Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Regasiti mai jos noul Proiect de Ordin privind modificarea si completarea Ordinului ministrului finantelor publice nr.1870/2004 pentru aprobarea Instructiunilor de completare a numarului de evidenta a platii, publicat in data de 16.11.2015 pe site-ul Ministerului de Finante.
Proiect
MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
ORDIN privind modificarea si completarea Ordinului ministrului finantelor publice nr. 1870/2004 pentru aprobarea Instructiunilor de completare a numarului de evidenta a platii
In temeiul prevederilor art. 10, alin. (4) din Hotararea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice, cu modificarile si completarile ulterioare si avand in vedere prevederile art. 1, alin.(2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 44/2015 privind acordarea
unor facilitati fiscale, ministrul finantelor publice emite urmatorul ordin:
Art.I - (1) incepand cu data de 1 ianuarie 2016 si pana la data de 31 decembrie 2016 se suspenda prevederile Ordinului ministrului finantelor publice nr. 1870/2004 pentru aprobarea Instructiunilor de completare a numarului de evidenta a platii, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 1256 din 27 decembrie 2004, cu modificarile si completarile ulterioare.
(2) Prin exceptie de la prevederile alin. (1), pentru contribuabilii care aleg sa plateasca o obligatie fiscala stabilita de organele de inspectie fiscala, precum si amenzi de orice fel stabilite potrivit legii, pentru contribuabilii care platesc timbru de mediu pentru autovehicule, pentru contribuabilii care aleg

Examen Consultant Fiscal 2025

PFA II IF Taxe Impozite Deduceri Contributii 2025

Cartea verde a Contabilitatii varianta online
sa plateasca o obligatie fiscala cuprinsa intr-o decizie de amanare la plata a obligatiilor fiscale, emisa in temeiul prevederilor art. V din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 50/2013 privind reglementarea unor masuri fiscale, aprobata prin Legea nr. 267/2013, pentru contribuabilii care aleg sa plateasca
o obligatie fiscala accesorie cuprinsa intr-o decizie referitoare la obligatiile de plata accesorii comunicata potrivit legii, dispozitiile Ordinului ministrului finantelor publice nr. 1870/2004, cu modificarile si completarile ulterioare, se aplica in mod corespunzator.
Art. II - Instructiunile de completare a numarului de evidenta a platii, aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1.870/2004, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 1.256 din 27 decembrie 2004, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
1. Subpunctul 1.2 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"1.2. Cod obligatie bugetara - se completeaza in conformitate cu nomenclatorul de obligatii de plata prevazut la pct. 6.
In cazul deciziilor de impunere privind obligatiile fiscale suplimentare de plata stabilite de inspectia fiscala, al documentelor prin care au fost constatate amenzi de orice fel, potrivit legii (proces-verbal de constatare si sanctionare a contraventiei, ordonanta procurorului, hotarare judecatoreasca, precum si alte documente), al deciziilor privind stabilirea sumei reprezentand timbrul de mediu pentru autovehicule, al deciziilor de amanare la plata a obligatiilor fiscale, emise in temeiul prevederilor art. V din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 50/2013, al deciziilor referitoare la obligatiile de plata
acesorii, codul obligatiei bugetare se completeaza cu ajutorul programului de asistenta selectand tipul de obligatie fiscala pe care o alege contribuabilul sau poate fi solicitat de la organul fiscal."
2. Subpunctul 1.4 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"1.4. Perioada de raportare - se completeaza cu luna si anul pentru care se face declaratia: llaa. in cazul deciziilor de impunere privind obligatiile fiscale suplimentare de plata stabilite de inspectia fiscala, al documentelor prin care au fost constatate amenzi de orice fel, potrivit legii (proces-verbal de constatare si sanctionare a contraventiei, ordonanta procurorului, hotarare judecatoreasca, precum si alte documente), al deciziilor privind stabilirea sumei reprezentand timbrul de mediu pentru autovehicule, al deciziilor de amanare la plata a obligatiilor fiscale, emise in temeiul prevederilor art. V din
Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 50/2013, al deciziilor referitoare la obligatiile de plata acesorii, se inscrie 0000."
