Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Ministerul Finantelor Publice a emis un proiect de Ordin privind stabilirea mijloacelor electronice de transmitere la distanta a actelor de executare si a procedurii de comunicare a acestora.
- comunicarea catre institutiile de credit a actelor de executare se realizeaza prin intermediul mijloacelor electronice de transmitere la distanta, in spatiul privat virtual (SPV) de pe ANAF, printr-un sistem informatic prin care utilizatorii incarca si descarca documente. Actele de executare se comunica prin portal, sub forma unui fisier .pdf cu .xml atasat, semnat electronic, prin intermediul mijloacelor electronice de transmitere la distanta, conform legii;
- procedura de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanta catre institutiile de credit a actelor de executare silita, precum si conditiile in care aceasta se realizeaza este prevazuta in anexa nr. 1;
- incheierea de catre institutiile de credit care doresc sa adere la mecanismul de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanta a actelor de executare silita, a unei Conventii-cadru de aderare a institutiilor de credit la mecanismul de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanta a actelor de executare silita, al carui model este prevazut in anexa nr. 2;
- modelul si modul de difuzare, utilizare si de pastrare a formularului „Adresa pentru instiintarea institutiilor de credit privind sumele ramase de recuperat, ca urmare a stingerilor efectuate, din popririle infiintate prin mijloace electronice de transmitere la distanta” sunt prevazute in anexa nr. 3;
- data comunicarii catre institutia de credit a actului de executare este prima zi bancara urmatoare zilei incarcarii actului de executare in sistemul informatic, iar ora comunicarii este ora de incepere a zilei bancare. Aceste informatii se stabilesc, pentru fiecare institutie de credit, prin Conventia-cadru.
SAF-T pentru Contribuabili Mici
Ghidul Practic al Monografiilor Contabile 2024
Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2024
Totodata, se propune abrogarea Ordinului ministrului finantelor publice nr. 691/2017 privind stabilirea mijloacelor electronice de transmitere la distanta a actelor de executare si a procedurii de comunicare a acestora, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 383 din 23 mai 2017.
ATENTIE!
Procedura vizeaza popririle infiintate dupa data intrarii in vigoare a ordinului, respectiv adresele de infiintare a popririi emise si comunicate dupa momentul la care ordinul intra in vigoare. Adresele de infiintare a popririi emise si comunicate pana la data intrarii in vigoare a ordinului vor fi supuse regulilor procedurale aplicabile la momentul respectiv.
MFP – ANAF pune la dispozitia institutiilor de credit sistemul informatic necesar implementarii mecanismului popririi electronice incepand cu data intrarii in vigoare a ordinului, iar aderarea institutiilor de credit la noul mecanism este optionala prin semnarea Conventiei-cadru de aderare a institutiilor de credit la mecanismul de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanta a actelor de executare silita.
Noul mecanism de infiintare si ridicare a popririlor este in avantajul clientilor institutiilor de credit care au calitatea de debitor fata de ANAF, sustine MFP. Astfel, disponibilitatile banesti existente in conturile debitorilor nu vor fi afectate peste nivelul soldului ramas de plata, pe de o parte, iar pe de alta parte, ridicarea masurilor de executare silita prin poprire bancara sa se realizeze cu operativitate, in timp real, pentru a nu produce sincope in activitatea desfasurata de contribuabili.
Extras din Proiectul de Ordin al ministrului Finantelor Publice
Art. 2. –
(1) Pentru comunicarea prin intermediul mijloacelor electronice de transmitere la distanta a actelor de executare emise de organele de executare silita, Agentia Nationala de Administrare Fiscala, denumita in continuare A.N.A.F., pune la dispozitia institutiilor de credit, in spatiul privat de pe portalul A.N.A.F., un sistem informatic prin care utilizatorii incarca si descarca documente. Actele de executare se comunica prin portal, sub forma unui fisier .pdf cu .xml atasat, semnat electronic, prin intermediul mijloacelor electronice de transmitere la distanta, conform legii.
Art. 3. – Formalizarea asistentei reciproce, a actiunilor comune si pentru interconectarea proceselor operationale aferente furnizarii de servicii pentru implementarea sistemului automat prin care se realizeaza comunicarea actelor de executare catre institutiile de credit prin intermediul mijloacelor electronice de transmitere la distanta se efectueaza prin incheierea unui Protocol de colaborare intre Agentia Nationala de Administrare Fiscala, Asociatia Romana a Bancilor si institutiile de credit.
Art. 4. –
(1) Procedura de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanta catre institutiile de credit a actelor de executare silita, precum si conditiile in care aceasta se realizeaza este prevazuta in anexa nr. 1.
Art. 5. –
(1) Se aproba modelul, precum si modul de difuzare, utilizare si de pastrare a formularului „Adresa pentru instiintarea institutiilor de credit privind sumele ramase de recuperat, ca urmare a stingerilor efectuate, din popririle infiintate prin mijloace electronice de transmitere la distanta”, prevazut in anexa nr. 3.
Citeste si:
Principalele modificari pe Codul de Procedura Fiscala in 2020
Art. 7. – Prelucrarile de date cu caracter personal cuprinse in actele de executare comunicate institutiilor de credit prin intermediul mijloacelor electronice de transmitere la distanta se realizeaza in conformitate cu prevederile Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European si al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protectia datelor), denumit in continuare RGPD.
