul art. 41 din Codul de Procedura Fiscala sau un act administrativ de autoritate in sensul art. 1 din legea 554/2004 a contenciosului administrativ si nu este opozabil tertilor.
Sursa: descarca-programe.ro

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Zoom fiscal: Anul fiscal diferit de anul calendaristic conform Noului Cod fiscalCresterea economica a Romaniei isi va lua avant abia in 2015Factura de decontareTVA - Servicii prestate pe cale electronicaComunicat Finante privind IMPOZITul pe constructii de la 1 ianuarie 2014Ultimele articole
Ghid ANAF pentru veniturile din arenda. Ce trebuie sa stii in 2025Microintreprindere. Cand trece la IMPOZIT pe profit daca NU a depus bilantul la timp in 2025IMPOZITul pe profit si completarea D101. Cum sa iti gestionezi pierderile fiscaleDeclaratia D100. Aveti la dispozitie 2 variante pentru corectarea IMCANeplatitor de TVA. Cote de TVA de 9% sau de 19% pentru achizitii din afara Romaniei
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"TVA exigibil si neexigibil. Corelatii intre decontul de TVA si balanta. Cum procedam"