3. Subpunctul 1.6 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"1.6. Scadenta obligatiei bugetare - se completeaza cu ziua, luna si anul, in formatul zzllaa. in cazul deciziilor de impunere privind obligatiile fiscale suplimentare de plata stabilite de inspectia fiscala, al documentelor prin care au fost constatate amenzi de orice fel, potrivit legii (proces-verbal de
constatare si sanctionare a contraventiei, ordonanta procurorului, hotarare judecatoreasca, precum si alte documente), al deciziilor privind stabilirea sumei reprezentand timbrul de mediu pentru autovehicule, al deciziilor de amanare la plata a obligatiilor fiscale, emise in temeiul prevederilor art. V din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 50/2013, al deciziilor referitoare la obligatiile de plata acesorii, se completeaza ziua, luna si anul emiterii acestora."
4. in anexa B, dupa subpunctul 4.4 se introduce un nou subpunct, subpunctul 4.5, cu urmatorul cuprins:
"4.5. Modul de completare a numarului de evidenta a platii pentru achitarea unei obligatii fiscale accesorie, reprezentand dobanda sau majorare de intarziere, dupa caz, aferenta impozitului pe profit datorat de o persoana juridica romana, inscrisa in Decizia referitoare la obligatiile de plata accesorii
nr. 123 din 30 iunie 2014, este urmatorul:
Prin accesarea programului de asistenta se afiseaza o fereastra in care contribuabilul selecteaza "decizie referitoare la obligatiile de plata accesorii "si completeaza data acestui document, respectiv 300614.
Se alege tipul obligatiei fiscale care se doreste a fi achitata, respectiv impozit pe profit datorat de o persoana juridica romana si apoi categoria de obligatie fiscala, respectiv dobanda/majorare de intarziere. Dupa introducerea acestor date, programul de asistenta formeaza numarul de evidenta a platii, alcatuit din:
a) La rubrica "cod document fiscal" se inscrie 24 - codul corespunzator documentului fiscal reprezentand decizie referitoare la obligatiile de plata accesorii.
b) La rubrica "cod obligatie bugetara" se inscrie codul corespunzator obligatiei fiscale reprezentand impozit pe profit datorat de persoane juridice romane, selectata de contribuabil.
c) La rubrica "categorie fiscala" se inscrie 03 - codul corespunzator categoriei fiscale reprezentand dobanda/majorare de intarziere.
d) La rubrica "perioada de raportare" se inscrie 0000.
e) La rubrica "scadenta obligatiei bugetare" se inscrie 300614 - corespunzator datei de 30 iunie 2014, care reprezinta data emiterii deciziei referitoare la obligatiile de plata accesorii.
f) La rubrica "tip document" se inscrie 0 - intrucat documentul de plata nu constituie si declaratie fiscala.
g) La rubrica "secventa" se inscrie 000 - valoarea corespunzatoare pentru numarul de evidenta a platii generat cu ajutorul programului de asistenta.
h) Rubrica "cifrele de control" se genereaza de catre aplicatia informatica potrivit algoritmului propriu.
Numarul de evidenta a platii astfel format se inscrie de catre contribuabil in ordinul de plata la rubrica "Numar de evidenta a platii" sau se comunica de catre contribuabil unitatii Trezoreriei Statului in vederea inscrierii in chitanta pentru incasarea de impozite, taxe si contributii la rubrica "Numar de evidenta a platii", in cazul platilor in numerar efectuate la ghiseele unitatilor Trezoreriei Statului.
Pentru documentele de plata, altele decat ordine de plata sau chitanta pentru incasarea de impozite, taxe si contributii, numarul de evidenta a platii se inscrie de contribuabil la rubrica "Explicatii"."
Art.III
Directia generala de reglementare a colectarii creantelor bugetare,
Directia generala de tehnologia informatiei, precum si Directia generala de administrare a marilor contribuabili, directiile generale regionale ale finantelor publice si unitatile fiscale subordonate acestora vor duce la indeplinire prevederile prezentului ordin.