Art. 8. – in vederea asigurarii respectarii prevederilor art. 7, Ministerul Finantelor Publice, respectiv A.N.A.F., publica pe portalul de internet propriu o informare cu privire la modul de ducere la indeplinire a prevederilor RGPD.
Art. 9. – Actele de executare emise in forma electronica de organul fiscal central se semneaza de catre Ministerul Finantelor Publice cu semnatura electronica extinsa, bazata pe un certificat calificat.
Art. 10. – Anexele nr. 1 – 4 fac parte integranta din prezentul ordin.
Art. 11. – Directiile de specialitate din cadrul aparatului central al Ministerului Finantelor Publice, precum si din cadrul A.N.A.F. si unitatile subordonate acesteia vor lua masuri pentru ducerea la indeplinire a prevederilor prezentului ordin.
Art. 12. - (1) Prevederile prezentului ordin se aplica pentru popririle infiintate de catre organele fiscale competente incepand cu data intrarii in vigoare a prezentului ordin.
Art. 13. – (1) Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Art.14. – La data intrarii in vigoare a prezentului ordin se abroga Ordinul ministrului finantelor publice nr.691/2017 privind stabilirea mijloacelor electronice de transmitere la distanta a actelor de executare si a procedurii de comunicare a acestora, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr.383 din 23 mai 2017.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Taxe si impozite, cost auto, leasingCe declaratii depunem obligatoriu in august 2013Cine nu plateste CASS pentru castigurile obtinute din chirii?Ce informatii trebuie sa cuprinda Registrul de Evidenta Fiscala?Luni, 27 februarie 2023, termenul limita de depunere a unor declaratii fiscaleUltimele articole
Facturile simplificate B2B si B2C trebuie transmise in E-Factura din 2025. Care sunt exceptiileE-Factura in 2025: 5 modificari importante aduse de FinanteModificari IMPORTANTE aduse impozitului pe profit, suplimentar si pe veniturile microSituatii financiare interimare. In cazul unor erori pot fi rectificate?Ce trebuie sa stie firmele despre sanatatea si securitatea zilierilor cu care lucreazaArticole similare
SRL: Modalitati de garantare a creantelorIn atentia celor care au sume de recuperat aferente contractelor de finantare UE. Noi facilitati!Din 29 iulie 2024 firmele pot accesa schema pentru investitii majore in industriile cu traditie in RomaniaIn atentia celor cu datorii restante catre bugetul general consolidat la data de 30 septembrie 2015Noutati legislatie fiscala 22-26 iunie 2009 - Monitorul OficialUltimele articole
Bilantul primei sesiuni de inscriere a proiectelor de investitii cu impact major in economieSprijin financiar pentru firme, de pana la 450 milioane de euro. Pana cand se depun cererileAJFP Brasov: Popriri de peste 88 milioane de lei pe conturile persoanelor fizice, in primele 9 luni din 2023Contribuabilii au la dispozitie 15 zile pentru a depune Notificarea privind intentia de mediere in cazul executarii siliteDebitorii pot beneficia o singura data de suspendarea obligatiilor de plata pentru fiecare imprumutArticole similare
Formularul 200 se depune pana la 26 maiCe venituri declaram prin formularul 200Noutati privind procedura de solutionare a deconturilor cu sume negative de TVA cu optiune de rambursareAdeverintele care atesta continuarea studiilor in cazul beneficiarilor pensiei de urmas pot fi transmise electronic (Informare CNPP)Activitati independente in 2013. Cand depunem Declaratia 200?Ultimele articole
Transmitere facturi in sistemul Ro-e Factura incepand cu 01.07.2024Prin Formularul de contact din SPV se pot transmite documente care nu sunt inca digitalizateANAF recomanda depunerea Declaratiei Unice in 2022 prin Spatiul Privat VirtualDin 1 iulie 2022 Declaratia privind fondul de mediu ar putea fi depusa exclusiv online (Proiect)Achizitie intracomunitara autoturism. Obligatii efectuate inainte si dupa achizitieArticole similare
Noile case de marcat, loteria bonurilor fiscale si alte masuri fiscale in noul proiectAnulare accesorii conform OUG 69/2020. Ce documente trebuie intocmite in situatia in care societatea achita datoriile si nu solicita esalonare?Nou: ANAF propune adaptarea formularelor in domeniul colectarii creantelor fiscaleTermen limita pentru a beneficia de anularea penalitatilor de intarziere: 31 decembrie. Afla pentru ce obligatii fiscale restanteNoile masuri de modificare din Codul fiscal vizeaza persoanele fizice si juridiceUltimele articole
Amnistie fiscala, somatii primite de firme de la ANAF. Ce recomanda specialistii in acest cazAJFP Brasov: Popriri de peste 88 milioane de lei pe conturile persoanelor fizice, in primele 9 luni din 2023Sprijin financiar de 700 lei pentru pensionarii cu ventituri mai mici sau egale cu 2.000 lei pe lunaCaptura record la ANAF. Inspectorii au confiscat 10, 260 tone de tutunMai multe acte FISCALE pot fi emise de ANAF fara a fi semnate si stampilate( Ordinul 362/2022)Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"