Art. IV
Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
MINISTRUL FINANTELOR PUBLICE
EUGEN ORLANDO TEODOROVICI
Emis la Bucuresti, la .....................
Nr. ..................................................
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Nou proiect de modificare a unor formulare. Vezi noutatile!Proiect ANAF: Stabilirea criteriilor pentru conditionarea inregistrarii in scopuri de TVA in 2016Formularul 300 Decont de taxa pe valoarea adaugata. Martie 2016Nou proiect privind contribuabilii nerezidenti fara sediu permanent in RomaniaNoul proiect de Ordin pentru abrogarea unor ordine referitoare la procedura de administrare si formularistica in domeniul fiscalUltimele articole
Ce asteptari are MFP de la Registrul de Evidenta a aparatelor de marcat electronice fiscale?Proiect ANAF: Decizie privind nemodificarea bazei de impozitare ca urmare a inspectiei fiscale\"ANAF: Proiect nou de ordin pentru modificarea OpANAF 2.211/2013Noi modificari privind sediul socialNoutati de la ANAF: proiect pentru modificare Formular 101Articole similare
In atentia celor care in anul 2013 au aplicat sistemul TVA la incasare: Noile dispozitii tranzitorii 2014MFP: Proiect Hotarare pentru OUG nr.64 din 2007 privind datoria publicaGuvernul a adoptat Strategia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca 2021-2027. Ce masuri au fost incluseDepune la timp Declaratia 220Nou! Hotararea CCF 7/2015. Examen atribuire a calitatii de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent. Sesiunea noiembrie 2015Ultimele articole
RO e-TVA. Cum raspunzi la Notificarea de conformare daca ai facturi dublate in SPVAchizitii mari, plati mici: cum sa cumperi in rate la Carrefour fara sa-ti afectezi bugetul?CCF propune modificari asupra proiectului pe TVA al FINANTElor. Firmele mici ar putea fi afectateSituatii financiare anuale. Modificari importante aduse prin OUG 138/2024E-commerce. Care este documentul prin care se declara incasarile onlineArticole similare
Regulament BNR nr. 2/2016 privind operatiunile de transfer credit si debitare directaOMFP 665/2014: Suspendarea prevederilor OMFP 1.870/2004 pentru aprobarea Instructiunilor de completare a numarului de evidenta a platiiNou: A fost actualizat programul pentru generarea numarului de evidenta a platiiOPANAF 2201 – NUMARUL DE EVIDENTA A PLATIINoua modificare asupra procedurii de aplicare a amnistiei fiscale (Ordinul 6438/2024)Ultimele articole
MFP stabileste mijloacele electronice de transmitere la distanta a actelor de executareProcedura pentru amnistia fiscala a fost publicata. Prevederile OMFP 3831/2015Noutati legislative importante. Noile praguri valorice Intrastat si NUMARUL DE EVIDENTA A PLATIISuspendarea prevederilor privind NUMARUL DE EVIDENTA A PLATIIS-a modificat legea privind NUMARUL DE EVIDENTA A PLATIIArticole similare
D112 pentru taxe salariale: ANAF a actualizat PDF-ul inteligent, conform Ordinului 165/2023Noi MODIFICARI de la Guvern. Organismele publice si IMM-urile, incurajate sa utilizeze eficient energiaImpozitarea veniturilor pe dividendeCe MODIFICARI a adus OMFP 170/2015 in ceea ce priveste functionarea PFA-urilor?Legea 283/2022: 6 MODIFICARI importante aduse Codului MunciiUltimele articole
Piata muncii si impactul TVA asupra salariilor si beneficiilor Impozit venituri din pensii. MODIFICARI importante aduse de OUG 11/2025CCF propune MODIFICARI asupra proiectului pe TVA al Finantelor. Firmele mici ar putea fi afectateSponsorizare ONG. 3 studii de caz utile contribuabililorDeclaratia 406 SAF-T: Cum arata modelul formularului, cine trebuie sa il depuna si care sunt termenele limita
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"TVA exigibil si neexigibil. Corelatii intre decontul de TVA si balanta. Cum procedam"